- WPF improvements for spell check, support for per-user custom dictionaries and improved touch performance
- Enhanced support for Elliptic Curve Digital Signature Algorithm (ECDSA) X509 certificates
- Added support in SQL Connectivity for AlwaysOn and Always Encrypted
- Profiling improvements related to IcorProfilerInfo interface and introduction of Ngen PDBs
- System.Transactions APIs now support distributed transactions with a non-MSDTC coordinator
- Many other performance, stability, and reliability related fixes in RyuJIT, GC, WPF and WCF.
بهبودهای WPF در NET 4.6.1.
With the 4.6.1 RC we have added support for WPF to recognize custom dictionaries registered globally. This capability is available in addition to the ability to register them per-control. Also, custom dictionaries in the previous versions of WPF had no affordance for Excluded Words and AutoCorrect lists. On Windows 8.1 and Windows 10, these scenarios are now enabled through the use of files that can be placed under %AppData%\Microsoft\Spelling\<language tag>.
ردیابی تغییرات در Entity Framework، بخش اول
مروری سریع بر اصول مقدماتی MVVM
تشکر از مطالب بسیار مفیدتون
من چندین ساله دارم برنامه نویسی میکنم و جدیدن با تکنولوژی WPF آشناشدم. متاسفانه هر مرجعی که برای یادگیری این اصول (WPF , MVVM,...) که بکار بردم در اول کار مطالب خیلی پیش پا افتاده رو بیان میکنند و بدون گفتن پیش زمینه های لازم وارد مباحث بسیار سنگین میشن. که باعث میشه آموزنده از مطلب زده بشه.(یه جورایی هم احساس حقارت در مورد سواد کم خودش بهش دست بده) در هر صورت من علاقه بسیار زیادی به برنامه نویسی داشتم و دارم وخیلی دوست دارم با تکنولوژی های جدید بیشتر کار کنم و سبک کاریم رو بروز کنم. از شما که در این زمینه تجربه کافی دارین میخوام لطف کنین یک منبع و مرجع برای یادگیری این مباحث (مباحث جدید که یادگیریش واسه برنامه نویسی الان از نون شب واجب تره) چه فارسی چه انگلیسی معرفی کنین. لازم به ذکره که مطالب آموزشی که خود شما میذارید تقریبا از سواد الان من فراتره و خیلی از قسمت هاشو درک نمیکنم(که قطعا به خاطر سواد کم من در این زمینه است).
پیشاپیش از لطفتون ممنونم.
خلاصه اشتراکهای روز جمعه 6 آبان 1390
ممنون از مطالب ارزندتون. من چند وقتی هست که دنبال یادگیری WPF و نوشتن پروژه هام بر اساس اون هستم اما مشکلی که دارم باهاش ارتباط برقرار نمیکنم. منظورم اینه که مثلا من وقتی از VB 6 به ویندوز فرم سوئیچ کردم شاید براحتی و در یک هفته راحت راه افتادم و کارهامو باهاش انجام دادم. حتی وفتی که برای برنامه نویسی وب از ASP.Net استفاده کردم حدود دو ماه طول کشید تا به سینتکسش و کنترلهاش آشنا بشم.اما در مورد WPF اینطور نیست هر چی میخونم و فیلم آموزشی میبینم بیشتر گیج میشم. یجوری همه چیز تو همه و اینکه در هر کنترل تعداد زیادی Attribute هست که هیچ tooltip و توضیحی براش نیست و باید بریم کلی سرچ کنیم. معماری MVVM هم برام ثقیله در حالی که زود به MVC آشنا شدم. میخواستم ببینم این اشکال از منه یا منابعی که مطالعه کردم.اگر شما منبعی رو میشناسید که خوب توضیح داده باشه ممنون میشم معرفی کنید.
آشنایی با Refactoring - قسمت 4
به صورت خلاصه، Attached Properties ، کپسوله سازی شیء جاری را زیر سؤال نمیبرد. (موضوع اصلی بحث جاری)
هر چند با استفاده از Attached Properties میتوان به تمام خواص و کلیه رویدادهای شیء تزریق شده به آن هم دسترسی پیدا کرد. اینجا هم باز هم برخلاف بحث جاری ما نیست؛ چون اساسا این شیء الحاقی یا ضمیمه شده، نهایتا با شیء جاری از دید سیستم یکپارچه به نظر میرسد. این تزریق هم به همین دلیل صورت گرفته. بنابراین در اینجا هم دسترسی یا تغییر خواص شیء ضمیمه شده، خلاف مقررات شیءگرایی و کپسوله سازی نیست. چون ما در اساس داریم راجع به مثلا یک دکمه صحبت میکنیم. اگر خاصیتی هم به آن تزریق شده باز هم نهایتا جزو خواص همان دکمه در نظر گرفته میشود.
محدودیتهای کار با اشیاء COM در NET Core 2x.
پیاده سازی پشتیبانی از اشیاء COM در NET Core 2x. به همراه اینترفیس IDispatch نیست. به این معنا که از مفهوم «late binding» پشتیبانی نمیکند. حدود 10 سال قبل در زمان ارائهی C# 4.0، واژهی کلیدی dynamic نیز ارائه شد که یکی از مهمترین اهداف آن، ساده سازی کار با اشیاء COM و پشتیبانی از Late binding بود:
dynamic excel = Activator.CreateInstance(Type.GetTypeFromProgID("Excel.Application", true)); excel.Visible = true; Console.WriteLine("Press Enter to close Excel."); Console.ReadLine(); excel.Quit();
System.__ComObject does not contain a definition for 'Visible'
یک نکته: NET Core 3x. از Late binding پشتیبانی میکند.
روش کار با اشیاء COM در NET Core 2x.
چون NET Core 2x. از late binding اشیاء COM پشتیبانی نمیکند، میتوان در اینجا از روش قدیمیتر کار با اشیاء COM که استفادهی از «Interop assemblies» نام دارد، استفاده کرد. Interop assemblies در حقیقت محصور کنندههای اشیاء COM هستند که امکان کار مستقیم با آنها را از طریق early binding میسر میکنند. در یک چنین حالتی، کدهای فوق برای دسترسی به اشیاء COM کار با اکسل، به صورت زیر که early binding نام دارد، تغییر میکند:
using Excel = Microsoft.Office.Interop.Excel; // ... var excel = new Excel.Application(); excel.Visible = true; Console.WriteLine("Press Enter to close Excel."); Console.ReadLine(); excel.Quit();
روش تولید Interop assemblies
هنوز خود NET Core. روشی را برای تولید Interop assemblies ارائه ندادهاست و تولید آنها یکی از معدود مواردی است که نیاز به نصب Visual Studio را دارد. برای این منظور یک پروژهی خالی (از هر نوعی) را که بر اساس NET Framework 4x. تهیه میشود، در VS آغاز کنید و سپس در solution explorer بر روی پروژهی ایجاد شده کلیک راست کرده و گزینهی Add > Reference را انتخاب کنید. در صفحهی باز شده، گزینهی COM آنرا باید انتخاب کنید. در اینجا است که میتوانید با انتخاب یکی از موارد، ارجاعی را به آن شیء COM اضافه کنید.
پس از اینکار:
- ابتدا این ارجاع اضافه شده را در solution explorer انتخاب کرده و در پایین صفحه، در قسمت برگهی خواص آن، گزینهی «Embed Interop Types» آنرا به false تنظیم کنید.
- سپس یکبار پروژه را نیز کامپایل کنید.
این مراحل سبب تولید یک فایل dll خواهند شد که Interop assembly نام دارد و هم در برنامههای NET. و هم NET Core.، قابل استفادهاست.
روش استفاده از Interop assemblies در برنامههای NET Core.
اکنون که یک فایل dll را از شیء COM انتخابی، در یک پروژهی مجزای مبتنی بر NET 4x. تولید کردیم، روش استفادهی از آن در یک برنامهی دیگر مبتنی بر NET Core. به صورت زیر است:
<ItemGroup> <Reference Include="Interop.WIA"> <HintPath>..\DNTScanner.Core.TypeLibrary\bin\Debug\Interop.WIA.dll</HintPath> <EmbedInteropTypes>True</EmbedInteropTypes> </Reference> </ItemGroup>
یک نکته: اگر EmbedInteropTypes را به true تنظیم کردید، نیاز به بستهی Microsoft.CSharp را نیز خواهید داشت:
<ItemGroup Condition=" '$(TargetFramework)' == 'net40' "> <Reference Include="Microsoft.CSharp" /> </ItemGroup> <ItemGroup Condition="'$(TargetFramework)' == 'netstandard2.0'"> <PackageReference Include="Microsoft.CSharp" Version="4.5.0" /> </ItemGroup>
روش دیگر استفاده از Interop assemblies در برنامههای NET Core.
روش فوق، جهت کار با فایلهای dll ای است که خودمان تولید کردهایم. برای سایر حالاتی که این موارد در سیستم نصب شدهاند (مانند Office Primary Interop Assemblies (PIA))، پس از افزودن ارجاعی به COM reference مدنظر، فایل csproj همان پروژهی NET 4x. را باز کرده و قسمت COMReference آنرا در اینجا (در فایل csproj پروژهی NET Core.) کپی کنید:
<Project Sdk="Microsoft.NET.Sdk"> <PropertyGroup> <OutputType>Exe</OutputType> <TargetFramework>netcoreapp3.0</TargetFramework> </PropertyGroup> <!-- The following 'COMReference' items were copied from a .NET Framework project. They were added by using the Visual Studio COM References window. See https://docs.microsoft.com/en-us/visualstudio/ide/managing-references-in-a-project?view=vs-2017. Observe the 'EmbedInteropTypes' tag value. See https://docs.microsoft.com/en-us/visualstudio/msbuild/common-msbuild-project-items?view=vs-2017#comreference --> <ItemGroup> <COMReference Include="Microsoft.Office.Core"> <Guid>{2DF8D04C-5BFA-101B-BDE5-00AA0044DE52}</Guid> <VersionMajor>2</VersionMajor> <VersionMinor>8</VersionMinor> <Lcid>0</Lcid> <WrapperTool>primary</WrapperTool> <Isolated>False</Isolated> <EmbedInteropTypes>True</EmbedInteropTypes> </COMReference> <COMReference Include="Microsoft.Office.Interop.Excel"> <Guid>{00020813-0000-0000-C000-000000000046}</Guid> <VersionMajor>1</VersionMajor> <VersionMinor>9</VersionMinor> <Lcid>0</Lcid> <WrapperTool>primary</WrapperTool> <Isolated>False</Isolated> <EmbedInteropTypes>True</EmbedInteropTypes> </COMReference> <COMReference Include="VBIDE"> <Guid>{0002E157-0000-0000-C000-000000000046}</Guid> <VersionMajor>5</VersionMajor> <VersionMinor>3</VersionMinor> <Lcid>0</Lcid> <WrapperTool>primary</WrapperTool> <Isolated>False</Isolated> <EmbedInteropTypes>True</EmbedInteropTypes> </COMReference> </ItemGroup> </Project>
سپس یک نمونه از MS Office automation را توسط اشیاء COM آن به صورت زیر میتوان پیاده سازی کرد:
using System; using System.Reflection; using Excel = Microsoft.Office.Interop.Excel; namespace ExcelDemo { class Program { public static void Main(string[] args) { Excel.Application excel; Excel.Workbook workbook; Excel.Worksheet sheet; Excel.Range range; try { // Start Excel and get Application object. excel = new Excel.Application(); excel.Visible = true; // Get a new workbook. workbook = excel.Workbooks.Add(Missing.Value); sheet = (Excel.Worksheet)workbook.ActiveSheet; // Add table headers going cell by cell. sheet.Cells[1, 1] = "First Name"; sheet.Cells[1, 2] = "Last Name"; sheet.Cells[1, 3] = "Full Name"; sheet.Cells[1, 4] = "Salary"; // Format A1:D1 as bold, vertical alignment = center. sheet.get_Range("A1", "D1").Font.Bold = true; sheet.get_Range("A1", "D1").VerticalAlignment = Excel.XlVAlign.xlVAlignCenter; // Create an array to multiple values at once. string[,] saNames = new string[5, 2]; saNames[0, 0] = "John"; saNames[0, 1] = "Smith"; saNames[1, 0] = "Tom"; saNames[1, 1] = "Brown"; saNames[2, 0] = "Sue"; saNames[2, 1] = "Thomas"; saNames[3, 0] = "Jane"; saNames[3, 1] = "Jones"; saNames[4, 0] = "Adam"; saNames[4, 1] = "Johnson"; // Fill A2:B6 with an array of values (First and Last Names). sheet.get_Range("A2", "B6").Value2 = saNames; // Fill C2:C6 with a relative formula (=A2 & " " & B2). range = sheet.get_Range("C2", "C6"); range.Formula = "=A2 & \" \" & B2"; // Fill D2:D6 with a formula(=RAND()*100000) and apply format. range = sheet.get_Range("D2", "D6"); range.Formula = "=RAND()*100000"; range.NumberFormat = "$0.00"; // AutoFit columns A:D. range = sheet.get_Range("A1", "D1"); range.EntireColumn.AutoFit(); // Make sure Excel is visible and give the user control // of Microsoft Excel's lifetime. excel.Visible = true; excel.UserControl = true; } catch (Exception e) { Console.WriteLine($"Error: {e.Message} Line: {e.Source}"); } } } }
How to automate Microsoft Excel from Microsoft Visual C#.NET
در خیلی از مواقع workflowها به مرحلهای میرسند که احتیاج به دستوری از بیرون از فرآیند دارند. در هنگام انتظار، اگر به هر دلیلی workflow از حافظه حذف شود، امکان ادامه فرآیند وجود ندارد. اما میتوان با Persist (ذخیره) کردن آن، در زمان انتظار و فراخوانی مجدد آن در هنگام نیاز، این ریسک را برطرف نمود.
قصد دارم با این مثال، طریقه persist شدن یک workflow در زمانیکه نیاز به انتظار برای تایید دارد و فراخوانی آن از همان نقطه پس از تایید مربوطه را توضیح دهم.
ساختار اینترفیس کاربری ما WPF میباشد. پس در ابتدا یک پروژه از نوع WPF ایجاد میکنیم. اسم solution را PersistWF و اسم Project را PersistWF.UI انتخاب میکنیم.
در پروژه UI نام فایل MainWindow.xaml را به AddRequest.xaml تغییر میدهیم. همچنین اسم کلاس مربوطه را در codebehind
همین طور مقدار StartupUri را هم در app.xaml اصلاح میکنیم
StartupUri="AddRequest.xaml"
Reference های زیر رو هم به پروژه اضافه میکنیم
•System.Activities •System.Activities.DurableInstancing •System.Configuration •System.Data.Linq •System.Runtime.DurableInstancing •System.ServiceModel •System.ServiceModel.Activities •System.Workflow.ComponentModel •System.Runtime.DurableInstancing •System.Activities.DurableInstancing
قرار است کاربری ثبت نام کند، در فرایند ثبت، منتظر تایید یکی از مدیران قرار میگیرد. مدیر، لیست کاربران جدید را میبینید، یک کاربر را انتخاب میکند؛ مقادیر لازم را وارد میکند و سپس پروسه تایید را انجام میدهد که فراخوانی فرآیند مربوطه از همان قسمتیاست که منتظر تایید مانده است.
برای Persist کردن workflow از کلاس SqlWorkflowInstanceStore استفاده میکنم. این شی به connection ای به یک دیتابیس با یک ساختار معین احتیاج دارد. خوشبختانه اسکریپتهای مورد نیاز این ساختار در پوشه [Drive]:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\SQL\en وجود دارند. دو اسکریپت با نامهای SqlWorkflowInstanceStoreSchema و SqlWorkflowInstanceStoreLogic باید به ترتیب در دیتابیس اجرا شوند.
من یک دیتابیس با نام PersistWF ایجاد میکنم و اسکریپتها را بر روی آن اجرا میکنم. یک جدول هم برای نگهداری کاربران ثبت شده در همین دیتابیس ایجاد میکنم.
و شمایل دیتابیس ما پس از اجرا کردن اسکریپتها و ساختن جدول User بدین شکل است:
XAML زیر، ساختار فرم AddRequest میباشد که قرار است نقش UI برنامه را ایفا کند. آن را با XAMLهای پیش فرض عوض کنید.
<Window x:Class="PersistWF.UI.AddRequest" xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation" xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml" Title="MainWindow" Height="520" Width="550" Loaded="Window_Loaded"> <Grid MinWidth="300" MinHeight="100" Width="514"> <Label Height="30" Margin="5,10,10,10" Name="lblName" VerticalAlignment="Top" HorizontalAlignment="Left" Width="90" HorizontalContentAlignment="Right">Name:</Label> <Label Height="30" Margin="270,10,10,10" Name="lblPhone" VerticalAlignment="Top" HorizontalAlignment="Left" Width="90" HorizontalContentAlignment="Right">Phone Number:</Label> <Label Height="30" Margin="5,40,10,10" Name="lblEmail" VerticalAlignment="Top" HorizontalAlignment="Left" Width="90" HorizontalContentAlignment="Right">Email:</Label> <TextBox Height="25" Margin="100,10,10,10" Name="txtName" VerticalAlignment="Top" HorizontalAlignment="Left" Width="170" /> <TextBox Height="25" Margin="365,10,10,10" Name="txtPhone" VerticalAlignment="Top" HorizontalAlignment="Left" Width="100" /> <TextBox Height="25" Margin="100,40,10,10" Name="txtEmail" VerticalAlignment="Top" HorizontalAlignment="Left" Width="300" /> <Button Height="23" Margin="100,86,0,0" Name="brnRegister" VerticalAlignment="Top" HorizontalAlignment="Left" Width="70" Click="brnRegister_Click">Register</Button> <ListView x:Name="lstUsers" Margin="10,125,10,10" Height="145" VerticalAlignment="Top" ItemsSource="{Binding}" HorizontalContentAlignment="Center" SelectionChanged="lstUsers_SelectionChanged" > <ListView.View> <GridView> <GridViewColumn Header="Current User" Width="480"> <GridViewColumn.CellTemplate> <DataTemplate> <StackPanel Orientation="Horizontal"> <TextBlock Text="{Binding Name}" Width="110"/> <TextBlock Text="{Binding Phone}" Width="70"/> <TextBlock Text="{Binding Email}" Width="130"/> <TextBlock Text="{Binding Status}" Width="70"/> <TextBlock Text="{Binding AcceptedBy}" Width="100"/> </StackPanel> </DataTemplate> </GridViewColumn.CellTemplate> </GridViewColumn> </GridView> </ListView.View> </ListView> <Label Height="37" HorizontalAlignment="Stretch" Margin="10,272,5,10" Name="lblSelectedNotes" VerticalAlignment="Top" Visibility="Hidden" /> <Label Height="30" Margin="10,0,0,140" Name="lblAgent" VerticalAlignment="Bottom" HorizontalAlignment="Left" Width="40" HorizontalContentAlignment="Left" Visibility="Hidden">Admin Name:</Label> <TextBox Height="25" Margin="60,0,0,140" Name="txtAcceptedBy" VerticalAlignment="Bottom" HorizontalAlignment="Left" Width="190" Visibility="Hidden" /> <Button Height="25" Margin="270,0,0,140" Name="btnAccept" VerticalAlignment="Bottom" HorizontalAlignment="Left" Width="90" Click="btnAccept_Click" Visibility="Hidden">Accept</Button> <Label Height="27" HorizontalAlignment="Left" Margin="10,0,0,110" Name="lblEvent" VerticalAlignment="Bottom" Width="76">Event Log</Label> <ListBox Margin="12,0,5,12" Name="lstEvents" Height="100" VerticalAlignment="Bottom" FontStretch="Condensed" FontSize="10" /> </Grid> </Window>
اگر همه چیز مرتب باشد؛ ساختار فرم شما باید به این شکل
باشد
اکثر workflowها از activity معروف WrteLine استفاده میکنند که برای نمایش یک رشته به کار میرود. ما هم در workflow مثالمان از این Activity استفاده میکنیم. اما برای اینکه مقادیری که توسط این Activity ایجاد میشوند در کادر event log فرم خودمان نمایش داده شود؛ احتیاج داریم که یک TextWriter سفارشی برای خودمان ایجاد کنیم. اما قبل از آن یک کلاس static در پروژه ایجاد میکنیم که بتوانیم در هر قسمتی، به فرم دسترسی داشته باشیم.
کلاسی را با نام ApplicationInterface به پروژه اضافه کرده و یک Property استاتیک از جنس فرم AddRequest هم
برای آن تعریف میکنیم:
using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; namespace PersistWF.UI { public static class ApplicationInterface { public static AddRequest _app { get; set; } } }
به Constructor کلاس موجود در فایل AddRequest.xaml.cs این خط کد رو اضافه میکنم
public AddRequest() { InitializeComponent(); ApplicationInterface._app = this; }
private void AddEvent(string szText) { lstEvents.Items.Add(szText); } public ListBox GetEventListBox() { return this.lstEvents; }
متد اول برای اضافه کردن یک event Log و متد دوم هم که کنسول لاگ را در اختیار درخواست کنندهاش قرار میدهد.
و حالا کلاس TextWriter سفارشیامان را مینویسیم. یک کلاس به نام ListBoxTextWriter به پروژه اضافه میکنیم که از TextWriter مشتق میشود و محتویات آنرا در زیر میبینید:
using System; using System.Collections.Generic; using System.IO; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; using System.Windows.Controls; namespace PersistWF.UI { public class ListBoxTextWriter : TextWriter { const string textClosed = "This TextWriter must be opened before use"; private Encoding _encoding; private bool _isOpen = false; private ListBox _listBox; public ListBoxTextWriter() { // Get the static list box _listBox = ApplicationInterface._app.GetEventListBox(); if (_listBox != null) _isOpen = true; } public ListBoxTextWriter(ListBox listBox) { this._listBox = listBox; this._isOpen = true; } public override Encoding Encoding { get { if (_encoding == null) { _encoding = new UnicodeEncoding(false, false); } return _encoding; } } public override void Close() { this.Dispose(true); } protected override void Dispose(bool disposing) { this._isOpen = false; base.Dispose(disposing); } public override void Write(char value) { if (!this._isOpen) throw new ApplicationException(textClosed); ; this._listBox.Dispatcher.BeginInvoke(new Action(() => this._listBox.Items.Add(value.ToString()))); } public override void Write(string value) { if (!this._isOpen) throw new ApplicationException(textClosed); if (value != null) this._listBox.Dispatcher.BeginInvoke(new Action(() => this._listBox.Items.Add(value))); } public override void Write(char[] buffer, int index, int count) { String toAdd = ""; if (!this._isOpen) throw new ApplicationException(textClosed); ; if (buffer == null || index < 0 || count < 0) throw new ArgumentOutOfRangeException("buffer"); if ((buffer.Length - index) < count) throw new ArgumentException("The buffer is too small"); for (int i = 0; i < count; i++) toAdd += buffer[i]; this._listBox.Dispatcher.BeginInvoke(new Action(() => this._listBox.Items.Add(toAdd))); } } }
همان طور که میبینید کلاس ListBoxTextWriter از کلاس abstract TextWriter مشتق شده و پیاده سازی از متد Write را فراهم میکند تا یک رشته را به کنترل ListBox اضافه کنه. (البته سه تا از این متدها را Override میکنیم تا بتوانیم یک رشته، یک کاراکتر و یا آرایه ای از کاراکترها را به ListBox اضافه کنیم) در constructor پیشفرض از کلاس ApplicationInterface استفاده کردیم تا بتوانیم کنترل lstEvents را از فرم اصلی برنامه به دست بیاوریم. برای Add کردن از Dispatcher و متد BeginInvoke مرتبط با آن استفاده کردیم . این کار، متد را قادر میسازد حتی وقتیکه از یک thread متفاوت فراخوانی میشود، کار کند.
حالا میتوانیم از این کلاس، به عنوان مقدار خاصیت TextWriter برای WriteLine استفاده کنیم.
به کلاس ApplicationInterface برگردیم تا متد زیر را هم به آن اضافه کنیم
public static void AddEvent(String status) { if (_app != null) { new ListBoxTextWriter(_app.GetEventListBox()).WriteLine(status); } }
این هم از constructor دومی استفاده میکنه برای معرفی ListBox.
برای ارتباط با دیتابیس از LINQ to SQL استفاده میکنیم تا User رو ذخیره و بازیابی کنیم. به پروژه یک آیتم از نوع LINQ to SQL با نام UserData.dbml اضافه میکنیم. به دیتابیس متصل شده و جدول User رو به محیط Design میکشیم. در ادامه برای شی کلاس SQLWorkflowInstanceStore هم از همین Connectionstring استفاده میکنیم.
برای ایجاد workflow مورد نظر، به دو Activity سفارشی احتیاج داریم که باید خودمان ایجاد نماییم. یک پوشه با نام Activities به پروژه اضافه میکنم تا کلاسهای مورد نظر را آنجا ایجاد کنیم.
1. یک Activity برای ایجاد User
این Activity تعدادی پارامتر از نوع InArgument دارد که توسط آنها یک Instance از کلاس User ایجاد میکند و در حقیقت آن را به دیتابیس میفرستد و دخیره میکند. Connectionstring را هم میشود توسط یک آرگومان ورودی دیگر مقدار دهی کرد. یک آرگومان خروجی هم برای این Activity در نظر میگیریم تا User ایجاد شده را برگردانیم. روی پوشهی Activities کلیک راست میکنیم و Add - NewItem را انتخاب میکنیم. از لیست workflowها Template مربوط به CodeActivity را انتخاب کرده و یک CodeActivity با نام CreateUser ایجاد میکنیم
محتویات این کلاس را هم مانند زیر کامل میکنیم
using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Activities; namespace PersistWF.UI.Activities { public sealed class CreateUser : CodeActivity { public InArgument<string> Name { get; set; } public InArgument<string> Email { get; set; } public InArgument<string> Phone { get; set; } public InArgument<string> ConnectionString { get; set; } public OutArgument<User> User { get; set; } protected override void Execute(CodeActivityContext context) { // ایجاد کاربر User user = new User(); user.Email = Email.Get(context); user.Name = Name.Get(context); user.Phone = Phone.Get(context); user.Status = "New"; user.WorkflowID = context.WorkflowInstanceId; UserDataDataContext db = new UserDataDataContext(ConnectionString.Get(context)); db.Users.InsertOnSubmit(user); db.SubmitChanges(); User.Set(context, user); } } }
متد Execute، توسط مقادیری که به عنوان پارامتر دریافت شده، یک شی از کلاس User ایجاد میکند و به کمک DataContext آنرا در دیتابیس دخیره کرده و در آخر User ذخیره شده را در اختیار پارامتر خروجی قرار میدهد.
1. یک Activity برای انتظار دریافت تایید
این Activity قرار است Workflow را Idle کند تا زمانیکه مدیر دستور تایید را با فراخوانی مجدد workflow از این همین
قسمت صادر نماید.
این Activity باید از NativeActivity مشتق شده و برای اینکه workflow را وادرا به معلق شدن کند کافیاست خاصیت CanInduceIdle را با مقدار برگشتی true , override کنیم.
مثل قسمت قبل یک CodeActivity ایجاد میکنیم. اینبار با نام WaitForAccept که محتویاتش را هم مانند زیر تغییر میدهیم.
using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Activities; using System.Workflow.ComponentModel; namespace PersistWF.UI.Activities { public sealed class WaitForAccept<T> : NativeActivity<T> { public WaitForAccept() :base() { } public string BookmarkName { get; set; } public OutArgument<T> Input { get; set; } protected override void Execute(NativeActivityContext context) { context.CreateBookmark(BookmarkName, new BookmarkCallback(this.Continue)); } private void Continue(NativeActivityContext context, Bookmark bookmark, object value) { Input.Set(context, (T)value); } protected override bool CanInduceIdle { get { return true; } } } }
ما User هایی را که به این نقطه رسیدنْ نمایش میدهیم. مدیر اونها را دیده و با مقدار دهی فیلد AcceptedBy، آن User را از اینجا به workflow میفرستد و ما user وارد شده را در ادامهی فرآیند Accept میکنیم.
برای ایجاد workflow هم میتوانید از designer استفاده کنید و هم میتوانید کد مربوط به workflow را پیاده سازی کنید.
برای پیاده سازی از طریق کد، یک کلاس با نام UserWF ایجاد میکنیم و محتویات workflow را مانند زیر پیاده سازی خواهیم کرد:
using PersistWF.UI.Activities; using System; using System.Activities; using System.Activities.Statements; using System.Collections.Generic; using System.IO; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; namespace PersistWF.UI { public sealed class UserWF : Activity { public InArgument<string> Name { get; set; } public InArgument<string> Email { get; set; } public InArgument<string> Phone { get; set; } public InArgument<string> ConnectionString { get; set; } public InArgument<TextWriter> Writer { get; set; } public UserWF() { Variable<User> User = new Variable<User> { Name = "User" }; this.Implementation = () => new Sequence { DisplayName = "EnterUser", Variables = { User }, Activities = { new CreateUser // 1. ایجاد کاربر با ورود پارامترهای ورودی { ConnectionString = new InArgument<string>(c=> ConnectionString.Get(c)), Email = new InArgument<string>(c=> Email.Get(c)), Name = new InArgument<string>(c=> Name.Get(c)), Phone = new InArgument<string>(c=> Phone.Get(c)), User = new OutArgument<User>(c=> User.Get(c)) }, new WriteLine // 2. لاگ مربوط به دخیره کاربر { TextWriter = new InArgument<TextWriter>(c=> Writer.Get(c)), Text = new InArgument<string>(c=> string.Format("User {0} Registered and waiting for Accept", Name.Get(c) ) ) }, new InvokeMethod { TargetType = typeof(ApplicationInterface), // 3. برای به روزرسانی لیست کاربران ثبت شده در نمایش فرم MethodName = "NewUser", Parameters = { new InArgument<User>(env => User.Get(env)) } }, new WaitForAccept<User> // 4. اینجا فرایند متوقف میشود و منتظر تایید مدیر میماند { BookmarkName = "GetAcceptes", Input = new OutArgument<User>(env => User.Get(env)) }, new WriteLine // 5. لاگ مربوط به تایید شدن کاربر { TextWriter = new InArgument<TextWriter>(c=> Writer.Get(c)), Text = new InArgument<string>(c=> string.Format("User {0} Accepter by {1}",Name.Get(c),User.Get(c).AcceptedBy)) } } }; } } }
اگر بخوایم از Designer استفاده کنیم. فرایندمان چیزی شبیه شکل زیر خواهد بود
به Application بر میگردیم تا آن را پیاده سازی کنیم. ابتدا به app.config که اتوماتیک ایجاد شده رفته تا اسم Connectionstring رو به UserGenerator تغییر دهیم. محتویات درون app.config به شکل زیر است.
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <configuration> <configSections> </configSections> <connectionStrings> <add name="UserGenerator" connectionString="Data Source=.;Initial Catalog=PersistWF;Integrated Security=True" providerName="System.Data.SqlClient" /> </connectionStrings> <startup> <supportedRuntime version="v4.0" sku=".NETFramework,Version=v4.5" /> </startup> </configuration>
در کلاس AddRequest کد زیر را اضافه میکنم. برای نگهداری مقدار connectionstring
private string _connectionString = "";
همچنین کدهای زیر را به رویداد Load فرم اضافه میکنم تا مقدار ConnectionString را از Config بخوانم:
Configuration config = ConfigurationManager.OpenExeConfiguration(ConfigurationUserLevel.None); ConnectionStringsSection css = (ConnectionStringsSection)config.GetSection("connectionStrings"); _connectionString = css.ConnectionStrings["UserGenerator"].ConnectionString;
خط زیر را هم به کلاس AddRequest اضافه نمایید.
private InstanceStore _instanceStore;
این ارجاعیه به کلاس InstanceStore که برای Persist و Load کردن workflow از آن استفاده میکنیم و کدهای زیر را هم به رویداد Load فرم اضافه میکنیم.
_instanceStore = new SqlWorkflowInstanceStore(_connectionString); InstanceView view = _instanceStore.Execute(_instanceStore.CreateInstanceHandle(), new CreateWorkflowOwnerCommand(), TimeSpan.FromSeconds(30)); _instanceStore.DefaultInstanceOwner = view.InstanceOwner;
InstanceStore یک کلاس abstract می باشد که همهی Providerهای مربوط به persistence از آن مشتق میشوند. در این پروژه من از کلاس SqlWorkflowInstanceStore استفاده کردم تا workflowها را در دیتابیسSQL Server ذخیره کنم.
برای ایجاد یک Request مقادیر را از فرم دریافت کرده، یک User ایجاد میکنیم و آن را در فرآیند به جریان میاندازیم. این کار را در رویداد کلیک دکمه Register انجام میدهیم
private void brnRegister_Click(object sender, RoutedEventArgs e) { Dictionary<string, object> parameters = new Dictionary<string, object>(); parameters.Add("Name", txtName.Text); parameters.Add("Phone", txtPhone.Text); parameters.Add("Email", txtEmail.Text); parameters.Add("ConnectionString", _connectionString); parameters.Add("Writer", new ListBoxTextWriter(lstEvents)); WorkflowApplication i = new WorkflowApplication (new UserWF(), parameters); // Setup persistence i.InstanceStore = _instanceStore; i.PersistableIdle = (waiea) => PersistableIdleAction.Unload; i.Run(); }
پارامترهای ورودی را از روی فرم مقدار دهی میکنیم. یک شی از کلاس WorkflowApplication ایجاد میکنیم. خاصیت InstanceStore آن را با Store ای که ایجاد کردیم مقدار دهی میکنیم. توسط رویداد PersistableIdle فرآیند رو مجبور میکنیم به Persist شدن و Unload شدن.
و سپس فرایند را اجرا میکنم.
اگر یادتان باشد، در فرآیند، از یک InvoceMethod استفاده کردیم. متد مورد نظر را هم در کلاس ApplicationInterface.cs ایجاد میکنیم.
public static void NewUser(User l) { if (_app != null) _app.AddNewUser(l); }
همین طور که میبینید، یک متد هم در کلاس AddRequest ایجاد میشود؛ با این محتوا
public void AddNewUser(User l) { this.lstUsers.Dispatcher.BeginInvoke(new Action(() => this.lstUsers.Items.Add(l))); }
این متد فقط یک کاربر را به لیست کاربران اضافه میکند. این لیست همه کاربران را نشان میدهد. توسط رویداد SelectionChanged این کنترل، کاربر انتخاب شده را بررسی کرده در صورتی که کاربر جدید باشد، امکان تایید شدن را برایش فراهم میکنیم؛ که نمایش دکمه تایید است.
private void lstUsers_SelectionChanged(object sender, SelectionChangedEventArgs e) { if (lstUsers.SelectedIndex >= 0) { User l = (User)lstUsers.Items[lstUsers.SelectedIndex]; lblSelectedNotes.Visibility = Visibility.Visible; if (l.Status == "New") { lblAgent.Visibility = Visibility.Visible; txtAcceptedBy.Visibility = Visibility.Visible; btnAccept.Visibility = Visibility.Visible; } else { lblAgent.Visibility = Visibility.Hidden; txtAcceptedBy.Visibility = Visibility.Hidden; btnAccept.Visibility = Visibility.Hidden; } } else { lblSelectedNotes.Content = ""; lblSelectedNotes.Visibility = Visibility.Hidden; lblAgent.Visibility = Visibility.Hidden; txtAcceptedBy.Visibility = Visibility.Hidden; btnAccept.Visibility = Visibility.Hidden; } }
و برای رویداد کلیک دکمه تایید کاربر :
private void btnAccept_Click(object sender, RoutedEventArgs e) { if (lstUsers.SelectedIndex >= 0) { User u = (User)lstUsers.Items[lstUsers.SelectedIndex]; Guid id = u.WorkflowID.Value; UserDataDataContext dc = new UserDataDataContext(_connectionString); dc.Refresh(RefreshMode.OverwriteCurrentValues, dc.Users); u = dc.Users.SingleOrDefault<User>(x => x.WorkflowID == id); if (u != null) { u.AcceptedBy = txtAcceptedBy.Text; u.Status = "Assigned"; dc.SubmitChanges(); // Clear the input txtAcceptedBy.Text = ""; } // Update the grid lstUsers.Items[lstUsers.SelectedIndex] = u; lstUsers.Items.Refresh(); WorkflowApplication i = new WorkflowApplication(new UserWF()); i.InstanceStore = _instanceStore; i.PersistableIdle = (waiea) => PersistableIdleAction.Unload; i.Load(id); try { i.ResumeBookmark("GetAcceptes", u); } catch (Exception e2) { AddEvent(e2.Message); } } }
کاربر را انتخاب میکنم مقادیرش را تنظیم میکنیم. آن را دخیره کرده و workflow را از روی guid مربوط به آن که قبلا در فرآیند به Entity دادیم، Load میکنیم و همانطور که میبینید توسط متد ResumeBookmark فرآیند رو از جایی که میخواهیم ادامه میدهیم. البته میتوان تایید کاربر را هم در خود فرآیند انجام داد و چون نوشتن Activity مرتبط با آن تقریبا تکراری است با اجازهی شما من اون رو ننوشتم و زحمتش با خودتونه.
حالا فقط ماندهاست که همه کاربران را در ابتدای نمایش فرم از دیتابیس فراخوانی کنیم و در لیست نمایش دهیم:
private void LoadExistingLeads() { UserDataDataContext dc = new UserDataDataContext(_connectionString); dc.Refresh(RefreshMode.OverwriteCurrentValues, dc.Users); IEnumerable<User> q = dc.Users; foreach (User u in q) { AddNewUser(u); } }
و فراخوانی این متد را به انتهای رویداد Load صفحه واگذار میکنیم.
پروژه رو اجرا کرده و یک کاربر را اضافه میکنم. همانطور که میدانید این کاربر در فرآیند ایجاد و در دیتابیس ذخیره میشود
برنامه را میبندم و دوباره اجرا میکنم. کاربر را انتخاب میکنم و یک نام برای admin انتخاب و آن را تایید میکنم. فرآیند را از bookmark مورد نظر اجرا کرده و به پایان میرسد. با بسته شدن برنامه، فرایند Idle و Unload میشود و ذخیره آن در sqlserver صورت میگیرد.
Side Panels
در پنل HTML درکنار ارائه امکاناتی برای مشاهده و کار با تگهای صفحه ، اطلاعات و امکانات دیگری هم برای تگ انتخاب شده در قسمت NodeView وجود دارد.
در این تب استایل هایی که در حال حاظر بروی تگ انتخاب شده اعمال شده اند ، نمایش داده میشود.
در صورتی که موس را بروی مقادیر استایل هایی که جلوهی بصری دارند بگیرید ، یک پاپآپ کوچک نمایان میشود که مقدار را نمایش میدهد.
Options Menu
هر تب یا پنل در فایرباگ دارای یک سری تنظیمات است که Options Menu نام دارد. تب Style هم دارای یک سری تنظیمات است که دانشتن آنها بسیار به شما کمک خواهد کرد.
این منو با کلیک کردن بروی فلش تب () یا راست کلیک کردن بروی تب ظاهر میشود.
- Only Show Applied Styles
در صورت انتخاب ، فقط استایل هایی که اعمال شده اند نمایش داده میشوند. (استایلهای Overwrite شده نمایش داده نمیشوند.)
(این گزینه قابلیت خوبی است ، اما چندبار برای بنده پیش آمده که این مورد به اشتباه استایلی که اعمال شده بود را هم Overwrite شده در نظر گرفته بود. پس در هین طراحی استایل و کار با CSS اگر احیانا یکی از استایل هایتان وجود نداشت و از وجود آن اطمینان داشتید ، غیرفعال کردن این گزینه را امتحان کنید.)
- Show User Agent CSS
با فعال کردن این گزینه ، استایل هایی که توسط مرورگر اعمال شده اند هم نمایش داده میشوند.
- Expand Shorthand Properties
با فعال کردن این گزینه ، استایل هایی که بصورت کوتاه شده تعریف شده اند را بصورت گسترده و باز شده نمایش میدهد.
برای مثال ، دستور margin را بصورت margin-top , margin-right , margin-bottom , margin-left نمایش میدهد.
- سه گزینه ی Colors As Hex ، Colors As RGB و Colors As HSL تعیین کنندهی فرمت نمایش رنگها هستند.
- سه گزینه ی :active ، :hover و :focus هم برای تعیین کلاس کاذب برای تگ جاری کاربرد دارند.
برای مثال شما میخواهید استایلی که یک لینک زمان موس برویش قرار دارد را بررسی کنید ، لینک را در NodeView انتخاب میکنید و سپس از گزینهی :hover را فعال میکنید.
Panel
- Element styles
استایل هایی که بصورت inline (در خود تگ) تعریف شده اند هم در این قسمت نمایش داده میشود و نام rule آن element.style است.
- Source Links
در بالا-راست هر بخش ، یک لینک قرار دارد که لینک فایل استایلی است که در همان قسمت وجود دارد و عددی که در پرانتز قرار دارد ، شماره خط استایل در همان فایل است.
اگر نام فایل با نام صفحهی جاری برابر باشد ، به معنی وجود استایل در تگ <style> در صفحهی جاری است و شمارهی بعد از # هم ایندکس تگ <style> است.
(با کلیک بروی لینک فایل ، فایل در خط مورد نظر در پنل CSS نمایش داده میشود.)
- Inherited rules
ruleهای به ارث رسیده هم در قسمتهای جداگانه به همراه استایلهای به ارث رسیده نمایش داده میشود و تگی والد که استایلها از آن به ارث رسیده اند هم در قسمت عنوان همان استایلها نمایش قرار داده شده است. (با کلیک بروی آن ، در قسمت Nodeview انتخاب میشود.)
- User agent rules
استایل هایی که توسط مرورگر اعمال شده اند (User agent rules) ، با عبارت <System> در زیر لینک منبع استایل ، مشخص شده اند.
- Overwritten styles
استایلهای overwrite شده ، با یک خط برویشان مشخص شده اند.
- Inline editing
استایلهای نمایش داده شده در این پنل را براحتی و با کلیک کردن بروی نام یا مقدار هر یک از دستورات میتوانید تغییر دهید.
برای نوشتن دستورات و مقادیر آنها میتوانید از پیشنهادهای فایرباگ هم کمک بگیرید و با دکمههای Arrow Up و Arrow Down هم بین مقادیر مجاز حرکت کنید.
دستورات یا مقادیر نا صحیح در هین تایپ ، با رنگ قرمز و مقادیر صحیح با رنگ سبز مشخص میشوند.
(این امکان خیلی مفید است ، برای مثال میخواهید فونتهای مختلف را برای یک استایل امتحان کنید ، دستور font-family را مینویسید و بعد از زدن Enter ، با دکمه های Arrow Up و Arrow Down در لحظه نتیجهی اعمال فونتهای مختلف و دردسترس را مشاهده میکنید و بهترین را بر میگزینید.
یا برای یافتن بهترین مقدار margin ، بعد از دستور margin ، زدن کلید Enter ، وارد کردن یک عدد برای شروع ، میتوان باز هم با دکمه های Arrow Up و Arrow Down به سرعت تغییر را در صفحه مشاهده کرد.)
- Rendered font highlighted
برای دستور font ، فایرباگ هوشمندانه عمل کرده و فونتی که در حال استفاده است را پررنگ میکند.
این امکان برای یافتن خطاهای متداول هنگام تعریف فونتهای غیر سیستمی ، بسیار مفید است.
Context Menu
این منو زمانی که در پنل راست کلیک کنید ظاهر میشود و نسبت به منطقه (Context)ای که در آن راست کلیک کرده اید ، گزینههای متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. در جدول زیر ، گزینهها ، Contextشان و توضیح هر گزینه آمده است.
گزینه | Context | توضیحات |
Copy Rule Declaration | CSS selector | CSS Rule فعلی را به همراه استایل هایش در clipboard کپی میکند |
Copy Style Declaration | CSS selector | استایلهای CSS Rule فعلی را در clipboard کپی میکند |
Copy Location | source link | آدرس فایل تعریف CSS Rule را در clipboard کپی میکند |
Open in New Tab | source link | آدرس فایل تعریف CSS Rule را در تب جدید باز میکند |
Edit Element Style... | everywhere | امکان تعریف استایلهای درون تگ (inline) را محیا میکند |
Add Rule... | everywhere | یک Rule جدید ایجاد میکند CSS Rule هایی که در حال حاظر وجود دارد را هم پیشنهاد میدهد |
Delete "<rule name>" | CSS selector | CSS Rule فعلی را حذف میکند |
New Property... | CSS rule | یک استایل جدید به CSS Rule فعلی اضافه میکند |
Edit "<property name>"... | CSS property | Property فعلی را به حالت ویرایش میبرد راه دیگر ویرایش Property ، کلیک بروی آن است |
Delete "<property name>" | CSS property | Property فعلی را حذف میکند |
Disable "<property name>" | CSS property | Property فعلی را غیر فعال میکند را سریعتر ، کلیک کردن در ناحیهی پشت Property ، بروی علامت قرمز رنگ است |
Refresh | everywhere | محتویات پنل را بروز میکند |
Inspect in DOM Panel |
CSS rule | CSS Rule فعلی را در پنل DOM برای بررسی باز میکند |
Inspect in CSS Panel | CSS rule | CSS Rule فعلی را در پنل CSS برای بررسی باز میکند |
<Default Editor Name> | CSS rule | فایل تعریف استایلها را در ادیتور تعریف شده باز میکند (این گزینه در صورت تعریف ادیتور در تنظیمات FireBug نمایش داده خواهد شد) |
2 - Computed
دراین تب نتیجهی پردازش استایلهای ارائه شده توسط کاربر ، برای تگ مشخص شده در قسمت NodeView نمایش داده میشود. (مقادیر استایل هایی که در نهایت بروی تگ اعمال شده اند.)
Style Tracing
برای ردیابی استایلها ، استایلها به ترتیب اعمال شدنشان مرتب شده اند و اولین مقدار ، مقداری است که اعمال شده است.
مقادیر Overwrite بصورت خط کشیده شده و استایلهای Overwrite شده بصورت خاکستری-کمرنگ نمایش داده میشوند.
هر استایل هم مانند تب Style ، یک لینک به منبع خود دارد.
Options Menu
- Show User Agent CSS
در صورت انتخاب ، فقط استایل هایی که اعمال شده اند نمایش داده میشوند.
- Sort alphabetically
در صورت انتخاب ، استایلها به ترتیب الفبا ، و درصورت عدم انتخاب بصورت گروه بندی نمایش داده میشوند.
- Show Mozilla Specific Styles
در صورت انتخاب ، استایلهای مخصوص Mozilla را نمایش میدهد. (استایل هایی با پیشوند -moz-)
- سه گزینهی Colors As Hex ، Colors As RGB و Colors As HSL تعیین کنندهی فرمت نمایش رنگها هستند.
Context Menu
این منو زمانی که در پنل راست کلیک کنید ظاهر میشود و نسبت به منطقه (Context)ای که در آن راست کلیک کرده اید ، گزینههای متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. در جدول زیر ، گزینهها ، Contextشان و توضیح هر گزینه آمده است.
گزینه | Context | توضیحات |
Expand All Styles | everywhere | CSS Rule فعلی را به همراه استایل هایش در clipboard کپی میکند |
Collapse All Styles | everywhere | استایلهای CSS Rule فعلی را در clipboard کپی میکند |
Inspect in DOM panel | styles | آدرس فایل تعریف CSS Rule را در تب جدید باز میکند |
Copy Location |
style source link | امکان تعریف استایلهای درون تگ (inline) را محیا میکند |
Open in New Tab | style source link | یک Rule جدید ایجاد میکند CSS Rule هایی که در حال حاظر وجود دارد را هم پیشنهاد میدهد |
Inspect in CSS panel | style source link | CSS Rule فعلی را حذف میکند |
<Default Editor Name> | style source link | فایل تعریف استایلها را در ادیتور تعریف شده باز میکند (این گزینه در صورت تعریف ادیتور در تنظیمات FireBug نمایش داده خواهد شد) |
3 - Layout
در این تب ، مقادیر Box Model بصورت بصری نمایش میدهد. میتوان با کلیک کردن بروی هریک از مقادیر ، آن را ویرایش کرد. (این تغییر بصورت inline در تگ اعمال میشود.)
با حرکت موس بروی قسمتهای مختلف ، میتوان همان قسمتها را در صفحه بصورت خط کشی شده مشاهده کرد.
(البته ظاهرا در ورژن 1.10.4 که بنده استفاده میکنم ، عملیات ویرایش مقادیر به درستی انجام نمیشود.)
Options Menu
- Show Rulers and Guides
در صورت انتخاب ، خطهای راهنما را هنگام حرکت موس بروی اجزای Box Model در صفحه نمایش میدهد.
4 - DOM
این پنل اطلاعات DOM تگ جاری را نمایش میدهد.
این پنل تمام قابلیتهای پنل DOM اصلی را دارا میباشد.
(در مقالات آینده با تب DOM آشنا خواهیم شد.)
AngularJS #4
فایل اسکریپت من اینه :
var saman = angular.module('SamanApplication', []); saman.service('loginService', ['$http', function (http) { var loginData = []; this.login = function () { http.get('Saman/LogOn/IsLogedIn').success(function (data, status, headers, config) { loginData = data; }); return loginData; }; }]); saman.controller('loginController', function ($scope, loginService) { $scope.response = []; $scope.click = function () { $scope.response = loginService.login() }; });
فایل html هم :
<body ng-app="SamanApplication"> <div ng-controller="loginController"> <button ng-click="click()">Test</button> {{data}} </div> </body>
اما مشکل اینجاست که بار اول که کلیک میکنم اطلاعات از سرور میاد ولی در {{ِdata}} نمایش داده نمیشه. اما بار دوم که کلیک میکنم نمایش داده میشه !
امکانش هست راهنمایی کنید ؟