دو تنظیم ضروری VS.NET جهت کار با WPF و Silverlight
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه


تنظیم اول: تغییر نحوه‌ی نمایش پیش فرض فایل‌های XAML

اگر فایل XAML شما اندکی حجیم شود نمایش آن در VS.NET کمی طولانی خواهد شد و حالت پیش فرض نمایش در VS.NET هم split view mode است (نمایش XAML و پیش نمایش آن با هم). این مورد هم پس از مدتی تبدیل به عذاب می‌شود. برای رفع آن می‌توان حالت پیش فرض نمایش یک فایل XAML را به XAML View تنها تغییر داد.
برای این منظور به منوی Tools ، گزینه‌ی Options و سپس قسمت تنظیمات Text editor مراجعه کنید. در اینجا در قسمت XAML ، گزینه‌ی Miscellaneous را انتخاب کرده و سپس "Always open documents in full XAML view" را تیک بزنید.



حتی ممکن است این مورد هم رضایت بخش نباشد. در این حالت می‌توان ویرایشگر پیش فرض را کلا تغییر داد. Design tab را در پایین صفحه از دست می‌دهیم اما هنوز intellisense کار می‌کند و اگر نیاز به designer بود فقط کافی است کلیک راست کرده و گزینه‌ی View designer را انتخاب کرد:
روی یک فایل XAML دلخواه کلیک راست کرده و گزینه‌ی Open with را انتخاب کنید. سپس "Source Code (Text) Editor" را انتخاب کرده و روی دکمه‌ی Set as Default کلیک کنید. تمام!
هر چند Blend این مشکلات را ندارد و با فایل‌های حجیم XAML به خوبی کاری می‌کند.


تنظیم دوم: تغییر نحوه‌ی نمایش مشکلات ناشی از Binding

عموما اگر مشکلاتی در حین عملیات Binding در WPF یا Silverlight وجود داشته باشند، خطاها در Debugger Output Window نمایش داده می‌شوند. حالت پیش فرض هم فقط روی Error تنظیم شده است به این معنا که warning ها را مشاهده نخواهید کرد. برای تغییر این مورد باید به صورت زیر عمل کرد:
به منوی Tools ، گزینه‌ی Options و سپس قسمت تنظیمات Debugging مراجعه کنید. گزینه‌ی Output Window -> WPF Trace Settings را انتخاب نمائید. سپس در اینجا قسمت WPF trace settings را یافته و مقدار پیش فرض Data binding را که به Error تنظیم شده است، به Warning تنظیم نمائید.



  • #
    ‫۸ سال و ۱۲ ماه قبل، پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴، ساعت ۲۳:۲۰
    در ویژوال استودیو 2015 به صورت پیش فرض Data Binding بروی Warning قرار دارد.
  • #
    ‫۸ سال و ۵ ماه قبل، دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۹
    برای VS 2015 این تغییرات به صورت زیر هستند: