نظرات مطالب
مفاهیم پایه سیستم های کنترل نسخه؛ قسمت اول : گیت
مبحث TFS کاملا با مباحث سیستم‌های کنترل نسخه متفاوت است و یک سیستم ALM به حساب میاد نه VCS
 
فرقی نمی‌کند، پروژه عمومی همیشه نمایش داده می‌شود، این دسترسی‌ها مربوط به شاخه بندی پروژه است که چه کسانی بتوانند تا چه حدی روی هر شاخه تغییرات را اعمال کنند ولی بحث خصوصی سازی نیاز به پرداخت هزینه دارد. هنگامی که در گیت هاب پروژه خودتون رو به صورت عمومی انتخاب کنید هیچ گزینه اضافی ندارد ولی وقتی روی خصوصی تنظیم کنید با مجموعه‌ای از آیکن‌های کارت‌های اعتباری روبرو می‌شوید.

همینطور که دوست عزیزمان "محسن خان" گفتند شما میتوانید از طریق یک سیستم متن باز و رایگان به ایجاد یک سیستم گیت جداگانه (شخصی)اقدام کنید و تنها لازم است هزینه هاستی که خریدید را به سرویس دهنده هاست پرداخت کنید.
مطالب
توسعه سیستم مدیریت محتوای DNTCms - قسمت دوم

در مقاله‌ی قبل توانستیم یک سری از مدل‌های مربوط به وبلاگ را آماده کنیم. در ادامه به تکمیل آن و همچین آغاز تهیه‌ی مدل‌های مربوط به اخبار و پیغام خصوصی می‌پردازیم.
همکاران این قسمت:
سلمان معروفی

مدل گزارش دهی

    /// <summary>    
    /// Repersents a Report template for every cms section
    /// </summary>
    public class Report
    {
        #region Ctor
        /// <summary>
        /// Create one instance for <see cref="Report"/>
        /// </summary>
        public Report()
        {
            ReportedOn = DateTime.Now;
            Id = SequentialGuidGenerator.NewSequentialGuid();
        }
        #endregion

        #region Properties
        /// <summary>
        /// gets or sets identifier for Report
        /// </summary>
        public virtual Guid Id { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets reason of report
        /// </summary>
        public virtual string Reason { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets section that is reported
        /// </summary>
        public virtual ReportSection Section { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets sectionid that is reported
        /// </summary>
        public virtual long SectionId { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets type of report
        /// </summary>
        public virtual ReportType Type{ get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets report's datetime
        /// </summary>
        public virtual DateTime ReportedOn { get; set; }
        /// <summary>
        /// indicate this report is read by admin
        /// </summary>
        public virtual bool IsRead { get; set; }
        #endregion

        #region NavigationProperties
        /// <summary>
        /// gets or sets id of user that is reporter
        /// </summary>
        public virtual long ReporterId { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets id of user that is reporter
        /// </summary>
        public virtual User Reporter { get; set; }
        #endregion
    }

/// <summary>
    /// Represents Report Section
    /// </summary>
   public  enum  ReportSection
    {
        News,
        Poll,
        Announcement,
        ForumTopic,
        BlogComment,
        BlogPost,
        NewsComment,
        PollComment,
        AnnouncementComment,
        ForumPost,
        User,
      ...
    }

/// <summary>
    /// Represents Type of Report
    /// </summary>
    public enum  ReportType
    {
        Spam,
        Abuse,
        Advertising,
       ...
    }

قصد داریم در این سیستم به کاربران خاصی دسترسی گزارش دادن در بخش‌های مختلف را بدهیم. این دسترسی‌ها در بخش تنظیمات سیستم قابل تغییر خواهند بود (برای مثال براساس امتیاز ، براساس تعداد پست و ... ) . این امکان می‌تواند برای مدیریت سیستم مفید باشد.
برای سیستم گزارش دهی به مانند سیستم امتیاز دهی عمل خواهیم کرد. در کلاس Report، خصوصیت ReportSection  از نوع داده‌ی شمارشی می‌باشد که در بالا تعریف آن نیز آماده است و مشخص کننده‌ی بخش‌هایی می‌باشد که لازم است امکان گزارش دهی داشته باشند. خصوصیت Type هم که از نوع شمارشی ReportType می‌باشد، مشخص کننده‌ی نوع گزارشی است که داده شده است. 
علاوه بر نوع گزارش، می‌توان دلیل گزارش را هم ذخیره کرد که برای این منظور خصوصیت Reason در نظر گرفته شده‌است. خصوصیت IsRead هم برای مدیریت این گزارشات در پنل مدیریت در نظر گرفته شده است. اگر در مقاله‌ی قبل دقت کرده باشید، متوجه وجود خصوصیتی به نام ReportsCount در کلاس BaseContent و  BaseComment خواهید شد که برای نشان دادن تعداد گزارش‌هایی است که برای آن مطلب یا نظر داده شده است، استفاده می‌شود.

کلاس پایه فایل‌های ضمیمه

 /// <summary>
    /// Represents a base class for every attachment
    /// </summary>
    public abstract class BaseAttachment
    {
        #region Ctor

        public BaseAttachment()
        {
            Id = SequentialGuidGenerator.NewSequentialGuid();
            AttachedOn = DateTime.Now;
        }
        #endregion

        #region Properties
        /// <summary>
        /// sets or gets identifier for attachment
        /// </summary>
        public virtual Guid Id { get; set; }
        /// <summary>
        /// sets or gets name for attachment
        /// </summary>
        public virtual string FileName { get; set; }
        /// <summary>
        /// sets or gets type of attachment
        /// </summary>
        public virtual string ContentType { get; set; }
        /// <summary>
        /// sets or gets size of attachment
        /// </summary>
        public virtual long Size { get; set; }
        /// <summary>
        /// sets or gets Extention of attachment
        /// </summary>
        public virtual string Extension { get; set; }
        /// <summary>
        /// sets or gets bytes of data
        /// </summary>
        //public byte[] Data { get; set; }
        /// <summary>
        /// sets or gets Creation Date
        /// </summary>
        public virtual DateTime AttachedOn { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets counts of download this file
        /// </summary>
        public virtual long DownloadsCount { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets datetime that is modified
        /// </summary>
        public virtual DateTime ModifiedOn { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets section that this file attached there
        /// </summary>
        public virtual AttachmentSection Section { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets information of user agent 
        /// </summary>
        public virtual string Agent { get; set; }
        #endregion

        #region NavigationProperties
        /// <summary>
        /// sets or gets identifier of attachment's owner
        /// </summary>
        public virtual long OwnerId { get; set; }
        /// <summary>
        /// sets or gets identifier of attachment's owner
        /// </summary>
        public virtual User Owner { get; set; }
        #endregion
    }



    public enum  AttachmentSection
    {
        News,
        Announcement,
        ForumTopic,
        Conversation,
        BlogComment,
        NewsComment,
        PollComment,
        AnnouncementComment,
        ForumPost,
        BlogPost,
        Group,
        ...
    }

کلاس بالا اکثر خصوصیات لازم برای مدل Attachment ما را در خود دارد. قصد داریم از ارث بری TPH برای مدیریت فایل‌های ضمیمه استفاده کنیم. در سیستم بسته‌ی ما، تنها کاربران احراز هویت شده می‌توانند فایل ضمیمه کنند و برای همین منظور OwnerId را که همان ارسال کننده‌ی فایل می‌باشد، به صورت Nullable در نظر نگرفته‌ایم.
یک سری از مشخصات که نیاز به توضیح اضافی ندارند، ولی خصوصیت AttachmentSection که از نوع شمارشی AttachmentSection است، برای دسترسی راحت کاربر به فایل‌های ارسالی خود در پنل کاربری در نظر گرفته شده است. برای بخش‌های (وبلاگ - اخبار - نظرسنجی‌ها - آگهی‌ها - انجمن)  که نیاز به Privacy خاصی نیست و احراز هویت کفایت می‌کند، مدل زیر را در نظر گرفته ایم:

مدل فایل‌های ضمیمه عمومی

 /// <summary>
    /// Repersent the attachment for file
    /// </summary>
    public class Attachment : BaseAttachment
    {
       
    }
  مدل بالا صرفا برای بخش‌های مذکور کفایت خواهد کرد. در ادامه مقالات، برای بخش‌هایی مانند پیغام خصوصی، گروه‌هایی که کاربران ایجاد می‌کنند، برای انتشار تجربیات خود و هر بخشی که اضافه شود و نیاز به Privacy داشته باشد، نیاز خواهند بود تا مدل Attachment آنها با خود بخش هم در ارتباط باشد و تمام خصوصیت آنها که اکثرا کلید خارجی خواهند بود به صورت Nullable تعریف شوند.
مدل اخبار
 /// <summary>
    /// Represents one news item 
    /// </summary>
    public class NewsItem : BaseContent
    {
        #region Ctor
        /// <summary>
        /// create one instance of <see cref="NewsItem"/>
        /// </summary>
        public NewsItem()
        {
            Rating = new Rating();
            PublishedOn = DateTime.Now;
        }
        #endregion

        #region Properties
        /// <summary>
        /// indicating that this news show on sidebar
        /// </summary>
        public virtual bool ShowOnSideBar { get; set; }
        /// <summary>
        /// indicate this NewsItem is approved by admin if NewsItem.Moderate==true
        /// </summary>
        public virtual bool IsApproved { get; set; }

        #endregion

        #region NavigationProperties

        /// <summary>
        /// gets or sets  newsitem's Reviews
        /// </summary>
        public ICollection<NewsComment> Comments { get; set; }

        #endregion
    }

                  کلاس بالا نشان دهنده‌ی اشتراک‌های ما خواهند بود. این مدل ما هم از کلاس پایه‌ی BaseContent بحث شده در مقاله‌ی قبل، ارث بری کرده و علاوه بر آن دو خصوصیت دیگر تحت عنوان IsApproved برای اعمال مدیریتی در نظر گرفته شده است (اگر در بخش تنظیمات سیستم اخبار، مدیریت تصمیم گرفته باشد تا اخبار جدید به اشتراک گذاشته شده با تأیید مدیریتی منتشر شوند) و خصوصیت ShowOnSideBar هم به عنوان یک تنظیم مدیریتی برای خبر خاصی در نظر گرفته شده که لازم است به صورت sticky در سایدبار نمایش داده شود.
برای اخبار نیز امکان ارسال نظر خواهیم داشت که برای این منظور لیستی از مدل زیر (NewsComment) در مدل بالا تعریف شده است .

مدل نظرات اخبار 

 public class NewsComment : BaseComment
    {
        #region Ctor
        public NewsComment()
        {
            Rating = new Rating();
            CreatedOn = DateTime.Now;

        }
        #endregion

        #region NavigationProperties

        /// <summary>
        /// gets or sets body of blog NewsItem's comment
        /// </summary>
        public virtual long? ReplyId { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets body of blog NewsItem's comment
        /// </summary>
        public virtual NewsComment Reply { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets body of blog NewsItem's comment
        /// </summary>
        public virtual ICollection<NewsComment> Children { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets NewsItem that this comment sent to it
        /// </summary>
        public virtual NewsItem NewsItem { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets NewsItem'Id that this comment sent to it
        /// </summary>
        public virtual long NewsItemId { get; set; }
        #endregion
    }

                           مدل بالا نشان دهنده‌ی نظرات داده شده‌ی برای اخبار می‌باشند که از کلاس BaseComment بحث شده در مقاله‌ی قبل ارث بری کرده و ساختار درختی آن نیز مشخص است و همچنین برای اعمال ارتباط یک به چند نیز خصوصیتی تحت عنوان NewsItem  با کلید NewsItemId در این کلاس در نظر گرفته شده است.

مدل‌های پیغام خصوصی
/// <summary>
    /// Indicate one conversation
    /// </summary>
    public class Conversation
    {
        #region Ctor
        /// <summary>
        /// create one instance of <see cref="Conversation"/>
        /// </summary>
        public Conversation()
        {
            Id = SequentialGuidGenerator.NewSequentialGuid();
            SentOn = DateTime.Now;
        }
        #endregion

        #region Properties
        /// <summary>
        /// gets or sets identifier of record
        /// </summary>
        public virtual Guid Id { get; set; }
        /// <summary>
        /// represents this conversaion is seen
        /// </summary>
        public virtual bool IsRead { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets subject of this conversation
        /// </summary>
        public virtual string Subject { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets Date that this record added
        /// </summary>
        public virtual DateTime SentOn { get; set; }
        /// <summary>
        /// indicate this record deleted by sender
        /// </summary>
        public virtual bool DeletedBySender { get; set; }
        /// <summary>
        /// indicate this record deleted by receiver
        /// </summary>
        public virtual bool DeletedByReceiver { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets Messagescount that Unread  by sender of this conversation
        /// </summary>
        public virtual int UnReadSenderMessagesCount { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets Messagescount that Unread  by receiver of this conversation
        /// </summary>
        public virtual int UnReadReceiverMessagesCount { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets Messagescount of this conversation for increase performance
        /// </summary>
        public virtual int MessagesCount { get; set; }
        #endregion

        #region NavigationProperties
        /// <summary>
        /// gets or sets if of  user that start this conversation
        /// </summary>
        public virtual long SenderId { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets user that start this conversation
        /// </summary>
        public virtual User Sender { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets id of  user that is recipient
        /// </summary>
        public virtual long ReceiverId { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets   user that is recipient
        /// </summary>
        public virtual User Receiver { get; set; }
        /// <summary>
        /// get or set Messages of this conversation
        /// </summary>
        public virtual ICollection<ConversationReply> Messages { get; set; }
        /// <summary>
        /// get or set Attachments that attached in this conversation
        /// </summary>
        public virtual ICollection<ConversationAttachment> Attachments { get; set; }
        #endregion

مدل بالا نشان دهنده‌ی گفتگوی بین دو کاربر می‌باشد. هر گفتگو امکان دارد با موضوع خاصی ایجاد شود و مسلما یک کاربر به‌عنوان دریافت کننده و کاربر دیگری بعنوان ارسال کننده خواهد بود. برای این منظور خصوصیات Receiver و Sender که از نوع User هستند را در این کلاس در نظر گرفته‌ایم.
خصوصیات DeletedBySender و DeletedByReceiver هم برای این در نظر گفته شده‌اند که اگر یک طرف این گفتگو خواهان حذف آن باشد، برای آن کاربر حذف نرم انجام دهیم و فعلا برای کاربر مقابل قابل دسترسی باشد.
UnReadSenderMessagesCount و UnReadReceiverMessagesCount هم برای بالا بردن کارآیی سیستم در نظر گفته شده‌اند و در واقع تعداد پیغام‌های خوانده نشده در یک گفتگو به صورت متمایز برای هر دو طرف، ذخیره می‌شود. هر گفتگو شامل یکسری پیغام رد و بدل شده خواهد بود که بدین منظور لیستی از ConversationReply‌ها را در مدل بالا تعریف کرده‌ایم.
در هر گفتگو یکسری فایل هم ممکن است ضمیمه شود ، برای این منظور هم یک لیستی از کلاس ConversationAttachment در مدل گفتگو تعریف شده است که در ادامه پیاده سازی کلاس ConversationAttachment را هم خواهیم دید.   
مدل  ConversationReply به شکل زیر می‌باشد:

  /// <summary>
    /// Represents One Reply to Conversation
    /// </summary>
    public class ConversationReply
    {
        #region Ctor
        /// <summary>
        /// create one instance of <see cref="ConversationReply"/>
        /// </summary>
        public ConversationReply()
        {
            Id = SequentialGuidGenerator.NewSequentialGuid();
            SentOn = DateTime.Now;
        }
        #endregion

        #region Properties
        /// <summary>
        /// gets or sets identifier of record
        /// </summary>
        public virtual Guid Id { get; set; }
        /// <summary>
        /// represents this conversaionReply is seen
        /// </summary>
        public virtual bool IsRead { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets body of this conversationReply
        /// </summary>
        public virtual string Body { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets Date that this record added
        /// </summary>
        public virtual DateTime SentOn { get; set; }
        #endregion

        #region NavigationProperties
        /// <summary>
        /// gets or sets  Parent's Id Of this ConversationReply
        /// </summary>
        public virtual Guid? ParentId { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets Parent Of this ConversationReply
        /// </summary>
        public virtual ConversationReply Parent { get; set; }
        /// <summary>
        /// get or set Children Of this ConversationReply
        /// </summary>
        public virtual ICollection<ConversationReply> Children { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets if of  user that start this conversationReply
        /// </summary>
        public virtual long SenderId { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets user that start this conversationReply
        /// </summary>
        public virtual User Sender { get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets Conversation that this message sent in it 
        /// </summary>
        public virtual Conversation Conversation{ get; set; }
        /// <summary>
        /// gets or sets Id of Conversation that this message sent in it 
        /// </summary>
        public virtual Guid ConversationId { get; set; }
        #endregion
    }

مدل بالا نشان دهنده‌ی پیغام‌های داده شده در یک گفتگو با موضوعی خاص می‌باشد. ساختار درختی آن هم برای ایجاد امکان جواب دهی برای پیغام‌ها در نظر گرفته شده است (الزامی نیست). هر پیغام در یک گفتگو ارسال شده و یک ارسال کننده نیز دارد که برای این منظور به ترتیب دو خصوصیت Conversation از نوع کلاس Conversation و Sender از نوع User در نظر گرفته‌ایم.  
با توجه به وجود Privacy در گفتگو نیاز است تا مدل فایل ضمیمه بخش گفتگو‌ها به شکل زیر باشد:

/// <summary>
    /// Represents the attachment That attached in Conversation
    /// </summary>
    public class ConversationAttachment : BaseAttachment
    {
        #region NavigationProperties

        public virtual Conversation Conversation { get; set; }
        public virtual Guid? ConversationId { get; set; }
        #endregion
    }

همانطور که کمی بالاتر بحث شد، قصد اعمال ارث بری TPH را برای مدیریت فایل‌های ضمیمه داریم. برای این منظور مدل بالا نیز از کلاس BaseAttachment ارث بری کرده و دو خصوصیت اضافه هم برای اعمال ارتباط یک به چند با گفتگو خواهد داشت. توجه کنید که ConversationId به صورت Nullable تعریف شده‌است.

نتیجه این قسمت

نظرات مطالب
استفاده از HTML برای تهیه قالب‌های سفارشی ستون‌ها در PdfReport
سلام؛ من از کتابخانه PdfReport  توی aspnet core دارم استفاده میکنم. نیاز به گزارشی دارم که توی اون یکی از ردیف‌های جدول pdf ادرس لوکال یک فایل هست . من میخوام این سلول از جدول لینک باشه که وقتی کاربر روی اون کلیک میکنه اون فایل باز بشه. در واقع گزارش من به این صورت هست که من یک فایل زیپ در اختیار گزارش گیرنده قرار میدم که حاوی یک فایل pdf و تعدادی پوشه که شامل عکس و فایل‌های دیگه هست. حالا من میخوام بجای اینکه کاربر ادرس رو برداره بره اون فایل رو ببینه از همین توی pdf امکان دسترسی رو بهش بدم.
مطالب
آموزش فریم ورک Vuetify قسمت اول - نصب و بررسی ساختار grid؛ بخش اول
برای طراحی ui برنامه‌هایی که با فریم ورک vue.js توسعه داده می‌شوند، داشتن یک css framework مناسب، جهت زیبا سازی برنامه، یکی از انتخابهای مهم می‌باشد. در این سری از آموزش‌ها، نحوه‌ی بکارگیری فریم ورک Vuetify را یاد خواهیم گرفت.

چرا vuetify ؟

دلایل زیادی برای استفاده از این framework وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به مواردی از قبیل رابط کاربری خوب برای طرح بندی صفحه برنامه،  پشتیبانی از تمام مرورگرها، پشتیبانی از RTL (راست به چپ کردن صفحه)، پشتیبانی از cli3  و موارد دیگر می‌توان اشاره نمود. 


روش نصب vuetify

پس از ایجاد یک برنامه Vuejs  با دستور زیر، فریم ورک Vuetify را اضافه می‌کنیم. 
vue add vuetify


ساختار grid

grid  برای طرح بندی، یا بخش بندی محتوای برنامه استفاده می‌شود .vuetify همانند bootstrap، از سیستم بخش بندی 12 تایی برای تقسیم بندی صفحه استفاده می‌کند. در این روش ما به 5 حالت مختلف می‌توانیم صفحه را بخش بندی کنیم:


طریقه‌ی استفاده

ساختار برنامه‌ی ما شامل یک سری از کامپوننت‌های از پیش تعیین شده برای راحتی و سادگی کار می‌باشد که در زیر به آنها اشاره شده‌است. 

ساختار برنامه ما باید دارای یک v-container باشد تا به درستی کار کند. این کامپوننت در بر گیرنده‌ی تمام صفحه‌ی برنامه است. هر کامپوننت می‌تواند تنظیمات خاص خود را داشته باشد.

برای مثال در کد پایین، تنظیم fluid باعث می‌شود تا کامپوننت v-container تمام عرض صفحه‌ی ما را در بر بگیرد.

<v-container fluid></v-container>

کامپوننت v-layout برای کار با ردیفها مورد استفاده قرار میگیرد که تنظیمات مخصوص به خود را دارد.

برای بخش بندی هر ستون در صفحه می‌توان از کامپوننت v-flex استفاده کرد.

نکته: در توضیح کد پایین، در قسمت تعریف v-layout به وسیله row مشخص میکنیم که می‌خواهیم یک ردیف را ایجاد کنیم و در قسمت تعریف v-flex به وسیله md6 مشخص می‌کنیم که 6 خانه از 12 خانه موجود در ردیف را می‌خواهیم در اختیار داشته باشیم:

<v-container>
  <v-layout row>
    <v-flex md6>
      ...
    </v-flex>
    <v-flex md6>
      ...
    </v-flex>
  </v-layout>
</v-container>


نتیجه‌ی قطعه کد بالا بدین ترتیب است:

Two elements in row

هر کدام از کامپوننت‌های گفته شده، properties مختص به خود را دارد که در برخی موارد مشابه یکدیگر هستند. این properties مشابه flexbox در css عمل میکنند.
نکته: تمامی این property‌ها از نوع داده boolean بوده و مقدار اولیه آنها false می‌باشد. 

breakpoint‌ها : 
به وسیله breakpoint‌ها می‌توانیم مشخص کنیم که هر المان درون هر مدیا (موبایل، تبلت، کامپیوتر و ...) به چه صورتی نمایش داده شود. در حالت کلی پنج نوع breakpoint وجود دارند که به ترتیب شامل:
xs جهت نمایش درون دستگاه‌هایی است که اندازه‌ی صفحه‌ی آنها از 600 پیکسل کمتر باشد.
sm جهت نمایش درون دستگاه‌هایی است که اندازه‌ی آنها از 600 پیکسل بزرگتر و از 960 پیکسل کوچکتر باشد.
md جهت نمایش درون دستگاه‌هایی است که اندازه‌ی آنها از 960 پیکسل بزرگتر و از 1264 پیکسل کوچکتر باشد.
lg جهت نمایش درون دستگاه‌هایی است که اندازه‌ی آنها از 1264 پیکسل بزرگتر و از 1904 پیکسل کوچکتر باشد.
xl جهت نمایش درون دستگاه‌هایی است که اندازه‌ی آنها بیش از 1904 پیکسل باشد.

هر یک از این breakpointها می‌توانند به وسیله‌ی کامپوننت v-flex، حاوی مقداری بین 1 تا 12 باشند تا درون هر مدیا به صورت مشخصی نمایش داده شوند.
نکته: ما میتوانیم برای هر کدام از این مدیا‌ها به صورت جداگانه این تنظیمات را اعمال کنیم.
نکته: اگر برای کوچکترین حالت، یعنی xs، یک مقدار را مشخص کنیم و برای حالت‌های دیگر مقداری را تنظیم نکنیم، به این معنا است که حالتهای دیگر نیز با مقداری که برای xs تنظیم کرده‌ایم، تنظیم می‌شوند.

برای مثال: در این قطعه کد ما برای xs، مقدار 6 و برای sm، مقدار 5 را در نظر گرفته‌ایم. یعنی در دستگاه‌های Extra small، این پارامتر تعداد 6 خانه از 12 خانه در دسترس را اشغال میکند؛ اما درون دستگاه‌های small، تعداد 5 خانه از 12 خانه را اشغال می‌نماید. باید بدانیم به صورت خودکار برای md  وlg ،xl نیز مقدار 5 در نظر گرفته می‌شود. 
<v-flex xs6 sm5>
</v-flex>

به این مثال توجه کنید: در این مثال ما برای مدیاهای xs، مقدار 6 و برای مدیاهای md، مقدار 8 را در نظر گرفته‌ایم. نکته قابل توجه اینجاست که در چنین حالتی برای مدیهای sm، مقدار 6 به صورت خودکار در نظر گرفته میشود و برای مدیاهای lg و xl نیز به صورت خودکار مقدار 8 در نظر گرفته می‌شوند.
<v-flex xs5 md8>
</v-flex>

Offset
به وسیله‌ی offset می‌توانیم مشخص کنیم که هر کامپوننت v-flex از چه موقعیتی در v-layout شروع به گرفتن فضا کند. در پایین یک مثال کاربردی آورده شده‌است تا به صورت بهتر کارکرد offset‌ها را درک کنیم. در توضیح کد پایین در خط پنجم، مقدار offset-xs1 در نظر گرفته شده است. بدین معنا که با توجه به بخش بندی 12 تایی که داریم، کلاس offset-xs1 باعث می‌شود برای گرفتن  فضای تعریف شده توسط xs10، ستون اول را نادیده گرفته و از ستون دوم فضا را اشغال کند. همانطور که قبل‌تر نیز گفته شد، به دلیل اینکه برای xs مقدار 10 تنظیم شده‌است، درون تمامی مدیاها v-flex، تعداد 10 خانه از 12 خانه در دسترس را اشغال می‌کند.
<div id="app">
  <v-app id="inspire">
    <v-container grid-list-xl text-xs-center>
      <v-layout row wrap>
        <v-flex xs10 offset-xs1>
          <v-card dark color="purple">
            <v-card-text>xs10 offset-xs1</v-card-text>
          </v-card>
        </v-flex>
        <v-flex xs7 offset-xs5 offset-md2 offset-lg5>
          <v-card dark color="secondary">
            <v-card-text>xs7 offset-(xs5 | md2 | lg5)</v-card-text>
          </v-card>
        </v-flex>
        <v-flex xs12 sm5 md3>
          <v-card dark color="primary">
            <v-card-text>(xs12 | sm5 | md3)</v-card-text>
          </v-card>
        </v-flex>
        <v-flex xs12 sm5 md5 offset-xs0 offset-lg2>
          <v-card dark color="green">
            <v-card-text>(xs12 | sm5 | md5) offset-(xs0 | lg2)</v-card-text>
          </v-card>
        </v-flex>
      </v-layout>
    </v-container>
  </v-app>
</div>

نتیجه‌ی قطعه کد بالا بدین صورت است:


نظرات مطالب
طراحی گزارش در Stimulsoft Reports.Net – بخش 2
سلام و خسته نباشید
من هنوز در این بحث گزارش گیری کاملا مبتدی هستم. چون می‌خواستم تازه کارم رو شروع کنم دنبال انتخاب انتخاب نرم افزار مناسب برای گزارشگیری C# در محیط ویندوز بودم. یک سری مطالب کپی شده و تکراری در اینترنت رو دیدم، دوست داشتم نظر تخصصی و شخصی خودتون رو بدونم. من اول دنبال کریستال بودم، ولی بعدش دیدم که ظاهرا استیمول هم نرم افزار معروفیه، میشه کمکم کنید؟
بی نهایت ممنون از سایت خوبتون
مطالب
قابلیت چند زبانه و Localization در AngularJs بخش اول: معرفی angular-translate
در این مقاله قصد داریم با استفاده از ماژول Angular-Translate امکان ایجاد یک سیستم چند زبانه را تشریح کنیم.
angular-translate یک ماژول توسعه داده شده AngularJs میباشد که با استفاده از i18n و l10n، قابلیت چند زبانه را به صورت Lazy Loading برای شما فراهم می‌کند.
شما میتوانید با خط فرمان زیر، در بخش package-manager، کتابخانه‌های مربوط به angular-translate را به نرم افزار خود اضافه نمایید:
Install-Package AngularTranslate
تکه کد زیر یک مثال ساده از angular translate است که در صفحه‌ی اصلی این ماژول قرار داده شده است.
var app = angular.module('at', ['pascalprecht.translate']);

app.config(function ($translateProvider) {
  $translateProvider.translations('en', {
    TITLE: 'Hello',
    FOO: 'This is a paragraph.',
    BUTTON_LANG_EN: 'english',
    BUTTON_LANG_DE: 'german'
  });
  $translateProvider.translations('de', {
    TITLE: 'Hallo',
    FOO: 'Dies ist ein Paragraph.',
    BUTTON_LANG_EN: 'englisch',
    BUTTON_LANG_DE: 'deutsch'
  });
  $translateProvider.preferredLanguage('en');
});

app.controller('Ctrl', function ($scope, $translate) {
  $scope.changeLanguage = function (key) {
    $translate.use(key);
  };
});
با نگاهی ساده به تکه کد فوق می‌توان مراحل افزودن این ماژول و استفاده از آن را به صورت زیر ساده کرد:
1. وابستگی pascalprecht.translate را در بخش angular.module قرار می‌دهیم.
2. در بخش app.config وابستگی translateProvider$ را تزریق می‌کنیم.
3. با استفاده از رویه‌ی translations زبان‌های مختلف را به همراه لیبل آنها اضافه می‌نماییم. توجه کنید که امکان خواندن این ریسورس‌ها از فایل txt و json نیز وجود دارد.
4. با استفاده از رویه‌ی preferredLanguage زبان پیش فرض سیستم تعیین می‌گردد.
5. در کنترلر فراخواننده‌ی تغییر زبان، باید وابستگی translate$ را اضافه نماییم.
6. با استفاده از رویه‌ی use زبان مورد نظر را تغییر می‌دهیم.
تمامی مراحل فوق در قالب یک  پروژه نمونه در Plunker  قرار داده شده است.
در بخش بعدی به بررسی اجمالی قابلیت‌های این ماژول خواهیم پرداخت.
اشتراک‌ها
چرا با وجود SaveChanges باز هم در entity از transaction استفاده میکنیم ؟
به صورت عادی SaveChanges  یک Transaction ساخته و عملیات لازمه رو انجام میدهد . پس چه نیازی برای وجود transactionScope می‌باشد .
این مبحث در transaction  توزیع شده بین چند کانتکس مطرح میشود که میتوانید بقیه را در لینک مشاهده کنید .
چرا با وجود SaveChanges باز هم در entity از transaction استفاده میکنیم ؟
مطالب
بازنویسی رویدادها در jQuery
فرض کنید می‌خواهید برای تمام دکمه‌های حذف، در کل پروژه، قبل از انجام عمل اصلی، یک confirm را به کاربر نشان دهید تا اگر کاربر بر روی کلید تایید، کلیک نمود، عمل مورد نظر انجام شود. برای چنین کاری در یک layout اصلی (و یا یک فایل js ) کدی شبیه به قطعه کد زیر را نوشته‌ایم:
$(document).ready(function () {
    $(document).on('click', '.confirm', function () {
        alert("Clicked Me !");
    });
});

حال فرض کنید در یکی از صفحات  قصد داریم اگر بر دکمه‌ای که قبلا برای آن رویدادی نوشته‌ایم  (منظور کد‌های بالا می‌باشد)، کلیک شد، یکسری عملیات دیگر، جدای از آن عملیات انجام شود. برای اینکار در صفحه مربوطه، کدی شبیه زیر را نوشته‌ایم :
$(document).ready(function () {
    $(document).on('click', '.confirm', function () {
        alert("Clicked Me On nested Page !");
    });
});

اگر پروژه را اجرا نمایید و بر روی دکمه مربوطه کلیک نماییم، هر دو Event نوشته شده، اجرا خواهند شد. در چنین حالتی تکلیف چیست و چکار باید کرد؟ جواب: selector را تغییر دهیم :خیر.
برای این کار می‌توان رویداد کلیک را برای تگ مورد نظر با استفاده از متد off بازنویسی کنیم:
$(document).off('click', '.confirm');

- روش‌هایی دیگر برای انجام این کار:
$(".confirm").removeAttr("onclick");
$( ".confim").unbind( "click" );
نظرات مطالب
نمایش فرم‌های مودال Ajax ایی در ASP.NET MVC به کمک Twitter Bootstrap
ممنون از شما واقعاً مطلب جالبی بود،
فقط یک سوال :
کلاس‌های مدل من Product و Category است، نحوه نمایش گروه محصولات در DropDownList به چه صورتی است؟
ابتدا من یک ViewModel ایجاد کردم :
public class ProductCategoryViewModel
{
public Product Product{get;set;}
public Category Category{get;set;}
}
و سپس در RenderModalPartialView به PartialView مربوطه پاس دادم :

public ActionResult RenderModalPartialView()
        {
            //رندر پارشال ویوو صفحه مودال به همراه اطلاعات مورد نیاز آن
            return PartialView(viewName: "_ModalPartialView", model: new ProductCategoryViewModel());
        }
در PartialView هم برای نمایش نام گروه محصولات از طریق ViewBag لیست گروه محصولات داده شده را در یک DropDownList به صورت زیر استفاده کردم :
@Html.DropDownListFor(model => model.Product.CategoryId, (SelectList)ViewBag.CategryNames, "--گروه موردنظر را انتخاب کنید--")
اما روش فوق کارساز نیست و با کلیک بر روی باتن Modal  را نمایش نمی‌دهد .

و یه سوال دیگه اینکه چطور قالب T4 تولید شده رو برای حالت فرم‌های مدال بازنویسی کنیم؟ البته ظاهراً باید توی قسمت :
if(mvcHost.IsPartialView) {
#>

<#

قالب موردنظر (_ModalPartialView ) برای حالت مدال فرم رو باید بنویسم، من با سینتکس T4 آشنا نیستم ، میشه لطف کنید راهنمایی کنید؟
مطالب
آموزش فایرباگ - #5 - HTML Panel
در این سری از مقالات آموزش FireBug ، به صورت ترتیبی پیش رفتیم و ابتدا توضیحات تقریبا مفصلی در مورد پنل Console دادیم.
اکنون به پرکاربردترین بخش آن ، یعنی پنل HTML می‌رسیم.

محتویاتی که در این پنل نمایش داده می‌شود ، کدهای صفحه‌ی جاری ، بصورت زنده است و با چیزی که از سمت سرور به مرورگر ارسال می‌شود متفاوت است ، تگ‌های HTML بصورت درختی مرتب شده اند و رنگی نمایش داده می‌شوند و امکان ویرایش محتوا ، ویرایش استایل ، مشاهده‌ی آرایش تگ‌ها بصورت بصری و ... وجود دارد.

نگاهی به کدهای ارسال شده به مرورگر در آدرس Google.com و نحوه‌ی نمایش آن در فایرباگ را ملاحظه بفرمایید.
( کدهای ارسال شده سمت چپ - نمایش در فایرباگ سمت راست )


این پنل به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود :
  • بخش اصلی یا NodeView که محتوای صفحه را بصورت درختی و مرتب و رنگی نمایش می‌دهد.
  •  Panel Toolbar که در بالای پنل قرار دارد.
  •  Side Panels که شامل پنل‌های Style , Computed , Layout , DOM می‌شود.
    که به ترتیب برای نمایش و ویرایش استایل‌ها ، مشاهده استایل‌های محاسبه شده ، مشاهده Layout یا آرایش و نمایش اطلاعات DOM تگ انتخاب شده در NodeView است.

در این مقاله با دو بخش NodeView و Panel Toolbar ، و در مقاله‌ی بعد با پنل‌های سمت راست یعنی Side Panels آشنا می‌شویم.

ویرایش HTML

هر تگ HTML از یک سری Attribute تشکیل می‌شود که در فایرباگ نام ویژگی بصورت آبی تیره و مقدار آن با رنگ قرمز مشخص شده است. برای ویرایش هریک از آن‌ها کافیست برویش کلیک کنید تا آن مقدار در یک باکس ویرایش به نمایش دربیاید.
با ویرایش مقدار ، این تغییر در لحظه بروی صفحه اعمال می‌شود.


برای اضافه کردن یک Attribute جدید به تگ هم بروی تگ مورد نظر راست کلیک می‌کنید و سپس گزینه‌ی New Attribute را انتخاب می‌کنید. ابتدا نام ویژگی ، یک Enter ، سپس مقدار را وارد می‌کنید. با زدن کلیدهای Enter متوالی ، می‌توانید به وارد کردن ویژگی‌ها ادامه دهید.
برای ویرایش کردن یک تگ و تگ‌های فرزندش ، بروی تگ موردنظر کلیک کنید تا به حالت انتخاب دربیاید ، سپس بروی دکمه‌ی Edit در بالای پنل کلیک کنید. در نهایت بعد از انجام ویرایش ، مجددا بروی دکمه‌ی Edit کلیک کنید.


 Node View
NodeView نام بخش اصلی پنل HTML است که محتویات صفحه را بصورت مرتب شده و درختی نمایش می‌دهد.
تگ (Node) هایی که دارای فرزند می‌باشند ، یک علامت + یا - در کنارشان وجود دارد که با کلیک بروی آن می‌توانید آن تگ را باز/بسته کنید. همچنین این کار با کلید‌های + و - یا Right Arrow و Left Arrow از روی کیبورد هم قابل انجام است.
برای باز کردن یک لینک در این قسمت هم از ترکیب Ctrl و کلیک موس کمک بگیرید.
در نهایت زمانی که موس را بروی یک تگ قرار می‌دهید ، محیطی که توسط آن تگ در صفحه اشغال شده است بصورت رنگی مشخص می‌شود.
که رنگ زرد به معنی محیط margin ، رنگ آبی تیره به معنی محیط padding و رنگ آبی روشن هم به معنی محیط محتوا است.

 Panel Toolbar
این قسمت در بالای پنل HTML قرار دارد که گزینه‌های زیر را دارا می‌باشد:



  •  Break On Mutate
    این دکمه امکان توقف کد JavaScript ای که سعی در ویرایش محتوای صفحه را دارد ، می‌دهد.
    زمانی که FireBug تشخیص دهد که کدی سعی در ویرایش محتوا دارد ، شما را به خط مورد نظر از کد ، در پنل Script منتقل می‌کند.

  • Edit
    این دکمه برای ویرایش مستقیم محتوای یک تگ بکار می‌رود
    نکته‌ی جالب در ویرایش محتوا در فایرباگ این است که تغییرات در لحظه اعمال می‌شوند و نیاز به عمل بروزرسانیِ جداگانه نیست. برای مثال در همین قسمت Edit ، با هر ویرایش محتوا ، تغییرات در لحظه اعمال می‌شوند.

  •  Element Path
    زمانی که یک تگ را در FireBug انتخاب می‌کنید ، لیستی از تگ‌ها که از تگ جاری شروع و به تگ ریشه ختم می‌شود ، نمایش داده می‌شود که با کلیک بروی هرکدام ، همان به عنوان تگ فعلی یا انتخاب شده تعیین می‌شود.
    نتیجه‌ی عملیاتی که بروی این تگ‌های انجام می‌دهید (حرکت موس و راست کلیک کردن) معادل همان عملیات بروی تگ‌های نمایش داده شده در قسمت اصلی (NodeView) است.



Options Menu

هر تب یا پنل در فایرباگ دارای یک سری تنظیمات است که Options Menu نام دارد. تب HTML هم دارای یک سری تنظیمات است که دانشتن آنها بسیار به شما کمک خواهد کرد.
این منو با کلیک کردن بروی فلش تب () یا راست کلیک کردن بروی تب ظاهر می‌شود.


  • Show Full Text
    در صورت فعال بودن ، متون بصورت کامل نمایش داده می‌شوند ، در غیراینصورت بصورت خلاصه شده نمایش داده می‌شوند.

  • Show White Space
    در صورت فعال بودن ، فضاهای خالی ، کرکترهای خط جدید و ... را نمایش می‌دهد.


  • Show Comments
    در صورت فعال بودن ، کامنت‌ها را هم نمایش می‌دهد


  • سه گزینه ی Show Entities As Symbols ، Show Entities As Names و Show Entities As Unicode ، نوع نمایش کرکترهای ویژه را تعیین می‌کنند.

  • Highlight Changes
    در صورت فعال بودن ، تگ تغییر یافته توسط JavaScript (یا تگ والدی که قابل مشاهده باشد) Highlight می‌شود

  • Expand Changes
    در صورت فعال بودن ، زمان تغییر دادن یک تگ توسط JavaScript ، والدهای آن تگ باز (Expand) می‌شوند

  • Scroll Changes Into View
    در صورت فعال بودن این گزینه ، هنگام تغییر یک تگ در صفحه توسط JavaScript ، قسمت NodeView به قسمت تغییر بافته حرکت می‌کند.
    (فعال بودن این گزینه هنگام بررسی سایت هایی که اسلایدر یا سیستم هایی مشابه دارند ، باعث میشه که نتوانید بروی قسمت‌های سایت تمرکز کنید و مدام اسکرول به قسمت تغییرات منتقل می‌شود.)

  • Shade Box Model
    در صورت فعال بودن ، فضای margin , padding و content را به شکلی که در بالا گفته شد نمایش می‌دهد ، در غیر اینصورت فقط یک خط دور تگ نشان می‌دهد.

  • Show Quick Info Box
    در صورت فعال بودن ، یک پاپ‌آپ به همراه اطلاعات مختصری از تگ در صفحه نمایش می‌دهد.




Context Menu
اگر بروی یک تگ راست کلیک کنید ، یک منو نمایش داده می‌شود ، در این قسمت با گزینه‌های این منو آشنا می‌شویم.

  • Copy HTML
    خود تگ و محتوایش را بصورت HTML در حافظه کپی می‌کند.

  • Copy innerHTML
    محتوای تگ را در حافظه کپی می‌کند.

  • Copy XPath
    آدرس XPath تگ را در حافظه کپی می‌کند.

  • Copy CSS Path
    CSS Selector تگ را در حافظه کپی می‌کند.

  • Log Events
    رویدادهای تگ را در پنل Console ثبت می‌کند. (کلیک موس ، فشردن کلید ، ...)
    برای لغو لاگ کردن ، مجددا بروی تگ راست کلیک کرده و این گزینه را از حالت انتخاب خارج کنید.

  • Scroll Into View
    صفحه را به جایی که تگ قابل نمایش است منتقل می‌کند.

  • New Attribute...
    یک attribute جدید به تگ اضافه می‌کند.
    برای لغو عملیات ، دکمه‌ی Esc را بزنید.

  • Edit Attribute "<attribute name>"...
    اگر بروی یک attribute راست کلیک کرده باشید ، این گزینه و گزینه‌ی بعدی را مشاهده خواهید کرد.
    معادل کلیک بروی نام attribute است ، نام را به حالت ویرایش درمی آورد.

  • Delete Attribute "<attribute name>"
    attribute را حذف می‌کند.

  • Edit HTML...
    تگ را به حالت ویرایش می‌برد.
    معادل انتخاب تگ ، زدن کلید Edit است.

  • Delete Element
    تگ را حذف می‌کند.
    راه دیگر حذف یک تگ ، انتخاب تگ و فشردن کلید Del از کیبورد است.

  • Expand/Contract All
    تگ و Childهایش را باز/بسته می‌کند. (بجز تگ های <script> , <style> , <link>)
    می‌توان با ترکیب کلیدShift + * هم این کار را انجام داد که در این حالت تگ‌های فوق هم شامل باز/بسته شدن می‌شوند.

  • Break On Attribute Change
    مانع اجرای کد JavaScript ای که attribute تگ را تغییر می‌دهد می‌شود و فایرباگ به خطی که باعث این عمل شده است در پنل Script منتقل می‌شود.
    به عبارتی دیگر یک Break Point در خط JavaScript ای که باعث ویرایش attribute می‌شود قرار می‌دهد.

  • Break On Child Addition or Removal
    مشابه توضیح قبل ، Break Point را در خطی که باعث اضافه/حذف شدن تگِ Child شده است قرار می‌دهد.

  • Break On Element Removal
    مشابه توضیح قبل ، Break Point را در خطی که باعث حذف شدن تگ شده است قرار می‌دهد.

  • Inspect in DOM Tab
    تگ فعلی را در پنل DOM ، برای بررسی باز می‌کند.


در قسمت بعدی با پنل‌های سمت راست (Side Panels) آشنا می‌شویم.