پاسخ به بازخورد‌های پروژه‌ها
پکیج های ناهماهنگ بعد از restore
100 درصد خطا پیش می‌آید. پروژه متعلق به چندین سال پیش هست. خیلی از این کتابخانه‌ها با نسخه‌های قبلیشان سازگار نیستند.
مطالب
پشتیبانی آنلاین سایت با SignalR ،ASP.NET MVC و AngularJS
  پشتیبانی آنلاین سایت، روشی مناسب برای افزایش سطح تماس مشتریان با فروشندگان، برای جلوگیری از اتلاف وقت در برقراری تماس میباشد.
قصد داریم در این بخش پشتیبانی آنلاین سایت را با استفاده از AngularJs /Asp.Net Mvc / Signalr تهیه کنیم.
امکانات این برنامه:
* امکان مکالمه متنی به همراه ارسال شکلک
* امکان انتقال مکالمه
* مشاهده آرشیو گفتگوها
* امکان ارسال فایل (بزودی)
* امکان ذخیره گفتگو و ارسال گفتگو به ایمیل  (بزودی)
* امکان ارسال تیکت در صورت آفلاین بودن کارشناسان (بزودی) 
* رعایت مسائل امنیتی(بزودی)

مراحل نحوه اجرای برنامه:
1-  باز کردن دو tab، یکی برای کارشناس یکی  برای مشتری .
2-  تعدادی کارشناس تعریف شده است که با کلیک بر روی هر کدام وارد پنل کارشناس خواهیم شد.
3- شروع مکالمه توسط مشتری با کلیک بر روی chatbox پایین صفحه (سمت راست پایین).
4- شروع کردن مکالمه توسط کارشناس. 
5- ادامه،خاتمه یا انتقال مکالمه توسط کارشناس.

نصب کتابخانه‌های زیر:
//client
Install-Package angularjs 
Install-Package angular-strap 
Install-Package Microsoft.AspNet.SignalR.JS 
install-package AngularJs.SignalR.Hub 
Install-Package jQuery.TimeAgo
Install-Package FontAwesome
Install-Package toastr
Install-Package Twitter.Bootstrap.RTL 
bower install angular-smilies  

//server
Install-Package Newtonsoft.Json
Install-Package Microsoft.AspNet.SignalR 
Install-Package EntityFramework

گام‌های برنامه:
1-ایجاد جداول 
جدول Message: هر پیام دارای فرستنده و گیرنده‌ای، به همراه زمان ارسال میباشد.
جدول Session: شامل لیستی از پیام‌ها به همراه ارجاعی به خود (استفاده هنگام انتقال مکالمه )
 public partial class Message
    {
        public int Id { get; set; }
        public string Sender { get; set; }
        public string Receiver { get; set; }
        public string Body { get; set; }
        public DateTimeOffset? CreationTime { get; set; }
        public int? SessionId { get; set; }
        public virtual Session Session { get; set; }
    }
    public partial class Session
    {
        public Session()
        {
           Messages = new List<Message>();
           Sessions = new List<Session>();
        }
        public int Id { get; set; }
        public string AgentName { get; set; }
        public string CustomerName { get; set; }
        public DateTime CreatedDateTime { get; set; }
        public int? ParentId { get; set; }
        public virtual Session Parent { get; set; }
        public virtual ICollection<Message> Messages { get; set; }
        public virtual ICollection<Session> Sessions { get; set; }
    }

2- ایجاد ویو مدلهای زیر
    public class UserInformation
    {
        public string ConnectionId { get; set; }
        public bool IsOnline { get; set; }
        public string UserName { get; set; }
    }
    public class ChatSessionVm
    {
        public string Key { get; set; }
        public List<string> Value { get; set; }
    }
    public class AgentViewModel
    {
        public int Id { get; set; }
        public string CustomerName { get; set; }
        public int Lenght { get; set; }
        public DateTimeOffset? Date { get; set; }
    }

3- ایجاد Hub در سرور
 [HubName("chatHub")]
    public class ChatHub : Microsoft.AspNet.SignalR.Hub
    {
    }

4- فراخوانی chathub توسط کلاینت: برای آشنایی با سرویس  hub کلیک نمایید.

listeners متدهای سمت کلاینت
methods آرایه ای از متدهای سمت سرور

 $scope.myHub = new hub("chatHub", {
  listeners: {},
  methods: []
})
در صورت موفقیت آمیز بودن اتصال به هاب، متد init سمت سرور فراخوانی میشود و وضعیت آنلاین بودن کارشناسان برای کلاینت مشخص میشود.
 $scope.myHub.promise.done(function () {
     $scope.myHub.init();
     $scope.myHub.promise.done(function () { });
  });
 public void Init()
        {
            _chatSessions = _chatSessions ?? (_chatSessions = new List<ChatSessionVm>());
            _agents = _agents ?? (_agents = new ConcurrentDictionary<string, UserInformation>());
            Clients.Caller.onlineStatus(_agents.Count(x => x.Value.IsOnline) > 0);
        }

5-وضعیت کارشناسان :
در صورت آنلاین بودن کارشناسان: ارسال اولین پیام و تقاضای شروع مکالمه
در صورت آفلاین بودن کارشناسان: ارسال تیکت(بزودی)
اگر برای اولین بار  پیامی را ارسال میکنید، برای شما session ایی ایجاد نشده است. در اینصورت مکان تقاضای مشتری از سایت http://ipinfo.io دریافت شده و به سرور ارسال می‌گردد و  متد logvist سرور، تقاضای شروع مکالمه مشتری را به اطلاع  تمام کارشناسان میرساند و وضعیت chatbox را تغییر میدهد.
اگر session برای مشتری تعریف شده باشد، مکالمه مشتری با کارشناس مربوطه انجام میگردد.
 $scope.requestChat = function (msg) {
                if (!defaultCustomerUserName) {
                    //گرفتن کاربر لاگین شده
                    //ما از آرایه تصادفی استفاده میکنیم
                    var nameDefaultArray = [
                        'حسین', 'حسن', 'علی', 'عباس', 'زهرا', 'سمیه'
                    ];
                    defaultCustomerUserName=nameDefaultArray[Math.floor(Math.random() * nameDefaultArray.length)];
                }
                var userName = defaultCustomerUserName;
                if (!$scope.chatId) {
                    $scope.chatId = sessionStorage.getItem(chatKey);
                    $http.get("http://ipinfo.io")
                      .success(function (response) {
                          $scope.myHub.logVisit(response.city, response.country, msg, userName);
                      }).error(function (e, status, headers, config) {
                          $scope.myHub.logVisit("Tehran", "Ir", msg, userName)
                      });
                    $scope.myHub.requestChat(msg);
                    $scope.chatTitle = $scope.options.waitingForOperator;
                    $scope.pendingRequestChat = true;
                } else {
                    $scope.myHub.clientSendMessage(msg, userName);
                };
                $scope.message = "";
            };

6-مشاهده تقاضای مکالمه کاربران  توسط کارشناسان
کارشناسان در صورت تمایل، شروع به مکالمه با کاربر مینمایند و مکالمه آغاز میگردد.با شروع مکالمه توسط کارشناس، متد acceptRequestChat  سرور فراخوانی میشود.
 پیام‌های مناسب برای کارشناس مربوطه، برای مشتری و تمام کارشناسان (به تمام کارشناسان اطلاع داده می‌شود که مشتری با چه کارشناسی در حال مکالمه میباشد) ارسال میگردد و مقادیر مربوطه در دیتابیس ذخیره میگردد.
public void AcceptRequestChat(string customerConnectionId, string body, string userName)
        {
            var agent = FindAgent(Context.ConnectionId);
            var session = _chatSessions.FirstOrDefault(item => item.Key.Equals(agent.Key));
            if (session == null)
            {
                _chatSessions.Add(new ChatSessionVm
                {
                    Key = agent.Key,
                    Value = new List<string> { customerConnectionId }
                });
            }
            else
            {
                session.Value.Add(customerConnectionId);
            }
            Clients.Client(Context.ConnectionId).agentChat(customerConnectionId, body, userName);
            Clients.Client(customerConnectionId).clientChat(customerConnectionId, agent.Value.UserName);
            foreach (var item in _agents.Where(item => item.Value.IsOnline))
            {
                Clients.Client(item.Value.ConnectionId).refreshChatWith(agent.Value.UserName, customerConnectionId);
            }
       var session = _db.Sessions.Add(new Session
            {
                AgentName = agent.Key,
                CustomerName = userName,
                CreatedDateTime = DateTime.Now
            });
            _db.SaveChanges();

            var message = new Message
            {
                CreationTime = DateTime.Now,
                Sender = agent.Key,
                Receiver = userName,
                body=body,
                Session = session
            };
            _db.Messages.Add(message);
            _db.SaveChanges();
        }
7-خاتمه مکالمه توسط کارشناس یا مشتری امکان پذیر میباشد:
متد closeChat  سرور فراخوانی میگردد. پیام مناسبی به مشتری و تمام کارشناسان ارسال میگردد.
public void CloseChat(string id)
        {
            var findAgent = FindAgent(Context.ConnectionId);
            var session = _chatSessions.FirstOrDefault(item => item.Value.Contains(id));
            if (session == null) return;
            Clients.Client(id).clientAddMessage(findAgent.Key, "مکالمه شما با کارشناس مربوطه به اتمام رسیده است");

            foreach (var agent in _agents)
            {
                Clients.Client(agent.Value.ConnectionId).refreshLeaveChat(agent.Value.UserName, id);
            }
            _chatSessions.Remove(session);
        }

8-انتقال مکالمه مشتری به کارشناسی دیگر
مکالمه از کارشناس فعلی گرفته شده و به کارشناس جدید داده می‌شود؛ به همراه ارسال پیام‌های مناسب به طرف‌های مربوطه
   public void EngageVisitor(string newAgentId, string cumtomerId, string customerName,string clientSessionId)
        {
            #region remove session of current agent
            var currentAgent = FindAgent(Context.ConnectionId);
            var currentSession = _chatSessions.FirstOrDefault(item => item.Value.Contains(cumtomerId));
            if (currentSession != null)
            {
                _chatSessions.Remove(currentSession);
            }
            #endregion

            #region add  session to new agent
            var newAgent = FindAgent(newAgentId);
            var newSession = _chatSessions.FirstOrDefault(item => item.Key.Equals(newAgent.Key));
            if (newSession == null)
            {
                _chatSessions.Add(new ChatSessionVm
                {
                    Key = newAgent.Key,
                    Value = new List<string> { cumtomerId }
                });
            }
            else
            {
                newSession.Value.Add(cumtomerId);
            }
            #endregion

            Clients.Client(currentAgent.Value.ConnectionId).addMessage(cumtomerId, newAgent.Key,
                "ادامه مکالمه به کارشناس  " + newAgent.Key + "مقابل  منتقل شد");
            Clients.Client(newAgentId).addMessage(cumtomerId, currentAgent.Key,
                "لطفا مکالمه را ادامه دهید.با تشکر");

            Clients.Client(cumtomerId).clientAddMessage(newAgent.Value.UserName,
                "مکالمه شما با کارشناس زیر برقرار گردید" + newAgent.Key);

            var session = _db.Sessions.FirstOrDefault
                (item => item.AgentName.Equals(currentAgent.Value.UserName)
                 && item.CustomerName.Equals(customerName));
            if (session != null)
            {
                var sessionId = session.Id;
                var messages = _db.Messages.Where(item => item.Session.Id.Equals(sessionId));
                var result = JsonConvert.SerializeObject(messages, new Formatting(), _settings);
                Clients.Client(newAgentId).visitorSwitchConversation
                    (Context.ConnectionId, customerName, result, clientSessionId);
            }
            foreach (var item in _agents.Where(item => item.Value.IsOnline))
            {
                Clients.Client(item.Value.ConnectionId).refreshChatWith(newAgent.Value.UserName, cumtomerId);
            }
            _db.Sessions.Add(new Session
            {
                AgentName = newAgent.Key,
                CustomerName = customerName,
                CreatedDateTime = DateTime.Now,
                Parent = _db.Sessions.Where(item => item.AgentName.Equals(currentAgent.Key)
                      && item.CustomerName.Equals(customerName)).OrderByDescending(item => item.Id).FirstOrDefault()
            });
            _db.SaveChanges();
        }
از آنجاییکه اسم متدها کاملا گویا میباشد، به نظر نیازی به توضیح بیشتری ندارند.
فایل کامل  app.js 
var app = angular.module("app", ["SignalR", 'ngRoute', 'ngAnimate', 'ngSanitize', 'mgcrea.ngStrap', 'angular-smilies']); 

app.config(["$routeProvider", "$provide", "$httpProvider", "$locationProvider",
        function ($routeProvider, $provide, $httpProvider, $locationProvider) {
            $routeProvider.
               when('/', { templateUrl: 'app/views/home.html', controller: "HomeCtrl" }).
               when('/agent', { templateUrl: 'app/views/agent.html', controller: "ChatCtrl" })
                .otherwise({
                    redirectTo: "/"
                });;
        }]);
app.controller("HomeCtrl", ["$scope", function ($scope) {
    $scope.title = "home";
}])
app.controller("ChatCtrl", ["$scope", "Hub", "$location", "$http", "$rootScope",
    function ($scope, hub, $location, $http, $rootScope) {
        if (!$scope.myHub) {
            var chatKey = "angular-signalr";
            var defaultCustomerUserName = null;
            function getid(id) {
                var find = false;
                var position = null;
                angular.forEach($scope.chatConversation, function (index, i) {
                    if (index.id === id && !find) {
                        find = true;
                        position = i;
                        return;
                    }
                });
                return position;
            }
            function apply() {
                $scope.$apply();
            }
            $scope.boxheader = function () {
                var height = 0;
                $("#chat-box").slideToggle('slow', function () {
                    if ($("#chat-box-header").css("bottom") === "0px") {
                        height = $("#chat-box").height() + 20;
                    } else {
                        height = 0;
                    }
                    $("#chat-box-header").css("bottom", height);
                });
            };
            var init = function () {
                $scope.agent = {
                    id: "", name: "", isOnline: false
                };
                $rootScope.msg = "";
                $scope.alarmStatus = false;
                $scope.options = {
                    offlineTitle: "آفلاین",
                    onlineTitle: "آنلاین",
                    waitingForOperator: "لطفا منتظر بمانید تا به اپراتور وصل شوید",
                    emailSent: "ایمیل ارسال گردید",
                    emailFailed: "متاسفانه ایمیل ارسال نگردید",
                    logOut: "خروج",
                    setting: "تنظیمات",
                    conversion: "آرشیو",
                    edit: "ویرایش",
                    alarm: "قطع/وصل کردن صدا",
                    complete: "تکمیل",
                    pending: "منتظر ماندن",
                    reject: "عدم پذیرش",
                    lock: "آنلاین شدن",
                    unlock: "آفلاین شدن",
                    alarmOn: "روشن",
                    alarmOff: "خاموش",
                    upload: "آپلود"
                };
                $scope.chatConversation = [];
                $scope.chatSessions = [];
                $scope.customerVisit = [];

                $scope.agentClientMsgs = [];
                $scope.clientAgentMsg = [];
            }();
//تعریف هاب به همراه متدهای آن
            $scope.myHub = new hub("chatHub", {
                listeners: {
                    "clientChat": function (id, agentName) {
                        $scope.clientAgentMsg.push({ name: agentName, msg: "با سلام در خدمت میباشم" });
                        $scope.chatTitle = "کارشناس: " + agentName;
                        $scope.pendingRequestChat = false;
                        sessionStorage.setItem(chatKey, id);
                    }, "agentChat": function (id, firstComment, customerName) {
                        var date = new Date();
                        var position = getid(id);
                        if (position > 0) {
                            $scope.chatSessions[position].length = $scope.chatConversation[position].length + 1;
                            $scope.chatSessions[position].date = date.toISOString();
                            return;
                        }
                        else {
                            $scope.chatConversation.push({
                                id: id,
                                sessions: [{
                                    name: customerName,
                                    msg: firstComment,
                                    date: date
                                }],
                                agentName: $scope.agent.name,
                                customerName: customerName,
                                dateStartChat: date.getHours() + ":" + date.getMinutes(),
                            });
                            $scope.chatSessions.push({
                                id: id,
                                length: 1,
                                userName: customerName,
                                date: date.toISOString()
                            });
                        }
                        sessionStorage.setItem(chatKey, id);
                        apply();
                    }, 
//برروز رسانی لیست برای کارشناسان
"refreshChatWith": function (agentName, customerConnectionId) {
                        angular.forEach($scope.customerVisit, function (index, i) {
                            if (index.connectionId === customerConnectionId) {
                                $scope.customerVisit[i].chatWith = agentName;
                            }
                        });
                        apply();
                    },
//برروز رسانی لیست برای کارشناسان
 "refreshLeaveChat": function (agentName, customerConnectionId) {
                        angular.forEach($scope.customerVisit, function (index, i) {
                            if (index.connectionId === customerConnectionId) {
                                $scope.customerVisit[i].chatWith =agentName + "---" + "  به مکالمه خاتمه داده است ";
                            }
                        });
                        apply();
                    }
//وضعیت آنلاین بودن کارشناسان
                    , "onlineStatus": function (state) {
                        if (state) {
                            $scope.chatTitle = $scope.options.onlineTitle;
                            $scope.hasOnline = true;
                            $scope.hasOffline = false;
                        } else {
                            $scope.chatTitle = $scope.options.offlineTitle;
                            $scope.hasOffline = true;
                            $scope.hasOnline = false;
                        }
                        $scope.$apply()
                    }, "loginResult": function (status, id, name) {
                        if (status) {
                            $scope.agent.id = id;
                            $scope.agent.name = name;
                            $scope.agent.isOnline = true;
                            $scope.userIsLogin = $scope.agent;
                            $scope.$apply(function () {
                                $location.path("/agent");
                            });
                        } else {
                            $scope.agent = null;
                            toastr.error("کارشناسی با این مشخصات وجود ندارد");
                            return;
                        }
                    }, "newVisit": function (userName, city, country, chatWith, connectionId, firstComment) {
                        var exist = false;
                        angular.forEach($scope.customerVisit, function (index) {
                            if (index.connectionId === connectionId) {
                                exist = true;
                                return;
                            }
                        });
                        if (!exist) {
                            var date = new Date();
                            $scope.customerVisit.unshift({
                                userName: userName,
                                date: date,
                                city: city,
                                country: country,
                                chatWith: chatWith,
                                connectionId: connectionId,
                                firstComment: firstComment
                            });
                            if ($scope.alarmStatus) {
                                var snd = new Audio("/App/assets/sounds/Sedna.ogg");
                                snd.play();
                            }
                            toastr.success("تقاضای جدید دریافت گردید");
                            apply();
                        }
                    }, "addMessage": function (id, from, value) {
                        if ($scope.alarmStatus) {
                            var snd = new Audio("/App/assets/sounds/newmsg.mp3");
                            snd.play();
                        }
                        $scope.agentUserMsgs = [];
                        var date = new Date();
                        var position = getid(id);
                        if ($scope.chatConversation.length > 0 && position != null) {
                            $scope.chatConversation[position].sessions.push({ name: from, msg: value, date: date });
                        }
                        var item = $scope.chatConversation[position];
                        if (item) {
                            angular.forEach(item.sessions, function (index) {
                                $scope.agentUserMsgs.push({ name: index.name, msg: index.msg, date: date });
                            });
                            $scope.chatSessions[position].length = $scope.chatSessions[position].length + 1;
                        }
                        apply();
                    }, "clientAddMessage": function (id, from) {
                        if ($scope.alarmStatus) {
                            var snd = new Audio("/App/assets/sounds/newmsg.mp3");
                            snd.play();
                        }
                        $scope.clientAgentMsg.push({ name: id, msg: from });
                        apply();
                    }, "visitorSwitchConversation": function (id, customerName, sessions, sessionId) {
                        sessions = JSON.parse(sessions);
                        var date = new Date();
                        var sessionList = [];
                        angular.forEach(sessions, function (index) {
                            sessionList.push({
                                name: index.sender,
                                msg: index.body,
                                date: index.creationTime
                            });
                        });
                        $scope.chatConversation.push({
                            id: sessionId,
                            sessions: sessionList,
                            customerName: customerName,
                            dateStartChat: date.getHours() + ":" + date.getMinutes(),
                            agentName: $scope.agent.name
                        });
                        $scope.chatSessions.push({
                            id: sessionId,
                            length: sessions.length,
                            date: date
                        });
                    }, "receiveTicket": function (items) {
                        angular.forEach(JSON.parse(items), function (index) {
                            $scope.ticketList = [];
                            $scope.ticketList.push(index);
                        });
                    }, 
//آرشیو گفته گوهای کارشناس
"receiveHistory": function (items) {
                        $scope.agentHistory = [];
                        angular.forEach(JSON.parse(items), function (index) {
                            $scope.agentHistory.push(index);
                        });
                        apply();
                    }, 
//جزییات آرشیو گفتگوها
"detailsHistory": function (items) {
                        $scope.historyMsg = [];
                        angular.forEach(JSON.parse(items), function (index) {
                            $scope.historyMsg.push({ name: index.sender, msg: index.body, date: index.creationTime });
                        });
                        $("#detailsAgentHistory").modal();
                        apply();
                    }, 
//لیست کارشناسان آنلاین
"agentList": function (items) {
                        $scope.agentList = [];
                        angular.forEach(items, function (index) {
                            if ($scope.agent.name != index.Key) {
                                $scope.agentList.push({ name: index.Key, id: index.Value.ConnectionId });
                            }
                        });
                        $("#agentList").modal();
                        apply();
                    }
                },
                methods: ["agentConnect", "sendTicket", "requestChat", "clientSendMessage", "closeChat", "init", "logVisit",
                    "agentChangeStatus", "engageVisitor", "agentSendMessage", "transfer", "leaveChat", "acceptRequestChat",
                    "leaveChat", "detailsSessoinMessage", "showAgentList", "getAgentHistoryChat"
                ], errorHandler: function (error) {
                    console.error(error);
                }
            });
            $scope.myHub.promise.done(function () {
                $scope.myHub.init();
                $scope.myHub.promise.done(function () { });
            });

            $scope.LeaveChat = function () {
                $scope.myHub.LeaveChat();
            };
            $scope.loginAgent = function (userName) {
                // username :security user username from agent role
                if (userName == "hossein" || userName == "ali") {
                    $scope.myHub.promise.done(function () {
                        $scope.myHub.agentConnect(userName).then(function (result) {
                            $scope.agent.name = userName;
                            $scope.agent.isOnline = true;
                        });
                    });
                }
            };
            $scope.requestChat = function (msg) {
                if (!defaultCustomerUserName) {
                    //گرفتن کاربر لاگین شده
                    //ما از آرایه تصادفی استفاده میکنیم
                    var nameDefaultArray = [
                        'حسین', 'حسن', 'علی', 'عباس', 'زهرا', 'سمیه'
                    ];
                    defaultCustomerUserName=nameDefaultArray[Math.floor(Math.random() * nameDefaultArray.length)];
                }
                var userName = defaultCustomerUserName;
                if (!$scope.chatId) {
                    $scope.chatId = sessionStorage.getItem(chatKey);
                    $http.get("http://ipinfo.io")
                      .success(function (response) {
                          $scope.myHub.logVisit(response.city, response.country, msg, userName);
                      }).error(function (e, status, headers, config) {
                          $scope.myHub.logVisit("Tehran", "Ir", msg, userName)
                      });
                    $scope.myHub.requestChat(msg);
                    $scope.chatTitle = $scope.options.waitingForOperator;
                    $scope.pendingRequestChat = true;
                } else {
                    $scope.myHub.clientSendMessage(msg, userName);
                };
                $scope.message = "";
            };
            $scope.acceptRequestChat = function (customerConnectionId, firstComment, customerName) {
                $scope.myHub.acceptRequestChat(customerConnectionId, firstComment, customerName);
            };
            $scope.changeAgentStatus = function () {
                $scope.agent.isOnline = !$scope.agent.isOnline;
                $scope.myHub.agentChangeStatus($scope.agent.isOnline);
            };
            $scope.detailsChat = function (chatId, userName) {
                $scope.agentUserMsgs = [];
                angular.forEach($scope.chatConversation, function (index) {
                    if (index.id === chatId) {
                        $scope.dateStartChat = index.dateStartChat;
                        angular.forEach(index.sessions, function (value) {
                            $scope.agentUserMsgs.push({ name: value.name, msg: value.msg, date: value.date });
                        });
                    };
                });
                $scope.agentChatWithUser = chatId;
                $scope.customerName = userName;
                $("#agentUserChat").modal();
            };
            $scope.ticket = {
                submit: function () {
                    var name = $scope.ticket.name;
                    var email = $scope.ticket.email;
                    var comment = $scope.ticket.comment;
                    $scope.myHub.sendTicket(name, email, comment);
                }
            };
            $scope.showHistory = function () {
                $scope.myHub.getAgentHistoryChat($scope.agent.name);
            };
            $scope.detailsChatHistory = function (id) {
                $scope.myHub.detailsSessoinMessage(id, $scope.agent.id);
            };
            $scope.agentMsgToUser = function (msg) {
                var chatId = $scope.agentChatWithUser;
                var customerName = $scope.customerName;
                if (!customerName) {
                    angular.forEach($scope.customerVisit, function (index) {
                        if (index.connectionId == chatId) {
                            customerName = index.userName;
                        }
                    });
                }
                if (chatId !== "" && msg !== "") {
                    $scope.myHub.agentSendMessage(chatId, msg, customerName);
                }
                //not bind to scope.msg! not correctly work
                $scope.msg = "";
                $("#post-msg").val("");
            };
            $scope.closeChat = function (chatId) {
                var item = $scope.chatConversation[getid(chatId)];
                $scope.myHub.closeChat(chatId);
            };
            $scope.engageVisitor = function (newAgentId) {
                var customerId = $scope.customerId;
                var customerName = $scope.customerName;
                var clientSessionId = $scope.clientSessionId;
                $scope.myHub.engageVisitor(newAgentId, customerId, customerName, clientSessionId);
                $("[data-dismiss=modal]").trigger({ type: "click" });
            };
            $scope.selectVisitor = function (customerId, customerName, clientSessionId) {
                $scope.customerId = customerId;
                $scope.customerName = customerName;
                $scope.clientSessionId = clientSessionId;
                $scope.myHub.showAgentList();
            };
            $scope.setClass = function (item) {
                if (item === "من")
                    return "question";
                else
                    return "response";
            };
            $scope.setdirectionClass = function (item) {
                if (item === $scope.agent.name)
                    return { "float": "left" };
                else
                    return { "float": "right" };
            };
            $scope.setArrowClass = function (item) {
                if (item === $scope.agent.name)
                    return "left-arrow";
                else
                    return "right-arrow";
            };
            $scope.setAlarm = function () {
            $scope.alarmStatus = !$scope.alarmStatus;
            };
        }
    }]);
app.directive("showtab", function () {
    return {
        link: function (scope, element, attrs) {
            element.click(function (e) {
                e.preventDefault();
                $(element).addClass("active");
                $(element).tab("show");
            });
        }
    };
});
//زمان ارسال پیام
app.directive("timeAgo", function ($q) {
    return {
        restrict: "AE",
        scope: false,
        link: function (scope, element, attrs) {
            jQuery.timeago.settings.strings =
            {
                prefixAgo: null,
                prefixFromNow: null,
                suffixAgo: "پیش",
                suffixFromNow: "از حالا",
                seconds: "کمتر از یک دقیقه",
                minute: "در حدود یک دقیقه",
                minutes: "%d دقیقه",
                hour: "حدود یگ ساعت",
                hours: "حدود %d ساعت ",
                day: "یک روز",
                days: "%d روز",
                month: "حدود یک ماه",
                months: "%d ماه",
                year: "حدود یک سال",
                years: "%d سال",
                wordSeparator: " ",
                numbers: []
            }
            var parsedDate = $q.defer();
            parsedDate.promise.then(function () {
                jQuery(element).timeago();
            });
            attrs.$observe("title", function (newValue) {
                parsedDate.resolve(newValue);
            });
        }
    };
});
فایل chathub.cs
برای آشنایی بیشتر مقاله نگاهی به SignalR Hubs   مفید خواهد بود.
   [HubName("chatHub")]
    public class ChatHub : Microsoft.AspNet.SignalR.Hub
    {
        private readonly ApplicationDbContext _db = new ApplicationDbContext();
        private static ConcurrentDictionary<string, UserInformation> _agents;
        private static List<ChatSessionVm> _chatSessions;
        private readonly JsonSerializerSettings _settings = new JsonSerializerSettings
        {
            ContractResolver = new CamelCasePropertyNamesContractResolver(),
            ReferenceLoopHandling = ReferenceLoopHandling.Ignore
        };
        public void Init()
        {
            _chatSessions = _chatSessions ?? (_chatSessions = new List<ChatSessionVm>());
            _agents = _agents ?? (_agents = new ConcurrentDictionary<string, UserInformation>());
            Clients.Caller.onlineStatus(_agents.Count(x => x.Value.IsOnline) > 0);
        }
        public void AgentConnect(string userName)
        {
            //ما برای ساده کردن مقایسه ساده ای انجام دادیم فقط کاربر حسین یا علی میتواند کارشناس باشد
            if (userName == "hossein" || userName == "ali")
            {
                var agent = new UserInformation();
                if (_agents.Any(item => item.Key == userName))
                {
                    agent = _agents[userName];
                    agent.ConnectionId = Context.ConnectionId;
                }
                else
                {
                    agent.ConnectionId = Context.ConnectionId;
                    agent.UserName = userName;
                    agent.IsOnline = true;
                    _agents.TryAdd(userName, agent);

                }
                Clients.Caller.loginResult(true, agent.ConnectionId, agent.UserName);
                Clients.All.onlineStatus(_agents.Count(x => x.Value.IsOnline) > 0);
            }
            else
            {
                Clients.Caller.loginResult(false, null, null);
            }
        }
        public void AgentChangeStatus(bool status)
        {
            var agent = _agents.FirstOrDefault(x => x.Value.ConnectionId == Context.ConnectionId).Value;
            if (agent == null) return;
            agent.IsOnline = status;
            Clients.All.onlineStatus(_agents.Count(x => x.Value.IsOnline) > 0);
        }
        public void LogVisit(string city, string country, string firstComment, string userName)
        {
            foreach (var agent in _agents)
            {
                Clients.Client(agent.Value.ConnectionId).newVisit(userName, city, country, null, Context.ConnectionId, firstComment);
            }
        }
        public void AcceptRequestChat(string customerConnectionId, string body, string userName)
        {
            var agent = FindAgent(Context.ConnectionId);
            var session = _chatSessions.FirstOrDefault(item => item.Key.Equals(agent.Key));
            if (session == null)
            {
                _chatSessions.Add(new ChatSessionVm
                {
                    Key = agent.Key,
                    Value = new List<string> { customerConnectionId }
                });
            }
            else
            {
                session.Value.Add(customerConnectionId);
            }
            Clients.Client(Context.ConnectionId).agentChat(customerConnectionId, body, userName);
            Clients.Client(customerConnectionId).clientChat(customerConnectionId, agent.Value.UserName);
            foreach (var item in _agents.Where(item => item.Value.IsOnline))
            {
                Clients.Client(item.Value.ConnectionId).refreshChatWith(agent.Value.UserName, customerConnectionId);
            }
            _db.Sessions.Add(new Session
            {
                AgentName = agent.Key,
                CustomerName = userName,
                CreatedDateTime = DateTime.Now
            });
            _db.SaveChanges();

            var message = new Message
            {
                CreationTime = DateTime.Now,
                Sender = agent.Key,
                Receiver = userName,
                Body = body,
                //ConnectionId = _agents.FirstOrDefault(item => item.Value.UserName == userName).Key,
                Session = _db.Sessions.OrderByDescending(item => item.Id)
                .FirstOrDefault(item => item.AgentName.Equals(agent.Key) && item.CustomerName.Equals(userName))
            };
            _db.Messages.Add(message);
            _db.SaveChanges();
        }
        public void GetAgentHistoryChat(string userName)
        {
            var dic = new Dictionary<int, int>();
            var lenght = 0;
            var chats = _db.Sessions.OrderBy(item => item.Id).Include(item => item.Parent)
                .Where(item => item.AgentName.Equals(userName)).ToList();

            foreach (var session in chats)
            {
                Result(session, ref lenght);
                dic.Add(session.Id, lenght);
                lenght = 0;
            }
            if (!chats.Any()) return;

            var historyResult = chats.Select(item => new AgentViewModel
            {
                Id = item.Id,
                CustomerName = item.CustomerName,
                Date = item.CreatedDateTime,
                Lenght = dic.Any(di => di.Key.Equals(item.Id)) ? dic.FirstOrDefault(di => di.Key.Equals(item.Id)).Value : 0,
            }).OrderByDescending(item => item.Id).ToList();
            Clients.Caller.receiveHistory(JsonConvert.SerializeObject(historyResult, new Formatting(), _settings));
        }
        public void DetailsSessoinMessage(int sessionId, string agentId)
        {
            var session = _db.Sessions.FirstOrDefault(item => item.Id.Equals(sessionId));
            if (session == null) return;
            var list = new List<Message>();
            GetAllMessages(session, list);
            var result = JsonConvert.SerializeObject(list.OrderBy(item => item.Id), new Formatting(), _settings);
            Clients.Client(Context.ConnectionId).detailsHistory(result);
        }
        public void ClientSendMessage(string body, string userName)
        {
            var session = _chatSessions.FirstOrDefault(item => item.Value.Contains(Context.ConnectionId));
            if (session == null || session.Key == null) return;
            var agentId = _agents.FirstOrDefault(item => item.Key.Equals(session.Key)).Value.ConnectionId;
            Clients.Caller.clientAddMessage("من", body);
            Clients.Client(agentId).addMessage(Context.ConnectionId, userName, body);
            var message = new Message
            {
                Sender = FindAgent(agentId).Key,
                Receiver = userName,
                Body = body,
                CreationTime = DateTime.Now,
                Session = FindSession(userName, FindAgent(agentId).Key)
            };
            _db.Messages.Add(message);
            _db.SaveChanges();
        }
        public void AgentSendMessage(string id, string body, string userName)
        {
            var agent = FindAgent(Context.ConnectionId);
            Clients.Caller.addMessage(id, agent.Value.UserName, body);
            Clients.Client(id).clientAddMessage(agent.Value.UserName, body);
            var message = new Message
            {
                Sender = agent.Key,
                Receiver = userName,
                Body = body,
                Session = FindSession(agent.Key, userName),
                CreationTime = DateTime.Now
            };
            _db.Messages.Add(message);
            _db.SaveChanges();
        }
        public void CloseChat(string id)
        {
            var findAgent = FindAgent(Context.ConnectionId);
            var session = _chatSessions.FirstOrDefault(item => item.Value.Contains(id));
            if (session == null) return;
            Clients.Client(id).clientAddMessage(findAgent.Key, "مکالمه شما با کارشناس مربوطه به اتمام رسیده است");

            foreach (var agent in _agents)
            {
                Clients.Client(agent.Value.ConnectionId).refreshLeaveChat(agent.Value.UserName, id);
            }
            _chatSessions.Remove(session);
        }
        public void RequestChat(string message)
        {
            Clients.Caller.clientAddMessage("من", message);
        }
        public void EngageVisitor(string newAgentId, string cumtomerId, string customerName,string clientSessionId)
        {
            #region remove session of current agent
            var currentAgent = FindAgent(Context.ConnectionId);
            var currentSession = _chatSessions.FirstOrDefault(item => item.Value.Contains(cumtomerId));
            if (currentSession != null)
            {
                _chatSessions.Remove(currentSession);
            }
            #endregion

            #region add  session to new agent
            var newAgent = FindAgent(newAgentId);
            var newSession = _chatSessions.FirstOrDefault(item => item.Key.Equals(newAgent.Key));
            if (newSession == null)
            {
                _chatSessions.Add(new ChatSessionVm
                {
                    Key = newAgent.Key,
                    Value = new List<string> { cumtomerId }
                });
            }
            else
            {
                newSession.Value.Add(cumtomerId);
            }
            #endregion

            Clients.Client(currentAgent.Value.ConnectionId).addMessage(cumtomerId, newAgent.Key,
                "ادامه مکالمه به کارشناس  " + newAgent.Key + "مقابل  منتقل شد");
            Clients.Client(newAgentId).addMessage(cumtomerId, currentAgent.Key,
                "لطفا مکالمه را ادامه دهید.با تشکر");

            Clients.Client(cumtomerId).clientAddMessage(newAgent.Value.UserName,
                "مکالمه شما با کارشناس زیر برقرار گردید" + newAgent.Key);

            var session = _db.Sessions.FirstOrDefault
                (item => item.AgentName.Equals(currentAgent.Value.UserName)
                 && item.CustomerName.Equals(customerName));
            if (session != null)
            {
                var sessionId = session.Id;
                var messages = _db.Messages.Where(item => item.Session.Id.Equals(sessionId));
                var result = JsonConvert.SerializeObject(messages, new Formatting(), _settings);
                Clients.Client(newAgentId).visitorSwitchConversation
                    (Context.ConnectionId, customerName, result, clientSessionId);
            }
            foreach (var item in _agents.Where(item => item.Value.IsOnline))
            {
                Clients.Client(item.Value.ConnectionId).refreshChatWith(newAgent.Value.UserName, cumtomerId);
            }
            _db.Sessions.Add(new Session
            {
                AgentName = newAgent.Key,
                CustomerName = customerName,
                CreatedDateTime = DateTime.Now,
                Parent = _db.Sessions.Where(item => item.AgentName.Equals(currentAgent.Key)
                      && item.CustomerName.Equals(customerName)).OrderByDescending(item => item.Id).FirstOrDefault()
            });
            _db.SaveChanges();
        }
        public void ShowAgentList()
        {
            Clients.Caller.agentList(_agents.ToList());
        }
        public override Task OnDisconnected(bool stopCalled)
        {
            var id = Context.ConnectionId;
            var isAgent = _agents != null && _agents.Any(item => item.Value.ConnectionId.Equals(id));
            if (isAgent)
            {
                UserInformation agent;
                var currentAgentConnectionId = FindAgent(id).Key;
                if (currentAgentConnectionId == null)
                    return base.OnDisconnected(stopCalled);
                if (_chatSessions.Any())
                {
                    var sessions = _chatSessions.FirstOrDefault(item => item.Key.Equals(currentAgentConnectionId));
                    //اطلاع دادن به تمام کاربرانی که در حال مکالمه با کارشناس هستند
                    if (sessions != null)
                    {
                        var result = sessions.Value.ToList();
                        for (var i = 0; i < result.Count(); i++)
                        {
                            var localId = result[i];
                            Clients.Client(localId).clientAddMessage(currentAgentConnectionId, "ارتباط شما با مشاور مورد نظر قطع شده است");
                        }
                    }
                }
                _agents.TryRemove(currentAgentConnectionId, out agent);
                Clients.All.onlineStatus(_agents.Count(x => x.Value.IsOnline) > 0);
                Clients.Client(id).loginResult(false, null, null);
            }
            else
            {
                if (_chatSessions == null ||
                    !_chatSessions.Any(item => item.Value.Contains(id)
                        && _agents == null))
                    return base.OnDisconnected(stopCalled);

                var session = _chatSessions.FirstOrDefault(item => item.Value.Contains(id));
                if (session == null)
                    return base.OnDisconnected(stopCalled);

                var agentName = session.Key;
                var agent = _agents.FirstOrDefault(item => item.Key.Equals(agentName));
                if (agent.Key != null)
                {
                    Clients.Client(agent.Value.ConnectionId).addMessage(id, "کاربر", "اتصال با کاربر قطع شده است");
                }
            }
            return base.OnDisconnected(stopCalled);
        }


        private KeyValuePair<string, UserInformation> FindAgent(string connectionId)
        {
            return _agents.FirstOrDefault(item => item.Value.ConnectionId.Equals(connectionId));
        }
        private Session FindSession(string key, string userName)
        {
            return _db.Sessions.Where(item => item.AgentName.Equals(key) && item.CustomerName.Equals(userName))
                .OrderByDescending(item => item.Id).FirstOrDefault();
        }
        private static void Result(Session parent, ref int lenght)
        {
            while (true)
            {
                if (parent == null)
                    return;
                lenght += parent.Messages.Count();
                parent = parent.Parent;
            }
        }
        private static List<Message> GetAllMessages(Session node, List<Message> list)
        {
            if (node == null) return null;
            list.AddRange(node.Messages);
            if (node.Parent != null)
            {
                GetAllMessages(node.Parent, list);
            }
            return null;
        }
    }
فایل agent.html
<div>
    <div>
        <h2>
            خوش آمدید
            <span ng-bind="agent.name">
            </span>
            <a ng-click="changeAgentStatus()">
                <i ng-if="changeStatus==null"
                   data-placement="bottom"
                   data-trigger="hover "
                   bs-tooltip="options.lock"></i>
                <i ng-if="changeStatus==true"
                   data-placement="bottom"
                   data-trigger="hover"
                   bs-tooltip="options.unlock"></i>
            </a>
        </h2>
        <div style="float: left">
            <a ng-click="setAlarm()">
                <i ng-show="alarmStatus"
                   data-placement="bottom"
                   data-trigger="hover "
                   bs-tooltip="options.alarmOn"></i>

                <i ng-show="!alarmStatus"
                   data-placement="bottom"
                   data-trigger="hover "
                   bs-tooltip="options.alarmOff"></i>
            </a>
            <!--<a data-placement="bottom"
               data-trigger="hover "
               bs-tooltip="options.conversion" ng-click="showHistory()"><i></i></a>-->

            <a data-placement="bottom"
               data-trigger="hover "
               bs-tooltip="options.edit"><i></i><span></span></a>

            <a data-placement="bottom"
               data-trigger="hover "
               bs-tooltip="options.setting"><i></i></a>

            <a data-placement="bottom"
               data-trigger="hover "
               bs-tooltip="options.signOut" ng-click="LeaveChat()"><i></i><span></span></a>
        </div>
    </div>
    <div>
        <div>
            <div id="chat-content">
                <div>
                    <ul>
                        <li>
                            <a showtab href="#online-list">آنلاین</a>
                        </li>
                        <li>
                            <a ng-click="showHistory()" showtab href="#conversation">آرشیو گفتگوها</a>
                        </li>
                    </ul>
                    <div>
                        <div id="online-list">
                            <div>
                                <h2>
                                    <i></i><span></span>
                                    <span>نمایش آنلاین مراجعه ها</span>
                                </h2>
                            </div>
                            <div>
                                <div id="agent-chat">
                                    <div id="real-time-visits">
                                        <table id="current-visits">
                                            <thead>
                                                <tr>
                                                    <th>نام کاربر</th>
                                                    <th>زمان اولین تقاضا</th>
                                                    <th>منطقه</th>
                                                    <th>پاسخ</th>
                                                </tr>
                                            </thead>
                                            <tbody>
                                                <tr id="{{item.connectionId}}" ng-animate="animate" ng-repeat="item in customerVisit ">
                                                    <td ng-bind="item.userName"></td>
                                                    <td>
                                                        <span time-ago title="{{item.date}}"></span>
                                                    </td>
                                                    <td>
                                                        <span ng-bind="item.country"></span> /<span ng-bind="item.city"> </span>
                                                    </td>
                                                    <td>
                                                        <a style="cursor: pointer" ng-if="item.chatWith== null"
                                                           ng-click="acceptRequestChat(item.connectionId,item.firstComment,item.userName)">
                                                            شروع مکالمه
                                                        </a>
                                                        <span ng-if="item.chatWith ">
                                                            وضعیت:
                                                            <span>در حال مکالمه با</span>
                                                            <span ng-bind="item.chatWith"></span>
                                                            <a ng-show="item.chatWith==agent.name"
                                                              
                                                               ng-click="selectVisitor(item.connectionId,item.userName,item.connectionId)">
                                                                انتقال مکالمه
                                                            </a>
                                                        </span>
                                                        <ul ng-repeat="session in chatSessions track by $index" style="padding:0px;">
                                                            <li ng-if="session.id==item.connectionId" id="{{session.id}}">
                                                                <div>
                                                                    <p>
                                                                        تاریخ شروع مکالمه:
                                                                        <span time-ago title="{{session.date}}"></span>
                                                                    </p>
                                                                    <p>
                                                                        تعداد پیام ها:
                                                                        <span ng-bind="session.length"></span>
                                                                    </p>
                                                                </div>
                                                                <p>
                                                                    <a ng-click="detailsChat(session.id,session.userName)">جزییات </a>
                                                                    <a ng-click="closeChat(session.id)">
                                                                        خاتمه عملیات
                                                                    </a>
                                                                </p>
                                                            </li>
                                                        </ul>
                                                    </td>
                                                </tr>
                                            </tbody>
                                        </table>
                                    </div>
                                </div>
                            </div>
                        </div>
                        <div id="conversation">
                            <div>
                                <h2>
                                    <i></i><span></span>
                                    <span>آرشیو گفتگوهای </span>
                                    {{agent.name}}
                                </h2>
                            </div>
                            <div>
                                <div>
                                    <table id="current-visits">
                                        <thead>
                                            <tr>
                                                <th>شناسه مشتری</th>
                                                <th>نام مشتری</th>
                                                <th>تعداد محاوره ها</th>
                                                <th>تاریخ</th>
                                                <th>جزئیات</th>
                                            </tr>
                                        </thead>
                                        <tbody>
                                            <tr ng-repeat="item in agentHistory track by $index">
                                                <td ng-bind="item.id"></td>
                                                <td ng-bind="item.customerName"></td>
                                                <th ng-bind="item.lenght"></th>
                                                <td><span time-ago title="{{item.date}}"></span></td>
                                                <th>
                                                    <ang-click="detailsChatHistory(item.id)" >مشاهده جزییات گفتگو</a>
                                                </th>
                                            </tr>
                                        </tbody>
                                    </table>
                                </div>
                            </div>
                        </div>
                    </div>
                </div>
            </div>
        </div>
    </div>
    <div id="detailsAgentHistory" tabindex="-1" role="dialog" aria-labelledby="cmdLabel" aria-hidden="true">
        <div>
            <div>
                <div>
                    <div>
                        <button type="button" data-dismiss="modal" aria-hidden="true">×</button>
                    </div>
                    <h2>
                        <span></span>تاریخچه گفتگو
                    </h2>
                </div>
                <div>
                    <div style="display: block">
                        <ul ng-repeat="item in historyMsg">
                            <li>
                                <span ng-bind="item.name" ng-style="setdirectionClass(item.name)">
                                </span>
                                <span ng-style="setdirectionClass(item.name)">
                                    <span ng-class="setArrowClass(item.name)"></span>
                                    <span time-ago title="{{item.date}}"></span>
                                    <span>
                                        <p ng-bind-html="item.msg | smilies"></p>
                                    </span>
                                </span>
                            </li>
                        </ul>
                    </div>

                </div>
            </div>
        </div>
    </div>
    <div id="agentList" tabindex="-1" role="dialog" aria-labelledby="cmdLabel" aria-hidden="true">
        <div>
            <div>
                <div>
                    <div>
                        <button type="button" data-dismiss="modal" aria-hidden="true">×</button>
                    </div>
                    <h2>
                        <span></span>لیست تمام کارشناسان
                    </h2>
                </div>
                <div>
                    <div style="display: block;">
                        <div ng-show="agentList.length==0">
                            کارشناس آنلاینی وجود ندارد
                        </div>
                        <ul ng-repeat="item in agentList">
                            <li>
                                <span>
                                    <a ng-click="engageVisitor(item.id)">{{item.name}}</a>
                                </span>
                            </li>
                        </ul>
                    </div>
                </div>
            </div>
        </div>
    </div>
    <div id="agentUserChat"  tabindex="-1" role="dialog" aria-labelledby="cmdLabel" aria-hidden="true">
        <div>
            <div>
                <div>
                    <div>
                        <button type="button" data-dismiss="modal" aria-hidden="true">×</button>
                    </div>
                    <h2>
                        <span></span>گفتگو
                    </h2>
                </div>
                <div>
                    <div>
                        <div>
                            <div style="display: block;">
                                <label>شروع چت در </label>:
                                <span ng-bind="dateStartChat"></span>

                                <ul>
                                    <li ng-repeat="item in agentUserMsgs">
                                        <span ng-bind="item.name" ng-style="setdirectionClass(item.name)">

                                        </span>
                                        <span ng-style="setdirectionClass(item.name)">
                                            <span ng-class="setArrowClass(item.name)"></span>
                                            <span time-ago title="{{item.date}}"></span>

                                            <span>
                                                <p ng-bind-html="item.msg | smilies"></p>
                                            </span>
                                        </span>
                                    </li>
                                </ul>
                                <div>
                                    <div>
                                        <textarea id="post-msg" ng-model="msg" placeholder="متن خود را وارد نمایید" style="overflow: hidden; word-wrap: break-word; resize: horizontal; height: 80px; max-width: 100%"></textarea>
                                        <span smilies-selector="msg" smilies-placement="right" smilies-title="Smilies"></span>
                                    </div>
                                    <div style="text-align: center; margin-top: 5px">
                                        <button ng-click="agentMsgToUser(msg)">ارسال</button>
                                    </div>
                                </div>
                            </div>
                        </div>
                    </div>
                </div>
            </div>
        </div>
    </div>
</div>
فایل index.cshtml
<html ng-app="app">
<head>
    <meta charset="utf-8" />
    <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
    <title>Live Support</title>

    <link href="~/Content/bootstrap-rtl.css" rel="stylesheet" />
    <link href="~/Scripts/smilies/angular-smilies-embed.css" rel="stylesheet" />
    <link href="~/Content/font-awesome.css" rel="stylesheet" />

    <link href="~/Content/toastr.css" rel="stylesheet" />
    <link href="~/Content/liveSupport.css" rel="stylesheet" />

    <script src="~/Scripts/jquery-1.10.2.js"></script>
    <script src="~/Scripts/toastr.js"></script>
    <script src="~/Scripts/jquery.timeago.js"></script>

    <script src="~/Scripts/angular.js"></script>
    <script src="~/Scripts/angular-animate.js"></script>
    <script src="~/Scripts/angular-sanitize.js"></script>
    <script src="~/Scripts/angular-route.js"></script>

    <script src="~/Scripts/angular-strap.js"></script>
    <script src="~/Scripts/angular-strap.tpl.js"></script>

    <script src="~/Scripts/smilies/angular-smilies.js"></script>

    <script src="~/Scripts/jquery.signalR-2.2.0.js"></script>
    <script src="~/Scripts/angular-signalr-hub.js"></script>

    <script src="~/app/app.js"></script>
    @Scripts.Render("~/bundles/bootstrap")

</head>
<body ng-controller="ChatCtrl">
    <div ng-view>
    </div>

    <div id="chat-box-header" ng-click="boxheader()">
        {{chatTitle}}
    </div>
    <div id="chat-box">
        <div ng-show="hasOnline">
            <div id="style-1" style="min-height:100px;">
                <div ng-repeat="item in clientAgentMsg  track by $index">
                    <span ng-class="setClass(item.name)">
                        {{item.name}}
                    </span>
                    <br />
                    <p ng-bind-html="item.msg | smilies"></p>
                </div>
            </div>
            <div>
                <label>پیام</label>
                <div style="text-align: left; clear: both">
                    <a data-placement="top"
                       data-trigger="hover "
                       bs-tooltip="options.alarm" ng-click="alarm()"><i></i></a>
                    <a data-placement="top"
                       data-trigger="hover "
                       bs-tooltip="options.signOut" href="signOut()"><i></i><span></span></a>
                    <a data-placement="top"
                       data-trigger="hover "
                       bs-tooltip="options.upload" href="fileupload()">
                        <span><i></i></span>
                    </a>
                </div>
                <div>
                    <textarea style="height: 150px; max-height: 160px;" ng-model="message" placeholder=" متن خود را وارد نمایید"></textarea>
                    <span smilies-selector="message" smilies-placement="right" smilies-title="Smilies"></span>
                </div>
            </div>
            <div style="text-align: center">
                <button type="button" ng-disabled="pendingRequestChat" ng-click="requestChat(message)">ارسال </button>
            </div>
        </div>
        <div ng-show="hasOffline">
            <div>
                <form name="Ticket" id="form1">
                    <fieldset>
                        <div>
                            <label>نام</label>
                            <input name="email"
                                   ng-model="ticket.name"
                                  >
                        </div>
                        <div>
                            <label>ایمیل</label>
                            <input name="email"
                                   ng-model="ticket.email"
                                  >
                        </div>
                        <div>
                            <label>پیام</label>
                        </div>
                        <div>
                            <textarea ng-model="ticket.comment" placeholder="متن خود را وارد نمایید"></textarea>
                            <span smilies-selector="ticket.comment" smilies-placement="right" smilies-title="Smilies"></span>
                        </div>
                    </fieldset>
                    <div style="text-align: center">
                        <button type="button"
                                ng-click="ticket.submit(ticket)">
                            ارسال
                        </button>
                    </div>
                </form>
            </div>
        </div>
    </div>
   
</body>

</html>
LiveSupport.zip 

نکات تکمیلی :
نگاشت  Hub‌ها به برنامه در مسیر ("signalr /") در فایل  ConfigureAuth.Cs 
  app.MapSignalR();

مطالب
آموزش LINQ بخش دوم
سبک‌های مختلف نوشتن Query در LINQ
تعریف Query:
عبارتی که اطلاعات را از منبع داده، بازیابی می‌کند، پرس و جو یا Query می‌گوییم. بطور کلی عملیات پرس و جو شامل سه بخش زیر می‌شود:
1- مشخص کردن منبع داده
2- ایجاد پرس و جو (Query)
3- اجرای پرس و جو
// The Three Parts of a LINQ Query:
//  1. منبع داده
int[] numbers = new int[7] { 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6 };
// 2. ایجاد پرس و جو
// numQuery is an IEnumerable<int>
var numQuery =
    from num in numbers
    where (num % 2) == 0
    select num;
// 3. اجرای پرس و جو
foreach (int num in numQuery)
{
    Console.Write("{0,1} ", num);
}
شکل زیر توصیفی از کد‌های بالا می‌باشد :
 
دو سبک برای نوشتن عبارت‌های جستجو در LINQ وجود دارند :
 1- Fluent Style 
 2- Query Expression Style یا Query Syntax
سبک Fluent از متد‌های الحاقی برای عملیات پرس و جو استفاده می‌کند. در کلیه‌ی کدهای بخش اول این سری آموزشی از سبک Fluent استفاده شده است.
در کلاس‌های زیر متد‌های استاتیک مختلفی برای عملیات بر روی توالی‌ها ارائه شده‌اند:
 • System.Linq.Enumerable
 • System.Linq.Queryable
 • System.Linq.ParallelEnumarable
بطور کلی هر نمونه‌ای که اینترفیس <IEnumerable<Tsource را پیاده سازی کرده باشد می‌تواند از این متدهای الحاقی استفاده کند.
عملگرهای جستجو به دو صورت تکی و زنجیره‌ای برای ایجاد پرس و جو‌های پیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پرس و جوی‌های زنجیره‌ای
در ابتدا کلاسی به نام Ingredient را به شکل زیر تعریف می‌کنیم (این کلاس نشان دهنده‌ی نام مواد غذایی و کالری آنهاست):
class Ingredient
{
    public string Name { get; set; }
    public int Calories { get; set; }
}
لیستی از مواد غذایی را ایجاد می‌کنیم:
Ingredient[] ingredients =
{
   new Ingredient {Name = "Suger", Calories = 500},
   new Ingredient {Name = "Egg", Calories = 100 },
   new Ingredient {Name = "Milk", Calories = 150 },
   new Ingredient {Name = "Flour", Calories = 50 },
   new Ingredient {Name = "Butter", Calories = 200 }
};
حال می‌خواهیم بصورت زنجیره‌ای از عملگر‌های پرس و جوی Where,OrderBy,Select استفاده کنیم:
Ingredient[] ingredients =
{
   new Ingredient {Name = "Suger", Calories = 500},
   new Ingredient {Name = "Egg", Calories = 100 },
   new Ingredient {Name = "Milk", Calories = 150 },
   new Ingredient {Name = "Flour", Calories = 50 },
   new Ingredient {Name = "Butter", Calories = 200 }
};

IEnumerable<string> highCalories =
ingredients.Where(x => x.Calories >= 150)
  .OrderBy(x => x.Name)
  .Select(x => x.Name);

foreach (var item in highCalories)
{
   Console.WriteLine(item);
}
خروجی کد بالا به شکل زیر است :
Butter
Milk
Suger
نمودار زیر نحوه‌ی عملکرد عملگرهای پرس و جو را نشان می‌دهد. هر عملگر بر روی توالی خروجی عملگر قبلی کار می‌کند. توجه کنید که توالی ورودی از نوع <IEnumerable<Ingredient می‌باشد و توالی خروجی تولید شده از نوع <IEnumerable<string است.
در این مثال عملگر‌های پرس و جو بر روی توالی ورودی عمل می‌کنند تا به دستور Select برسند. دستور Select هر عنصر را به یک رشته تبدیل می‌کند. این عملیات را Projection می‌گویند.











عبارت Lambda نوشته شده‌ی در بخش Select مشخص می‌کند که خروجی بر اساس چه خصوصیتی از توالی ورودی باشد. در اینجا نام عناصر به صورت رشته در خروجی ظاهر می‌شوند.


سبک Query Expression (عبارت‌های پرس و جو) 

Query Expression یک گرامر زیبا و روان برای نوشتن پرس و جو‌ها را ارائه می‌دهد. در مثال زیر از سبک Query Expression استفاده کرده‌ایم:

Ingredient[] ingredients =
{
    new Ingredient {Name = "Suger", Calories = 500},
    new Ingredient {Name = "Egg", Calories = 100},
    new Ingredient {Name = "Milk", Calories = 150},
    new Ingredient {Name = "Flour", Calories = 50},
    new Ingredient {Name = "Butter", Calories = 200}
};

IEnumerable<string> highCalories =
    from i in ingredients
    where i.Calories >= 150
    orderby i.Name
    select i.Name;

foreach (var item in highCalories)
{
    Console.WriteLine(item);
}

خروجی کد بالا با خروجی کد به سبک Fluent  یکسان است:

Butter
Milk
Suger

همانطور که می‌بینید ترتیب عملیات همانند روش قبل است. عبارت‌های پرس و جوی (from,where,orderby,select) به ترتیب با اصلاح توالی ورودی و تحویل آن به عبارت جستجوی بعدی کار را انجام می‌دهند.

عبارت جستجوی بالا با کلمه‌ی کلیدی from آغاز شده است. هدف from دو چیز است:

1- مشخص کردن توالی ورودی (منبع داده)

2- معرفی متغیر Range  (مشخص کردن عنصر مورد نظر در منبع داده)

متغیر Range همچون متغیر شمارنده در حلقه هاست. 


در ادامه این سری آموزشی درباره متغیر Range بصورت کاملتری بحث خواهیم کرد.