برای شروع ابتدا مدل برنامه رو به صورت زیر تعریف کنید.
public class Category { public int Id { get; set; } public string Title { get; set; } }
public class CategoryMap : EntityTypeConfiguration<Entity.Category> { public CategoryMap() { ToTable( "Category" ); HasKey( _field => _field.Id ); Property( _field => _field.Title ) .IsRequired(); } }
using System.Data.Entity; using System.Data.Entity.Infrastructure; namespace DataAccess { public interface IUnitOfWork { DbSet<TEntity> Set<TEntity>() where TEntity : class; DbEntityEntry<TEntity> Entry<TEntity>() where TEntity : class; void SaveChanges(); void Dispose(); } }
چون کلاس DatabaseContext از اینترفیس IUnitOfWork ارث برده است برای همین از InheritedExport استفاده میکنیم.
[InheritedExport( typeof( IUnitOfWork ) )] public class DatabaseContext : DbContext, IUnitOfWork { private DbTransaction transaction = null; public DatabaseContext() { this.Configuration.AutoDetectChangesEnabled = false; this.Configuration.LazyLoadingEnabled = true; } protected override void OnModelCreating( DbModelBuilder modelBuilder ) { modelBuilder.Conventions.Remove<PluralizingTableNameConvention>(); modelBuilder.AddFormAssembly( Assembly.GetAssembly( typeof( Entity.Map.CategoryMap ) ) ); } public DbEntityEntry<TEntity> Entry<TEntity>() where TEntity : class { return this.Entry<TEntity>(); } }
public static class ModelBuilderExtension { public static void AddFormAssembly( this DbModelBuilder modelBuilder, Assembly assembly ) { Array.ForEach<Type>( assembly.GetTypes().Where( type => type.BaseType != null && type.BaseType.IsGenericType && type.BaseType.GetGenericTypeDefinition() == typeof( EntityTypeConfiguration<> ) ).ToArray(), delegate( Type type ) { dynamic instance = Activator.CreateInstance( type ); modelBuilder.Configurations.Add( instance ); } ); } }
برای پیاده سازی قسمت BusinessLogic ابتدا کلاس BusiessBase را در آن قرار دهید:
public class BusinessBase<TEntity> where TEntity : class { public BusinessBase( IUnitOfWork unitOfWork ) { this.UnitOfWork = unitOfWork; } [Import] public IUnitOfWork UnitOfWork { get; private set; } public virtual IEnumerable<TEntity> GetAll() { return UnitOfWork.Set<TEntity>().AsNoTracking(); } public virtual void Add( TEntity entity ) { try { UnitOfWork.Set<TEntity>().Add( entity ); UnitOfWork.SaveChanges(); } catch { throw; } finally { UnitOfWork.Dispose(); } } }
تمام متدهای پایه مورد نظر را باید در این کلاس قرار داد که برای مثال من متد Add , GetAll را براتون پیاده سازی کردم. UnitOfWork توسط ImportAttribute مقدار دهی میشود و نیاز به وهله سازی از آن نیست
کلاس Category رو هم باید به صورت زیر اضافه کنید.
public class Category : BusinessBase<Entity.Category> { [ImportingConstructor] public Category( [Import( typeof( IUnitOfWork ) )] IUnitOfWork unitOfWork ) : base( unitOfWork ) { } }
public class Plugin { public void Run() { AggregateCatalog catalog = new AggregateCatalog(); Container = new CompositionContainer( catalog ); CompositionBatch batch = new CompositionBatch(); catalog.Catalogs.Add( new AssemblyCatalog( Assembly.GetExecutingAssembly() ) ); batch.AddPart( this ); Container.Compose( batch ); } public CompositionContainer Container { get; private set; } }
- AssemblyCatalog : در اسمبلی مورد نظر به دنبال تمام Export Attributeها میگردد و آنها را به عنوان ExportedValue در Container اضافه میکند.
- TypeCatalog: فقط یک نوع مشخص را به عنوان ExportAttribute در نظر میگیرد.
- DirectoryCatalog : در یک مسیر مشخص تمام Assembly مورد نظر را از نظر Export Attribute جستجو میکند و آنها را به عنوان ExportedValue در Container اضافه میکند.
- ApplicationCatalog : در اسمبلی و فایلهای (EXE) مورد نظر به دنبال تمام Export Attributeها میگردد و آنها را به عنوان ExportedValue در Container اضافه میکند.
- AggregateCatalog : تمام موارد فوق را Support میکند.
class Program { static void Main( string[] args ) { Plugin plugin = new Plugin(); plugin.Run(); Category category = new Category(plugin.Container.GetExportedValue<IUnitOfWork>()); category.GetAll().ToList().ForEach( _record => Console.Write( _record.Title ) ); } }