با کمک link blog ها در زمان خود صرفه جویی کنید
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه


این مطلب در حقیقت خلاصه و چکیده‌ی RSS‌ خوانی‌های دو سال اخیر بنده است.
برخلاف فوروم‌های ایرانی که سعی می‌کنند نقش تمام رسانه‌ها را به صورت یکجا بازی کنند، برای مشاهده مقالات جدید یا اخبار به روز فناوری‌های مرتبط، راهی بجر وبلاگ خواندن وجود ندارد (یک استثناء اینجا وجود دارد و آن‌هم مباحث وارز است. در این یک مورد هم بیشتر فوروم‌های خارجی فعال هستند تا وبلاگ‌های آن‌ها).
خوب، در ابتدا هر سایتی که به نظر با کیفیت است به لیست RSS reader ما اضافه می‌شود و همینطور هر روز این لیست بیشتر و بیشتر خواهد شد. ابتدا روزی نیم ساعت RSS خوانی خواهید داشت بعد می‌شود روزی 2 ساعت و بعد از یک مدتی هم از کنترل خارج می‌شود.
در لابلای تمام این سایت‌هایی که من الان جمع آوری کرده‌ام و تعدادشان به چند هزار(!) می‌رسد، چند سایت (حدود 30 سایت) هستند که اصطلاحا link blog نام دارند و به صورتی پیوسته، خلاصه‌ی مفید وبلاگ‌های روز را ارائه می‌دهند (که پشتکار آن‌ها قابل ستایش است).
اکنون کار من بجای روزی چند ساعت زیر و رو کردن مطالب RSS feed وبلاگ‌هایی که ثبت کرده‌ام، صرفا به مرور سریع این link blog ها خلاصه می‌شود و انصافا گنجینه‌ای با ارزش هستند (خصوصا از این جهت که کار دست بوده و خودکار تهیه نمی‌شوند).
برای import ساده‌ی این لیست، فایل opml آن‌ها ‌را از آدرس زیر می‌توانید دریافت کنید.


این مجموعه برای راه اندازی یک سایت خبری کفایت می‌کند ...

  • #
    ‫۱۴ سال و ۷ ماه قبل، شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹، ساعت ۱۲:۱۰
    سلام
    از شما بی نهایت تشکر میکنم
  • #
    ‫۱۴ سال و ۷ ماه قبل، شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹، ساعت ۱۳:۰۰
    ممنون. من قبلا هم از OPML های شما استفاده میکردم. اینم که عالیه.
  • #
    ‫۱۴ سال و ۷ ماه قبل، یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، ساعت ۰۴:۱۵
    عمرا اگه این بار دانلودش کنم !
    :-s