SQL Server 2008: Script Data
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه


افزونه‌ای برای SQL server 2005 به نام Database Publishing Wizard وجود داشت/دارد که توسعه‌ی آن به ظاهر برای SQL server 2008 متوقف شده است. توسط این افزونه می‌توان رکوردهای یک دیتابیس را به صورت عبارات T-SQL درآورد (هر رکورد را به صورت خودکار تبدیل به یک دستور insert می‌کند). به این صورت کار انتقال دیتا خصوصا به هاست‌هایی که دسترسی مستقیم restore کردن داده را نمی‌دهند، به سادگی صورت می‌گیرد. تنها کافی است خروجی کار یکبار بر روی دیتابیس مقصد اجرا شود تا رکوردهایی دقیقا با همان اطلاعات دیتابیس منبع در آن ایجاد گردند.
این قابلیت اکنون جزئی از management studio اس کیوال سرور 2008 است.
برای استفاده از آن بر روی دیتابیس مورد نظر در management studio 2008 کلیک راست کرده و گزینه زیر را انتخاب کنید:
Tasks -> Generate scripts…

در صفحه ویزاردی که ظاهر می‌شود، بر روی next کلیک کرده و در صفحه‌ی بعدی گزینه script data را یافته و مقدار آن‌را به true تنظیم نمائید (شکل زیر).



سپس بر روی next کلیک کرده و در صفحه بعد گزینه tables را انتخاب کنید. در ادامه با کلیک بر روی دکمه next ، در صفحه‌ی بعدی می‌توان تمامی جداول و یا تنها جداول مورد نظر را جهت تهیه اسکریپت داده‌های آن‌ها انتخاب نمود و در آخر عملیات تهیه اسکریپت insert داده‌ها به صورت خودکار صورت خواهد گرفت.
برای مشاهده تصاویر بیشتری از این عملیات ساده می‌توان به این مقاله رجوع نمود.

شایان ذکر است این قابلیت با نگارش‌های پائین‌تر اس کیوال سرور نیز کار می‌کند (برای مثال اتصال به اس کیوال سرور 2000 از طریق management studio 2008).