اشتراک‌ها
کتابخانه angular-soundmanager2

A music player made with SoundManager 2 API for AngularJs to play music files.

SoundManager 2 brings reliable cross-platform audio to JavaScript.  Demo

Requirements: AngularJS 1.2+

Features

* Simple to use (use of directives)
* Playlist support
* Soundcloud support
* Easy to understand and extend API

install via bower:

bower install angular-soundmanager2
کتابخانه angular-soundmanager2
اشتراک‌ها
کنترل پکیج های نصب شده bower با gulpfile در ASP.NET 5
ASP.NET 5 uses the NuGet package manager to get server-side libraries but for client-side things we recommend folks use Bower. The most popular JavaScript and CSS libraries are there, and there's no need for us to duplicate them in NuGet. This means ASP.NET 5 folks get to use the same great client-side libraries that other open web technologies enjoy.
کنترل پکیج های نصب شده bower با gulpfile در ASP.NET 5
مطالب
شروع کار با Apache Cordova در ویژوال استودیو #4
در قسمت قبل یک مثال ساده را کار کردیم. در این قسمت با jQuery Mobile آشنا شده و در پروژه‌ی خود استفاده خواهیم کرد.

توضیح تکمیلی در مورد ساختار فایل‌های پروژه
همان طور که در قسمتها قبل گفته شد، تگ اسکریپت زیر 
<script src="cordova.js"></script>
از استاندارد‌های Cordova است؛ وجود خارجی ندارد و بخشی از فرآیند ساخت برنامه است.
اگر توجه کنید فایلی با نام platformOverrides.js در فولدر scripts موجود در ریشه، خالی است اما در فولدر merges موجود در ریشه‌ی پروژه مربوط به هر پلتفرم و همنام آن پلتفرم قرار دارد. برای مثال برای android، یک چنین دایرکتوری merges/android/scripts وجود دارد که درون آن فایلی به‌نام  platformOverrides.js دیده می‌شود و اگر دقت کنید، همنام فایل موجود در فولدر scripts موجود در ریشه پروژه است که درون خود فایلی بنام  android2.3-jscompat.js را فراخوانی می‌کند. (برای کمک به سازگاری کتابخانه‌های ثالث)
در زمان build ، تمام فایل‌های موجود در "merges/"platformname ، در فولدر‌های هم نامی در شاخه‌ی ریشه‌ی پروژه کپی شده و جایگزین فایل‌های قبلی خواهند شد.

 مثال برای اندروید 
در زمان ساخت (build) فایل scripts/platformOverrides.js با فایل merges/windows/scripts/platformoverrides.js جایگزین خواهد شد. این امکان برای فلدر‌های css, images و بقیه‌ی آنها نیز امکان پذیر است.
توجه داشته باشید این ادغام در سطح فایل‌ها و نه در سطح محتوای فایل‌ها انجام می‌شود.

نکته 
برای محتوای موجود در فولدر res، قضیه فرق می‌کند. زیرا محتوای این resource‌ها برای اپلیکیشن پکیچ ضروریست؛ پیش از آن که کد‌های ما درون WebView یا host رندر شوند. باید توجه کرد که این فولدر به جهت اینکه منابع اصلی را (با توجه به پلتفرم باید از فایل‌های مشخص آن برای تشخیص ساختار فولدر‌های اپلیکیشن پکیچ استفاده کند) در بر دارد و این منابع باید در زمان ساخت پروژه تشخیص داده شوند.


رویداد‌های بومی
در زیر تعدادی از رخدادهایی که در Cordova گنجانده شده‌اند تا اپلیکیشن ما از رخداد‌های دستگاه با خبر شوند، نشان داده شده است. برای تست آنها به راحتی بعد از اجرای برنامه توسط شبیه ساز Ripple می‌توانید از قسمت Events، رخداد مورد نظر را شبیه سازی کنید:
(function () {
    "use strict";

    document.addEventListener( 'deviceready', onDeviceReady.bind( this ), false );

    function onDeviceReady() {
        // Handle the Cordova pause and resume events
        document.addEventListener( 'pause', onPause.bind( this ), false );
        document.addEventListener('resume', onResume.bind(this), false);
        document.addEventListener('menubutton', onMenuButton.bind(this), false);
        document.addEventListener('backbutton', onBackButton.bind(this), false);
        //document.addEventListener('searchbutton', onResume.bind(this), false);
        //document.addEventListener('endcallbutton', onResume.bind(this), false);
        //document.addEventListener('offline', onResume.bind(this), false);
        //document.addEventListener('online', onResume.bind(this), false);
        //document.addEventListener('startcallbutton', onResume.bind(this), false);
        //document.addEventListener('volumedownbutton', onResume.bind(this), false);
        //document.addEventListener('volumeupbutton', onResume.bind(this), false);
        
        // TODO: Cordova has been loaded. Perform any initialization that requires Cordova here.
    };

    function onPause() {
        // TODO: This application has been suspended. Save application state here.
        alert("paused");
    };

    function onResume() {
        alert("resume");
    };
    function onMenuButton() {
        alert("menu");
    };

    function onBackButton() {
        alert("back button");
    };
   

} )();

.در مقالات آینده از افزونه‌های موجود، برای مدیریت رخداد‌های باتری سیستم استفاده خواهیم کرد



jQuery Mobile
جی کوئری موبایل، یک فریمورک (UI Framework) جدید با قابلیت استفاده‌ی آسان برای ساخت اپلیکیشن‌های چند سکویی موبایل است. با استفاده از این فریمورک شما قادر خواهید بود اپلیکیشن‌های موبایل بهینه شده برای اجرا بر روی تمام تلفن‌ها، دسکتاپ و تبلت‌ها را بسازید. علاوه بر این، جی کوئری موبایل می‌تواند یک فریمورک ایده آل برای توسعه دهند گان و طراحان وب که قصد ساخت اپلیکیشن‌های غنی وب برای موبایل را دارند، باشد.

 Supported Devices

  Phones/Tablets 
  Android 1.6+ 
  BlackBerry 5+ 
  iOS 3+ 
  Windows Phone 7 
  WebOS 1.4+ 
  Symbian (Nokia S60) 
  Firefox Mobile Opera Mobile 11+ 
  Opera Mini 5+ 
  Desktop browsers 
  Chrome 11+ 
  Firefox 3.6+ 
  Internet Explorer 7+ 
  Safari   


برای نصب jQuery Mobile کافی است دستورات  زیر را در package manager console ویژوال استودیو استفاده کنید:

PM>install-package jquery

PM>install-package jquery.mobile.rtl

بعد از دانلود فایل‌های مورد نظر خود، فولدری بنام jquery.mobile.rtl در ریشه پروژه ایجاد خواهد شد. به ترتیب فایل های rtl.jquery.mobile-1.4.0.css و rtl.jquery.mobile-1.4.0.js موجود در زیر شاخه‌های فلدر مذکور را به head و آخر body فایل index.html اضافه کنید.

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta charset="utf-8" />
    <title>CordovaApp01</title>

    <!-- CordovaApp01 references -->
    <link href="css/index.css" rel="stylesheet" />
    <link href="jquery.mobile.rtl/css/themes/default/rtl.jquery.mobile-1.4.0.css" rel="stylesheet" />
</head>
<body>
    <div data-role="page" id="page1">
        <div data-role="header">
            <h1>اولین برنامه</h1>
        </div>
        <div data-role="content">
            <p>سلام من محتوای اولین برنامه هستم</p>
        </div>
        <div data-role="footer">
            <h1>من فوتر هستم</h1>
        </div>
    </div>
<!-- Cordova reference, this is added to your app when it's built. -->
<script src="scripts/jquery-2.1.3.min.js"></script>
    <script src="cordova.js"></script>
    <script src="scripts/platformOverrides.js"></script>
    <script src="scripts/index.js"></script>

    <script src="jquery.mobile.rtl/js/rtl.jquery.mobile-1.4.0.js"></script>
</body>
</html>
در تکه کد بالا ما یکی از ویجت‌های jQuery Mobile را استفاده کردیم و با استفاده از ویژگی data-role که برای div اصلی با page مقدار دهی شده است، یک  کانتینر (page container) برای ویجت page جی کوئری موبایل تعریف شده‌است.

نتیجه‌ی نهایی به شکل زیر خواهد بود:

در مقاله‌ی بعد به استفاده از plugin‌ها خواهیم پرداخت.

ادامه دارد...

مطالب
آموزش فایرباگ - #5 - HTML Panel
در این سری از مقالات آموزش FireBug ، به صورت ترتیبی پیش رفتیم و ابتدا توضیحات تقریبا مفصلی در مورد پنل Console دادیم.
اکنون به پرکاربردترین بخش آن ، یعنی پنل HTML می‌رسیم.

محتویاتی که در این پنل نمایش داده می‌شود ، کدهای صفحه‌ی جاری ، بصورت زنده است و با چیزی که از سمت سرور به مرورگر ارسال می‌شود متفاوت است ، تگ‌های HTML بصورت درختی مرتب شده اند و رنگی نمایش داده می‌شوند و امکان ویرایش محتوا ، ویرایش استایل ، مشاهده‌ی آرایش تگ‌ها بصورت بصری و ... وجود دارد.

نگاهی به کدهای ارسال شده به مرورگر در آدرس Google.com و نحوه‌ی نمایش آن در فایرباگ را ملاحظه بفرمایید.
( کدهای ارسال شده سمت چپ - نمایش در فایرباگ سمت راست )


این پنل به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود :
  • بخش اصلی یا NodeView که محتوای صفحه را بصورت درختی و مرتب و رنگی نمایش می‌دهد.
  •  Panel Toolbar که در بالای پنل قرار دارد.
  •  Side Panels که شامل پنل‌های Style , Computed , Layout , DOM می‌شود.
    که به ترتیب برای نمایش و ویرایش استایل‌ها ، مشاهده استایل‌های محاسبه شده ، مشاهده Layout یا آرایش و نمایش اطلاعات DOM تگ انتخاب شده در NodeView است.

در این مقاله با دو بخش NodeView و Panel Toolbar ، و در مقاله‌ی بعد با پنل‌های سمت راست یعنی Side Panels آشنا می‌شویم.

ویرایش HTML

هر تگ HTML از یک سری Attribute تشکیل می‌شود که در فایرباگ نام ویژگی بصورت آبی تیره و مقدار آن با رنگ قرمز مشخص شده است. برای ویرایش هریک از آن‌ها کافیست برویش کلیک کنید تا آن مقدار در یک باکس ویرایش به نمایش دربیاید.
با ویرایش مقدار ، این تغییر در لحظه بروی صفحه اعمال می‌شود.


برای اضافه کردن یک Attribute جدید به تگ هم بروی تگ مورد نظر راست کلیک می‌کنید و سپس گزینه‌ی New Attribute را انتخاب می‌کنید. ابتدا نام ویژگی ، یک Enter ، سپس مقدار را وارد می‌کنید. با زدن کلیدهای Enter متوالی ، می‌توانید به وارد کردن ویژگی‌ها ادامه دهید.
برای ویرایش کردن یک تگ و تگ‌های فرزندش ، بروی تگ موردنظر کلیک کنید تا به حالت انتخاب دربیاید ، سپس بروی دکمه‌ی Edit در بالای پنل کلیک کنید. در نهایت بعد از انجام ویرایش ، مجددا بروی دکمه‌ی Edit کلیک کنید.


 Node View
NodeView نام بخش اصلی پنل HTML است که محتویات صفحه را بصورت مرتب شده و درختی نمایش می‌دهد.
تگ (Node) هایی که دارای فرزند می‌باشند ، یک علامت + یا - در کنارشان وجود دارد که با کلیک بروی آن می‌توانید آن تگ را باز/بسته کنید. همچنین این کار با کلید‌های + و - یا Right Arrow و Left Arrow از روی کیبورد هم قابل انجام است.
برای باز کردن یک لینک در این قسمت هم از ترکیب Ctrl و کلیک موس کمک بگیرید.
در نهایت زمانی که موس را بروی یک تگ قرار می‌دهید ، محیطی که توسط آن تگ در صفحه اشغال شده است بصورت رنگی مشخص می‌شود.
که رنگ زرد به معنی محیط margin ، رنگ آبی تیره به معنی محیط padding و رنگ آبی روشن هم به معنی محیط محتوا است.

 Panel Toolbar
این قسمت در بالای پنل HTML قرار دارد که گزینه‌های زیر را دارا می‌باشد:



  •  Break On Mutate
    این دکمه امکان توقف کد JavaScript ای که سعی در ویرایش محتوای صفحه را دارد ، می‌دهد.
    زمانی که FireBug تشخیص دهد که کدی سعی در ویرایش محتوا دارد ، شما را به خط مورد نظر از کد ، در پنل Script منتقل می‌کند.

  • Edit
    این دکمه برای ویرایش مستقیم محتوای یک تگ بکار می‌رود
    نکته‌ی جالب در ویرایش محتوا در فایرباگ این است که تغییرات در لحظه اعمال می‌شوند و نیاز به عمل بروزرسانیِ جداگانه نیست. برای مثال در همین قسمت Edit ، با هر ویرایش محتوا ، تغییرات در لحظه اعمال می‌شوند.

  •  Element Path
    زمانی که یک تگ را در FireBug انتخاب می‌کنید ، لیستی از تگ‌ها که از تگ جاری شروع و به تگ ریشه ختم می‌شود ، نمایش داده می‌شود که با کلیک بروی هرکدام ، همان به عنوان تگ فعلی یا انتخاب شده تعیین می‌شود.
    نتیجه‌ی عملیاتی که بروی این تگ‌های انجام می‌دهید (حرکت موس و راست کلیک کردن) معادل همان عملیات بروی تگ‌های نمایش داده شده در قسمت اصلی (NodeView) است.



Options Menu

هر تب یا پنل در فایرباگ دارای یک سری تنظیمات است که Options Menu نام دارد. تب HTML هم دارای یک سری تنظیمات است که دانشتن آنها بسیار به شما کمک خواهد کرد.
این منو با کلیک کردن بروی فلش تب () یا راست کلیک کردن بروی تب ظاهر می‌شود.


  • Show Full Text
    در صورت فعال بودن ، متون بصورت کامل نمایش داده می‌شوند ، در غیراینصورت بصورت خلاصه شده نمایش داده می‌شوند.

  • Show White Space
    در صورت فعال بودن ، فضاهای خالی ، کرکترهای خط جدید و ... را نمایش می‌دهد.


  • Show Comments
    در صورت فعال بودن ، کامنت‌ها را هم نمایش می‌دهد


  • سه گزینه ی Show Entities As Symbols ، Show Entities As Names و Show Entities As Unicode ، نوع نمایش کرکترهای ویژه را تعیین می‌کنند.

  • Highlight Changes
    در صورت فعال بودن ، تگ تغییر یافته توسط JavaScript (یا تگ والدی که قابل مشاهده باشد) Highlight می‌شود

  • Expand Changes
    در صورت فعال بودن ، زمان تغییر دادن یک تگ توسط JavaScript ، والدهای آن تگ باز (Expand) می‌شوند

  • Scroll Changes Into View
    در صورت فعال بودن این گزینه ، هنگام تغییر یک تگ در صفحه توسط JavaScript ، قسمت NodeView به قسمت تغییر بافته حرکت می‌کند.
    (فعال بودن این گزینه هنگام بررسی سایت هایی که اسلایدر یا سیستم هایی مشابه دارند ، باعث میشه که نتوانید بروی قسمت‌های سایت تمرکز کنید و مدام اسکرول به قسمت تغییرات منتقل می‌شود.)

  • Shade Box Model
    در صورت فعال بودن ، فضای margin , padding و content را به شکلی که در بالا گفته شد نمایش می‌دهد ، در غیر اینصورت فقط یک خط دور تگ نشان می‌دهد.

  • Show Quick Info Box
    در صورت فعال بودن ، یک پاپ‌آپ به همراه اطلاعات مختصری از تگ در صفحه نمایش می‌دهد.




Context Menu
اگر بروی یک تگ راست کلیک کنید ، یک منو نمایش داده می‌شود ، در این قسمت با گزینه‌های این منو آشنا می‌شویم.

  • Copy HTML
    خود تگ و محتوایش را بصورت HTML در حافظه کپی می‌کند.

  • Copy innerHTML
    محتوای تگ را در حافظه کپی می‌کند.

  • Copy XPath
    آدرس XPath تگ را در حافظه کپی می‌کند.

  • Copy CSS Path
    CSS Selector تگ را در حافظه کپی می‌کند.

  • Log Events
    رویدادهای تگ را در پنل Console ثبت می‌کند. (کلیک موس ، فشردن کلید ، ...)
    برای لغو لاگ کردن ، مجددا بروی تگ راست کلیک کرده و این گزینه را از حالت انتخاب خارج کنید.

  • Scroll Into View
    صفحه را به جایی که تگ قابل نمایش است منتقل می‌کند.

  • New Attribute...
    یک attribute جدید به تگ اضافه می‌کند.
    برای لغو عملیات ، دکمه‌ی Esc را بزنید.

  • Edit Attribute "<attribute name>"...
    اگر بروی یک attribute راست کلیک کرده باشید ، این گزینه و گزینه‌ی بعدی را مشاهده خواهید کرد.
    معادل کلیک بروی نام attribute است ، نام را به حالت ویرایش درمی آورد.

  • Delete Attribute "<attribute name>"
    attribute را حذف می‌کند.

  • Edit HTML...
    تگ را به حالت ویرایش می‌برد.
    معادل انتخاب تگ ، زدن کلید Edit است.

  • Delete Element
    تگ را حذف می‌کند.
    راه دیگر حذف یک تگ ، انتخاب تگ و فشردن کلید Del از کیبورد است.

  • Expand/Contract All
    تگ و Childهایش را باز/بسته می‌کند. (بجز تگ های <script> , <style> , <link>)
    می‌توان با ترکیب کلیدShift + * هم این کار را انجام داد که در این حالت تگ‌های فوق هم شامل باز/بسته شدن می‌شوند.

  • Break On Attribute Change
    مانع اجرای کد JavaScript ای که attribute تگ را تغییر می‌دهد می‌شود و فایرباگ به خطی که باعث این عمل شده است در پنل Script منتقل می‌شود.
    به عبارتی دیگر یک Break Point در خط JavaScript ای که باعث ویرایش attribute می‌شود قرار می‌دهد.

  • Break On Child Addition or Removal
    مشابه توضیح قبل ، Break Point را در خطی که باعث اضافه/حذف شدن تگِ Child شده است قرار می‌دهد.

  • Break On Element Removal
    مشابه توضیح قبل ، Break Point را در خطی که باعث حذف شدن تگ شده است قرار می‌دهد.

  • Inspect in DOM Tab
    تگ فعلی را در پنل DOM ، برای بررسی باز می‌کند.


در قسمت بعدی با پنل‌های سمت راست (Side Panels) آشنا می‌شویم.
مطالب
babel چیست؟ lebab چیست؟
قطعا به عنوان برنامه نویس JavaScript کم و بیش با ecmaScript 6 آشنایی دارید.
با وجود ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد شاید تنها دلیلی که برخی از برنامه نویسان هنوز تصمیم به عدم استفاده از این زبان را دارند، مرورگرهایی میباشند که هنوز از es6 پشتیبانی نمیکنند: es6 compatibility table 
اما راهکاری مناسب، برای اینکه بتوان هم از es6 استفاده کرد و هم کاربران را مجبور به استفاده‌ی از مرورگر‌های مدرن نکنیم نیز وجود دارد:به صورت مستقیم میتوان با استفاده از Babel، کد‌های نوشته شده‌ی با es6 را کامپایل و تبدیل به es5 کنیم. برای اینکار معمولا از gulp استفاده میکنیم. 
gulp در وبسایت رسمی آن، خودش را اینچنین تعریف کرده است : automate and enhance your workflow
حال کافیست با چند خط کد es6 شروع به کار کنیم. بنده معمولا از visual studio code استفاده میکنم.
class firstCLs
{
    doFirst(str)
    {
        console.log(str);
    }
}

class secondCls extends firstCLs
{
    doSecond(str)
    {
        super.doFirst(str);
    }
}

let str = 'string';
new secondCls().doSecond(`this is some ${str}`);
فکر میکنم کد‌های فوق احتیاج به توضیح بیشتری نداشته باشند. اکنون فرض کنید نام فایل آن code.js است و در پوشه‌ی src قرار دارد. همانطور که پیشتر عرض کردم، برای تبدیل آن به کدی از نوع es5 از gulp استفاده می‌کنیم.
ابتدا از طریق خط فرمان، خود gulp را نصب میکنیم. 
npm install -g gulp
بعد بر روی پوشه‌ی root پروژه‌تان رفته و با استفاده از خط فرمان، npm init را ارسال کنید تا package.json برای شما ساخته شود.
برای نصب gulp در پروژه‌ی local خود نیز این فرمان را ارسال کنید:
npm install gulp --save-dev
با استفاده از این فرمان، gulp را در مسیر جاری پروژه‌تان و در پوشه‌ی node-modules نصب کرده و همچنین فرمان --save-dev نیز آن را به وابستگی‌های پروژه اضافه میکند.
حال احتیاج به نصب gulp-babel داریم که با استفاده از خط فرمان، خود آن را نصب مینماییم:
npm install --save-dev gulp-babel babel-preset-es2015
حال در مسیر اصلی پروژه، فایل gulpfile.js را ساخته و کدهای زیر را مینویسیم:
const gulp = require('gulp');
const babel = require('gulp-babel');
 
gulp.task('default', () => {
return gulp.src('src/code.js')
.pipe(babel({
presets: ['es2015']
}))
.pipe(gulp.dest('dist'));
});
برای توضیح کد‌های بالا باید عرض کنم در قسمت gulp.task، عملیاتی را که لازم میدانیم gulp برای ما انجام دهد، شرح میدهیم.
gulp.src مسیر فایلی را که تصمیم داریم کامپایل شده و به es5 تبدیل شود، معین می‌کند ( لازم به ذکر است که میتوان بطور مثال همه‌ی اسکریپت‌های درون یک پوشه را انتخاب کرد که توضیح آن در این مقاله نمیگنجد).
بعد در قسمت اولین pipe فوق است که میخواهیم تبدیلی را به es2015 داشته باشیم و در آخرین pipe نیز با استفاده از متد dest، آدرس مسیری را که میخواهیم آن فایل کامپایل شده در آن قرار بگیرد، مینویسیم. بطور مثال من پوشه‌ی dist را به عنوان آدرس قرار داده‌ام.
مراحل انجام شده را save نمایید. خط فرمان خود را باز کرده و دستور gulp را type نمایید. بعد از پایان یافتن عملیات، به پوشه‌ی dist رجوع کنید. فایل مورد نظر مشاهد میشود.

اما حال فرض کنید پروژه ای در اختیار داشته و کد‌ها از نوع es5 میباشند و تصمیم به تبدیل آن‌ها به es6 داشته باشید.
برای اینکار از lebab (که دقیقا عکس نوشتاری bable میباشد) استفاده میکنیم.
ابتدا از طریق خط فرمان خود آن را نصب مینماییم
npm install -g lebab
به صورت مستقیم میتوانیم هر فایلی را که به صورت استاندارد نوشته شده است، کامپایل کرده و تبدیل به es6 نماییم.
کد‌های زیر را در نظر بگیرید
'use strict';

// Let/const
var name = 'Bob', time = 'yesterday';
time = 'today';

// Template string
console.log('Hello ' + name + ', how are you ' + time + '?');

var bob = {
  // Object shorthand
  name: name,
  // Object method
  sayMyName: function () {
    console.log(this.name);
  }
};

// Classes
var SkinnedMesh = function SkinnedMesh() {
};

SkinnedMesh.prototype.update = function (camera) {
  camera = camera || createCamera();
  this.camera = camera;
};

Object.defineProperty(SkinnedMesh.prototype, 'name', {
  set: function (geometry) {
    this.geometry = geometry;
  },
  get: function () {
    return this.geometry;
  }
});

// Commonjs
var lebab = require('lebab');
module.exports = SkinnedMesh;

// Arrow functions
var render = function () {
  // ...
  requestAnimationFrame(render);
};
فرض کنید آن را با نام es5.js در مسیر اصلی پروژه ذخیره کرده‌ایم. با استفاده از خط فرمان خود آن را تبدیل به es6 خواهیم کرد؛ بدین شکل:
lebab es5.js -o es6.js
فایل مورد نظر ما به نام es6.js ذخیره خواهد شد و بدین صورت کامپایل خواهد شد
const name = 'Bob';
let time = 'yesterday';
time = 'today';

// Template string
console.log(`Hello ${name}, how are you ${time}?`);

const bob = {
  // Object shorthand
  name,
  // Object method
  sayMyName() {
    console.log(this.name);
  }
};

class SkinnedMesh {
  update(camera=createCamera()) {
    this.camera = camera;
  }

  set name(geometry) {
    this.geometry = geometry;
  }

  get name() {
    return this.geometry;
  }
}

import lebab from 'lebab';
export default SkinnedMesh;

// Arrow functions
const render = () => {
  // ...
  requestAnimationFrame(render);
};
تبدیل es5 به es6 انجام شد؛ اما باید خدمتتان عرض کنم آنچنان هم نباید انتظار داشت که بعد از این تبدیل و فشار دادن دکمه‌ی F5، پروژه‌ی شما بدون هیچ خطایی اجرا شود (البته در صورتیکه هنوز در اوایل پروژه هستید شاید اینگونه شود) اما کمی refactoring برای کد‌های کامپایل شده را به es 6، در خاطر داشته باشید.
اشتراک‌ها
در آینده‌ی JavaScript کمتر از خود JavaScript استفاده خواهد شد

I can tell at least that in 3 years, JavaScript will gain more the status of a VM and lose the status of a language. Already today, not many people use raw JavaScript. You usually have some transpilation, at least e.g. Babel. In the future, Web Assembly will enable more innovation in that regards, and existing transpiling languages like Elm, TypeScript, PureScript will continue to improve. 

در آینده‌ی JavaScript کمتر از خود JavaScript استفاده خواهد شد
اشتراک‌ها
استفاده از frameworkهای JavaScript از C#/UWP application
As a C# developer—even with a great, active C# community—you may sometimes find yourself a little bit jealous. What if we could bring the JavaScript language and ecosystem also into the C# world? What if a C# developer could use JavaScript inside C#? Fret not! I’m thrilled to announce a new WinRT project I’ve created—ChakraBridge— which will allow you to get invited to the party like any web developers.
استفاده از frameworkهای JavaScript از C#/UWP application