معرفی WPF Extended toolkit
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه


یکی از نکات جالبی که در مورد Silverlight وجود دارد این است که هر چند تنها قسمتی از WPF را به ارث برده (برای اینکه حجم افزونه‌ی آن قابل قبول باشد)، اما بیشتر از خود WPF مورد توجه مایکروسافت است! شاید یک دلیل آن استفاده از Silverlight در Windows phone 7 باشد. به عبارتی اگر برنامه نویس Silverlight هستید، هم اکنون برنامه نویس Windows phone 7 نیز می‌باشید.
این توجه بیشتر در Silverlight toolkit کاملا مشخص است. Silverlight toolkit از یک سری ابزار و کامپوننت برای توسعه‌ی ساده‌تر برنامه‌های Silverlight به صورت سورس باز و تهیه شده توسط مایکروسافت، تشکیل شده است. حجم WPF toolkit که آن هم توسط مایکروسافت به صورت سورس باز ارائه و به روز می‌شود حدود 2 مگابایت است؛ اما حجم Silverlight toolkit حدود 18 مگابایت می‌باشد! بسیاری از کنترل‌ها و امکانات Silverlight toolkit را در WPF نمی‌توانید پیدا کنید مانند BusyIndicator ، ChildWindow ، DataForm و غیره. نمونه‌ی دیگر این توجه WCF RIA Services است. هدفگیری اصلی این مورد نیز Silverlight است و نه WPF (که از آن در Visual studio LightSwitch هم استفاده کرده‌اند).
اخیرا یک گروه خیّر کار تبدیل و انتقال کنترل‌های Silverlight toolkit به WPF toolkit را شروع کرده است که حاصل آن از آدرس ذیل قابل دریافت است: (این هم یکی از مزیت‌های پروژه‌های سورس باز است)



  • #
    ‫۱۴ سال و ۱ ماه قبل، دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۹، ساعت ۱۹:۳۲
    نکته جالبی بود، مخصوصا حجم توکلیت‌ها
  • #
    ‫۱۲ سال و ۲ ماه قبل، شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ساعت ۱۷:۵۰
    میخواستم بدونم بهترین کنترل DatePicker فارسی برای WPF چی هستش؟ من خودم یه کنترل با 3 تا TextBox درست کردم ولی Binding اش رو نتونستم.
    • #
      ‫۱۲ سال و ۲ ماه قبل، شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ساعت ۱۷:۵۷
      (+)
      یا
      (+) هم نسخه WPF دارد