بسته بندی نرم افزار الکترون
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: سه دقیقه

بعد از اینکه برنامه الکترون آماده شد، لازم است آن را به فایل‌های اجرایی پلتفرم‌های مختلف تبدیل کنیم. برای اینکار بسته معروف Electron-packager را مورد استفاده قرار می‌دهیم. برای نصب آن به شکل زیر اقدام کنید:
npm install electron-packager --save-dev
بعد از اینکه نصب شد، در فایل package.json در قسمت scripts، خصوصیت جدیدتری را وارد می‌کنیم:
"build":"electron-packager . myapp --platform=all --arch=all --overwrite"
این دستور شامل حداقل‌های آرگومان‌ها می‌باشد. در تشریح این دستور باید گفت اولین آرگومان، نام دایرکتوری است که برنامه شما در آن نوشته شده است و حاوی فایل package.json است و با قرار دادن علامت "." دایرکتوری جاری را معرفی کرده‌ایم. بعد از آن نام برنامه و فایل اجرایی برنامه است. بعد از آن فلگ‌ها آغاز می‌شوند که اولین فلگ مشخص میکند خروجی خود را برای چه پلتفرمی نیاز دارید و شامل مقادیر زیر می‌شود؛ یا اینکه عبارت all را برای در نظر گرفتن همه مقادیر وارد کنید.
darwin
سیستم عامل مکینتاش
linux
 سیستم عامل لینوکس
win32
 سیستم عامل ویندوز

فلگ بعدی معماری سیستم عامل را نشان میدهد که برای سیستم‌های 32 بیتی مقدار ia32 و برای سیستم‌های 64 بیتی مقدار x64 می‌باشد. ولی در صورتیکه همه مقادیر را در نظر دارید، می‌توانید همانند خط بالا از مقدار all استفاده کنید.

در همه حالات بالا اگر فقط تعدادی از آن‌ها را بخواهید وارد کنید، می‌توانید هر عبارت را با , از هم جدا سازید؛ مانند darwin,linux که برای این دو پلتفرم تنها نسخه اجرایی تولید می‌شود.

فلگ آخر اجباری نیست، ولی برای دفعات بعدی بسیار مناسب است. اگر از قبل یک بسته بندی وجود دارد، بسته بندی جدید بر روی قبلی‌ها رونویسی خواهد شد.

حال با دستور زیر در nodejs، عملیات بسته بندی را آغاز می‌کنیم:

npm run build
بعد از اجرای این دستور برای اولین بار، ممکن است برای هر پلتفرم، کتابخانه‌های مربوطه را دانلود کند تا بر اساس آن، عمل بسته بندی را انجام دهد. سپس در دایرکتوری پروژه، دایرکتوری‌های جدیدی را با نام‌های مشخصی خواهید یافت.
یکی از دیگر فلگ‌ها که کاربردی می‌باشد، برای نادیده گرفتن ورورد یک سری پکیج‌ها به بسته نهایی است که به طور پیش فرض جلوی ورود بسته‌های eletron-prebuilt و electron-packager را میگیرد. ولی اگر دوست دارید تا بسته‌های دیگری را نیز به این لیست اضافه کنید، دستو زیر را به کار ببرید:
--ignore=node_modules/<package_name>
یا
--ignore=node_modules/electron_[0-9]*

فلگ‌های پر استفاده دیگر این بسته:
 aap-version  نسخه برنامه
 app-copyright  متنی برای قانون کپی رایت
 asar موقعی که برنامه‌ای را بسته بندی می‌کنید، در دایرکتوری Resources/App، هنوز سورس برنامه وجود دارد که فایل اجرایی شما بدون آن قادر به ادامه فعالیت نیست. ولی اگر بخواهیم این سورس را در اختیار شخصی قرار ندهیم، باید از ویژگی asar استفاده کنیم. با استفاده از این فلگ، فایلی با نام app.asar جای این دایرکتوری ایجاد خواهد شد و دیگر نیازی نیست تا سورس برنامه همراه آن باشد.
 icon در صورتیکه قصد استفاده از آیکنی بجز آیکون الکترون را دارید.
 out به طور پیش فرض برنامه نهایی در دایرکتوری کاری پروژه اضافه می‌شود. در صورتیکه قصد دارید آن‌را در دایرکتوری بجز دایرکتوری کاری قرار دهید، از این ویژگی استفاده کنید.
 version-string این خصوصیت برای نسخه بندی برنامه است که فقط برای ویندوز کاربرد دارد و شامل خصوصیاتی چون نام محصول، نام سازنده، توصیف برنامه و ... می‌باشد:
--version-string.ProductName="Product"

                   Properties supported:
                   - CompanyName
                   - FileDescription
                   - OriginalFilename
                   - ProductName
                   - InternalName

prune
استفاده از این فلگ باعث می‌شود کلیه بسته‌های معرفی شده در dev-dependency به بسته نهایی اضافه نشوند

دستور بسته بندی بالا را نیز می‌توان به طور خلاصه‌تر نیز نوشت :

electron-packager . --all
این دستور با در نظر گرفتن همه پلتفرم‌ها و معماری آن‌ها، برای دایرکتوری جاری اجرا شده و نام برنامه و دیگر اطلاعات را از طریق فایل package.json به دست می‌آورد.