مطالب
بررسی خطای Circular References در ASP.NET MVC Json Serialization
خیلی وقت‌ها لازم است تا نتیجه کوئری حاصله را بصورت Json به ویوی مورد نظر ارسال نمایید. برای اینکار کافیست مانند زیر عمل کنیم
[HttpGet]
public JsonResult Get(int id)
{
    return Json(repository.Find(id), JsonRequestBehavior.AllowGet);
}
اما اگر کوئری پیچیده و یا یک مدل سلسله مراتبی داشته باشید که با خودش کلید خارجی داشته باشد، هنگام تبدیل نتایج به خروجی Json، با خطای Circular References مواجه می‌شوید.
A circular reference was detected while serializing an object of type ‘System.Data.Entity.DynamicProxies.ItemCategory_A79…’
علت این مشکل این است که Json Serialization پش فرض ASP.NET MVC فقط یک سطح پایین‌تر را لود می‌کند و در مدل‌های که خاصیتی از نوع خودشان داشته باشند خطای Circular References را فرا می‌خواند. کلاس نمونه در زیر آوره شده است.
    public class Item
    {
        public int Id { get; set; }
        [ForeignKey]
        public int ItemId { get; set; }
        public string Name { get; set; }
        public ICollection<Item> Items { get; set; }
    }

راه حل:
چندین راه حل برای رفع این خطا وجود دارد؛ یکی استفاده از  Automapper و راه حل دیگر استفاده از کتابخانه‌های‌های قوی‌تر کار بار Json مثل Json.net است. اما راه حل ساده‌تر تبدیل خروجی کوئری به یک شی بی نام و سپس تبدیل به Json می‌باشد
[HttpGet]
public JsonResult List()
{           
    var data = repository.AllIncluding(itemcategory => itemcategory.Items);
    var collection = data.Select(x => new
    {
        id = x.Id,
        name = x.Name,
        items = x.Items.Select(item => new
        {
            id=item.Id,
            name = item.Name
        })
    });
    return Json(collection, JsonRequestBehavior.AllowGet);
}
همین طور که در مثال بالا مشاهده می‌نمایید ابتدا همه رکورد‌ها در متغییر data ریخته شده و سپس با یک کوئری دیگر که در آن دوباره از پروپرتی items که از نوع کلاس item می‌باشد شی بی نامی ایجاد نموده ایم. با این کار براحتی این خطا رفع می‌گردد. 
مطالب
آشنایی با mocking frameworks - قسمت دوم

استفاده از mocking frameworks :

تعدادی از چارچوب‌های تقلید نوشته شده برای دات نت فریم ورک مطابق لیست زیر بوده و هدف از آن‌ها ایجاد ساده‌تر اشیاء تقلید برای ما می‌باشد:

Nmock : http://www.nmock.org
Moq : http://code.google.com/p/moq
Rhino Mocks : http://ayende.com/projects/rhino-mocks.aspx
TypeMock : http://www.typemock.com
EasyMock.Net : http://sourceforge.net/projects/easymocknet

در این بین Rhino Mocks که توسط یکی از اعضای اصلی تیم NHibernate به وجود آمده است، در مجامع مرتبط بیشتر مورد توجه است. برای آشنایی بیشتر با آن می‌توان به این ویدیوی رایگان آموزشی در مورد آن مراجعه نمود (حدود یک ساعت است).



خلاصه‌ا‌ی در مورد نحوه‌ی استفاده از Rhino Mocks :
پس از دریافت کتابخانه سورس باز Rhino Mocks ، ارجاعی را به اسمبلی Rhino.Mocks.dll آن، در پروژه آزمون واحد خود اضافه نمائید.
یک Rhino mock test با ایجاد شیءایی از MockRepository شروع می‌شود و کلا از سه قسمت تشکیل می‌گردد:
الف) ایجاد شیء Mock یا Arrange . هدف از ایجاد شیء mock ، جایگزین کردن و یا تقلید یک شیء واقعی جهت مباحثی مانند ایزوله سازی آزمایشات، بالابردن سرعت آن‌ها و متکی به خود کردن این آزمایشات می‌باشد. همچنین در این حالت نتایج false positive نیز کاهش می‌یابند. منظور از نتایج false positive این است که آزمایش باید با موفقیت به پایان برسد اما اینگونه نشده و علت آن بررسی سیستمی دیگر در خارج از مرزهای سیستم فعلی است و مشکل از جای دیگری نشات گرفته که اساسا هدف از تست ما بررسی عملکرد آن سیستم نبوده است. کلا در این موارد از mocking objects استفاده می‌شود:
- دسترسی به شیء مورد نظر کند است مانند دسترسی به دیتابیس یا محاسبات بسیار طولانی
- شیء مورد نظر از call back استفاده می‌کند
- شیء مورد آزمایش باید به منابع خارجی دسترسی پیدا کند که اکنون مهیا نیستند. برای مثال دسترسی به شبکه.
- شیءایی که می‌خواهیم آن‌را تست کنیم یا برای آن آزمایشات واحد تهیه نمائیم، هنوز کاملا توسعه نیافته و نیمه کاره است.
ب) تعریف رفتارهای مورد نظر یا Act
ج) بررسی رفتارهای تعریف شده یا Assert

مثال:
متد ساده زیر را در نظر بگیرید:

public class ImageManagement
{
public string GetImageForTimeOfDay()
{
int currentHour = DateTime.Now.Hour;
return currentHour > 6 && currentHour < 21 ? "sun.jpg" : "moon.jpg";
}

}
آزمایش این متد، وابسته است به زمان جاری سیستم.

using System;
using NUnit.Framework;

[TestFixture]
public class CMyTest
{
[Test]
public void DaytimeTest()
{
int currentHour = DateTime.Now.Hour;

if (currentHour > 6 && currentHour < 21)
{
const string expectedImagePath = "sun.jpg";
ImageManagement image = new ImageManagement();
string path = image.GetImageForTimeOfDay();
Assert.AreEqual(expectedImagePath, path);
}
else
{
Assert.Ignore("تنها در طول روز قابل بررسی است");
}
}

[Test]
public void NighttimeTest()
{
int currentHour = DateTime.Now.Hour;

if (currentHour < 6 || currentHour > 21)
{
const string expectedImagePath = "moon.jpg";
ImageManagement image = new ImageManagement();
string path = image.GetImageForTimeOfDay();
Assert.AreEqual(expectedImagePath, path);
}
else
{
Assert.Ignore("تنها در طول شب قابل بررسی است");
}
}

}
برای مثال اگر بخواهیم تصویر ماه را دریافت کنیم باید تا ساعت 21 صبر کرد. همچنین بررسی اینکه چرا یکی از متدهای آزمون واحد ما نیز با شکست مواجه شده است نیز نیازمند بررسی زمان جاری است و گاهی ممکن است با شکست مواجه شود و گاهی خیر. در این‌جا با استفاده از یک mock object ، این وضعیت غیرقابل پیش بینی را با منطقی از پیش طراحی شده جایگزین کرده و آزمون خود را بر اساس آن انجام خواهیم داد.
برای این‌کار باید DateTime.Now.Hour را تقلید نموده و اینترفیسی را بر اساس آن طراحی نمائیم. سپس Rhino Mocks کار پیاده سازی این اینترفیس را انجام خواهد داد:

using NUnit.Framework;
using Rhino.Mocks;

namespace testWinForms87
{
public interface IDateTime
{
int GetHour();
}

public class ImageManagement
{
public string GetImageForTimeOfDay(IDateTime time)
{
int currentHour = time.GetHour();

return currentHour > 6 && currentHour < 21 ? "sun.jpg" : "moon.jpg";
}
}

[TestFixture]
public class CMocking
{
[Test]
public void DaytimeTest()
{
MockRepository mocks = new MockRepository();
IDateTime timeController = mocks.CreateMock<IDateTime>();

using (mocks.Record())
{
Expect.Call(timeController.GetHour()).Return(15);
}

using (mocks.Playback())
{
const string expectedImagePath = "sun.jpg";
ImageManagement image = new ImageManagement();
string path = image.GetImageForTimeOfDay(timeController);
Assert.AreEqual(expectedImagePath, path);
}
}

[Test]
public void NighttimeTest()
{
MockRepository mocks = new MockRepository();
IDateTime timeController = mocks.CreateMock<IDateTime>();
using (mocks.Record())
{
Expect.Call(timeController.GetHour()).Return(1);
}

using (mocks.Playback())
{
const string expectedImagePath = "moon.jpg";
ImageManagement image = new ImageManagement();
string path = image.GetImageForTimeOfDay(timeController);
Assert.AreEqual(expectedImagePath, path);
}
}
}

}
همانطور که در ابتدای مطلب هم عنوان شد، mocking‌ از سه قسمت تشکیل می‌شود:

MockRepository mocks = new MockRepository();
ابتدا شیء mocks را از MockRepository کتابخانه Rhino Mocks ایجاد می‌کنیم تا بتوان از خواص و متدهای آن استفاده کرد.
سپس اینترفیسی باید به آن پاس شود تا انتظارات سیستم را بتوان در آن بر پا نمود:

IDateTime timeController = mocks.CreateMock<IDateTime>();
using (mocks.Record())
{
Expect.Call(timeController.GetHour()).Return(15);

}
به عبارت دیگر در اینجا به سیستم مقلد خود خواهیم گفت: زمانیکه شیء ساعت را تقلید کردی، لطفا عدد 15 را برگردان.
به این صورت آزمایش ما بر اساس وضعیت مشخصی از سیستم صورت می‌گیرد و وابسته به ساعت جاری سیستم نخواهد بود.

همانطور که ملاحظه می‌کنید، روش Test Driven Development بر روی نحوه‌ی برنامه نویسی ما و ایجاد کلاس‌ها و اینترفیس‌های اولیه نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت. استفاده از اینترفیس‌ها یکی از اصول پایه‌ای برنامه نویسی شیءگرا است و در اینجا مقید به ایجاد آن‌ها خواهیم شد.

پس از آن‌که در قسمت mocks.Record ، انتظارات خود را ثبت کردیم، اکنون نوبت به وضعیت Playback می‌رسد:
using (mocks.Playback())
{
string expectedImagePath = "sun.jpg";
ImageManagement image = new ImageManagement();
string path = image.GetImageForTimeOfDay(timeController);
Assert.AreEqual(expectedImagePath, path);

}
در اینجا روش کار همانند ایجاد متدهای آزمون واحد متداولی است که تاکنون با آن‌ها آشنا شده‌ایم و تفاوتی ندارد.
با توجه به اینکه پس از تغییر طراحی متد GetImageForTimeOfDay ، این متد اکنون از شیء IDateTime به عنوان ورودی استفاده می‌کند، می‌توان پیاده سازی آن اینترفیس ‌را در آزمایشات واحد تقلید نمود و یا جایی که قرار است در برنامه استفاده شود، می‌تواند پیاده سازی واقعی خود را داشته باشد و دیگر آزمایشات ما وابسته به آن نخواهد بود:

public class DateTimeController : IDateTime
{
public int GetHour()
{
return DateTime.Now.Hour;
}
}

نظرات مطالب
شروع به کار با AngularJS 2.0 و TypeScript - قسمت اول - نصب پیشنیازها
- شاید Angular 2 بهترین نباشد یا نشود، اما این مهم نیست. عوامل زیادی در انتخاب یک فریم ورک مؤثر هستند:

  • چه کسانی این فریم ورک را توسعه می‌دهند؟ گوگل. این مورد خیلی مهم است. در این بین شاید Aurelia مدرن‌تر به نظر برسد اما تیم آن سابقه‌ی خوبی در نگهداری محصولات قبلی آن ندارد. برای مثال Durandal آن‌ها به طور کامل رها شده و الان Aurelia را شروع کرده‌اند.
  • تیم Angular اینقدر شجاعت داشته که اقرار کند نگارش 1 آن مشکلات زیادی دارد و دست به یک بازنویسی کامل زده‌اند. باید دقت کرد که چقدر این‌کار برای یک تیم محبوب در وب مشکل است و قطعا نگارش 2 آن که با این حجم بالای اعتراضات عدم سازگاری با نگارش 1 آن تولید شده‌است، بسیاری از مشکلات نگارش قبلی را ندارد. همچنین همین مساله سازگاری آن‌را با نگارش‌های بعد از 2 نیز تضمین خواهد کرد. چون اینبار دست به یک طراحی مجدد زده‌اند و ... این طراحی مجدد خیلی برای آن‌ها گران تمام شده‌است (خصوصا از لحاظ حجم انتقادهای رسیده). بنابراین در آینده در زمینه سازگاری با نگارش‌های قبلی به شدت محتاط خواهند بود. این موردی است که استفاده کنندگان از ReactJS به زودی با آن مواجه خواهند شد.
  • گروه کاربری مصرف کنندگان آن. چه تعداد مقاله، ویدیوی آموزشی، انجمن رفع اشکال و امثال این‌ها را در مورد یک محصول می‌توانید پیدا کنید؟ قطعا AngularJS در این زمینه حرف اول را می‌زند.
  • Angular 2 بر مبنای استاندارد web component طراحی شده‌است که در دراز مدت نیز سبب برد AngularJS 2 خواهد شد و نیاز کمتر به بازنویسی‌های کلی.
  • Angular 2 برای کار با محصولات موبایل بهینه سازی شده‌است و مانند بوت استرپ 3 یک فریم ورک mobile first است.
  • استفاده‌ی از Type Script به عنوان زبان اول این پلتفرم (البته استفاده‌ی از آن اجباری نیست). این مساله در دراز مدت سبب تولید کدهایی با کیفیت بالاتر می‌شود. برای مثال الان ReactJS مخلوطی است از ES 5 و ES 6. اما AngularJS 2 تصمیم بهتری را اتخاذ کرده‌است. همین مساله سبب شده‌است که توسعه‌ی Type Script توسط مایکروسافت سرعت بیشتری پیدا کند.
  • داشتن امکانات توکار بیشتری نسبت به رقبا. برای مثال ReactJS یک کتابخانه است؛ اما AngularJS 2 یک فریم ورک کامل که تمام کتابخانه‌های جانبی رقبا را یکجا از روز اول دارد.

بنابراین آیا پس از ارائه‌ی نهایی Angular 2، ارزش یادگیری را دارد؟ بله؛ حتما. ابتدا (و هم اکنون) اعتراض‌های شدیدی در مورد عدم سازگاری آن با نگارش‌های قبلی وجود خواهد داشت و پس از مدتی همه آن‌را فراموش کرده و خودشان را وفق می‌دهند.  
مطالب
معرفی و راهنمایی جهت انتخاب پلتفرم‌های توسعه‌ی رابط کاربری جدید مایکروسافت
اگر به تکنولوژی‌های شرکت مایکروسافت علاقمند باشید و اخبار آن را دنبال کرده باشید قطعا در جریان هستید که علاوه بر تکنولوژی‌های قدیمی (WPF, UWP, Xamarin) تکنولوژی‌های جدیدی (Project Reunion, Maui, WinUI, Uno, Xaml Island) نیز بصورت همزمان در حال توسعه هستند. اکثر این تکنولوژی‌ها شبیه و نزدیک به هم هستند و برای کسی که تازه کار باشد ممکن است دچار سردرگمی شود و چون بصورت همزمان در حال توسعه می‌باشند ممکن سوالاتی برای شما پیش بیاید. در این مطلب هر کدام از این تکنولوژی‌ها را معرفی کرده و در انتخاب صحیح به شما کمک خواهیم کرد.

ساخت برنامه با WPF
به کمک تکنولوژی WPF میتوانیم نرم افزارهای دسکتاپ را توسعه دهیم. WPF همچنان پشتیبانی میشود و در سال‌های اخیر بصورت متن باز نیز منتشر شده‌است. اگر نیاز دارید که برنامه شما در ویندوز‌های 7 تا ویندوز 11 اجرا شود، میتوانید از WPF استفاده کنید. لازم به ذکر است که برنامه‌های WPF به عنوان Win32 یا Desktop نیز شناخته میشوند.

ساخت برنامه با UWP
UWP بعد از WPF و با انتشار ویندوز 10 معرفی شد. علت انتشار، هماهنگی برنامه‌ها با سیستم عامل ویندوز 10 و امنیت بیشتر بود. به‌طور فنی برنامه‌ای که بصورت UWP ساخته میشود، همان WPF است؛ با این تفاوت که داخل SandBox اجرا میشود و با محیط خارج ارتباطی ندارد. بدلیل مسائل امنیتی، بسیاری از کارهای ساده و مهم در UWP غیرممکن (البته راه حل‌هایی نیز وجود دارد) می‌باشد و نیاز به دسترسی کاربر دارد. به عنوان مثال، API‌های system.Io.File یا Process قابل استفاده نمی‌باشند.
نرم افزارهایی که با UWP ساخته میشوند فقط بر روی ویندوز 10 به بالا قابلیت اجرایی دارند و توزیع آن از طریق استور مایکروسافت امکان پذیر است. در صورت نیاز به توزیع دستی (فایل نصبی)، توسعه دهنده باید فایل نصبی را بصورت دیجیتال، امضاء کند که دردسر‌های خودش را دارد.

ساخت برنامه با Xamarin
اگر نیاز دارید که برای سیستم عامل اندروید و مک برنامه بنویسید، زامارین میتواند به شما کمک کند.

ساخت برنامه با WinUI
بعد از معرفی UWP نیاز به یک فریمورک رابط کاربری قوی جهت جذب کاربران به سمت UWP احساس شد. در نتیجه مایکروسافت فریمورک WinUI را ایجاد کرد. WinUI در 2 نسخه در حال توسعه می‌باشد:

WinUI 2.X
این نسخه از WinUI فقط قابلیت استفاده در برنامه‌های مبتنی بر UWP را دارد. اخیرا نسخه 2.6 آن منتشر شده که شامل تغییرات بصری عظیمی می‌باشد. لازم به ذکر است که ویندوز 11 که اخیرا معرفی شد، بر پایه WinUI 2.6 ایجاد شده است.

WinUI 3.X
این نسخه از WinUI قابلیت استفاده در پلتفرم‌های دیگر را محیا می‌کند و هم اکنون بصورت پیش نمایش است و بر پایه WinUI 2.5 می‌باشد. در 3 ماهه آخر سال 2021 تمامی استایل‌ها بر پایه نسخه 2.6 خواهد بود.
 

پلتفرم Uno
پلتفرم اونو توسط مایکروسافت ایجاد نشده، اما توسط آن پشتیبانی میشود. شما به کمک پلتفرم اونو میتوانید به کمک WinUI 3، برنامه‌های خود را در ویندوز 7 (به کمک موتور رندر Skia ) تا ویندوز 11، لینوکس (به کمک Skia)، مک و حتی موبایل اجرا کنید.

پلتفرم Maui
مائویی در واقع نسل بعدی زامارین می‌باشد و بصورت تک پروژه‌ای ایجاد شده‌است. در زامارین شما برای هر پلتفرم (ویندوز، اندروید، مک و...) یک پروژه جداگانه داشتید، اما در مائویی فقط یک پروژه واحد وجود دارد. پس اگر نیاز دارید که برای گوشی‌های همراه برنامه نویسی کنید، میتوانید از مائویی استفاده کنید. لازم به ذکر است به کمک مائویی میتوانید برای لینوکس و مک هم برنامه ایجاد کنید. اما بدلیل وجود WinUI در سایر پلتفرم‌ها، بهتر است از مائویی فقط برای ایجاد برنامه‌های موبایل استفاده کنید.
 

پلتفرم Project Reunion
اخیرا نام این پروژه به Windows App SDK تغییر یافته‌است. به کمک این پروژه میتوانید از WinUI 3 در برنامه‌های WPF و سایر تکنولوژی‌های Desktop استفاده کنید و کل برنامه خود را مدرن کنید. لازم به ذکر است که برنامه‌های ساخته شده توسط Reunion فقط در ویندوز 10 به بالا اجرا میشوند. در حال حاضر جهت اجرای برنامه نیاز هست که برنامه بصورت MSIX پکیج بشود. در نسخه 1.0 که تا چند ماه آینده منتشر خواهد شد، نیازی به پکیج کردن نخواهد بود.

پلتفرم Xaml Island
این پلتفرم در واقع پلی است که میتوانید از کنترل‌های UWP یا WinUI در برنامه‌های دسکتاپ (WPF) استفاده کنید. تفاوت این پلتفرم با Reunion در این است که شما فقط میتوانید بخشی از برنامه خود را مدرن کنید و قسمت‌های مدرن شده در ویندوز‌های پایین‌تر از ویندوز 10، کار نخواهند کرد. اما در Reunion تمام بخش‌های برنامه شما مدرن خواهد شد.

سخن آخر اینکه اگر نیاز به برنامه‌های موبایل دارید، بهتر است از مائویی استفاده کنید بدلیل اینکه:
  • نسل بعدی زامارین است
  • از دات نت 6 به بالا استفاده می‌کند
  • روان، سریع و انعطاف پذیر است
  • خطاهای بسیار کمتری دارد
  • مخصوص موبایل طراحی شده است
  • تجربه بیشتری نسبت به سایر پلتفرم‌ها دارد

اگر نیاز به اجرای برنامه بصورت کراس پلتفرم دارید (ویندوز/لینوکس/مک) بهتر است از Uno استفاده کنید بدلیل اینکه:
  • مخصوص کراس پلتفرم طراحی شده
  • از WinUI 3 استفاده می‌کند
  • برای ویندوز 10 به بالا از تکنولوژی UWP و برای ویندوز 7 و لینوکس از Skia استفاده می‌کند

اگر نیاز دارید برنامه شما فقط در ویندوز 10 به بالا اجرا شود بهتر است از Project Reunion استفاده کنید بدلیل اینکه:
  • از WinUI 3 استفاده می‌کند
  • تمام ویژگی‌های UWP را دارد
  • محدودیت‌های UWP را ندارد
  • بصورت Full Trust اجرا میشود
  • پیچیدگی‌های UWP را ندارد
  • از پلتفرم WPF برای اجرا استفاده می‌کند

اگر نیاز دارید که برنامه شما در ویندوز 7 به بالا اجرا شود و در ویندوز 10 ظاهر مدرن‌تری به خود بگیرد بهتر است از Xaml Island استفاده کنید بدلیل اینکه:
  • فقط بخشی از برنامه را مدرن می‌کند
  • قسمت‌های مدرن شده در نسخه‌های قبل ویندوز 10 اجرا نمیشود

نظرات مطالب
مقایسه رکوردهای دو جدول
در ادامه مطلب جناب نصیری بازبینی پلن اجرائی دو دستور هم جالب توجه است.هر دو دستور یک پلان یکسان دارند ولی دستور Except فشرده‌تر و زیباتر است.
----SQL SERVER 2005 Method
USE AdventureWorks;
GO
SELECT ProductID
FROM Production.Product
EXCEPT
SELECT ProductID
FROM Production.WorkOrder;
GO

----SQL SERVER 2000 Method which works&nbspIN SQL SERVER 2005
USE AdventureWorks;
GO
SELECT ProductID
FROM Production.Product
WHERE ProductID
NOT IN (
SELECT ProductID
FROM Production.WorkOrder);
GO
تصویر پلان اجرائی دو کوئری :

نظرات مطالب
Lambda Syntax و کارآیی
تعریف متدهای بی نام (چه بصورت delegate{} و چه بصورت Lambda) مستلزم  ایجاد یک کلاس اضافه بهمراه تشکیل متد و متغیر‌های لازمه توسط کامپایلر هستند اما در مورد متدهای بانام (صریح) اغلب نیازی به ایجاد کلاسی مجزا نیست و توسط برنامه نویس معمولا در همان کلاس نوشته میشوند.
مسلماْ کامپایلر خیلی سریع‌تر از برنامه نویس‌ها میتوانند این موارد رو ایجاد کند.
پس قبل از اجرای برنامه متدها و هندلر‌ها وجود دارند و نمیتواند از این بابت در سرعت اجرا تاثیری داشته باشند. بنظر من تنها دلیل کندتر بودن (خیلی کم) متدهای بی نام در زمان اجرا این است که چون متدهای بی نام در کلاسی مجزا تعریف شده است نیاز به نمونه سازی (newobj ) دارند در حالی که متدهای بانام از این مورد مبرا هستند.
با این توصیف و با چشم پوشی نسبت به زمان اندکی که کامپایلر صرف متدهای بی نام میکند استفاده از متدهای بی نام بصرفه‌تر هستند و برنامه رو هم زیباتر و خواناتر میکنند.
نظرات مطالب
طراحی گردش کاری با استفاده از State machines - قسمت اول
با سلام
با تشکر از مطلب خوبی که بیان کردید.
امکان تعریف WorkFlow‌های پیچیده و با شرایط و تنظیمات پیچیده نیز وجود دارد؟
به غیر از این کامپوننت ، کامپوننت‌های دیگری هم وجود داره ؟ اگر ممکنه لیستی از این کامپوننت‌ها را قرار بدهید.
همچنین میشه بعد از رسم کامل workFlow ذخیره سازی را انجام بدیم و بعد دوباره به همان شکل لود کنیم ؟
اشتراک‌ها
لاگین کردن در یک سایت و وارد شدن در سایتی دیگر

زمانی که برای احراز هویت از ASP.NET Identity استفاده می‌کنید، ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که اگر در یکی از سایت‌های خود لاگین کرده باشید و سایتی دیگر را که از ASP.NET Identity استفاده می‌کند، باز کنید بدون اینکه لازم باشد دوباره لاگین کنید، با همان نام کاربری سایت اول در سایت دوم هم وارد شده اید (بر روی یک دومین یا هاست شده‌ی در یک سیستم). برای نمونه میتوانید دو برنامه asp.net mvc ایجاد کنید، سپس یکی را اجرا کنید و پس از ثبت نام در آن و لاگین کردن، برنامه دوم را اجرا کنید، احتمالا مشاهده می‌کنید که به صورت خودکار وارد شده‌اید.

دلیل و راه حل آن ساده است، AspNet.ApplicationCookie در هر دوسایت هم نام است، آن را تغییر دهید:

public partial class Startup
{
    // For more information on configuring authentication, please visit http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=301864
    public void ConfigureAuth(IAppBuilder app)
    {
        // Enable the application to use a cookie to store information for the signed in user
        app.UseCookieAuthentication(new CookieAuthenticationOptions
        {
            AuthenticationType = DefaultAuthenticationTypes.ApplicationCookie,
            LoginPath = new PathString("/Account/Login"),
            CookieName = "MyCookieName",

        });
    }
}
لاگین کردن در یک سایت و وارد شدن در سایتی دیگر
نظرات اشتراک‌ها
نگارش بعدی ASP.NET Core از Full .NET Framework پشتیبانی نمی‌کند
منظور من اجرای ASP.NET Core بر روی Full Dot Net Framework نیست. با توجه به پشتیبانی اضافه کردن Assembly‌های کامپایل شده برای Full Dot Net Framework بدون کامپایل مجدد در Dot Net Core 2 که شامل نزدیک به 70% از Nuget Package‌های موجود می‌شود ( حتی مواردی پیچیده چون Web API OData و NQuery )، می‌توان پروژه را روی Dot Net Core 2 پیش برد و در صورت لزوم Dll‌های Dot Net Full را ارجاع زد. نتیجه حتی از اجرای ASP.NET Core بر روی Full Dot Net Framework نیز بهتر است، بابت مزیت‌های ذاتی طراحی Dot Net Core
فقط کسانی که نیاز به استفاده از WCF یا .NET Remoting یا Com Interop دارند، تحت تاثیر این تصمیم قرار می‌گیرند.
Can reference existing .NET Framework libraries. The best thing is no recompile required, so this includes existing NuGet packages. Of course, this will only work if the consumed libraries use APIs that exist in .NET Standard. However, our extensive API surface results in 70% of all NuGet packages to be API compatible with .NET Standard 2.0. 
نظرات مطالب
ساخت یک Form Generator ساده در MVC
با سلام و تشکر بابت مطلب مفیدتان
من برای ساخت پروژه فرم ساز به مسائلی برخورد کردم که به شرح زیر است:
1- دیتاهای وارد شده به چه صورت در دیتابیس ذخیره شوند؟من ابتدا در نظر داشتم به ازای هر فرمی که کاربر تعریف می‌کند یک جدول در دیتابیس ایجاد کنم  و برای هر کنترلی که در جدول گذاشته می‌شود یک فیلد به جدول فرم اضافه شود.اما با توجه به صحبت شما و روش XML که فرمودید در حال حاضر نمی‌توانم تصمیم گیری کنم که کدام روش بهتر است چون  طبق جستجویی که در نت کردم اگر نیاز به نوشتن کوئری‌های پیچیده بر روی داده‌های وارده شده باشد بهتر است جدول جداگانه ایجاد شود طبق این منبع:
http://stackoverflow.com/questions/14939973/storing-dynamic-form-and-data-entered-using-json
پروژه من هم نیاز به ساخت گزارش و داشبورد و BI از روی داده‌های وارد شده است.حال شما کدام انتخاب را انجام می‌دادید؟
2- نحوه ذخیره طراحی فرم چگونه است؟مثلا اگر در فرم لوگوی شرکت باید قرار گیرد چگونه باشد یا در فرم جدول 3 ستونی باشد که در هر سلول آن یک TextBox قرار می‌گیرد.اندازه هر کنترل  و مقدار پیش فرض   .....
آیا بهتر نیست اطلاعات کل فرم (شکل ظاهری فعلی فرم بدون داده) را به شکل JSON یا XML یا nvarchar(max)  ذخیره کرد؟
3- چطوری میتوان Enable  یا Visible بودن یک کنترل را وابسته کرد به مقدار کنترل دیگر در فرم مثلا اگر کمبو سال مالی برابر با 95 بود TextBox درصد سال 95 فعال در غیر اینصورت غیرفعال شود
ممنون میشم نظر خودتون را بفرمایید