EF Code First #9
مراحل تکامل یک برنامه نویس
در فضای برنامه نویسی مراد از VC.NET زبان برنامه نویسی CPP تحت CLI است یعنی با سینتکس CPP و کامپایلر .NET یعنی همان کامپایلری که C#.NET و VB.NET استفاده میکنند. یا به عبارتی Managed CPP. در منوی New Project در Visual Studio گزینه CLR باید انتخاب شود.
آموزش هایی که شما ارائه کرده اید مربوط به Native CPP است. برنامه نویسی MFC یا VCL یا Win32 یا.. متفاوت با VC++.NET است.در منوی New Project در Visual Studio گزینههای غیر از CLR همگی native هستند.
بهتر است مشابه msdn از واژه ++Visual C استفاده کنید:
++Visual C
++NET Programming in Visual C.
با تشکر
اندرباب اهمیت به اشتراک گذاری اطلاعات
لطفا اگه <> لیستی از سایت ها خارجی در زمینه It ، +(برنامه نویسی و تکنولوژی های مربوط به دات نت)+ ،پیگیری اخبار مربوط به تازه های برنامه نویسی و بخصوص سایت هایی که خودتون به عنوان منبع بعضی از نوشته هاتون استفاده می کنید و اینجوری به روز هستید را معرفی کنید البته شاید هم قبلاً در سایتتون قرار دادید ولی با اینکه زیاد گشتم ولی پیدا نکردم لطفا اگه قبلاً مطلبی در این باره نوشتید یا لیستی فراهم کردید لطفا لینکشا اینجا قرار بدید. ممنون.( بی نهایت سپاسگزارم به خاطر محتوای سایتتون چون اشتیاق آدم را به برنامه نویسی و دانستن مطالب جدید بالا می بره) .
100 بلاگ برتر برنامه نویسی در دنیا
دریافت
بلاگهای فعال در زمینه WPF
دریافت
و لیستی از وبلاگهای ایرانی فعال در زمینه برنامه نویسی، IT ، اخبار IT، معرفی برنامهها، eBook و امثال آن. (بیشتر از 150 رکورد)
دریافت
در 5 سال آینده مواردی که در ادمه برشمرده خواهند شد، نقش بسیار مهمی را در دنیای برنامه نویسی و جهت گیریهای آن ایفا خواهند کرد (برای مثال اگر برای شما این سؤال مطرح است که هدف از WCF ، REST services ، سیلورلایت 3 و غیره چیست، این مقالهی کوتاه را مطالعه نمائید) :
الف) Object Relational Mapping
ORM یکی از بازیگرهای واضح خواهد بود. خصوصا پروژهای مانند Fluent NHibernate با ویژگیهای زیر:
- سابقهای 10 ساله (قسمت عمدهای از این سابقه به دنیای جاوا بر میگردد)
- امکان استفاده از انواع و اقسام دیتابیسها توسط آن
- پشتیبانی از Linq
- و ...
ب) نرم افزار به عنوان سرویس ( Software as a Service یا SaaS )
نرم افزار به عنوان سرویس یک مفهوم تجاری است که در آن مصرف کننده بر اساس نیازهایش هزینهی یک نرم افزار را خواهد پرداخت. بر این اساس برنامه نویسی در زمینههای طراحی و مدیریت دست خوش تغییرات عمدهای میشود. شاید نیازی به ذکر نباشد که حتی مایکروسافت نیز در حال برنامه ریزی برای این نوع از توسعه است.
پرداختن به SaaS نیازمند یک سری از ویژگیها است:
- سادگی توسعه و دستیابی: در این مدل تجاری، استفاده و دسترسی به نرم افزار مورد نظر باید بسیار ساده باشد. بر این اساس برنامههای تحت وب، یا برنامههای هاست شده توسط مرورگرها (مانند سیلورلایت) محبوبیت بیش از پیشی را خواهند یافت.
- قابلیت تنظیم و ماژولار بودن برنامهها: در این مدل نیاز است تا کاربر تنها هزینهی ماژولهایی را بپردازد که به آنها نیاز دارد و این امر سبب بازنگری در طراحی و توسعهی برنامههای موجود خواهد شد.
- نیاز به زیر ساخت بهینه و سریعی خواهد بود: از آنجائیکه کاربران بسیار ساده میتوانند از یک برنامه به برنامه و شرکتی دیگر رجوع کنند، برای بقا باید جنگید! نیاز به زیر ساختهایی وجود خواهد داشت که توسط آنها بتوان نیازهای کاربران را در حداقل زمان ممکن برآورده کرد و این موارد نیاز به آموختن یکی از فریم ورکهای مطرح موجود را خواهد داشت به همراه آموختن مباحث مدیریت پروژه، آشنایی با آزمونهای واحد، کنترل کیفیت ، یکپارچگی مداوم و امثال آن.
ج) پردازش ابری
پردازش ابری شبیه به آنچیزی که مایکروسافت Azure ارائه میدهد، نیز یکی از نتایج مفهوم تجاری SaaS است. تمرکز پردازش ابری بر روی ارائهی وب سرورها، مکانهای ذخیره داده و امثال آن است. به این صورت شما دیگر درگیر تهیه و پرداخت هزینه جهت راه اندازی دیتاسنتر ویژهی خود نخواهید شد و بسیاری از هزینههای شما کاهش خواهند یافت. بهره برداری تجاری گسترده از این روش با توجه به توسعهی فریم ورکهای ویژهی این نوع پردازشها، آموزش و غیره ، بین سالهای 2010 و 2015 شروع خواهد شد.
د) اجرای موازی
پردازش ابری اثرات خاص خودش را بر روی دنیای نرم افزار و برنامه نویسی خواهد گذاشت. این طبیعت توزیع شده سبب خواهد شد که در آینده از برنامه نویسیهای چند ریسمانی و مسایل همزمانی حاصل از آنها بیشتر بشنوید و نهایتا معماری برنامهها به سمت استفاده از روشهای زیر سوق خواهند یافت:
Message-based distributed architectures, i.e.: see NServiceBus, Mass Transit or Rhino Service Bus
ه) برنامههای غنی وب یا Rich Internet Applications
Rich Internet Applications یا RIA نقش مهمی را در SaaS بازی خواهند کرد و هدفگیری مایکروسافت در این باره ارائه Silverlight 3.0 و Microsoft .NET RIA Services است. هر چند این موارد راه طولانی (یکی دو ساله) را در پیش خواهند داشت تا به حد استانداردهای لازم برسند اما حرکتهای مهمی در این زمینه به شمار میروند.
برداشتی آزاد از Development in 5 Years Would be Affected by
ترجیحا نوع Typescript را انتخاب کردم. البته در داخل فایل ts. امکان نوشتن جاوا اسکریپت هم هست. بعد از ایجاد پروژه اگر با تصویری شبیه به تصویر زیر روبرو شدید، در نتیجه تنظیمات نصب و راه اندازی به درستی صورت گرفته است.
اگر به قسمت solution explorer دقت کنید، فایلی به نام config.xml را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی این فایل، یک صفحهی گرافیکی باز خواهد شد که این امکان را به شما میدهد که پلاگینهای مورد نیاز خود، تنظیمات مربوط به نرم افزار تولیدی (مانند تنظیم ورژن ویندوزی که میخواهید app شما بر روی آن اجرا شود) و تنظیمات مربوط به هر یک از پلتفرمها را به صورت مجزا در اختیار داشته باشید.
یک فایل index.html هم در قالب پیشفرض قرار داده شده که بعدا میتوانید آن را تغییر دهید و یا صفحات دیگری را اضافه کنید. همان طور که در قسمتهای قبل گفته شد، قرار است ما یک وب اپلیکیشن طراحی کنیم و آن را درون Container بومی Cordova بسته بندی کنیم. لذا محدودیتی برای استفادهی از کتابخانههای مرتبط با CSS ، HTML و JavaScript نداریم و در ادامهی مقالات با مثالهای متعددی از آنها استفاده خواهیم کرد.
در فولدر scripts-->typeings-->cordova-->plugins اینترفیسهایی که برای دسترسی به امکانات بومی دستگاه تلفن فعلا در Cordova پشتیبانی میشوند، قرار گرفته است.
برای استفاده از تکنولوژیهای وب در محیط بومی دستگاه، در طی فرآیند کامپایل، Cordova یک اپلیکیشن را به وسیله دو چیز مهم که در زیر اشاره شده است، خواهد ساخت.
- یک اپلیکیشن با یک کامپوننت WebView که با مرورگر یکپارچه شده است.
- یه سری از منابعی که در داخل فایلهای اپلیکیشن وب ما قرار دارند.
برای یکپارچه شدن APIهای Cordova با وب پیج موجود، اندکی کد نیاز داریم که برای انکار لینکی شبیه لینک زیر را در فایل html خود استفاده میکنیم که فقط بعد از کامپایل وجود خارجی دارد؛ به صورت زیر:
<script src="cordova.js"></script>
در پایان هم برای فهمیدن اینکه APIهای Cordova در دسترس هستند، میتوانیم رخداد مربوط به devicerady را مدیریت کنیم؛ به صورت زیر:
document.addEventListener("deviceready", onDeviceReady, false); function onDeviceReady() { /* INIT */ }
برای مدیریت رخدادهای مربوط به pause و resume هم که نشان دهندهی ادامه برنامه (خارج شدن از حالت pause) و حالت تعلیق هستند، میتوان به شکل زیر عمل کرد:
function onDeviceReady() { // Handle the Cordova pause and resume events document.addEventListener('pause', onPause, false); document.addEventListener('resume', onResume, false); // TODO: Cordova has been loaded. Perform any initialization that requires Cordova here. } function onPause() { // TODO: This application has been suspended. Save application state here. } function onResume() { // TODO: This application has been reactivated. Restore application state here. }
حال قصد داریم پروژهی خود را که قرار است یک متن ساده را نشان دهد، با استفاده از شبیه ساز اجر ا کنیم. برای این منظور از قسمت toolbar ویژوال استودیو ، Solution Platform خود را انتخاب کنید و سپس میتوانید شبیه ساز مورد نظر خود را انتخاب کرده و برنامه را اجرا کنید. در اینجا محیط مورد نظر من اندروید است و برای این منظور هم میتوانم از شبیه ساز Android Emulator یا Ripple استفاده کنم. به دلیل سرعت کم شبیه ساز اندروید، میتوانید شبیه ساز YouWave را دانلود و اجرا کرده و در قسمتی که شبیه ساز را از toolbar ویژوال انتخاب میکردید، این بار گزینهی Device را انتخاب کنید. بعد از کامپایل برنامهی شما، فایل apk تولید شده بر روی شبیه ساز نصب خواهد شد و شما قادر خواهید بود آنرا اجرا کنید.
نتیجهی نهایی
با شبیه ساز Ripple
مطالعه بیشتر
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/dn879821(v=vs.140).aspx
http://blog.falafel.com/getting-started-with-cordova-and-multi-device-hybrid-app-in-visual-studio/
http://www.codeproject.com/Articles/860150/Visual-Studio-and-Apache-Cordova
نکته : وقتی پروژه را برای اولین بار اجرا میکنید شاید کمی طول بکشد تا نتیجهی نهایی را ببنید و آن هم به دلیل این است که ویژوال استودیو باید مجموعهای از package های مورد نیاز Cordova را دانلود کند.
در مقاله بعد با jQuery Mobile آشنا خواهیم شد و یک مثال برای کار کردن با آن در نظر خواهم گرفت.
ادامه دارد ...
public class BackgroundWorkerViewModel : BaseViewModel { private List<string> _myData; public BackgroundWorkerViewModel() { LoadDataCommand = new RelayCommand(OnLoadData); } public RelayCommand LoadDataCommand { get; set; } public List<string> MyData { get { return _myData; } set { _myData = value; RaisePropertyChanged(() => MyData); } } public bool IsBusy { get; set; } private void OnLoadData() { var backgroundWorker = new BackgroundWorker(); backgroundWorker.DoWork += (sender, e) => { MyData = new List<string> {"Test"}; Thread.Sleep(1000); }; backgroundWorker.RunWorkerCompleted += (sender, e) => { IsBusy = false; }; backgroundWorker.RunWorkerAsync(); } }
[TestFixture] public class BackgroundWorkerViewModelTest { #region Setup/Teardown [SetUp] public void SetUp() { _backgroundWorkerViewModel = new BackgroundWorkerViewModel(); } #endregion private BackgroundWorkerViewModel _backgroundWorkerViewModel; [Test] public void TestGetData() { _backgroundWorkerViewModel.LoadDataCommand.Execute(_backgroundWorkerViewModel); Assert.NotNull(_backgroundWorkerViewModel.MyData); Assert.IsNotEmpty(_backgroundWorkerViewModel.MyData); } }
public interface IWorker { void Run(DoWorkEventHandler doWork); void Run(DoWorkEventHandler doWork, RunWorkerCompletedEventHandler onComplete); }
public class AsyncWorker : IWorker { public void Run(DoWorkEventHandler doWork) { Run(doWork, null); } public void Run(DoWorkEventHandler doWork, RunWorkerCompletedEventHandler onComplete) { var backgroundWorker = new BackgroundWorker(); backgroundWorker.DoWork += doWork; if (onComplete != null) backgroundWorker.RunWorkerCompleted += onComplete; backgroundWorker.RunWorkerAsync(); } }
public class SyncWorker : IWorker { #region IWorker Members public void Run(DoWorkEventHandler doWork) { Run(doWork, null); } public void Run(DoWorkEventHandler doWork, RunWorkerCompletedEventHandler onComplete) { Exception error = null; var doWorkEventArgs = new DoWorkEventArgs(null); try { doWork(this, doWorkEventArgs); } catch (Exception ex) { error = ex; throw; } finally { onComplete(this, new RunWorkerCompletedEventArgs(doWorkEventArgs.Result, error, doWorkEventArgs.Cancel)); } } #endregion }
public class BackgroundWorkerViewModel : BaseViewModel { private readonly IWorker _worker; private List<string> _myData; public BackgroundWorkerViewModel(IWorker worker) { _worker = worker; LoadDataCommand = new RelayCommand(OnLoadData); } public RelayCommand LoadDataCommand { get; set; } public List<string> MyData { get { return _myData; } set { _myData = value; RaisePropertyChanged(() => MyData); } } public bool IsBusy { get; set; } private void OnLoadData() { IsBusy = true; // view is bound to IsBusy to show 'loading' message. _worker.Run( (sender, e) => { MyData = new List<string> {"Test"}; Thread.Sleep(1000); }, (sender, e) => { IsBusy = false; }); } }
[TestFixture] public class BackgroundWorkerViewModelTest { #region Setup/Teardown [SetUp] public void SetUp() { _backgroundWorkerViewModel = new BackgroundWorkerViewModel(new SyncWorker()); } #endregion private BackgroundWorkerViewModel _backgroundWorkerViewModel; [Test] public void TestGetData() { _backgroundWorkerViewModel.LoadDataCommand.Execute(_backgroundWorkerViewModel); Assert.NotNull(_backgroundWorkerViewModel.MyData); Assert.IsNotEmpty(_backgroundWorkerViewModel.MyData); } }
حلقه های تکرار
انواع حلقههای تکرار
- حلقه تکرار for in
- حلقه تکرار for to
- حلقه تکرار while do
در ادامه به بررسی و پیاده سازی مثال برای هر سه حلقه میپردازیم
#1 حلقه for سادهlet list1 = [ 1; 5; 100; 450; 788 ] for i in list1 do printfn "%d" i
1 5 100 450 788
for i in 1 .. 2 .. 10 do printf "%d " i
1 3 5 7 9
for c in 'a' .. 'z' do printf "%c " c
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z
for i in 10 .. -1 .. 1 do printf "%d " i
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
let beginning x y = x - 2*y let ending x y = x + 2*y for i in (beginning x y) .. (ending x y) do printf "%d " i
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
for i = 1 to 10 do printf "%d " i
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
for i = 10 downto 1 do printf "%d " i
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
for i = (beginning x y) to (ending x y) do printf "%d " i
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
#9 حلقه while do
ساختار کلی آن به صورت زیر است.
while test-expression do body-expression
open System let main() = let password = "monkey"//شناسه برای مقدار رمز عبور let mutable guess = String.Empty// شناسه برای حدس رمز عبور let mutable attempts = 0//تعداد دفعات تست while password <> guess && attempts < 3 do// تا زمانی که رمز عبور با حدس آن برابر نیست و تعداد دفعات تکرار کمتر از سه است Console.Write("What's the password? ")//چاپ پیغام در خروجی attempts <- attempts + 1//مقدار دفعات یکی افزایش مییابد guess <- Console.ReadLine()// حدس رمز عبور از ورودی دریافت میشود if password = guess then// اگر رمز عبور با حدس آن یکی بود Console.WriteLine("You got the password right!")// پیغام موفقیت else Console.WriteLine("You didn't guess the password")//پیغام عدم موفقیت Console.ReadKey(true) |> ignore//منتظر ورودی برای خروج از برنامه