پلاگین Data Table مبتنی بر AngularJs
JQuery Datatables برای برنامه نویسان وب یک پلاگین کاربردی و معروف محسوب میشود. Angular Datatables نسخه همگام شده با AngularJs است. کار با این پلاگین خیلی ساده است و کسانی که با کارکرد Datatables آشنایی دارند هیچ مشکلی با نسخه AngularJs نخواهند داشت. از امکانات ویژه این پلاگین میتوان به Binding ساده و خودکار و امکان تغییر Optionها در سمت کنترلر و مدیریت promise اشاره کرد.
ابتدا مثال کامل ذیل را درنظر بگیرید:
using System; using System.Reflection.Emit; namespace FastReflectionTests { class Program { static int Calculate(int a, int b, int c) { var result = a * b; return result - c; } static void Main(string[] args) { //روش متداول Console.WriteLine(Calculate(10, 2, 3)); //تعریف امضای متد var myMethod = new DynamicMethod( name: "CalculateMethod", returnType: typeof(int), parameterTypes: new[] { typeof(int), typeof(int), typeof(int) }, m: typeof(Program).Module); //تعریف بدنه متد var il = myMethod.GetILGenerator(); il.Emit(opcode: OpCodes.Ldarg_0); // بارگذاری اولین آرگومان بر روی پشته ارزیابی il.Emit(opcode: OpCodes.Ldarg_1); // بارگذاری دومین آرگومان بر روی پشته ارزیابی il.Emit(opcode: OpCodes.Mul); // انجام عملیات ضرب il.Emit(opcode: OpCodes.Stloc_0); // ذخیره سازی نتیجه عملیات ضرب در یک متغیر محلی il.Emit(opcode: OpCodes.Ldloc_0); // متغیر محلی را بر روی پشته ارزیابی قرار میدهد تا در عملیات بعدی قابل استفاده باشد il.Emit(opcode: OpCodes.Ldarg_2); // آرگومان سوم را بر روی پشته ارزیابی قرار میدهد il.Emit(opcode: OpCodes.Sub); // انجام عملیات تفریق il.Emit(opcode: OpCodes.Ret); // بازگشت نتیجه //فراخوانی متد پویا var method = (Func<int, int, int, int>)myMethod.CreateDelegate(typeof(Func<int, int, int, int>)); Console.WriteLine(method(10, 2, 3)); } } }
در ادامه توسط ILGenerator، آرگومانهای دریافتی بارگذاری شده، در هم ضرب میشوند. سپس نتیجه در یک متغیر محلی ذخیره شده و سپس از آرگومان سوم کسر میگردد. در آخر هم این نتیجه بازگشت داده خواهد شد.
در اینجا روش سومی را برای کار با متدهای پویا مشاهده میکنید. بجای تعریف یک delegate به صورت صریح همانند قسمت قبل، از یک Func یا حتی Action نیز بنابر امضای متد مد نظر، میتوان استفاده کرد. در اینجا از یک Func که سه پارامتر int را قبول کرده و خروجی int نیز دارد، استفاده شده است.
اگر برنامه را اجرا کنید ... کرش خواهد کرد! با استثنای ذیل:
System.InvalidProgramException was unhandled Message=Common Language Runtime detected an invalid program.
il.DeclareLocal(typeof(int));
نحوه تعریف برچسبها در Reflection.Emit
در ادامه قصد داریم یک مثال پیشرفتهتر را بررسی کنیم.
static int Calculate(int x) { int result = 0; for (int i = 0; i < 10; i++) { result += i * x; } return result; }
using System; using System.Reflection.Emit; namespace FastReflectionTests { class Program { static int Calculate(int x) { int result = 0; for (int i = 0; i < 10; i++) { result += i * x; } return result; } static void Main(string[] args) { //روش متداول Console.WriteLine(Calculate(10)); //تعریف امضای متد var myMethod = new DynamicMethod( name: "CalculateMethod", returnType: typeof(int), // خروجی متد عدد صحیح است parameterTypes: new[] { typeof(int) }, // یک پارامتر عدد صحیح دارد m: typeof(Program).Module); //تعریف بدنه متد var il = myMethod.GetILGenerator(); // از برچسبها برای انتقال کنترل استفاده میشود // در اینجا به دو برچسب برای تعریف ابتدای حلقه // و همچنین برای پرش به جایی که متد خاتمه مییابد نیاز داریم var loopStart = il.DefineLabel(); var methodEnd = il.DefineLabel(); // variable 0; result = 0 il.DeclareLocal(typeof(int)); // برای تعریف متغیر محلی نتیجه عملیات il.Emit(OpCodes.Ldc_I4_0); // عدد ثابت صفر را بر روی پشته ارزیابی قرار میدهد il.Emit(OpCodes.Stloc_0); // و نهایتا این عدد ثابت به متغیر محلی انتساب داده خواهد شد // variable 1; i = 0 il.DeclareLocal(typeof(int)); // در اینجا کار تعریف و مقدار دهی متغیر حلقه انجام میشود il.Emit(OpCodes.Ldc_I4_0); // عدد ثابت صفر را بر روی پشته ارزیابی قرار میدهد il.Emit(OpCodes.Stloc_1); // و نهایتا این عدد ثابت به متغیر حلقه در ایندکس یک انتساب داده خواهد شد // در اینجا کار تعریف بدنه حلقه شروع میشود il.MarkLabel(loopStart); // شروع حلقه را علامتگذاری میکنیم تا بعدا بتوانیم به این نقطه پرش نمائیم il.Emit(OpCodes.Ldloc_1); // در ادامه میخواهیم بررسی کنیم که آیا مقدار متغیر حلقه از عدد 10 کوچکتر است یا خیر il.Emit(OpCodes.Ldc_I4, 10); // عدد ثابت ده را بر روی پشته ارزیابی قرار میدهد // برای انجام بررسیهای تساوی یا کوچکتر یا بزرگتر نیاز است ابتدا دو متغیر مدنظر بر روی پشته قرار گیرند il.Emit(OpCodes.Bge, methodEnd); // اگر اینطور نیست و مقدار متغیر از 10 کمتر نیست، کنترل برنامه را به انتهای متد هدایت خواهیم کرد // i * x il.Emit(OpCodes.Ldloc_1); // مقدار متغیر حلقه را بر روی پشته قرار میدهد il.Emit(OpCodes.Ldarg_0); // مقدار اولین آرگومان متد را بر روی پشته قرار میدهد il.Emit(OpCodes.Mul); // انجام عملیات ضرب // نتیجه این عملیات اکنون بر روی پشته قرار گرفته است // result += il.Emit(OpCodes.Ldloc_0); // متغیر نتیجه را بر روی پشته قرار میدهد il.Emit(OpCodes.Add); // اکنون عملیات جمع بر روی نتیجه ضرب قسمت قبل که بر روی پشته قرار دارد و همچنین متغیر نتیجه انجام میشود il.Emit(OpCodes.Stloc_0); // ذخیره سازی نتیجه در متغیر محلی // i++ // در اینجا کار افزایش متغیر حلقه انجام میشود il.Emit(OpCodes.Ldloc_1); // مقدار متغیر حلقه بر روی پشته قرار میگیرد il.Emit(OpCodes.Ldc_I4_1); // عدد ثابت یک بر روی پشته قرار میگیرد il.Emit(OpCodes.Add); // سپس این دو عدد بارگذاری شده با هم جمع خواهند شد il.Emit(OpCodes.Stloc_1); // نتیجه در متغیر حلقه ذخیره خواهد شد // مرحله بعد شبیه سازی حلقه با پرش به ابتدای برچسب آن است il.Emit(OpCodes.Br, loopStart); //در اینجا انتهای متد علامتگذاری شده است il.MarkLabel(methodEnd); il.Emit(OpCodes.Ldloc_0); // مقدار نتیجه بر روی پشته قرار داده شده il.Emit(OpCodes.Ret); // و بازگشت داده میشود //فراخوانی متد پویا var method = (Func<int, int>)myMethod.CreateDelegate(typeof(Func<int, int>)); Console.WriteLine(method(10)); } } }
فراخوانی متدها توسط کدهای پویای Reflection.Emit
در ادامه کدهای کامل یک مثال متد پویا را که متد print را فراخوانی میکند، ملاحظه میکنید:
using System; using System.Reflection.Emit; namespace FastReflectionTests { class Program { public static void print(int i) { Console.WriteLine("i: {0}", i); } static void Main(string[] args) { //روش متداول print(10); //تعریف امضای متد var myMethod = new DynamicMethod( name: "myMethod", returnType: typeof(void), parameterTypes: null, // پارامتری ندارد m: typeof(Program).Module); //تعریف بدنه متد var il = myMethod.GetILGenerator(); il.Emit(OpCodes.Ldc_I4, 10); // عدد ثابت 10 را بر روی پشته قرار میدهد // اکنون این مقدار بر روی پشته است و از آن میتوان برای فراخوانی متد پرینت استفاده کرد il.Emit(OpCodes.Call, typeof(Program).GetMethod("print")); il.Emit(OpCodes.Ret); //فراخوانی متد پویا var method = (Action)myMethod.CreateDelegate(typeof(Action)); method(); } } }
به علاوه چون خروجی امضای متد ما از نوع void است، اینبار delegate تعریف شده را از نوع Action تعریف کردهایم و نه از نوع Func.
فراخوانی متدهای پویای Reflection.Emit توسط سایر متدهای پویای Reflection.Emit
فراخوانی یک متد پویای مشخص از طریق متدهای پویای دیگر نیز همانند مثال قبل است:
using System; using System.Reflection.Emit; namespace FastReflectionTests { class Program { static void Main(string[] args) { //تعریف امضای متد var myMethod = new DynamicMethod( name: "mulMethod", returnType: typeof(int), parameterTypes: new[] { typeof(int) }, m: typeof(Program).Module); //تعریف بدنه متد var il = myMethod.GetILGenerator(); il.Emit(OpCodes.Ldarg_0); // اولین آرگومان متد را بر روی پشته قرار میدهد il.Emit(OpCodes.Ldc_I4, 42); // عدد ثابت 42 را بر روی پشته قرار میدهد il.Emit(OpCodes.Mul); // ضرب این دو در هم il.Emit(OpCodes.Ret); // بازگشت نتیجه //فراخوانی متد پویا var method = (Func<int, int>)myMethod.CreateDelegate(typeof(Func<int, int>)); Console.WriteLine(method(10)); // فراخوانی متد پویای فوق در یک متد پویای دیگر var callerMethod = new DynamicMethod( name: "callerMethod", returnType: typeof(int), parameterTypes: new[] { typeof(int), typeof(int) }, m: typeof(Program).Module); //تعریف بدنه متد var callerMethodIL = callerMethod.GetILGenerator(); callerMethodIL.Emit(OpCodes.Ldarg_0); // پارامتر اول متد را بر روی پشته قرار میدهد callerMethodIL.Emit(OpCodes.Ldarg_1); // پارامتر دوم متد را بر روی پشته قرار میدهد callerMethodIL.Emit(OpCodes.Mul); // ضرب این دو در هم //حاصل ضرب اکنون بر روی پشته است که در فراخوانی بعدی استفاده میشود callerMethodIL.Emit(OpCodes.Call, myMethod); // فراخوانی یک متد پویای دیگر callerMethodIL.Emit(OpCodes.Ret); //فراخوانی متد پویای جدید var method2 = (Func<int, int, int>)callerMethod.CreateDelegate(typeof(Func<int, int, int>)); Console.WriteLine(method2(10, 2)); } } }
سپس متد پویای دومی تعریف شده است که دو عدد صحیح را دریافت و این دو را در هم ضرب کرده و سپس نتیجه را به عنوان پارامتر به متد پویای اول ارسال میکند.
هنگام فراخوانی OpCodes.Call، پارامتر دوم باید از نوع MethodInfo باشد. نوع یک DynamicMethod نیز همان MethodInfo است. بنابراین برای فراخوانی آن، کار خاصی نباید انجام شود و صرفا ذکر نام متغیر مرتبط با مد پویای مدنظر کفایت میکند.
npm install @angular/cdk
import { BrowserModule } from '@angular/platform-browser'; import { NgModule } from '@angular/core'; import { DragDropModule } from '@angular/cdk/drag-drop'; import { FormsModule } from '@angular/forms'; @NgModule({ declarations: [ AppComponent ], imports: [ BrowserModule, FormsModule, DragDropModule ], bootstrap: [ AppComponent ] }) export class AppModule {}
<div cdkDrag> I'm Draggable </div>
<div cdkDrag cdkDragLockAxis="x"> I'm Draggable </div>
در ابتدا یک مدل را ایجاد میکنیم:
export interface Todo { title: string; type?: string; }
فایل app.component.ts
export class AppComponent implements OnInit { public title = 'Darg and drop'; public model: Todo; public todo: Todo[]; public done: Todo[]; public cancelled: Todo[]; ngOnInit(): void { this.setDefalutValue(); } addItem(form, $event: Event) { $event.preventDefault(); if (form.valid) { if (this.model.type === 'todo') { this.todo.push({ title: this.model.title }); } else { this.done.push({ title: this.model.title }); } } else { alert('فرم معتبر نمیباشد . عنوان را وارد نمایید'); } } drop(event: CdkDragDrop<Todo[]>) { if (event.previousContainer === event.container) { moveItemInArray(event.container.data, event.previousIndex, event.currentIndex); } else { transferArrayItem(event.previousContainer.data, event.container.data, event.previousIndex, event.currentIndex); } } private setDefalutValue() { this.todo = [ { title: 'خرید مواد غذایی' }, { title: 'رفتن به خانه' }, { title: 'خوابیدن' } ]; this.done = [ { title: 'بیدار شدن' }, { title: 'مسواک زدن' }, { title: 'دوش گرفتن' }, { title: 'چک کردن ایمیل' } ]; this.cancelled = []; this.model = { title: null, type: 'todo' }; } }
در اینجا 3 آرایه یکی برای to-do و یکی برای Done و دیگری برای Cancelled ایجاد میکنیم و به هر کدام تعدادی آیتم را اضافه میکنیم.
addItem : زمانیکه فرم را submit میکنیم اجرا میشود .
drop : زمانی اجرا میشود که یک آیتم را Drag and Drop کنیم. در ایجا شرط event.previousContainer === event.container زمانی درست است که جابجایی در درون یک لیست باشد و هدف در این صورت، مرتب سازی است .
moveItemInArray : ایندکس آیتمها را در همان لیست تغیر میدهد (مرتب سازی).
transferArrayItem: آیتم را از یک لیست حذف و به لیست دیگری اضافه میکند.
فایل app.component.html
<div> <!-- فرم --> <div> <fieldset> <legend> اضافه کردن آیتم جدید </legend> <form #form="ngForm" (submit)="addItem(form,$event)"> <label></label> <input type="text" required name="title" #name="ngModel" [(ngModel)]="this.model.title"> <label></label> <select required name="type" #type="ngModel" [(ngModel)]="this.model.type"> <option value="todo"> انجام دادن </option> <option value="done"> انجام شده </option> </select> <input type="submit" value="ذخیره"> </form> </fieldset> </div> <!-- آیتمها --> <div> <fieldset> <legend> لیست آیتمها </legend> <div> <!-- انجام دادن --> <div> <p> انجام دادن </p> <div cdkDropList #todoList="cdkDropList" [cdkDropListData]="todo" [cdkDropListConnectedTo]="[doneList, cancelledList]" (cdkDropListDropped)="drop($event)"> <div *ngFor="let item of todo" cdkDrag> <p> {{ item.title | titlecase }} </p> </div> </div> </div> <!-- انجام شده --> <div> <p> انجام شده </p> <div cdkDropList #doneList="cdkDropList" [cdkDropListData]="done" [cdkDropListConnectedTo]="[todoList, cancelledList]" (cdkDropListDropped)="drop($event)"> <div *ngFor="let item of done" cdkDrag> <p> {{ item.title | titlecase }} </p> </div> </div> </div> <!-- انجام نشده --> <div> <p> انجام نشده </p> <div cdkDropList #cancelledList="cdkDropList" [cdkDropListData]="cancelled" [cdkDropListConnectedTo]="[todoList, doneList]" (cdkDropListDropped)="drop($event)"> <div *ngFor="let item of cancelled" cdkDrag> <p> {{ item.title | titlecase }} </p> </div> </div> </div> </div> </fieldset> </div> </div>
در ابتدا یک فرم داریم که در اینجا همه چیز مشخص است ( فرمهای مبتنی بر قالبها در Angular )
در ادامه 3 container را ایجاد میکنیم یکی برای to-do و یکی برای Done و در آخر یکی برای Cancelled
container ایجاد شده برای to-do :
<div cdkDropList #todoList="cdkDropList" [cdkDropListData]="todo" [cdkDropListConnectedTo]="[doneList, cancelledList]" (cdkDropListDropped)="drop($event)"> <div *ngFor="let item of todo" cdkDrag> <p> {{ item.title | titlecase }} </p> </div> </div>
توضیحات:
cdkDropList : یک container میباشد، برای آیتمهایی که قرار است Drag and Drop شوند.
todoList #:
id مربوط به container را مشخص میکند.
cdkDropListConnectedTo:
id مربوط به container های دیگری که میتواند آیتم های container جاری را بپذیرد.
cdkDropListData: مشخص کنند منبع داده است.
cdkDropListDropped: این رویداد زمانی اجرا میشود که Drag and Drop برای یک آیتم انجام شود.
cdkDrag: برای اینکه آیتمهای درون یک container قابلیت Drag and Drop را داشته باشند، این دایرکتیو را اضافه میکنیم.
تمام !
- بررسی ویرویس Stuxnet | www.idevcenter.com
- تایپ متن فارسی در Gmail | googlepersianblog.blogspot.com
- خصوصیات جدید در ASP.NET 4.5 - خصوصیت HTML Editor Smart Tasks and Event Handler Generation | mojtabasahraei.blogfa.com
- دیتابیس رنگی | www.dotnetdev.info
- شما مرغابی هستید یا عقاب؟ | hrnews.blogfa.com
- نقد فیلم "one flew over the cuckoos nest - دیوانه از قفس پرید( پرواز بر فراز آشیانه فاخته)" | filmhafteh.blogfa.com
- Addressing Visual Studio performance | blogs.msdn.com
- BUILD conference–day 3 | lostechies.com
- BUILD: WinRT, Silverlight, WPF, XAML | www.japf.fr
- C# and Visual Basic on the WinRT API | www.infoq.com
- Multi Monitor in VS.NET 2010 & SQL Server 2011 | www.nikamooz.com
- My List of Must-See Build 2011 Videos | 10rem.net
- New CSS editor features in Visual Studio 11 Developer Preview | blogs.msdn.com
- New Tools and New Content - ASP.NET, Visual Studio 11 Web and .NET 4.5 Developer Preview (with commentary) | www.hanselman.com
- Prototype xUnit.net Visual Studio 11 Unit Testing Plugin | bradwilson.typepad.com
- RIA Services updates for //build | feeds.jeffhandley.com
- Using WinRT from .NET | ermau.com
- Windows 8 and WinRT: Links, News and Resources | ajlopez.wordpress.com
- Windows 8 Replaces the Win32 API | www.infoq.com
- Windows 8: What you Need to Know | csharperimage.jeremylikness.com
- WinRT: An Object Orientated Replacement for Win32 | www.infoq.com
ASP.NET MVC #18
public void Init(HttpApplication application) { application.EndRequest += onEndRequest; } public void onEndRequest(Object sender, EventArgs e) { HttpCookieCollection cookies = (((HttpApplication)sender).Response).Cookies; //todo: check Cookie.Value.Length