“My browser lost its cookies” has long been one of the most longstanding Support complaints in the history of browsers. Unfortunately, the reason that it has been such a longstanding issue is that it’s not the result of a single problem, and if the problem is intermittent (as it often is), troubleshooting the root cause may be non-trivial.
عموما برای نگهداری سادهتر قسمتهای مختلف یک پروژه، اجزای آن به اسمبلیهای مختلفی تقسیم میشوند که هر کدام در یک پروژهی مجزای ویژوال استودیو قرار خواهند گرفت. یکی از نیازهای مهم این نوع پروژهها، داشتن شماره نگارش یکسانی بین اسمبلیهای آن است. به این ترتیب توزیع نهایی سادهتر شده و همچنین پشتیبانی از آنها در دراز مدت، بر اساس این شماره نگارش بهتر صورت خواهد گرفت. برای مثال در لاگهای خطای برنامه با بررسی شماره نگارش اسمبلی مرتبط، حداقل میتوان متوجه شد که آیا کاربر از آخرین نسخهی برنامه استفاده میکند یا خیر.
روش معمول انجام اینکار، به روز رسانی دستی تمام فایلهای AssemblyInfo.cs یک Solution است و همچنین اطمینان حاصل کردن از همگام بودن آنها. در ادامه قصد داریم با استفاده از فایلهای T4، یک فایل SharedAssemblyInfo.tt را جهت تولید اطلاعات مشترک Build بین اسمبلیهای مختلف یک پروژه، تولید کنیم.
ایجاد پروژهی SharedMetaData
برای نگهداری فایل مشترک SharedAssemblyInfo.cs نهایی و همچنین اطمینان از تولید مجدد آن به ازای هر Build، یک پروژهی class library جدید را به نام SharedMetaData به Solution جاری اضافه کنید.
سپس نیاز است یک فایل text template جدید را به نام SharedAssemblyInfo.tt، به این پروژه اضافه کنید.
به خواص فایل SharedAssemblyInfo.tt مراجعه کرده و Transform on build آنرا true کنید. به این ترتیب مطمئن خواهیم شد این فایل به ازای هر build جدید، مجددا تولید میگردد.
اکنون محتوای این فایل را به نحو ذیل تغییر دهید:
در این فایل اجزای شماره نگارش برنامه به صورت متغیر تعریف شدهاند. هر بار که نیاز است یک نگارش جدید ارائه شود، میتوان این اعداد را تغییر داد.
MajorVersion با افزودن تعداد زیادی قابلیت به برنامه، به صورت دستی تغییر میکند. همچنین اگر یک breaking change در برنامه یا کتابخانه وجود داشته باشد نیز این شماره باید تغییر نماید.
MinorVersion با افزودن ویژگیهای کوچکی به نگارش فعلی برنامه تغییر میکند.
BuildNumber به صورت خودکار بر اساس هر Build انجام شده باید تغییر یابد. در اینجا این عدد به صورت خودکار به ازای هر روز، یک واحد افزایش پیدا میکند. ابتدای مبداء آن در این مثال، 2013 قرار گرفتهاست.
RevisionNumber با ارائه یک وصله جدید برای نگارش فعلی برنامه، به صورت دستی باید تغییر کند. اگر اعداد شماره نگارش major یا minor تغییر کنند، این عدد باید به صفر تنظیم شود.
اکنون اگر این محتوای جدید را ذخیره کنید، فایل SharedAssemblyInfo.cs به صورت خودکار تولید خواهد شد.
افزودن فایل SharedAssemblyInfo.cs به صورت لینک به تمام پروژهها
نحوهی افزودن فایل جدید SharedAssemblyInfo.cs به پروژههای موجود، اندکی متفاوت است با روش معمول افزودن فایلهای cs هر پروژه. ابتدا از منوی پروژه گزینهی add existing item را انتخاب کنید. سپس فایل SharedAssemblyInfo.cs را یافته و به صورت add as link، به تمام پروژههای موجود اضافه کنید.
اینکار باید در مورد تمام پروژهها صورت گیرد. به این ترتیب چون فایل SharedAssemblyInfo.cs به این پروژهها صرفا لینک شدهاست، اگر محتوای آن در پروژهی metadata تغییر کند، به صورت خودکار و یک دست، در تمام پروژههای دیگر نیز منعکس خواهد شد.
در ادامه اگر بخواهید Solution را Build کنید، پیام تکراری بودن یک سری از ویژگیها را یافت خواهید کرد. این مورد از این جهت رخ میدهد که هنوز فایلهای AssemblyInfo.cs اصلی، در پروژههای برنامه موجود هستند.
این فایلها را یافته و صرفا چند سطر همیشه ثابت ذیل را در آنها باقی بگذارید:
اضافه کردن build dependency به پروژه MetaData
در پایان کار نیاز است اطمینان حاصل کنیم، فایل SharedAssemblyInfo.cs به صورت خودکار پیش از Build هر پروژه، تولید میشود. برای این منظور، از منوی Project، گزینهی Project dependencies را انتخاب کنید. سپس در برگهی dependencies آن، به ازای تمام پروژههای موجود، گزینهی SharedMetadata را انتخاب نمائید.
این مساله سبب اجرای خودکار فایل SharedAssemblyInfo.tt پیش از هر Build میشود و به این ترتیب میتوان از تازه بودن اطلاعات SharedAssemblyInfo.cs اطمینان حاصل کرد.
اکنون اگر پروژه را Build کنید، تمام اجزای آن شماره نگارش یکسانی را خواهند داشت:
روش معمول انجام اینکار، به روز رسانی دستی تمام فایلهای AssemblyInfo.cs یک Solution است و همچنین اطمینان حاصل کردن از همگام بودن آنها. در ادامه قصد داریم با استفاده از فایلهای T4، یک فایل SharedAssemblyInfo.tt را جهت تولید اطلاعات مشترک Build بین اسمبلیهای مختلف یک پروژه، تولید کنیم.
ایجاد پروژهی SharedMetaData
برای نگهداری فایل مشترک SharedAssemblyInfo.cs نهایی و همچنین اطمینان از تولید مجدد آن به ازای هر Build، یک پروژهی class library جدید را به نام SharedMetaData به Solution جاری اضافه کنید.
سپس نیاز است یک فایل text template جدید را به نام SharedAssemblyInfo.tt، به این پروژه اضافه کنید.
به خواص فایل SharedAssemblyInfo.tt مراجعه کرده و Transform on build آنرا true کنید. به این ترتیب مطمئن خواهیم شد این فایل به ازای هر build جدید، مجددا تولید میگردد.
اکنون محتوای این فایل را به نحو ذیل تغییر دهید:
<#@ template debug="false" hostspecific="false" language="C#" #> // // This code was generated by a tool. Any changes made manually will be lost // the next time this code is regenerated. // using System.Reflection; using System.Resources; using System.Runtime.CompilerServices; using System.Runtime.InteropServices; [assembly: AssemblyCompany("some name")] [assembly: AssemblyCulture("")] [assembly: NeutralResourcesLanguageAttribute("en")] [assembly: AssemblyProduct("product name")] [assembly: AssemblyCopyright("Copyright VahidN 2014")] [assembly: AssemblyTrademark("some name")] #if DEBUG [assembly: AssemblyConfiguration("Debug")] #else [assembly: AssemblyConfiguration("Release")] #endif // Assembly Versions are incremented manually when branching the code for a release. [assembly: AssemblyVersion("<#= this.MajorVersion #>.<#= this.MinorVersion #>.<#= this.BuildNumber #>.<#= this.RevisionNumber #>")] // Assembly File Version should be incremented automatically as part of the build process. [assembly: AssemblyFileVersion("<#= this.MajorVersion #>.<#= this.MinorVersion #>.<#= this.BuildNumber #>.<#= this.RevisionNumber #>")] <#+ // Manually incremented for major releases, such as adding many new features to the solution or introducing breaking changes. int MajorVersion = 1; // Manually incremented for minor releases, such as introducing small changes to existing features or adding new features. int MinorVersion = 0; // Typically incremented automatically as part of every build performed on the Build Server. int BuildNumber = (int)(DateTime.UtcNow - new DateTime(2013,1,1)).TotalDays; // Incremented for QFEs (a.k.a. “hotfixes” or patches) to builds released into the Production environment. // This is set to zero for the initial release of any major/minor version of the solution. int RevisionNumber = 0; #>
MajorVersion با افزودن تعداد زیادی قابلیت به برنامه، به صورت دستی تغییر میکند. همچنین اگر یک breaking change در برنامه یا کتابخانه وجود داشته باشد نیز این شماره باید تغییر نماید.
MinorVersion با افزودن ویژگیهای کوچکی به نگارش فعلی برنامه تغییر میکند.
BuildNumber به صورت خودکار بر اساس هر Build انجام شده باید تغییر یابد. در اینجا این عدد به صورت خودکار به ازای هر روز، یک واحد افزایش پیدا میکند. ابتدای مبداء آن در این مثال، 2013 قرار گرفتهاست.
RevisionNumber با ارائه یک وصله جدید برای نگارش فعلی برنامه، به صورت دستی باید تغییر کند. اگر اعداد شماره نگارش major یا minor تغییر کنند، این عدد باید به صفر تنظیم شود.
اکنون اگر این محتوای جدید را ذخیره کنید، فایل SharedAssemblyInfo.cs به صورت خودکار تولید خواهد شد.
افزودن فایل SharedAssemblyInfo.cs به صورت لینک به تمام پروژهها
نحوهی افزودن فایل جدید SharedAssemblyInfo.cs به پروژههای موجود، اندکی متفاوت است با روش معمول افزودن فایلهای cs هر پروژه. ابتدا از منوی پروژه گزینهی add existing item را انتخاب کنید. سپس فایل SharedAssemblyInfo.cs را یافته و به صورت add as link، به تمام پروژههای موجود اضافه کنید.
اینکار باید در مورد تمام پروژهها صورت گیرد. به این ترتیب چون فایل SharedAssemblyInfo.cs به این پروژهها صرفا لینک شدهاست، اگر محتوای آن در پروژهی metadata تغییر کند، به صورت خودکار و یک دست، در تمام پروژههای دیگر نیز منعکس خواهد شد.
در ادامه اگر بخواهید Solution را Build کنید، پیام تکراری بودن یک سری از ویژگیها را یافت خواهید کرد. این مورد از این جهت رخ میدهد که هنوز فایلهای AssemblyInfo.cs اصلی، در پروژههای برنامه موجود هستند.
این فایلها را یافته و صرفا چند سطر همیشه ثابت ذیل را در آنها باقی بگذارید:
using System.Reflection; using System.Runtime.InteropServices; [assembly: AssemblyTitle("title")] [assembly: AssemblyDescription("")] [assembly: ComVisible(false)] [assembly: Guid("9cde6054-dd73-42d5-a859-7d4b6dc9b596")]
اضافه کردن build dependency به پروژه MetaData
در پایان کار نیاز است اطمینان حاصل کنیم، فایل SharedAssemblyInfo.cs به صورت خودکار پیش از Build هر پروژه، تولید میشود. برای این منظور، از منوی Project، گزینهی Project dependencies را انتخاب کنید. سپس در برگهی dependencies آن، به ازای تمام پروژههای موجود، گزینهی SharedMetadata را انتخاب نمائید.
این مساله سبب اجرای خودکار فایل SharedAssemblyInfo.tt پیش از هر Build میشود و به این ترتیب میتوان از تازه بودن اطلاعات SharedAssemblyInfo.cs اطمینان حاصل کرد.
اکنون اگر پروژه را Build کنید، تمام اجزای آن شماره نگارش یکسانی را خواهند داشت:
و در دفعات آتی، تنها نیاز است تک فایل SharedAssemblyInfo.tt را برای تغییر شماره نگارشهای اصلی، ویرایش کرد.
In summary, the most important issues here are:
- The Aggregate’s main task is to protect invariants (business rules, the boundary of immediate consistency)
- In a multi-threaded environment, when multiple threads are running simultaneously on the same Aggregate, a business rule may be broken
- A way to solve concurrency conflicts is to use Pessimistic or Optimistic concurrency techniques
- Pessimistic Concurrency involves the use of a database transaction and a locking mechanism. In this way, requests are processed one after the other, so basically concurrency is lost and it can lead to deadlocks.
- Optimistic Concurrency technique is based on versioning database records and checking whether the previously loaded version has not been changed by another thread.
- Entity Framework Core supports Optimistic Concurrency. Pessimistic Concurrency is not supported
- The Aggregate must always be treated and versioned as a single unit
- Domain events are an indicator, that state was changed so Aggregate version should be changed as well
public class AggregateRootBase : Entity, IAggregateRoot { private int _versionId; public void IncreaseVersion() { _versionId++; } }
internal sealed class OrderEntityTypeConfiguration : IEntityTypeConfiguration<Order> { public void Configure(EntityTypeBuilder<Order> builder) { builder.Property("_versionId").HasColumnName("VersionId").IsConcurrencyToken(); //... } }
var order = await _ordersContext.Orders.FindAsync(orderId); order.AddOrderLine(request.ProductCode); var domainEvents = DomainEventsHelper.GetAllDomainEvents(order); if (domainEvents.Any()) { order.IncreaseVersion(); } await _ordersContext.SaveChangesAsync();
پاسخ به بازخوردهای پروژهها
Helper AjaxDialog چطوری کار میکنه؟
سؤال شما «همون AjaxDialog هست که شامل LinkDialog و ButtonDialog میباشد» بود. یعنی این متدها را پیشتر مشاهده کردید.
حاصل جستجوی اینها در کل پروژه مانند Ajax.LinkDialog و Ajax.ButtonDialog فایلهای استفاده شده را مشخص میکنند. مثالهای استفاده را در این فایلها پیدا کنید. پیشنیاز آن که jQuery UI Dialog هست پیشتر عنوان شد و باید به پروژه شما اضافه شود. نحوهی استفاده نهایی از این متدهای کمکی در فایل adminjs.js وجود دارد.
حاصل جستجوی اینها در کل پروژه مانند Ajax.LinkDialog و Ajax.ButtonDialog فایلهای استفاده شده را مشخص میکنند. مثالهای استفاده را در این فایلها پیدا کنید. پیشنیاز آن که jQuery UI Dialog هست پیشتر عنوان شد و باید به پروژه شما اضافه شود. نحوهی استفاده نهایی از این متدهای کمکی در فایل adminjs.js وجود دارد.
Find all "Ajax.ButtonDialog", Subfolders, Find Results 1, Entire Solution, "" Matching lines: 20 Matching files: 10 Total files searched: 750
اشتراکها
3.Visual Studio 2017 15.9 منتشر شد
These are the customer-reported issues addressed in 15.9.3:
اشتراکها
نحوه اضافه کردن چند پروژه در vs code
Visual Studio Code doesn't support solution files, whereas Visual Studio does. In Visual Studio we use solution files to link multiple projects together, and at first I thought that this was going to be a deal breaker for Visual Studio Code - but it's not at all. Many people aren't aware that Visual Studio Code, although lightweight, is a powerful editor that can do most of the things you need.
- Fixed: Android SDK not found after upgrade to 16.2
- Fixed: VS won't start after update with message tht setup is complete.
- Fixed an issue resulting in an installer verification or manifest verification fail when user is updating through the setup UI.
- Fixed an issue that caused Visual Studio to crash or stop responding during shutdown.
- Fixed a timing-related issue while saving changed Xamarin.Android project properties or building the project that resulted in the product to stop responding.
- Fixed an issue with Visual Studio crashing when C# users typed above a namespace.
- Fixed an issue preventing SSIS packages from successfully running in some circumstances after reloading a solution.
بعد از نصب و معرفی آن در appmodule برنامه ، پیغام زیر درCommand Prompt نمایش میدهد. آیا این پکیج همخوانی با Angular 5 ندارد؟
ERROR in ./node_modules/angular2-permission/index.ts Module build failed: Error: C:\Front\node_modules\angular2-permission\index.ts is missing from the TypeScript compilation. Please make sure it is in your tsconfig via the 'files' or 'include' property. The missing file seems to be part of a third party library. TS files in published libraries are often a sign of a badly packaged library. Please open an issue in the library repository to alert its author and ask them to package the library using the Angular Package Format (https://goo.gl/jB3GVv). at AngularCompilerPlugin.getCompiledFile (C:\Front\node_modules\@ngtools\webpack\src\angular_compiler_plugin.js:674:23) at plugin.done.then (C:\Front\node_modules\@ngtools\webpack\src\loader.js:467:39) at process._tickCallback (internal/process/next_tick.js:68:7)
اشتراکها
کتابخانه nucleus
Nucleus is a web-based interactive development environment (IDE) that
is currently under development. It will include native language support
for fusion files such as .fjs, .fhtml, and .fcss along with fusion transcompiling. It will also offer a jTypes plugin that adds support for .jt and .fjt files, and built-in jTypes precompiling from .jt or .fjt to .js files. Demo