اشتراک‌ها
کتابخانه DoFilter

DoFilter is a Full Responsive Bootstrap Multipurpose Filtering and Shorting plugin built on Latest Version of Bootstrap Framework (v3.3.7), HTML5, CSS3 and jQuery. Its wonderful features can be used to Filtering and Shorting your website content as like Portfolio, Service, Team, Blog, Products, Pricing, FAQ etc. Also you can customize it for Filtering and Shorting any your website content.

DoFilter is a Full Responsive Isotope Multipurpose Filtering and Shorting plugin. Filtering can hide and show item elements with the filter option. Items that match that filter will be shown. DoFilter Responsive Isotope Multipurpose Filtering and Shorting can rearrange the order of item elements based on their data. Items that do not match will be hidden.

There are 19+ filter styles with 100% responsive design. Indeed, you will be able to showcase your content on mobile devices such as smart phones and tablets. It has many features like CSS3 and jQuery animations, single and multiple Shorting and Filtering. All the codes are clean and well organized. Also have proper help documentation. It looks great with all types of devices. 

کتابخانه DoFilter
اشتراک‌ها
کتابخانه NetTopologySuite

A .NET GIS solution that is fast and reliable for the .NET platform.
NetTopologySuite is a direct-port of all the functionalities offered by JTS Topology Suite: NTS expose JTS in a '.NET way', as example using Properties, Indexers etc...

کتابخانه NetTopologySuite
اشتراک‌ها
سه آرزو برای Office 365 در سال 2016

The pace of innovation for Office 365 is brisk, and barely a day goes by without notification of a new feature or enhancement. It's clear Microsoft is putting a lot of development muscle behind its SaaS solution.  

سه آرزو برای Office 365  در سال 2016
نظرات مطالب
رسم نمودار توسط Kendo Chart
- زمانیکه از kendo ui data source استفاده می‌کنید، نیازی به استفاده از ajax مربوط به jQuery نیست. چون خودش به صورت توکار قابلیت کار با منبع داده‌ی ریموت را به صورت ای‌جکسی دارد. نمونه‌اش در مثال مطلب جاری بکار رفته‌است. به تنظیمات قسمت transport آن دقت کنید.
اطلاعات بیشتر: «کار با Kendo UI DataSource» قسمت «استفاده از منابع داده راه دور » و همچنین مثال آن
- همچنین در قسمت تنظیمات kendo ui data source امکان تعریف نوع فیلدهای مورد استفاده هم وجود دارند. نمونه‌ی آن در مطلب « صفحه بندی، مرتب سازی و جستجوی پویای اطلاعات به کمک Kendo UI Grid» استفاده شده‌است. متن «تعیین نوع فیلد برای جستجوی پویا مهم است» را در آن جستجو کنید.  بدون تعیین نوع داده‌ها، همه‌ی اطلاعات، رشته‌ای پردازش می‌شوند.
اشتراک‌ها
Microsoft.Data.SqlClient 4.0.1 منتشر شد

Fixed

  • Fixed Kerberos authentication failure when using .NET 6. #1411
  • Fixed connection failure when using SqlLocalDB instance pipe name. #1433
  • Fixed a failure when executing concurrent queries requiring enclaves. #1451
  • Updated obsolete API calls targeting .NET 6. #1401

Changed

  • Added AppContext switch SuppressInsecureTLSWarning to allow suppression of TLS security warning when using Encrypt=false in the connection string. #1457  
Microsoft.Data.SqlClient 4.0.1 منتشر شد
اشتراک‌ها
کش درون حافظه ای در Asp.net core

InMemory Cache in ASP.NET MVC 6 and ASP.NET Core is one of the reliable ways to prevent an additional roundtrip to the data source for data that does not change frequently. This article provides an overview 

کش درون حافظه ای در Asp.net core
نظرات مطالب
AngularJS #4
1-  two way binding ( انقیاد دو طرفه)
Data-binding in Angular apps is the automatic synchronization of data between the model and view components 
2- در (Remove({{comment.id}},$Index نمیتوان از {{}} استفاده کرد، بجای آن (Remove(comment.id,$Index 
مطالب
آشنایی با الگوی طراحی Fly Weight
سناریوی زیر را در نظر بگیرید:
فرض کنید از شما خواسته شده است تا یک پردازشگر متن را بنویسید. خوب در این پردازشگر با یک‌سری کاراکتر روبرو هستید که هر کاراکتر احتمالا آبجکتی از نوع کلاس خود می‌باشد؛ برای مثال آبجکت XYZ که آبجکتی از نوع کلاس A هست و برای نمایش کاراکتر A استفاده می‌شود. این آبجکت‌ها دارای دو دسته خصیصه هستند: (مطالعه بیشتر )
  1. خصیصه‌های ثابت: یعنی همه کاراکترهای A دارای یک شکل مشخص هستند. در واقع مشخصات ذاتی آبجکت می‌باشند.
  2. خصیصه‌های پویا: یعنی هر کاراکتر دارای فونت، سایز و رنگ خاص خود است. در واقع خصیصه‌هایی که از یک آبجکت به آبجکت دیگر متفاوت هستند .
خوب احتمالا در ساده‌ترین راه حل، به ازای تک تک کاراکترهایی که کاربر وارد می‌کند، یک آبجکت از نوع کلاس متناسب با آن ساخته می‌شود. ولی بحث مهم این است که با این همه آبجکت که هر یک مصرف خود را از حافظه دارند، می‌خواهید چکار کنید؟ احتمالا به مشکل حافظه برخورد خواهید کرد! پس باید یک سناریوی بهتر ایجاد کرد.
سناریوی پیشنهادی این است که برای هر نوع کاراکتر، یک کلاس داشته باشیم، همانند قبل(یک کلاس برای A یک کلاس برای B و غیره) و یک استخر پر از آبجکت داشته باشیم که آبجکت‌های ایجاد شده در آن ذخیره شوند.
سپس کاربر، کاراکتر A را درخواست می‌کند. ابتدا به این استخر نگاه می‌کنیم. اگر کاراکتر A موجود بود، آن را برمی‌گردانیم و اگر موجود نبود، یک آبجکت از نوع A می‌سازیم، سپس این آبجکت را در استخر ذخیره می‌کنیم و آبجکت را بر می‌گردانیم. در این صورت اگر کاربر دوباره درخواست A را کرد، دیگر نیازی به ساخت آبجکت جدید نیست و از آبجکت قبلی می‌توانیم استفاده نماییم. با این شرایط تکلیف خصایص ایستا مشخص است. ولی مشکل مهم با خصایص پویا این است که می‌توانند بین آبجکت‌ها متفاوت باشند که برای این هم یک متد در کلاس‌ها قرار می‌دهیم تا این خصایص را تنظیم نماید.
به کد زیر دقت نمایید:
    public interface IAlphabet
    {
        void Render(string font);//Define Extrinsic and non-static states for each object
    }

    public class A : IAlphabet
    {
        public void Render(string font) { Console.WriteLine(GetType().Name + " has font of type " + font); }
    }
    public class B : IAlphabet
    {
        public void Render(string font) { Console.WriteLine(GetType().Name + " has font of type " + font); }
    }
از متد Render برای تنظیم نمودن خصایص پویا استفاده خواهد شد. 
سپس در ادامه به یک موتور نیاز داریم که قبل از ساخت آبجکت، استخر را بررسی نماید:
    public class FlyWeightFactory
    {
        private readonly Dictionary<string, IAlphabet> _dictionary = new Dictionary<string, IAlphabet>();
        public int Count { get { return _dictionary.Count; } }
        public IAlphabet GetObject(string name)
        {
            if (!_dictionary.ContainsKey(name))
                switch (name)
                {
                    case "A":
                        _dictionary.Add(name, new A());
                        Console.WriteLine("New object created");
                        break;
                    case "B":
                        _dictionary.Add(name, new B());
                        Console.WriteLine("New object created");
                        break;
                    default:
                        throw new Exception("Factory can not create given object");
                }
            else
                Console.WriteLine("Object reused");
            return _dictionary[name];
        }
    }
در اینجا _dictionaries همان استخر ما می‌باشد که قرار است آبجکت‌ها در آن ذخیره شوند. Count برای نمایش تعداد آبجکت‌های موجود در استخر استفاده می‌شود (حداکثر مقدار آن چقدر خواهد بود؟). GetObject نیز همان موتور اصلی کار است که در آن ابتدای استخر بررسی می‌شود. اگر آبجکت در استخر نبود، یک نمونه‌ی جدید از آن ساخته شده، به استخر اضافه گردیده و برگردانده می‌شود.
لذا برای استفاده‌ی از این کد داریم:
 FlyWeightFactory flyWeightFactory = new FlyWeightFactory();
 IAlphabet alphabet = flyWeightFactory.GetObject(typeof(A).Name);
 alphabet.Render("Arial");
 Console.WriteLine();
 alphabet = flyWeightFactory.GetObject(typeof(B).Name);
 alphabet.Render("Tahoma");
 Console.WriteLine();
 alphabet = flyWeightFactory.GetObject(typeof(A).Name);
 alphabet.Render("Time is New Roman");
 Console.WriteLine();
 alphabet = flyWeightFactory.GetObject(typeof(A).Name);
 alphabet.Render("B Nazanin");
 Console.WriteLine();
 Console.WriteLine("Total new alphabet count:" + flyWeightFactory.Count);
با اجرای این کد خروجی زیر را مشاهده خواهید نمود:


نکته‌ی قابل توجه این است که این الگو بصورت داخلی از الگوی Factory Method استفاده می‌کند. با توجه بیشتر به پیاده سازی Flyweight Factory شباهت هایی بین آن و Singleton Pattern می‌بینیم. کلاس‌هایی از این دست را Multiton می نامند. در Multiton نمونه‌ها بصورت زوج کلیدهایی نگهداری می‌شوند و بر اساس Key دریافت شده نمونه‌ی متناظر بازگردانده می‌شود. همچنین در Singleton تضمین می‌شود که از کلاس مربوطه فقط یک نمونه در کل Application وجود دارد. در Multiton Pattern تضمین می‌شود که برای هر Key تنها یک Instance وجود دارد.  

اشتراک‌ها
مقایسه نحوه طراحی Windows NT و Unix

Windows NT vs. Unix: A design comparison

NT is often touted as a "very advanced" operating system. Why is that? What made NT better than Unix, if anything? And is that still the case?

مقایسه نحوه طراحی Windows NT و Unix
اشتراک‌ها
نگاهی به تازه‌های Bootstrap 4

Bootstrap 4 is 30% smaller than the latest Bootstrap 3 build! It previously was around ~123kb and now is a mere ~88kb. This is a huge reduction for not losing any features.

نگاهی به تازه‌های Bootstrap 4