نکاتی از CSS جهت بالا بردن مهارت شما
This is the first of an eight part series where I am joined by Phil Japikse to discuss design patterns. A design pattern is a best practice you can use in your code to solve a common problem. In this episode, Phil demonstrates the Command and Memento patterns.
Episodes in this series:
- Command/Memento patterns (this episode)
- Strategy pattern
- Template Method pattern (to be published 7/20)
- Observer/Publish-Subscribe patterns (to be published 7/25)
- Singleton pattern (to be published 8/8)
- Factory patterns (to be published 8/10)
- Adapter/Facade patterns (to be published 8/15)
- Decorator pattern (to be published 8/17)
The Polly documentation has a great explanation of the circuit-breaker pattern
یکی از فاکتورهایی که طراحیها و سبکها را قدرتمندتر و باعث گسترش آنها میشود، ایده گرفتن از طراحیهای سایر طراحان است. بعضی از طرحهای خلاقانه میتواند ایدههای خاصی را برای طرحهای بعدی ما در ذهنمان شکل دهد که با تلفیق آنها میتوان به طرحهای استاندارد و جذابی دست پیدا کرد. در این مطلب ۳۰ وبسایت زیبا و جذاب با طراحیهایتر و تمیز لیست شدهاند که میتوانید برای ایده گرفتن از آنها استفاده کنید.
Material Design نگارش 2.3 مخصوص WPF
همه چیز درباره الگوی طراحی Singleton
Singleton design pattern is one of the simplest design patterns: it involves only one class throughout the application which is responsible to instantiate itself, to make sure it creates not more than one instance; in the same time it provides a global point of access to that instance. In this case the same instance can be used from everywhere, being impossible to invoke directly the constructor each time.