‫نکات نصب برنامه‌های ASP.NET 4.0 بر روی IIS 6
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه


سه نکته مهم حین توزیع برنامه‌های ASP.NET 4.0 بر روی IIS 6.0 نسبت به سایر نگارش‌های قبلی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند:

الف) پس از اتقای برنامه از نگارش‌های قبلی به دات نت 4 (با فرض اینکه دات نت 4 بر روی سرور نصب است)، پیغام 404 یا به عبارتی فایل مورد نظر بر روی سرور یافت نشد را دریافت می‌کنید (با تمام فایل‌های موجود):
در کنسول IIS ، ذیل قسمت Web Services Extensions ، باید دو مورد از حالت prohibited خارج شوند:
  • All unknown ISAPI extensions
  • ASP.NET 4.0

ب) پس از اجرای برنامه پیغام غیر معتبر بودن تگ‌های جدید فایل Web.Config را ملاحظه می‌کنید:
- در برگه‌ی خواص سایت در IIS 6.0 ، اکنون امکان انتخاب ASP.NET 4.0 هم میسر است که حتما باید این مورد انتخاب گردد (تا دات نت سه و نیم این نام تنها ASP.NET 2.0 بود). در غیر اینصورت تگ‌های جدید فایل Web.Config شناخته نخواهند شد.

ج) بلافاصله پس از اجرای برنامه، پیغام Server Application Unavailable قابل مشاهده است:
نکته‌ی مهم دیگری که به همراه برنامه‌های دات نت 4 باید به آن توجه داشت، ضرورت اجرای آن‌ها در یک پروسه جدید است. پروسه جدید در IIS 6.0 به معنای یک Application pool جدید است. به عبارتی اگر هم اکنون بر روی IIS 6.0 شما برای مثال 2 برنامه‌ی دات نت سه و دات نت 4 قصد استفاده از یک Application pool را داشته باشند، پیغام Server Application Unavailable ظاهر خواهد شد، زیرا نمی‌توان این دو نگارش را تحت یک پروسه اجرا کرد. برای حل این مشکل باید یک Application pool جدید و اختصاصی را جهت برنامه‌ی ASP.Net 4.0 خود تعریف و انتساب دهید.