اشتراک‌ها
معرفی سایت construx.vueocity.com
نویسنده کتاب Code Complete ، آقای استیو مک کانل (Steve McConnell )، با همکاری مدرسان سطح بالای دیگر، در سایت https://construx.vueocity.com آموزش‌های بسیار مفید برای مهندسی نرم افزار کاربردی ارائه می‌کنند.
آموزشها عبارتند از:
10x Software Development
Agile Planning and Estimation
Agile Practices for Developers
Agile Release Planning
Agile Requirements
Agile Requirements Modeling
Agile Team Metrics
Code Complete Essentials
Design Patterns
Developer Testing
Kanban Overview
Product Envisioning Overview
Scrum in Depth
Scrum in Depth Live
Scrum Overview
Software Configuration Management Overview
Software Design
Software Economics
Software Effectiveness Conference
Software Estimation
Software Project Management
Software Requirements
Software Risk Management
The Scrum Product Owner
Total Project Quality
Understanding Software Projects 
عضویت در این سایت برای یک هفته رایگان است. این آموزش‌ها به هیچ زبان برنامه نویسی وابسته نیستند و در تمام پروژه‌های متوسط و بزرگ نرم افزاری قابل استفاده هستند. در ابتدای هر آموزش کتابچه بسیار مفیدی که چکیده آموزش را در خود دارد نیز ارائه می‌شود.
معرفی سایت construx.vueocity.com
نظرات اشتراک‌ها
مرگ و پایان راه Agile!!!!
فکر می‌کنم برداشت کاملا صحیحی بود. آنچه که من هم فکر می‌کنم این هست که برخی برداشت‌های اشتباه از agile و scrum لطمه ای رو به صنعت نرم افزار وارد کرده و اون هم به نوعی "باری به هر جهت" کردن و "ساده انگاری" در فرایند توسعه است. البته ایراد از فلسفه agile نیست و این فلسفه پایان پذیر نیست! ایراد از برداشت‌های غلط و غیرواقعی هست که با ماهیت نرم افزار سازگاری ندارند و صرفا به نفع توسعه دهندگان و تیم‌های تنبل و غیرحرفه ای می‌باشند. که این برداشت‌ها به آخر راه رسیدن و حتما باید حرکت نوینی از سمت بزرگان این صنعت صورت بگیره تا این قطاری که به نظر میاد داره از ریل دقت و وسواس و نظم خارج میشه رو به مسیر برگردونه!
مطالب
هیتلر و WinRT

یک سری ویدیو در یوتیوب هست که پایه اصلی آن‌ها قسمتی از بحث هیتلر با فرماندهان SS است. حالا اینجا افراد مختلف اومدن برای این یک تک ویدیو، زیرنویس‌های مختلفی تهیه و آپلود کرده‌اند. یکی از این‌ها، به همین بحث داغ WinRT مرتبط است. این زیر نویس رو به فارسی ترجمه کردم که به همراه اصل ویدیو از آدرس‌های زیر قابل دریافت هستند:



برای دیدن بدون دردسر زیر نویس تهیه شده هم می‌شود از برنامه‌ی عالی و رایگان KMPlayer استفاده کرد.


نمونه‌های مشابه دیگر در یوتیوب:

اشتراک‌ها
رویداد: بررسی روال‌های مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری در TFS، الگوهای Agile, Scrum, CMMI

زمان برگزاری: پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰-۱۱:۳۰

در این جلسه به بررسی روال‌های مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری در TFS و با تمپلیت‌های Agile, Scrum, CMMI خواهیم پرداخت، تا تیم‌های نرم‌افزاری متناسب با مختصات و نیازمندی‌های خودشون تمپلیت مناسب رو انتخاب و مورد استفاده قرار بدهند.

تفاوت‌ها، الزامات و بومی‌کردن فرایند‌های انجام پروژه هم مورد بررسی قرار می‌گیره و روی Team Foundation Server 2017.1 هم کار خواهیم کرد.

مخاطب این دوره مدیران توسعه نرم‌افزار، برنامه‌نویس‌های ارشد می‌باشد و محدود به توسعه‌دهندگان مبتنی بر تکنولوژی‌های مایکروسافتی «نیست»! لذا این جلسه برای توسعه‌دهندگان اندروید یا iOS یا لینوکس نیز می‌تواند مفید باشد. 

رویداد: بررسی روال‌های مدیریت پروژه‌های نرم‌افزاری در TFS، الگوهای Agile, Scrum, CMMI
نظرات نظرسنجی‌ها
بعنوان مدیر تیم نرم افزاری با تعداد متوسط (6-7 نفر) با متدولوژی اسکرام، کدام روش را بیشتر می پسندید و استفاده می کنید؟
بله، خیلی ممنون از پیگیری و ارجاع به منبع. من هم کمی در این مورد جستجو کردم. راستش کمی گیج شدم چون هر دو لفظ فریم ورک و متدولوژی برای اسکرام آورده شده برای مثال در وب سایت ویکی پدیا:
Scrum  is an iterative and incremental  agile software development  framework for managing product development. 
که البته دوباره در همین صفحه باز از لفظ متدولوژی هم استفاده شده. بنده طی تجربه شخصی که داشتم چون یک چارچوب کلی از اسکرام را در محل کارم شخصی سازی کردیم، حس کردم اسکرام میتونه کمی منعطف هم باشه. به همین علت فرض کردم که میتونه یک چارچوب کلی باشه که اساس اون تعاملات بین افراد هست (درست یا غلط بودن کارمون را نمیدونم البته). اما جوابی که ما از این روش گرفتیم جواب قابل قبولی بود.
اشتراک‌ها
کانال تلگرامی در حوزه UX/UI
مطالب این کانال به شرح زیر می‌باشد:

UX/UI, UX Research, Usability, Accessibility & Human Computer Interaction
Wireframe Designing, Interaction Design, Visual Design & Graphic Design
Color Psychology, Typeography & Minimal
Information Architecture & Engineer Present Layer
Adobe Photoshop & Corel Draw
HTML, HTML5, SVG & Canvas, Razor & Jade Engine Template
CSS, CSS3, Less & Sass
Bootstrap, Foundation & Grid System Framework
Javascript & Canvas Programing
jQuery، AngularJS SPA Architecture، EmberJS, D3JS
NodeJS, ioJS, PHP, C#.Net, VB.Net, C, C++
Microsoft SQL Server, MySql, CouchDB NoSQL, MongoDB NoSQL
Scrum Methodology & Agile Scrum Methodologies
Version Control TFS & Git
کانال تلگرامی در حوزه UX/UI
نظرات نظرسنجی‌ها
بعنوان مدیر تیم نرم افزاری با تعداد متوسط (6-7 نفر) با متدولوژی اسکرام، کدام روش را بیشتر می پسندید و استفاده می کنید؟
در تمامی تعاریف رسمی که از متدولوژی‌ها اومده، اونها رو در واقع به عنوان یک فریم ورک ( چهارچوب ) یا پروسس (فرآیند) کاری معرفی کرده. چرا؟ چونکه تیم نرم افزاری رو مجبور میکنه که از قوانین مربوط به خودش تبعیت کنه و برای اونها یک چهارچوب کاری تعریف میکنه تا تیم بر اساس اون فریم ورک یا چهارچوب حرکت کنن. مثلا خود RUP مخفف کلمات Rational Unified Process هست . RUP یک متدولوژی هست. اما در عنوان اصلی از اون به عنوان یک فرآیند یا فریم ورک عنوان شده. چرا میگن فرآیند؟ چون هر فرآیند به صورت مرحله مرحله اجرا میشه. و تیم از یک مرحله وارد مرحله جدید میشه. هم اسکرام و هم RUP به عنوان روشهای Agile شناخته میشن و هر دوتاشون بر مبنای تکرار Iteration هستن.
منابع برای مطالعه بیشتر :