پروکسیها، پایهی مباحث AOP هستند. این اشیاء ویژهی ES 6، امکان ردیابی تغییرات را بر روی اشیاء جاوا اسکریپتی فراهم میکنند. ابتداییترین مثالی را که در این زمینه میتوان ارائه داد، بررسی تغییرات خواص Get و Set اشیاء هستند. فرض کنید شیء unicorn به صورت زیر تعریف شدهاست: var unicorn = {
legs: 4,
color: 'brown',
horn: true
};
اکنون میخواهیم اگر کسی درخواست مقدار خاصیت color این شیء را ارائه داد، بجای رنگ ...
ماژولها در ES 6
هدف از سیستم ماژولها در ES 6 ، مدیریت بهتر تعدادی قطعه کد جاوا اسکریپتی، به صورت یک واحد مشخص است. همچنین ماژولها امکان مخفی کردن قسمتهایی از کد را که نباید به صورت عمومی در دسترس قرارگیرند، نیز میسر میکنند. این مسایل سالها آرزوی برنامه نویسان جاوا اسکریپت بودهاند و برای برآورده کردن آنها به روشهای غیراستاندارد و کتابخانههای ثالثی روی آورده بودند. به همین جهت برای آشنایی بهتر با ماژولها در ES ...
Generators در حقیقت نوعی Iterator هستند. آنها نوع خاصی از توابع هستند که قابلیت تعلیق و از سرگیری مجدد را دارند. برای رسیدن به این هدف، اینبار تعریف function به صورت * function خواهد بود و در آن برای بازگشت مقادیر، از واژهی کلیدی yield استفاده میشود.
یک نمونه مثال ابتدایی از Generators را در کدهای زیر مشاهده میکنید: function* generator () {
yield 1;
// pause
yield 2;
// pause
yield 3;
// p ...
در مطلب Iterators به بررسی حلقههای for of پرداختیم. اما سؤال مهم اینجا است که for of چگونه یک iterator را پیدا میکند و چه چیزی سبب میشود تا بتواند این پیمایش را انجام دهد؟ پاسخ به این سؤال نیاز به آشنایی با مفهوم جدیدی در ES 6 به نام Symbols دارد.
Symbol یک primitive data type جدید در ES 6 است؛ دقیقا مانند اعداد، Boolean، رشتهها و امثال آنها. دو نکتهی مهم در مورد Symbols وجود دارد:
الف) منحصربفرد و immutable ( ...
یکی از اهداف ES 6 ، استاندارد سازی کار با Iterators و Iterables است. فرض کنید شیءایی را داریم که مجموعهای از عناصر را در بر دارد. این مجموعه میتواند آرایهای از عناصر باشد و یا set و map اضافه شده به ES 6 و یا حتی اشیایی که در زمان اجرا ایجاد میشوند. اگر این مجموعه Iterable باشد، حرکت بر روی آن یک Iterator را تولید میکند که امکان حرکت در این مجموعه را آیتم به آیتم میسر خواهد کرد:
هر Iterator شیءایی است که د ...
Destructuring assignment این امکان را به ES 6 اضافه کردهاست تا بتوان خواص یک شیء یا اعضای یک آرایه را با سهولت بیشتری به متغیرها نسبت داد و نگارش آن بسیار شبیه است به تعریف اشیاء یا آرایهها در جاوا اسکریپت.
Destructuring Arrays
بدون استفاده از Destructuring assignment برای دسترسی به اعضای یک آرایه و انتساب آنها به متغیرهای مختلف، روش متداول زیر مرسوم است: var first = someArray[0];
var second = someArra ...
در ES 6 تغییراتی جهت ساده سازی خواندن، نوشتن و همچنین بالا بردن امنیت متغیرها و پارامترها صورت گرفتهاند، تا دیگر شاهد یک سری رفتارهای عجیب و غریب، در حین کار با متغیرهای جاوا اسکریپتی نباشیم.
واژهی کلیدی let
تاکنون به کمک واژهی کلیدی var امکان تعریف متغیرها در جاوا اسکریپت مهیا بودند. برای نمونه در مثال زیر، متغیر x داخل بدنهی if با استفاده از var تعریف شدهاست: var doWork = function(flag){ ...
جاوا اسکریپت، پیاده سازی ECMA Script است (با تلفظ اکما اسکریپت) که به صورت مخفف به آن ES هم گفته میشود و ES 6، در حقیقت نگارش 6 این استاندارد است که به آن ECMA Script 2015 نیز میگویند (زمان نهایی شدن استاندارد آن سال 2015 است) و از زمان ارائهی جاوا اسکریپت، بزرگترین تغییر و تحول آن نیز محسوب میگردد. با ES 6 مواردی مانند کلاسها، برنامه نویسی تابعی (functional programming)، ماژولها و غیره اضافه شدهاند.
چرا باید ES ...
مدتی هست در لاگهای ELMAH سایت، یک چنین تزریقهای اس کیوال ناموفقی مشاهده میشوند:
اگر اخیرا به دیتابیس شما رکوردهایی با divهای نامرئی ("div style="display:none) که داخل آنها تبلیغات یک سری سایتهای کذایی وجود دارند، اضافه شدهاند، حتما مورد حملهی SQL Injection فوق واقع شدهاید.
مواردی را که باید بررسی کنید:
الف) آیا در سایت، قسمت ثبت ارجاعات را دارید؟
قبل از اینکه HTTP Refe ...
فرمت کوکیهای ASP.NET Identity از پروژهی سورس باز Katana دریافت شدهاست و تولید آن پس از لاگین کاربر، شامل مراحل زیر میباشد:
1- با استفاده از کلاس ApplicationUser، شیء ClaimsPrincipal را تولید میکند.
2- به این ClaimsPrincipal اطلاعاتی مانند ApplicationUser.Id و SecurityStamp اضافه میشوند.
3- در ادامه، ClaimsPrincipal به OWIN و کلاس CookieAuthenticationHandler آن ارسال میشود.
4- کار کل ...