در این قسمت سعی خواهیم کرد تا منبع داده جدول را یک آرایه جاوا اسکریپتی و سپس کالکشنی از آبجکتهای جاوا اسکریپتی (json) در نظر بگیریم و نیز برخی ویژگیهای پیش فرض پلاگین را غیر فعال نمائیم.
فرض کنید میخواهید لیستی از اطلاعات دانشجویان شامل نام (FirstName)، نام خانوادگی (LastName)، و سن (Age) را نمایش دهید. اطلاعات قرار است در جدول زیر قرار بگیرند:
<table id="std-grid"> <thead> <th>نام</th> <th>نام خانوادگی</th> <th>سن</th> </thead> <tbody> </tbody> </table>
مشاهده میکنید که این جدول فقط شامل قسمت header است و در بدنه آن هیچ سطری قرار نگرفته است. در این مثال اطلاعات از یک آرایه جاوا اسکریپتی باید خوانده شوند و تبدیل به html شده و در نهایت درون قسمت <tbody></tbody> آن تزریق شوند. خوشبختانه DataTables برای این کار امکانات آماده ای را در اختیار قرار میدهد. این کار بدین صورت قابل انجام است:
<script> $(document).ready(function() { $('#std-grid').dataTable({ "aaData": [ ["پژمان", "پارسائی", "24"], ["سعید", "الیاسی", "25"], ["محمد رضا", "گلزار", "20"], ["آرش", "ایرانی", "19"], ["مرتضی", "فرمانی", "22"], ["سعید", "حمیدیان", "23"], ["امین", "پارسانیا", "23"], ["محمد امین", "فقیهی", "24"], ["محمد", "خرمی", "25"], ["سینا", "امیریان", "20"], ["آرش", "ایرانی", "19"], ["وحید", "فرزانه", "22"], ["امیر علی", "فرمانی", "23"], ["امین", "حسینی", "23"], }); }); </script>
aaData : یک آرایه دو بعدی (که به آن ماتریس یا آرایه ای از آرایهها هم گفته میشود) است که مقادیر سلول هایی را نشان میدهد که در جدول قرار خواهند گرفت. تعداد ستونها در این آرایه دو بعدی باید با تعداد ستونهای جدول html متناظر یکسان باشند.
در مثال بالا از یک ماتریس به عنوان منبع داده استفاده شد. منبع داده میتواند به فرمت json نیز باشد. البته در این صورت باید ستونهای جدول html را هم به پلاگین معرفی کنید، بدین صورت:
$(document).ready(function() { $('#std-grid').dataTable({ "aaData": [ {"FirstName" : "پژمان", "LastName" : "پارسائی", "Age" : "24"}, { "FirstName": "سعید", "LastName": "الیاسی", "Age": "25" }, { "FirstName": "محمد رضا", "LastName": "گلزار", "Age": "24" }, { "FirstName": "آرش", "LastName": "ایرانی", "Age": "24" }, { "FirstName": "مرتضی", "LastName": "فرمانی", "Age": "24" }, { "FirstName": "سعید", "LastName": "حمیدیان", "Age": "24" }, { "FirstName": "امین", "LastName": "پارسانیا", "Age": "24" }, { "FirstName": "محمد امین", "LastName": "فقیهی", "Age": "24" }, { "FirstName": "محمد", "LastName": "خرمی", "Age": "24" }, { "FirstName": "سینا", "LastName": "امیریان", "Age": "24" }, { "FirstName": "آرش", "LastName": "ایرانی", "Age": "24" }, { "FirstName": "وحید", "LastName": "فرزانه", "Age": "24" }, { "FirstName": "امیر علی", "LastName": "فرمانی", "Age": "24" }, { "FirstName": "امین", "LastName": "حسینی", "Age": "24" }, ], "aoColumns": [ { "mDataProp": "FirstName" }, { "mDataProp": "LastName" }, { "mDataProp": "Age" } ] }); });
aoColumns : در این قسمت باید اسم ستونهای جدول ذکر شوند.
غیرفعال کردن بعضی از ویژگیهای پیش فرض DataTables
همان طور که گفته شد پلاگین DataTables به صورت پیش فرض ویژگیهای مرتب سازی (sorting)، صفحه بندی (paging)، فیلتر کردن دادهها (filtering)، و غیره را به جدول مورد نظرش اعمال میکند. و بدین صورت قابل تغییر است:
$('#std-grid').dataTable({ "bPaginate": false, "bLengthChange": false, "bFilter": false, "bSort": false, "bInfo": true, "bAutoWidth": false });
bLengthChange : در صورتی که قابلیت صفحه بندی فعال باشد ، بیان میکند که کاربر بتواند اندازه صفحه را تغییر دهد یا نه.
bFilter : بیان میکند آیا قابلیت فیلتر کردن دادهها فعال باشد یا نه.
bSort : بیان میکند قابلیت مرتب سازی دادههای جدول فعال باشد یا نه.
bInfo : بیان میکند که قسمت info زیر گرید نشان داده شود یا نه (در این قسمت اطلاعاتی راجع به تعداد کل رکوردهای بایند شده به جدول و نیز رکوردهای درون صفحه جاری نشان داده میشود)
bAutoWidth : در صورتی که این گزینه فعال باشد اندازه عرض هر ستون به صوتر خودکار توسط DataTables مقدار دهی خواهد شد.
مقدارهای قابل قبول برای هر کدام از این خصوصیات : true یا false
کدهای مربوط به این مثال را میتوانید از لینک زیر دریافت کنید:
DataTables-DoteNetTips-Tutorial-02.zip
<add key="VisualStudioDesignTime:Enabled" value="true" />
Dart کتابخانه ای است که توسط شرکت گوگل ارائه شده است و گفته میشود، قرار است جایگزین جاوا اسکریپت گردد و از آدرس https://www.dartlang.org قابل دسترسی میباشد. این کتابخانه، دارای انعطاف پذیری فوق العاده بالایی است و کد نویسی Java Script را راحتتر میکند. در حال حاضر هیچ مرورگری به غیر از Chromium از این تکنولوژی پشتیبانی نمیکند و جهت تسهیل در کدنویسی، باید از ویرایشگر Dart Editor استفاده کنید. این ویرایشگر کدهای نوشته شده را به دو صورت Native و JavaScript Compiled در اختیار مرورگر قرار میدهد. در ادامه با نحوهی کار و راه اندازی Dart آشنا خواهید شد.
ابتدا Dart و ویرایشگر مربوط به آن را توسط لینکهای زیر دانلود کنید:
دانلود نسخه 64 بیتی دارت + ویرایشگر
دانلود نسخه 32 بیتی دارت + ویرایشگر
بعد از اینکه فایلهای فوق را از حالت فشرده خارج کردید، پوشه ای با نام dart ایجاد مینماید. وارد پوشه dart شده و DartEditor را اجرا کنید.
توجه: جهت اجرای dart به JDK 6.0 یا بالاتر نیاز دارید
در مرحله بعد نمونه کدهای Dart را از لینک زیر دانلود نمایید و از حالت فشرده خارج کنید. پوشه ای با نام one-hour-codelab ایجاد میگردد.
از منوی File > Open Existing Folder… پوشه one-hour-codelab را باز کنید .
توضیحات
- پوشه packages و همچنین فایلهای pubspec.yaml و pubspec.lock شامل پیش نیازها و Package هایی هستند که جهت اجرای برنامههای تحت Dart مورد نیاز هستند. Dart Editor این نیازمندیها را به صورت خودکار نصب و تنظیم میکند.
توجه: اگر پوشه Packages را مشاهده نکردید و یا در سمت چپ فایلها علامت X قرمز رنگ وجود داشت، بدین معنی است که package ها به درستی نصب نشده اند. برای این منظور بر روی pubspec.yaml کلیک راست نموده و گزینه Get Pub را انتخاب کنید. توجه داشته باید که بدلیل تحریم ایران توسط گوگل باید از ابزارهای عبور از تحریم استفاده کنید.
- 6 پوشه را نیز در تصویر فوق مشاهده میکنید که نمونه کد piratebadge را بصورت مرحله به مرحله انجام داده و به پایان میرساند.
- Dart SDK شامل سورس کد مربوط به تمامی توابع، متغیرها و کلاس هایی است که توسط کیت توسعه نرم افزاری Dart ارائه شده است.
- Installed Packages شامل سورس کد مربوط به تمامی توابع، متغیرها و کلاسهای کتابخانههای اضافهتری است که Application به آنها وابسته است.
گام اول: اجرای یک برنامه کوچک
در این مرحله سورس کدهای آماده را مشاهده میکنید و با ساختار کدهای Dart و HTML آشنا میشوید و برنامه کوچکی را اجرا مینمایید.
در Dart Editor پوشه 1-blankbadge را باز کنید و فایلهای piratebadge.html و piratebadge.dart را مشاهده نمایید.
کد موجود در فایل piratebadge.html
<html> <head> <meta charset="utf-8"> <title>Pirate badge</title> <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0"> <link rel="stylesheet" href="piratebadge.css"> </head> <body> <h1>Pirate badge</h1> <div> TO DO: Put the UI widgets here. </div> <div> <div> Arrr! Me name is </div> <div> <span id="badgeName"> </span> </div> </div> <script type="application/dart" src="piratebadge.dart"></script> <script src="packages/browser/dart.js"></script> </body> </html>
توضیحات
- در کد HTML ، اولین تگ <script> ، فایل piratebadge.dart را جهت پیاده سازی دستورات dart به صفحه ضمیمه مینماید
- Dart Virtual Machine (Dart VM) کدهای Dart را بصورت Native یا بومی ماشین اجرا میکند. Dart VM کدهای خود را در Dartium که یک ویرایش ویژه از مرورگر Chromium میباشد اجرا میکند که میتواند برنامههای تحت Dart را بصورت Native اجرا کند.
- فایل packages/browser/dart.js پشتیبانی مرورگر از کد Native دارت را بررسی میکند و در صورت پشتیبانی، Dart VM را راه اندازی میکند و در غیر این صورت JavaScript کامپایل شده را بارگزاری مینماید.
کد موجود در piratebadge.dart
void main() { // Your app starts here. }
- این فایل شامل تابع main میباشد که تنها نقطه ورود به application است. تگ <script> موجود در piratebadge.html برنامه را با فراخوانی این تابع راه اندازی میکند.
- تابع main() یک تابع سطح بالا یا top-level میباشد.
- متغیرها و توابع top-level عناصری هستند که خارج از ساختار تعریف کلاس ایجاد میشوند.
جهت اجرای برنامه در Dart Editor بر روی piratebadge.html کلیک راست نمایید و گزینه Run in Dartium را اجرا کنید. این فایل توسط Dartium اجرا میشود و تابع main() را فراخوانی میکند و صفحه ای همانند شکل زیر را نمایش میدهد.
گام دوم: افزودن فیلد input
توجه داشته باشید که در این مرحله یا میتوانید تغییرات مورد نظر خود را در طی آموزش بر روی پوشهی 1-blankbadge اعمال کنید و یا به پوشههای تهیه شده در نمونه کد موجود در همین پروژه مراجعه نمایید.
در این مرحله یک تگ <input> به تگ <div class=”widgets”> اضافه کنید.
... <div> <div> <input type="text" id="inputName" maxlength="15"> </div> </div> ...
سپس کتابخانه dart:html را به ابتدای فایل piratebadge.dart اضافه کنید.
import 'dart:html';
توضیحات
- دستور فوق کلاسها و Resource های موجود در کتابخانه dart:html را اضافه میکند.
- از حجیم شدن کدهای خود نگران نباشید، زیرا فرایند کامپایل کدهای اضافی را حذف خواهد کرد.
- کتابخانه dart:html شامل کلاسهایی جهت کار با عناصر DOM و توابعی جهت دسترسی به این عناصر میباشد.
- در مباحث بعدی یاد میگیرید که با استفاده از کلمه کلیدی show فقط کلاسهایی را import کنید که به آن نیاز دارید.
- اگر کتابخانه ای در هیچ بخش کد استفاده نشود، خود Dart Editor به صورت warning اخطار میدهد و میتوانید آن را حذف کنید.
دستور زیر را در تابع main بنویسید تا رویداد مربوط به ورود اطلاعات در فیلد input را مدیریت نمایید.
void main() { querySelector('#inputName').onInput.listen(updateBadge); }
توضیحات
- تابع querySelector() در کتابخانه dart:html تعریف شده است و یک المنت DOM را جستجو مینماید. پارامتر ورودی آن یک selector میباشد که در اینجا فیلد input را توسط #inputName جستجو نمودیم که یک ID Selector میباشد.
- نوع خروجی این متد یک شی از نوع DOM میباشد.
- تابع onInput.Listen() رویدادی را برای پاسخگویی به ورود اطلاعات در فیلد input تعریف میکند. زمانی که کاربر اطلاعاتی را وارد نماید، تابع updateBadge فراخوانی میگردد.
- رویداد input زمانی رخ میدهد که کاربر کلیدی را از صفحه کلید فشار دهد.
- رشتهها همانند جاوا اسکریپت میتوانند در " یا ' قرار بگیرند.
تابع زیر را به صورت top-level یعنی خارج از تابع main تعریف کنید.
... void updateBadge(Event e) { querySelector('#badgeName').text = e.target.value; }
توضیحات
- این تابع محتوای المنت badgeName را به محتوای وارد شده در فیلد input تغییر میدهد.
- پارامتر ورودی این تابع شی e از نوع Event میباشد و به همین دلیل میتوانیم این تابع را یک Event Handler بنامیم.
- e.target به شی ای اشاره میکند که موجب رخداد رویداد شده است و در اینجا همان فیلد input میباشد
- با نوشتن کد فوق یک warning را مشاهده میکنید که بیان میکند ممکن است خصوصیت value برای e.target وجود نداشته باشد. برای حل این مسئله کد را بصورت زیر تغییر دهید.
... void updateBadge(Event e) { querySelector('#badgeName').text = (e.target as InputElement).value; }
توضیحات
- کلمه کلیدی as به منظور تبدیل نوع استفاده میشود که e.target را به یک InputElement تبدیل میکند.
همانند گام اول برنامه را اجرا کنید و نتیجه را مشاهده نمایید. با تایپ کردن در فیلد input به صورت همزمان در کادر قرمز رنگ نیز نتیجه تایپ را مشاهده مینمایید.
خودکار کردن تعاریف DbSetها در EF Code first
- تاثیری نداره. نگاشتها فقط یکبار در آغاز کار برنامه انجام میشوند و بعد کش خواهند شد. هر بار وهله سازی context به معنای انجام چند باره نگاشتها و یافتن و برقراری آنها نیست. اتفاقا این وهله سازیهای ثانویه پس از آغاز برنامه، فوق العاده هم سریع هستند.
خلاصه اینکه مباحث مطرح شده در مطلب جاری فقط در آغاز برنامه اجرا میشوند و نه به ازای هر بار وهله سازی تک Context برنامه.
- در مورد اینکه چرا باید یک کلاس Context در برنامه داشت اینجا توضیح دادم. بحث الگوی واحد کار مهمترین آنها است.
آیا جداول بهینه سازی شدهی برای حافظه، همان DBCC PINTABLE منسوخ شده هستند؟
در نگارشهای قدیمیتر اس کیوال سرور، دستوری وجود داشت به نام DBCC PINTABLE که سبب ثابت نگه داشتن صفحات جداول مبتنی بر دیسک یک دیتابیس، در حافظه میشد. به این ترتیب تمام خواندنهای مرتبط با آن جدول، از حافظه صورت میگرفت. مشکل این روش که سبب منسوخ شدن آن گردید، اثرات جانبی آن بود؛ مانند خوانده شدن صفحات جدیدتر (با توجه به اینکه ساختار پردازشی و موتور بانک اطلاعاتی تغییری نکرده بود) و نیاز به حافظهی بیشتر تا حدی که کل کش بافر سیستم را پر میکرد و امکان انجام سایر امور آن مختل میشدند. همچنین اولین ارجاعی به یک جدول، سبب قرار گرفتن کل آن در حافظه میگشت. به علاوه ساختار این سیستم نیز همانند روش مبتنی بر دیسک، بر اساس همان روشهای قفل گذاری، ذخیره سازی اطلاعات و تهیه ایندکسهای متداول بود.
اما جداول بهینه سازی شدهی برای حافظه، از یک موتور کاملا جدید استفاده میکنند؛ با ساختار جدیدی برای ذخیره سازی اطلاعات و تهیه ایندکسها. دسترسی به اطلاعات آنها شامل قفل گذاریهای متداول نیست و در آن حداقل زمان دسترسی به اطلاعات درنظر گرفته شدهاست. همچنین در آنها data pages یا index pages و کش بافر نیز وجود ندارد.
نحوهی ذخیره سازی و مدیریت اطلاعات جداول بهینه سازی شده برای حافظه
جداول بهینه سازی شده برای حافظه، فرمت ردیفهای کاملا جدیدی را نیز به همراه دارند و جهت قرارگرفتن در حافظه ودسترسی سریع به آنها بهینه سازی شدهاند. برخلاف جداول مبتنی بر دیسک سخت که اطلاعات آنها در یک سری صفحات خاص به نامهای data or index pages ذخیره میشوند، اینگونه جداول، دارای ظروف مبتنی بر صفحه نیستند و از مفهوم چند نگارشی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده میکنند؛ به این معنا که ردیفها به ازای هر تغییری، دارای یک نگارش جدید خواهند بود و بلافاصله در همان نگارش اصلی به روز رسانی نمیشوند.
در اینجا هر ردیف دارای یک timestamp شروع و یک timestamp پایان است. timestamp شروع بیانگر تراکنشی است که ردیف را ثبت کرده و timestamp پایان برای مشخص سازی تراکنشی بکار میرود که ردیف را حذف کرده است. اگر timestamp پایان، دارای مقدار بینهایت باشد، به این معنا است که ردیف متناظر با آن هنوز حذف نشدهاست. به روز رسانی یک ردیف در اینجا، ترکیبی است از حذف یک ردیف موجود و ثبت ردیفی جدید. برای یک عملیات فقط خواندنی، تنها نگارشهایی که timestamp معتبری داشته باشند، قابل مشاهده خواهند بود و از مابقی صرفنظر میگردد.
در OLTP درون حافظهای که از روش چندنگارشی همزمانی استفاده میکند، برای یک ردیف مشخص، ممکن است چندین نگارش وجود داشته باشند؛ بسته به تعداد باری که یک رکورد به روز رسانی شدهاست. در اینجا یک سیستم garbage collection همیشه فعال، نگارشهایی را که توسط هیچ تراکنشی مورد استفاده قرار نمیگیرند، به صورت خودکار حذف میکند؛ تا مشکل کمبود حافظه رخ ندهد.
آیا میتوان به کارآیی جداول بهینه سازی شده برای حافظه با همان روش متداول مبتنی بر دیسک اما با بکارگیری حافظهی بیشتر و استفاده از یک SSD RAID رسید؟
خیر! حتی اگر کل بانک اطلاعاتی مبتنی بر دیسک را در حافظه قرار دهید به کارآیی روش جداول بهینه سازی شدهی برای حافظه نخواهید رسید. زیرا در آن هنوز مفاهیمی مانند data pages و index pages به همراه یک buffer pool پیچیده وجود دارند. در روشهای مبتنی بر دیسک، ردیفها از طریق page id و row offset آنها قابل دسترسی میشوند. اما در جداول بهینه سازی شدهی برای حافظه، ردیفهای جداول با یک B-tree خاص به نام Bw-Tree در دسترس هستند.
میزان حافظهی مورد نیاز برای جداول بهینه سازی شدهی برای حافظه
باید درنظر داشت که تمام جداول بهینه سازی شدهی برای حافظه، به صورت کامل در حافظه ذخیره خواهند شد. بنابراین بدیهی است که نیاز به مقدار کافی حافظه در اینجا ضروری است. توصیه صورت گرفته، داشتن حافظهای به میزان دو برابر اندازهی اطلاعات است. البته در اینجا چون با یک سیستم هیبرید سر و کار داریم، حافظهی کافی جهت کار buffer pool مختص به جداول مبتنی بر دیسک را نیز باید درنظر داشت.
همچنین اگر به اندازهی کافی حافظه در سیستم تعبیه نشود، شاهد شکست مداوم تراکنشها خواهید بود. به علاوه امکان بازیابی و restore جداول را نیز از دست خواهید داد.
البته لازم به ذکر است که اگر کل بانک اطلاعاتی شما چند ترابایت است، نیازی نیست به همین اندازه یا بیشتر حافظه تهیه کنید. فقط باید به اندازهی جداولی که قرار است جهت قرار گرفتن در حافظه بهینه سازی شوند، حافظه تهیه کنید که حداکثر آن 256 گیگابایت است.
چه برنامههایی بهتر است از امکانات OLTP درون حافظهای SQL Server 2014 استفاده کنند؟
- برنامههایی که در آنها تعداد زیادی تراکنش کوتاه مدت وجود دارد به همراه درجهی بالایی از تراکنشهای همزمان توسط تعداد زیادی کاربر.
- اطلاعاتی که توسط برنامه زیاد مورد استفاده قرار میگیرند را نیز میتوان در جداول بهینه سازی شده جهت حافظه قرار داد.
- زمانیکه نیاز به اعمال دارای write بسیار سریع و با تعداد زیاد است. چون در جداول بهینه سازی شدهی برای حافظه، صفحات دادهها و ایندکسها وجود ندارند، نسبت به حالت مبتنی بر دیسک، بسیار سریعتر هستند. در روشهای متداول، برای نوشتن اطلاعات در یک صفحه، مباحث همزمانی و قفلگذاری آنرا باید در نظر داشت. در صورتیکه در روش بهینه سازی شدهی برای حافظه، به صورت پیش فرض از حالتی همانند snapshot isolation و همزمانی مبتنی بر نگارشهای مختلف رکورد استفاده میشود.
- تنظیم و بهینه سازی جداولی با تعداد Read بالا. برای مثال، جداول پایه سیستم که اطلاعات تعاریف محصولات در آن قرار دارند. این نوع جداول عموما با تعداد Readهای بالا و تعداد Write کم شناخته میشوند. چون طراحی جداول مبتنی بر حافظه از hash tables و اشارهگرهایی برای دسترسی به رکوردهای موجود استفاده میکند، اعمال Read آن نیز بسیار سریعتر از حالت معمول هستند.
- مناسب جهت کارهای data warehouse و ETL Staging Table. در جداول مبتنی بر حافظه امکان عدم ذخیره سازی اطلاعات بر روی دیسک سخت نیز پیش بینی شدهاست. در این حالت فقط اطلاعات ساختار جدول، ذخیرهی نهایی میگردد و اگر سرور نیز ری استارت گردد، مجددا میتواند اطلاعات خود را از منابع اصلی data warehouse تامین کند.
محدودیتهای جداول بهینه سازی شدهی برای حافظه در SQL Server 2014
- تغیر اسکیما و ساختار جداول بهینه سازی شدهی برای حافظه مجاز نیست. به بیان دیگر دستور ALTER TABLE برای اینگونه جداول کاربردی ندارد. این مورد جهت ایندکسها نیز صادق است. همان زمانیکه جدول ایجاد میشود، باید ایندکس آن نیز تعریف گردد و پس از آن این امکان وجود ندارد.
تنها راه تغییر اسکیمای اینگونه جداول، Drop و سپس ایجاد مجدد آنها است.
البته باید درنظر داشت که SQL Server 2014، اولین نگارش این فناوری را ارائه دادهاست و در نگارشهای بعدی آن، بسیاری از این محدودیتها قرار است که برطرف شوند.
- جداول بهینه سازی شدهی برای حافظه حتما باید دارای یک ایندکس باشند. البته اگر یک primary key را برای آنها تعریف نمائید، کفایت میکند.
- از unique indexها پشتیبانی نمیکند، مگر اینکه از نوع primary key باشد.
- حداکثر 8 ایندکس را میتوان بر روی اینگونه جداول تعریف کرد.
- امکان تعریف ستون identity در آن وجود ندارد. اما میتوان از قابلیت sequence برای رسیدن به آن استفاده کرد.
- DML triggers را پشتیبانی نمیکند.
- کلیدهای خارجی و قیود را پشتیبانی نمیکند.
- حداکثر اندازهی یک ردیف آن 8060 بایت است. بنابراین از نوعهای دادهای max دار و XML پشتیبانی نمیکند.
این مورد در حین ایجاد جدول بررسی شده و اگر اندازهی ردیف محاسبهی شدهی آن توسط SQL Server 2014 بیش از 8060 بایت باشد، جدول را ایجاد نخواهد کرد.
اگر سرور را ری استارت کنیم، چه اتفاقی برای اطلاعات جداول بهینه سازی شدهی برای حافظه رخ میدهد؟
حالت DURABILTY انتخاب شدهی در حین ایجاد جدول بهینه سازی شدهی برای حافظه، تعیین کنندهای این مساله است. اگر SCHEMA_ONLY انتخاب شده باشد، کل اطلاعات شما با ری استارت سرور از دست خواهد رفت؛ البته اطلاعات ساختار جدول حفظ خواهد گردید. اگر حالت SCHEMA_AND_DATA انتخاب شود، اطلاعات شما پس از ریاستارت سرور نیز در دسترس خواهد بود. این اطلاعات به صورت خودکار از لاگ تراکنشها بازیابی شده و مجددا در حافظه قرار میگیرند.
حالت SCHEMA_ONLY برای مصارف برنامههای data warehouse بیشتر کاربرد دارد. جایی که اطلاعات قرار است از منابع دادهی مختلفی تامین شوند.
برای مطالعه بیشتر
SQL Server 2014: NoSQL Speeds with Relational Capabilities
SQL Server 2014 In-Memory OLTP Architecture and Data Storage
Overview of Applications, Indexes and Limitations for SQL Server 2014 In-Memory OLTP Tables
Microsoft SQL Server 2014: In-Memory OLTP Overview
SQL Server in Memory OLTP for Database Developers
Exploring In-memory OLTP Engine (Hekaton) in SQL Server 2014 CTP1