مطالب
معرفی Selector های CSS - قسمت 1
1- .class
این Selector تگ‌هایی را انتخاب می‌نماید که عضو یک کلاس خاص باشند.
<style>
    .first{ color: red}
    .content{color:blue}
</style>
<div class="first">Text 1</div>
<div>Text 2</div>
<p class="first">Text 3</p>
<div class="content">Text 4</div>
در مثال فوق Text 1 و Text 3 به رنگ قرمز و Text 4 به رنگ آبی نمایش می‌یابند.
پشتیبانی در مرورگرها:

 Selector نسخه CSS
 Yes  Yes  Yes Yes   Yes .class   1

2- #id
این Selector تگی را انتخاب می‌کند که دارای یک id خاص می‌باشد.
<style>
    #pass {
        color: red;
    }        
</style>
<input type="password" id="pass"/>
در مثال فوق محتوای کادر رمز عبور به رنگ قرمز نمایش می‌یابد.
پشتیبانی در مرورگرها: 

 Selector نسخه CSS
 Yes  Yes  Yes Yes   Yes #id   1

3- E
جهت انتخاب تگ‌ها براساس عنوان آنها استفاده می‌شود.
<style>
    div {
        color: red;
    }
</style>
<div>Text 1</div>
<p>Text 2</p>
<div>Text 3</div>
در مثال فوق Text 1 و Text 3 به رنگ قرمز نمایش می‌یابند.
پشتیبانی در مرورگرها: 

 Selector نسخه CSS
 Yes  Yes  Yes Yes   Yes  1

4- *
این Selector تمامی تگ‌ها را انتخاب می‌نماید
<style>
    * {
        color: red;
    }
</style>
<div>Text 1</div>
<input type="text" value="Text 2"/>
<select>
    <option>Option 1</option>
    <option>Option 2</option>
    <option>Option 3</option>
    <option>Option 4</option>
</select>
در مثال فوق رنگ متن تمامی تگهای فوق قرمز خواهد شد.
پشتیبانی در مرورگرها: 

 Selector نسخه CSS
 3.1  9.6  7.0 2.0  4.0  2

5- S1  S2
تمامی المنت‌های S2 که فرزند S1 می‌باشند، انتخاب خواهند شد.
<style>
    div span {
        color:red
    }
</style>
<div>
    <h1>Text 1</h1>
    <span>Text 2</span>
    <p>
        <span>Text 3</span>
        <div>Text 4</div>
    </p>
    <span>Text 5</span>
</div>
در مثال فوق Text 2، Text 3 و Text 5 به رنگ قرمز نمایش می‌یابند.
پشتیبانی در مرورگرها: 

 Selector نسخه CSS
 Yes  Yes  Yes Yes   Yes S1   S2  1

6- S1>S2
تمامی المنت‌های S2 که فرزند مستقیم S1 می‌باشند، انتخاب خواهند شد. 
<style>
    div>span {
        color:red
    }
</style>
<div>
    <h1>Text 1</h1>
    <span>Text 2</span>
    <p>
        <span>Text 3</span>
        <div>Text 4</div>
    </p>
    <span>Text 5</span>
</div>
در مثال فوق Text 2 و Text 5 به رنگ قرمز نمایش می‌یابند.
پشتیبانی در مرورگرها: 

 Selector نسخه CSS
 Yes  Yes  7.0 Yes   Yes S1>S2  2 

7- S1+S2
تمامی المنت‌های S2 که هم تراز S1 و دقیقا بعد از S1 قرار گرفته اند را انتخاب می‌نماید.
<style>
    h1+p {
        color: red;
    }
</style>
<div>
    <h1>Text 1</h1>
    <p>Text 2</p>
    <div>Text 3</div>
    <p>Text 4</p>
    <h1>
        <p>Text 5</p>
    </h1>
    <p>Text 6</p>
</div>
در مثال فوق Text 2 و Text 6 به رنگ قرمز نمایش می‌یابند.
پشتیبانی در مرورگرها: 

 Selector نسخه CSS
 Yes  Yes  7.0 Yes   Yes S1+S2  2 

8- S1~S2
تمامی المنت‌های S2 که هم تراز S1 می‌باشند و بعد از S1 قرار گرفته اند را انتخاب می‌نماید.
<style>
    div ~ p {
        color: red;
    }
</style>
<div>
    <h1>Text 1</h1>
    <p>Text 2</p>
    <div>Text 3</div>
    <p>Text 4</p>
    <h1>
        <p>Text 5</p>
    </h1>
    <p>Text 6</p>
</div>
در مثال فوق Text 4 و Text 6 به رنگ قرمز نمایش می‌یابند.
پشتیبانی در مرورگرها:

 Selector نسخه CSS
 3.2  9.6  7.0 3.5  4.0 S1~S2  3

9- S1!>S2
این Selector المنت‌های S1 را انتخاب می‌کند که والد مستقیم S2 می‌باشند.
<style>
    div!>span {
            border: 1px solid red;
        }
</style>
<div>
    <h1>Text 1</h1>
    <div>
        <span>Text 2</span>
        <h1>Text 3</h1>
        <p>Text 4</p>
    </div>
    <div>Text 5</div>
</div>
در مثال فوق کادری قرمز رنگ را دور آن div که شامل محتوای Text 2، Text 3 و Text 4 می‌باشد، ترسیم خواهد نمود.
پشتیبانی در مرورگرها:

 Selector نسخه CSS
 No  No No
No
No S1!>S2  4

 10- S1 /attribute/ S2
تمامی المنت‌های S2 انتخاب می‌شوند که توسط یک attribute از S1 به id المنت S2 ارجاع داده است.
<style>
    label /for/ input {
        color: red;
    }
</style>
<label for="user">User Name:</label>
<input type="text" id="user"/>
<label>Password:</label>
<input type="password" id="pass"/>
در مثال فوق، اولین تگ input که id آن user می‌باشد و توسط تگ label و با استفاده از ویژگی for (به id تگ input) ارجاع داده شده است، انتخاب و محتوای آن قرمز می‌شود.
پشتیبانی در مرورگرها:

 Selector نسخه CSS
 No  No No
No
No S1 /attribute/ S2  4
 
اشتراک‌ها
نقص در NET Core 2.1. پشتیبانی نسخه 2.0 به تاخیر افتاد

Microsoft has announced that the .NET Core 2.0 will be considered "end of life" and thus no longer supported as of October 1, 2018.  .NET Core 2.0 is considered a non-LTS release, and as such Microsoft only commits its support for three months after a successor has been released.  In this case, with .NET Core 2.1 having been released May 31, .NET Core 2.0’s end has come. 

نقص در NET Core 2.1. پشتیبانی نسخه 2.0 به تاخیر افتاد
مطالب
کار با دیتاتایپ JSON در MySQL - قسمت دوم
توابع ایجاد محتوای JSON
در قسمت قبل برای ذخیره‌سازی محتوای JSON از string literal استفاده کردیم؛ یعنی در واقع همانند یک مقدار رشته‌ای، فیلد JSON را مقداردهی کردیم:
INSERT INTO tableName VALUES (
'{ "name": "User1", "age": 41 }'
);
یک روش دیگر، استفاده از توابع JSON_OBJECT یا JSON_ARRAY میباشد:
INSERT INTO tableName VALUES (
 JSON_ARRAY(
 JSON_OBJECT(
 "id", 1,
 "name", "User1",
 "age", 31,
 "skills", JSON_ARRAY("JS", "DB", "Git"),
 "address", JSON_OBJECT(
"country", "Iran",
"city", "Tehran")
 ),
 JSON_OBJECT(
   "id", 2,
   "name", "User2",
   "age", 31,
   "skills", JSON_ARRAY("C#"),
   "address", JSON_OBJECT(
 "country", "Iran",
 "city", "Sanandaj"
   )
 )
 )
);


در ادامه با یکسری از توابع دیگر کار با آرایه‌ها و بطور کلی با توابعی جهت تغییر محتوای JSON آشنا خواهیم شد.

JSON_ARRAY_APPEND
فرض کنید برای کاربر User2 میخواهیم یک آیتم به پراپرتی skills اضافه کنیم. برای اینکار میتوانیم از تابع JSON_ARRAY_APPEND استفاده کنیم:
UPDATE experiments.tableName 
SET jsonData = JSON_ARRAY_APPEND(jsonData,
              '$[1].skills',
              'JS',
              '$[1].skills',
              'DB',
              '$[1].skills',
              'Kotlin'
            )

-- ["C#", "JS", "DB", "Kotlin"]

JSON_ARRAY_INSERT
این تابع نیز شبیه تابع قبلی است؛ با این تفاوت که به جای append کردن مقداری به آخر لیست، میتوانیم این مقدار جدید را در مکان مورد  نظر اضافه کنیم:
UPDATE experiments.tableName 
SET 
    jsonData = JSON_ARRAY_INSERT(jsonData, '$[1].skills[4]', 'TS')
    
-- ["C#", "JS", "DB", "Kotlin", "TS"]

JSON_INSERT
از این تابع جهت درج یک مقدار جدید به محتوای JSON استفاده میشود. دقت داشته باشید که این تابع مقادیر موجود را overwrite نخواهد کرد و فقط در صورت عدم وجود آن key، مقدار را اضافه میکند:
UPDATE experiments.tableName 
SET 
    jsonData = JSON_INSERT(jsonData,
            '$[1].address.location',
            JSON_OBJECT('phone', 8989898))

JSON_REPLACE
از این تابع جهت جایگزینی مقادیر استفاده خواهد شد. به عنوان مثال میتوانیم محتوای قبلی را اینگونه به روز کنیم:
UPDATE experiments.tableName 
SET 
    jsonData = JSON_REPLACE(jsonData,
            '$[1].address.location.phone',
            12345656)

JSON_REMOVE
از این تابع میتوانیم جهت حذف یک مقدار، یا پراپرتی خاصی استفاده کنیم:
UPDATE experiments.tableName 
SET 
    jsonData = JSON_REMOVE(jsonData, '$[1].address')

JSON_SET
توسط این تابع میتوانیم دیتایی را به محتوای JSON، اضافه یا به‌روزرسانی کنیم. این تابع همانند JSON_INSERT عمل میکند؛ با این تفاوت که در صورت وجود path، مقدار را overwrite خواهد کرد، در غیراینصورت مقدار جدید را اضافه می‌کند:
UPDATE experiments.tableName 
SET 
    jsonData = JSON_SET(jsonData,
              '$[1].address',
              JSON_OBJECT('country',
                      'Iran',
                      'city',
                      '-',
                      'phone',
                      12345
              ));

/*
  { location: { "city": "-", "phone": 12345, "country": "Iran" } }
*/

UPDATE experiments.tableName 
SET 
    jsonData = JSON_SET(jsonData,
            '$[1].address.city',
            'Tehran');

/*
  { location: { "city": "-", "phone": 12345, "country": "Iran" } }
*/


UPDATE experiments.tableName 
SET jsonData = JSON_SET(jsonData, '$[1].address.postcode', '0098');

/*
  { location: {"city": "Tehran", "phone": 12345, "country": "Iran", "postcode": '0098' } }
*/


JSON_UNQUOTE
توسط این تابع میتوانیم خروجی را به صورت unquote شده ببینیم. بدون استفاده از این تابع، خروجی داخل quotation میباشد:
SELECT 
    JSON_EXTRACT(jsonData, '$[1].address.city')
FROM
    experiments.tableName;
    
-- "Tehran"

SELECT 
    JSON_UNQUOTE(JSON_EXTRACT(jsonData, '$[1].address.city'))
FROM
    experiments.tableName;
    
-- Tehran

همانطور که مشاهده میکنید از تابع JSON_EXTRACT برای کوئری گرفتن از پراپرتی city استفاده کرده‌ایم. خروجی تابع را نیز به JSON_UNQUOTE جهت حذف quotation ارسال کرده‌ایم. یک سینتکس دیگر نیز برای خلاصه‌سازی JSON_EXTRACT وجود دارد: 
SELECT 
    jsonData -> '$[1].address.city'
FROM
    experiments.tableName;

-- "Tehran"

همچنین برای حذف quoteها میتوانیم اپراتور فوق را اینگونه بنویسیم که همان کار تابع JSON_UNQUOTE را انجام میدهد: 
SELECT 
    jsonData ->> '$[1].address.city'
FROM
    experiments.tableName;

-- Tehran

نکته: هر دو حالت را میتوانیم در قسمت WHERE نیز استفاده کنیم: 
SELECT 
    jsonData ->> '$[1].address.city'
FROM
    experiments.tableName
WHERE jsonData ->> '$[1].address.city' = 'Tehran';

ادغام محتوای JSON با یکدیگر
در MySQL دو تابع با نامهای JSON_MERGE_PATCH و JSON_MERGE_PRESERVE برای ادغام دو یا چند محتوای JSON وجود دارد. تابع JSON_MERGE_PRESERVE همانطور که از نامش پیداست، مقادیر را نگه میدارد؛ یعنی کلیدهای یکسان را با هم ادغام میکند و مقادیر را به صورت آرایه به عنوان valueی شیء در نظر میگیرد:
SELECT 
    JSON_MERGE_PRESERVE('{
                "id": "1",
                "name": "Product One",
                "price": 12.45,
                "discount": 10,
                "rating": 4,
                "category": ["fashion", "men"],
                "tags": ["fashion", "men", "jacket", "full sleeve"]
            }',
            '{
                "id": "2",
                "name": "Product Two",
                "price": 30,
                "discount": 0,
                "rating": 3,
                "category": ["fashion", "men"],
                "tags": ["fashion", "men", "jacket", "full sleeve"]
            }');

خروجی کوئری فوق به اینصورت خواهد بود:
{
  "id": ["1", "2"],
  "name": ["Product One", "Product Two"],
  "tags": [
    "fashion",
    "men",
    "jacket",
    "full sleeve",
    "fashion",
    "men",
    "jacket",
    "full sleeve"
  ],
  "price": [12.45, 30],
  "rating": [4, 3],
  "category": ["fashion", "men", "fashion", "men"],
  "discount": [10, 0]
}

اما تابع JSON_MERGE_PATCH در نهایت یک خروجی را خواهد داشت؛ کاری که انجام میدهد به‌روزرسانی (patch) مقدار جدید، با مقدار قبلی است. یعنی کلیدهای آبجکت اول را که در آبجکت دوم قرار دارند، حذف میکند. همچنین کلیدهای جدید را در شیء یکی شده‌ی نهایی نیز اضافه خواهد کرد. به عنوان مثال برای آبجکت اول، یک پراپرتی جدید را با نام sku اضافه کرده‌ایم:
SELECT JSON_MERGE_PATCH('{
                "id": "1",
                "name": "Product One",
                "price": 12.45,
                "discount": 10,
                "rating": 4,
                "category": ["fashion", "men"],
                "tags": ["fashion", "men", "jacket", "full sleeve"],
                "sku": "asdf123"
            }',
            '{
                "id": "2",
                "name": "Product Two",
                "price": 30,
                "discount": 0,
                "rating": 3,
                "category": ["fashion", "men"],
                "tags": ["fashion", "men", "jacket", "full sleeve"]
            }');

خروجی کوئری فوق این چنین خواهد بود:
{
  "id": "2",
  "sku": "asdf123",
  "name": "Product Two",
  "tags": ["fashion", "men", "jacket", "full sleeve"],
  "price": 30,
  "rating": 3,
  "category": ["fashion", "men"],
  "discount": 0
}
مطالب
OpenCVSharp #16
در قسمت قبل با نحوه‌ی استفاده از یک trained data از پیش آماده شده‌ی تشخیص چهره‌، آشنا شدیم. در این قسمت قصد داریم با نحوه‌ی تولید این فایل‌های XML آشنا شویم و یک تشخیص دهنده‌ی سفارشی را طراحی کنیم.


طراحی classifier سفارشی تشخیص خودروها

برای طراحی یک تشخیص دهنده‌ی سفارشی مبتنی بر الگوریتم‌های Machine learning، نیاز به تعداد زیادی تصویر داریم. در اینجا از بانک تصاویر خودروهای «UIUC Image Database for Car Detection» استفاده خواهیم کرد. در  این بسته، یک سری تصویر positive و negative را می‌توان ملاحظه کرد. تصاویر مثبت، تصاویر انواع و اقسام خودروها هستند (550 عدد) و تصاویر منفی، تصاویر غیر خودرویی (500 عدد)؛ یا به عبارتی، هر تصویری، منهای تصاویر خودرو می‌تواند تصویر منفی باشد.


ایجاد فایل برداری از تصاویر خودروها

در ادامه یک فایل متنی را به نام carImages.txt ایجاد می‌کنیم. هر سطر این فایل چنین فرمتی را خواهد داشت:
 pos/pos-177.pgm 1 0 0 100 40
ابتدا مسیر تصویر مشخص می‌شود. سپس عدد 1 به این معنا است که در این تصویر فقط یک عدد خودرو وجود دارد. 4 عدد بعدی، ابعاد مستطیلی تصویر هستند.
در ادامه فایل متنی دیگری را به نام negativeImages.txt جهت درج اطلاعات تصاویر منفی، ایجاد می‌کنیم. اینبار هر سطر این فایل تنها حاوی مسیر تصویر مدنظر است:
 neg/neg-274.pgm
این دو فایل را می‌توان با استفاده از دو متد ذیل، به سرعت تولید کرد:
private static void createCarImagesFile()
{
    var sb = new StringBuilder();
    foreach (var file in new DirectoryInfo(@"..\..\CarData\CarData\TrainImages").GetFiles("*pos-*.pgm"))
    {
        sb.AppendFormat("{0} {1} {2} {3} {4} {5}{6}", file.FullName, 1, 0, 0, 100, 40, Environment.NewLine);
    }
    File.WriteAllText(@"..\..\CarsInfo\carImages.txt", sb.ToString());
}
 
private static void createNegativeImagesFile()
{
    var sb = new StringBuilder();
    foreach (var file in new DirectoryInfo(@"..\..\CarData\CarData\TrainImages").GetFiles("*neg-*.pgm"))
    {
        sb.AppendFormat("{0}{1}", file.FullName,Environment.NewLine);
    }
    File.WriteAllText(@"..\..\CarsInfo\negativeImages.txt", sb.ToString());
}
برای کامپایل اطلاعات فایل‌های تولید شده، نیاز به فایل opencv_createsamples.exe است. این فایل را در پوشه‌ی opencv\build\x86\vc12\bin بسته‌ی اصلی OpenCV می‌توانید پیدا کنید.
 opencv_createsamples.exe -info carImages.txt -num 550 -w 48 -h 24 -vec cars.vec
پارامترهای این دستور شامل سوئیچ info است؛ به معنای مشخص سازی فایل اطلاعات تصاویر مثبت. سوئیچ num تعداد تصاویر آن‌را تعیین می‌کند و سوئیچ‌های w و h، طول و عرض تصاویر هستند. سوئیچ vec نیز جهت تولید یک فایل vector از این اطلاعات بکار می‌رود.
پس از اجرای این دستور، فایل cars.vec تولید خواهد شد؛ با این خروجی:
 Info file name: carImages.txt
Img file name: (NULL)
Vec file name: cars.vec
BG  file name: (NULL)
Num: 550
BG color: 0
BG threshold: 80
Invert: FALSE
Max intensity deviation: 40
Max x angle: 1.1
Max y angle: 1.1
Max z angle: 0.5
Show samples: FALSE
Original image will be scaled to:
  Width: $backgroundWidth / 48
  Height: $backgroundHeight / 24
Create training samples from images collection...
Done. Created 550 samples
اگر علاقمند هستید که محتویات فایل باینری cars.vec را مشاهده کنید، دستور ذیل را صادر نمائید:
 "c:\opencv\build\x86\vc12\bin\opencv_createsamples.exe" -vec cars.vec -w 48 -h 24


در این پنجره‌ی باز شده، تصاویر بعدی و قبلی را می‌توان با دکمه‌های arrow صفحه کلید، مشاهده کرد.


تبدیل فایل برداری تصاویر خودروها به trained data

تا اینجا موفق شدیم بیش از 500 تصویر خودرو را تبدیل به یک فایل برداری سازگار با OpenCV کنیم. اکنون نیاز است، این اطلاعات پردازش شده و trained data مخصوص الگوریتم‌های machine learning تولید شود. این‌کار را توسط برنامه‌ی opencv_traincascade.exe انجام خواهیم داد. این فایل نیز در پوشه‌ی opencv\build\x86\vc12\bin بسته‌ی اصلی OpenCV موجود است.
دستور ذیل در پوشه‌ی data، بر اساس اطلاعات برداری cars.vec و همچنین تصاویر منفی مشخص شده‌ی در فایل negativeImages.txt، با تعداد هر کدام 500 عدد (این عدد را توصیه شده‌است که اندکی کمتر از تعداد max موجود مشخص کنیم) و تعداد مراحل 2  (هر چقدر این تعداد مراحل بیشتر باشد، فایل نهایی تولید شده دقت بالاتری خواهد داشت؛ اما تولید آن به زمان بیشتری نیاز دارد) اجرا می‌شود. در اینجا featureType به LBP یا Local binary Pattern، تنظیم شده‌است. این الگوریتم از Haar cascade سریعتر است.
 "E:\opencv\bin\opencv_traincascade.exe" -data data -vec cars.vec -bg negativeImages.txt -numPos 500 -numNeg 500 -numStages 2 -w 48 -h 24 -featureType LBP
خروجی اجرای این دستور را می‌توانید در پوشه‌ی data با نام cascade.xml، پیدا کنید. پس از آن، روش استفاده‌ی از این فایل، با مطلب تشخیص چهره تفاوتی ندارد.



کدهای کامل این مثال را از اینجا می‌توانید دریافت کنید.
اشتراک‌ها
بررسی وضعیت اکوسیستم توسعه دهنده‌ها در سال 2023

The State of Developer Ecosystem 2023
This report is the culmination of insights gathered from 26,348 developers from all around the globe. The world of developers is vast and diverse, making it an endlessly fascinating realm for exploration and learning. Through yearly research initiatives like this one, our goal is to explore this captivating world, uncover valuable insights about developers and their craft, and then share these facts with the community. 

بررسی وضعیت اکوسیستم توسعه دهنده‌ها در سال 2023
اشتراک‌ها
نگارش نهایی SQL Server 2016 منتشر شد

Today we announced the general availability of SQL Server 2016, the world’s fastest and most price-performant database for HTAP (Hybrid Transactional and Analytical Processing) with updateable, in-memory columnstores and advanced analytics through deep integration with R Services. Software applications can now deploy sophisticated analytics and machine learning models in the database resulting in 100x or more speedup in time to insight, compared to deployments of such models outside of the database. 

نگارش نهایی SQL Server 2016 منتشر شد
مطالب
بررسی Environment در Angular
در بین توسعه دهندگان، خیلی رایج است، چند نسخه از Application خود را داشته باشند که Environment‌‌های مختلفی را مورد هدف قرار می‌دهد؛ مثل development که مربوط به حالت توسعه می‌باشد و production که مربوط به حالت ارائه نهایی است. هر Environment تعدادی متغیر منحصر بفرد خود را خواهد داشت؛ مثلAPI Endpoint ،  app version  و ... . انگیولار تنظیمات Environment  را فراهم کرده است تا بتوانیم متغیر‌های منحصر بفردی را برای هر Environment، تعریف کنیم. 
اگر شما می‌خواهید به صورت خودکار یک flag را اعمال کنید، اجازه بدهید بگوییم prod-- ، در این حالت angular compiler متغیر API endpoint را با API endpoint مربوط به حالت ارائه نهایی برای شما جایگزین می‌کند. چیزی که شما نمی‌خواهید این است که به صورت دستی endpoint را قبل از build پروژه، تغییر دهید. این موضوع شانس دچار اشتباه شدن را کاهش می‌دهد.

Dealing with only 2 Environments  

به صورت پیش فرض انگیولار از دو Environment پشتیبانی می‌کند. فایل‌های Environment در دایرکتوری environment  آن قرار دارند که در مسیر زیر می‌باشد:
داخل دایرکتوری src، در ریشه WorkSpace یا پوشه پروژه شما( آشنایی با مفهوم WorkSpace  در انگیولار ). 
در داخل دایرکتوری environment، دو فایل با نام‌های environment.ts و environment.prod.ts وجود دارند. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، فایل دوم برای حالت ارائه نهایی می‌باشد؛ در حالیکه فایل اول برای حالت توسعه است و همچنین به عنوان Environment پیش فرض نیز می‌باشد. Angular CLI compiler ، به صورت خودکار فایل اول را با فایل دوم،  هر زمان که شما build را با prod--  انجام میدهید، جایگزین می‌کند:
ng build --prod

اگر فایل environment.ts را باز کنید، خصوصیت production  به false تنظیم شده است؛ درحالیکه در environment.prod.ts خصویت production به true تنظیم شده‌است. همه متغیرها بر اساس Environment مشخصی، تفاوت ایجاد می‌کنند که به صورت مناسب باید در دو فایل قرار داده شوند:
// environment.ts environment variables
export const environment = {
  production: false,
  APIEndpoint: 'https://dev.endpoint.com'
};

// environment.prod.ts environment variables
export const environment = {
  production: true,
  APIEndpoint: 'https://prod.endpoint.com'
};
در اینجا خصوصیت APIEndpoint را داریم. در صورتیکه در حالت توسعه باشد، از آدرس https://dev.endpoint.com و در حالت ارائه نهایی از https://prod.endpoint.com استفاده خواهد کرد.

برای دستیابی به این متغیر‌ها، environment را import کرده و از آن همانند زیر استفاده می‌کنیم:
import { environment } from './../environments/environment';
که به صورت زیر از آن استفاده می‌شود:
const APIEndpoint = environment.APIEndpoint;
در ادامه، هر زمان که شما پروژه خود را بدون build , --prod کنید در متغیر APIEndpoint تعریف شده در بالا، مقدار https://dev.endpoint.com قرار خواهد گرفت که در این حالت از Environment پیش فرض استفاده می‌شود؛ در حالیکه، وقتی از prod-- استفاده می‌کنید، در متغیر APIEndpoint، مقدار https://prod.endpoint.com قرار خواهد گرفت که در این حالت از environment.prod.ts  استفاده می‌شود.

Dealing with 3 or More Environment 

این موضوع خیلی رایج است که برای Application ‌های خود، بیش از دو Environment داشته باشیم. ممکن است که شما نیاز داشته باشید به:
staging environment ،  beta environment ، production environment ، development environment  و ...  . انگیولار یک راه را برای ما فراهم کرده است که به صورت دستی Environment‌‌‌های بیشتری را که ممکن است نیاز داشته باشیم، اضافه کنیم. در اینجا ما نیاز به دو Environment دیگر به نام‌های staging و beta داریم. کار را با ایجاد کردن دو فایل دیگر در کنار environment ‌های موجود شروع می‌کنیم:
1-environment.staging.ts
2-environment.beta.ts
سپس هر کدام از آن‌ها را به صورت زیر ویرایش می‌کنیم: 
// environment.staging.ts environment variables
export const environment = {
  production: true
  APIEndpoint: "https://staging.endpoint.com"
};

// environment.beta.ts environment variables
export const environment = {
  production: true,
  APIEndpoint: "https://beta.endpoint.com"
};

در ادامه نیاز است در فایل angular.json، تنظیمات را تغییر دهیم ( که در ریشه Workspace  می‌باشد) . با انجام این‌کار، این امکان به Angular CLI داده خواهد شد که دو environment جدید ایجاد شده را شناسایی و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کند.

در ابتدا فایل angular.json را باز می‌کنیم و کلید configurations را می‌یابیم که در مسیر زیر می‌باشد:
projects -> yourappname -> architect -> build -> configurations
در اینجا به صورت پیش فرض یک کلید با نام production و تنظیمات زیر وجود دارد:
"configurations": {
   "production": {
       "fileReplacements": [
           {
              "replace": "src/environments/environment.ts",
               "with": "src/environments/environment.prod.ts"
           }
        ],
        "optimization": true,
        "outputHashing": "all",
        "sourceMap": false,
        "extractCss": true,
        "namedChunks": false,
        "aot": true,
        "extractLicenses": true,
        "vendorChunk": false,
        "buildOptimizer": true,
        "serviceWorker": true
   }
}

سپس از کلید production  و تنظمیات درون آن، یک نمونه تهیه می‌کنیم و در زیر کلید production  قرار می‌دهیم. سپس کلید production را به staging تغیر می‌دهیم. در قسمت fileReplacements مقدار کلید with را از
"with":"src/environments/environment.prod.ts"
به
"with":"src/environments/environment.staging.ts"
تغیر می‌دهیم. 
اکنون تنظیمات جدید شما برای staging environment باید به صورت زیر باشد: 
"configurations": {
   "production": {
        // ...
    },
    "staging": {
    "fileReplacements": [
     {
         "replace": "src/environments/environment.ts",
         "with": "src/environments/environment.staging.ts"
     }],
     "optimization": true,
     "outputHashing": "all",
     "sourceMap": true,
     "extractCss": false,
     "namedChunks": false,
     "aot": false,
     "extractLicenses": true,
     "vendorChunk": false,
     "buildOptimizer": true,
     "serviceWorker": true
   }
}

در ادامه همین روال را برای beta environment هم تکرار کنید.

نکته 
ممکن است شما نیاز داشته باشید تا تنظیمات بالا را به حالتی دقیق‌تر نسبت به environment مورد نظر اصلاح کنید. مثلا ممکن است نیاز داشته باشید، Service worker را در حالت staging فعال نگه دارید و در حالت beta آن را غیر فعال کنید که این تضمین می‌کند وقتی ریفرش انجام می‌شود، app ، Service worker  و منابع مربوط به آن را در مرورگر کش نکرده باشد.

Building your App 

در نهایت برای build کردن application خود با environment‌‌‌های سفارشی ایجاد شده، می‌توانید از پرچم configurations-- استفاده کنید؛ همانند زیر:
//for staging environment
ng build --configuration=staging

//for beta environment
ng build --configuration=beta

و در نهایت برای استفاده کردن از environment پیش فرض، استفاده از دستور زیر به تنهایی کافی می‌باشد:
//for production environment
ng build --prod

//for dev environment
ng build

مطالعه بیشتر جهت توزیع برنامه  : Angular CLI - ساخت و توزیع برنامه 
اکنون شما می‌توانید پروژه انگیولار خود را با هر تعداد environment ای که دوست دارید، configure کنید. 
نظرات مطالب
بومی سازی منابع در پروژه‌های ASP.NET Core Web API
بر اساس اهدافی که این مطلب دنبال می‌کند، مشکلی مشاهده نشد. (هدف از این مطلب هم فقط استفاده از یک منبع اشتراکی هست وکار با Web API (ذکر شده در عنوان مطلب و مقدمه‌ی مطلب)؛ که اساسا ویژگی Display برای آن معنایی ندارد و مخصوص MVC هست و صفحات Razor. همچنین اگر قرار باشد دوبار این تعریف نام خاصیت انجام شود (یکبار پارامتری و یکبار در ویژگی Display)، اساسا چه نیازی به تعریف دوم هست؟ همان نام را بجای پارامتر قرار دادن بهتر هست و پارامتری کار کردن در اینجا هیچ مزیتی ندارد)
مدل مثال جاری به این صورت تغییر کرد: ( مثال کامل Core3xSharedResource-V2.zip )
using System.ComponentModel.DataAnnotations;

namespace Core3xSharedResource.Models.Account
{
    public class RegisterModel
    {
        [Required(ErrorMessage = "Please enter an email address")] // -->> from the shared resources
        [EmailAddress(ErrorMessage = "Please enter a valid email address")] // -->> from the shared resources
        public string Email { get; set; }

        [Required(ErrorMessage = "The {0} field is required")]
        [Display(Name = "User Name")]
        public string UserName { get; set; }
    }
}
نام خاصیت یکبار پارامتری تعریف شده و یکبار قرار است از ویژگی Display دریافت شود (یک کار اضافی و بی‌مفهوم در Web API که Viewهای آن قرار است توسط React یا Angular تامین شوند و نه الزاما توسط صفحات Razor که می‌توانند با ویژگی Display کار کنند)؛ با این مداخل متناظر جدید در فایل منبع اشتراکی:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<root>
  <data name="Please enter an email address" xml:space="preserve">
    <value>لطفا ایمیلی را وارد کنید</value>
  </data>
  <data name="Please enter a valid email address" xml:space="preserve">
    <value>لطفا ایمیل معتبری را وارد کنید</value>
  </data>
  <data name="The {0} field is required" xml:space="preserve">
    <value>{0} را تکمیل کنید</value>
  </data>
  <data name="User Name" xml:space="preserve">
    <value>نام کاربری</value>
  </data>
</root>
پس از ارسال یک Post خالی به سمت اکشن متد یکی از کنترلرهای مثال، این خروجی کاملا بومی سازی شده قابل مشاهده‌است:

ضمن اینکه اگر کسی بخواهد کار جدی اعتبارسنجی را در Web API انجام دهد بهتر است از Fluent Validation استفاده کند (که تبدیل به یک استاندارد برای آن شده‌است).