تهیه یک Clone از مخزن کدی در گوگل کد
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه


برای مثال پروژه "unhaddins" را در نظر بگیرید. این پروژه یک سری افزونه را جهت کار ساده‌تر با NHibernate ارائه داده است. برای مثال چگونه با WPF یا WCF و امثال آن بتوان به سادگی با NHibernate ارتباط برقرار کرد. این پروژه خروجی قابل دریافتی ندارد؛ به عبارتی یک سری سورس کد است. دریافت یک مخزن کد هم که از گوگل کد در این سمت مشکل است ... اما راه بهتری هم وجود دارد. یکی از خواص کار با سورس کنترل‌ها، امکان تهیه یک clone از یک مخزن کد است. تمام پروژه‌های موجود در گوگل کد هم به این شکل با SVN در دسترس هستند:
http://someproject.googlecode.com/svn/trunk/
که به جای someproject ، نام پروژه مورد نظر قرار خواهد گرفت.

برای نمونه، در سایت https://bitbucket.org ثبت نام کنید. سپس گزینه ایجاد یک مخزن جدید را انتخاب کرده:



و در صفحه‌ی باز شده، گزینه‌ی Import from Subversion را انتخاب کنید:



در اینجا Url خواسته شده باید شبیه به همان آدرس trunk فوق باشد و اگر تیک private فعال باشد (که هست)،‌ دیگران امکان دسترسی به مخزن کد شما را نخواهند داشت. البته این تنظیم پس از دریافت، در برگه‌ی Admin مخزن ایجاد شده نیز قابل تغییر است.

به علاوه سایت github.com هم هر چند بر اساس Git کار می‌کند، اما امکان تهیه یک کپی مطابق اصل از یک مخزن کد SVN را هم دارد؛ به شرح زیر:

یک اکانت رایگان در GitHub درست کنید. بعد یک مخزن خالی جدید را ایجاد کرده و در همان صفحه روی لینک Import a Subversion Repository کلیک کنید و آدرس svn مورد نظر را بدهید.

البته GitHub در دریافت پروژه unhaddins موفق عمل نکرد، اما bitbucket خیلی سریع کل آن‌را دریافت نمود.

  • #
    ‫۱۳ سال و ۵ ماه قبل، چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ساعت ۱۳:۳۴
    ‫روش جالبی بود. استفاده بردیم!