شروع کار با Angular Material ۲
معرفی Kendo UI
- برای انتخاب بین فریم ورکهای SPA هم بهتر هست قسمت اشتراکهای سایت را بررسی کنید (خصوصا گروه بندیهای آنها را).
با تشکر از مطلب خوبی که بیان کردید.
امکان تعریف WorkFlowهای پیچیده و با شرایط و تنظیمات پیچیده نیز وجود دارد؟
به غیر از این کامپوننت ، کامپوننتهای دیگری هم وجود داره ؟ اگر ممکنه لیستی از این کامپوننتها را قرار بدهید.
همچنین میشه بعد از رسم کامل workFlow ذخیره سازی را انجام بدیم و بعد دوباره به همان شکل لود کنیم ؟
ASP.NET MVC #1
جناب نصیری، آیا راهی برای انتقال وب کنترل های و کامپوننت های نوشته شده برای وب فرم می شناسید، مثلا کنترل هایی مثل انتخاب تقویم فارسی، دراپ داون داری سرچ(برای فارن-کی ها)
این ها فکر کنم تردید های خیلیا باشه
فرض کنید برنامه را توسط دستورات ng build --watch و یا ng serve -o تهیه و یا اجرا کردهاید. در این حال، برای مثال جهت افزودن مجموعه آیکنهای قلم font-awesome به صورت زیر عمل کردهاید:
npm install font-awesome --save
"styles": [ "../node_modules/bootstrap/dist/css/bootstrap.css", "../node_modules/font-awesome/css/font-awesome.css", "styles.css" ],
به همین جهت باید یکبار آنها را بسته و مجددا از ابتدا اجرا کنید تا اینبار قلم آیکن font-awesome اعمال شده و قابل نمایش شود.
برای اضافه کردن یک فایل به عنوان منبع، از سوئیچ [embed[resource استفاده میشود. این سوئیچ محتوای هر نوع فایلی را که به آن پاس شود، به فایل PE اجرایی انتقال داده و جدول ManifestResourceDef را به روز میکند تا سیستم از وجود آن آگاه شود.
سوئیچ [link[Resource هم برای الحاق کردن یک فایل به اسمبلی به کار میرود و دو جدول ManifestResourceDef و FileDef را جهت معرفی منبع جدید و شناسایی فایل اسمبلی که حاوی این منبع است، به روز میکند. در این حالت فایل منبع embed نشده و باید در کنار پروژه منتشر شود.
csc هم قابلیتهای مشابهی را با استفاده از سوئیچهای resource/ و link/ دارد و به روز رسانی و دیگر اطلاعات تکمیلی آن مشابه موارد بالاست.
شما حتی میتوانید منابع یک فایل win32 را خیلی راحت و آسان به اسمبلی معرفی کنید. شما به آسانی میتوانید مسیر یک فایل res. را با استفاده از سوئیچ win32res/ در al یا csc مشخص کنید. یا برای embed کردن آیکن یک برنامه win32 از سوئیچ win32icon/ مسیر یک فایل ICO را مشخص کنید. در ویژوال استودیو اینکار به صورت ویژوالی در پنجره تنظمیات پروژه و برگهی Application امکان پذیر است. دلیل اصلی که آیکن برنامهها به صورت embed ذخیره میشوند این است که این آیکن برای فایل اجرایی یک برنامهی مدیریت شده هم به کار میرود.
فایلهای اسمبلی Win32 شامل یک فایل مانیفست اطلاعاتی هستند که به طور خودکار توسط کمپایلر سی شارپ تولید میگردند. با استفاده از سوئیچ nowin32manifest/ میتوان از ایجاد این نوع فایل جلوگیری کرد. این اطلاعات به طور پیش فرض شبیه زیر است:
<?xml version="1.0" encoding="UTF8" standalone="yes"?> <assembly xmlns="urn:schemasmicrosoftcom:asm.v1" manifestVersion="1.0"> <assemblyIdentity version="1.0.0.0" name="MyApplication.app" /> <trustInfo xmlns="urn:schemasmicrosoftcom:asm.v2"> <security> <requestedPrivileges xmlns="urn:schemasmicrosoftcom:asm.v3"> <requestedExecutionLevel level="asInvoker" uiAccess="false"/> </requestedPrivileges> </security> </trustInfo> </assembly>
موقعیکه شما یک اسمبلی میسازید باید فیلدهای منبع نسخه بندی را هم ذکر کنید. اینکار توسط خصوصیتها (Attributes) در سطح کد انجام میگیرد. این خصوصیات شامل موارد زیر هستند که در فضای نام Reflection قرار گرفتهاند.
using System.Reflection; // FileDescription version information: [assembly: AssemblyTitle("MultiFileLibrary.dll")] // Comments version information: [assembly: AssemblyDescription("This assembly contains MultiFileLibrary's types")] // CompanyName version information: [assembly: AssemblyCompany("Wintellect")] // ProductName version information: [assembly: AssemblyProduct("Wintellect (R) MultiFileLibrary's Type Library")] // LegalCopyright version information: [assembly: AssemblyCopyright("Copyright (c) Wintellect 2013")] // LegalTrademarks version information: [assembly:AssemblyTrademark("MultiFileLibrary is a registered trademark of Wintellect")] // AssemblyVersion version information: [assembly: AssemblyVersion("3.0.0.0")] // FILEVERSION/FileVersion version information: [assembly: AssemblyFileVersion("1.0.0.0")] // PRODUCTVERSION/ProductVersion version information: [assembly: AssemblyInformationalVersion("2.0.0.0")] // Set the Language field (discussed later in the "Culture" section) [assembly:AssemblyCulture("")]
جدول زیر اطلاعاتی در مورد سوئیچهای AL جهت مقداردهی این فیلدهای نسخه بندی دارد (کامپایلر سی شارپ این سوئیچها را ندارد و بهتر است از طریق همان خصوصیات در کدها اقدام کنید). بعضی از اطلاعات زیر با استفاده از سوئیچها قابل تغییر نیستند؛ چرا که این مقادیر یا ثابت هستند یا اینکه طبق شرایطی از بین چند مقدار ثابت، یکی از آنها انتخاب میشود.
نسخه منبع | سوئیچ AL.exe | توصیف خصوصیت یا سوئیچ مربوطه |
FILEVERSION | fileversion/ | System.Reflection.AssemblyFileVersionAttribute. |
PRODUCTVERSION | productversion/ | System.Reflection. AssemblyInformationalVersionAttribute |
FILEFLAGSMASK | - | Always set to VS_FFI_FILEFLAGSMASK (defined in WinVer.h as 0x0000003F). |
FILEFLAGS | - | همیشه صفر است |
FILEOS | - | در حال حاضر همیشه VOS__WINDOWS32 است |
FILETYPE | target/ | Set to VFT_APP if /target:exe or /target:winexe is specified; set to VFT_DLL if /target:library is specified. |
FILESUBTYPE | - | Always set to VFT2_UNKNOWN. (This field has no meaning for VFT_APP and VFT_DLL.) |
AssemblyVersion | version/ | System.Reflection.AssemblyVersionAttribute |
Comments | description/ | System.Reflection.AssemblyDescriptionAttribute |
CompanyName | company/ | System.Reflection.AssemblyCompanyAttribute |
FileDescription | title/ | System.Reflection.AssemblyTitleAttribute |
FileVersion | version/ | System.Reflection.AssemblyFileVersionAttribute |
InternalName | out/ | ذکر نام فایل خروجی بدون پسوند. |
LegalCopyright | copyright/ | System.Reflection.AssemblyCopyrightAttribute |
LegalTrademarks | trademark/ | System.Reflection.AssemblyTrademarkAttribute |
OriginalFilename | out | ذکر نام فایل خروجی بدون پسوند. |
PrivateBuild | - | همیشه خالی است. |
ProductName | product | System.Reflection.AssemblyProductAttribute |
ProductVersion | productversion | System.Reflection. AssemblyInformationalVersionAttribute |
SpecialBuild | - | همیشه خالی است. |
شما برای ویرایش این فایل میتوانید به راحتی آن را باز کرده و اطلاعات داخل آن را تغییر دهید. ویژوال استودیو نیز برای ویرایش این فایل، امکانات GUI را نیز فراهم کرده است. برای استفاده از این امکان، پنجرهی properties را در سطح Solution باز کرده و در تب Application روی Assembly Information کلیک کنید.
روش سوم: DTO (Data transfer objects)
در قسمتهای قبلی دو روش از روشهای موجود جهت تبادل دادهها بین لایهها، ذکر گردید و علاوه بر این، مزایا و معایب هر کدام از آنها نیز ذکر شد. در این قسمت دو روش دیگر، به همراه مزایا و معایب آنها برشمرده میشود. لازم به ذکر است هر کدام از این روشها میتواند با توجه به شرایط موجود و نظر طراح نرم افزار، دارای تغییراتی جهت رسیدن به یکسری اهداف و فاکتورها در نرم افزار باشد.
در این روش ما سعی میکنیم طراحی کلاسها را به اصطلاح مسطح ( flatten) کنیم تا بر مشکل double loop که در قسمت قبل بحث کردیم غلبه کنیم. در کد ذیل مشاهده میکنید که چگونه کلاس CusomerDTO از CustomerEntity ، مشتق میشود و کلاس Address را با CustomerEntity ادغام میکند؛ تا برای افزایش سرعت لود و نمایش دادهها، یک کلاس de-normalized شده ایجاد نماید.
public class CustomerDTO : CustomerEntity { public AddressEntity _Address = new AddressEntity(); }
در کد ذیل میتوانید مشاهده کنید که چگونه با استفاده از فقط یک loop یک کلاس de-normalized شده را پر میکنیم.
foreach (DataRow o1 in oCustomers.Tables[0].Rows) { CustomerDTO o = new CustomerDTO(); o.CustomerCode = o1[0].ToString(); o.CustomerName = o1[1].ToString(); o._Address.Address1 = o1[2].ToString(); o._Address.Address2 = o1[3].ToString(); obj.Add(o); }
UI هم به راحتی میتواند DTO را فراخوانی کرده و دیتا را دریافت کند.
مزایا و معایب روش DTO
یکی از
بزرگترین مزایای این روش سرعت زیاد در بارگذاری اطلاعات، به دلیل استفاده کردن از ساختار de-normalized میباشد. اما همین مسئله خود یک عیب محسوب میشود؛ به این دلیل که اصول شئ گرایی را نقض میکند.
روش چهارم: Hybrid approach (Entity + DTO)
از یک طرف کلاسهای Entity که دنیای واقعی را مدل خواهند کرد و همچنین اصول شئ گرایی را رعایت میکنند و از یک طرف دیگر DTO نیز یک ساختار flatten را برای رسیدن به اهداف کارآیی دنبال خواهند کرد. خوب، به نظر میرسد که بهترین کار استفاده از هر دو روش و مزایای آن روشها باشد.
زمانیکه سیستم، اهدافی مانند انجام اعمال CRUD را دنبال میکند و شما میخواهید مطمئن شوید که اطلاعات، دارای integrity میباشند و یا اینکه میخواهید این ساختار را مستقیما به کاربر نهایی ارائه دهید، استفاده کردن از روش (Entity) به عنوان یک روش normalized میتواند بهترین روش باشد. اما اگر میخواهید حجم بزرگی از دیتا را نمایش دهید، مانند گزارشات طولانی، بنابراین استفاده از روش DTO با توجه به اینکه یک روش de-normalized به شمار میرود بهترین روش میباشد.
کدام روش بهتر است؟
Non-uniform : این روش برای حالتی است که متدهای مربوط به data access تغییرات زیادی را تجربه نخواهند کرد. به عبارت دیگر، اگر پروژهی شما در آینده دیتابیسهای مختلفی را مبتنی بر تکنولوژیهای متفاوت، لازم نیست پشتیبانی کند، این روش میتواند بهترین روش باشد.Uniform : Entity, DTO, or hybrid : اگر امکان دارد که پروژهی شما با انواع مختلف دیتابیسها مانند Oracle و Postgres ارتباط برقرار کند، استفاده کردن از این روش پیشنهاد میشود.
صفحات مودال در بوت استرپ 3
TypeError: d is undefined ...fined){c+="-";a.each(this.params,function(){h[this]=d.attr(c+this)});this.adapt(...