یکی از مهمترین بخشهای هر برنامه، بخش ذخیره و بازیابی دیتا است. برای ذخیره سازی از طریق وب و مرورگر، راههای مختلف زیادی چون webStorage , Indexed DB , Sqlite , NeDB, و ... وجود دارند.
Sqlite دیتابیس مناسبی برای برنامههای چندسکویی است و عموما به عنوان
اولین گزینه استفاده میشود. برای کار با این دیتابیس، ما از ماژول sql.js که یکی از ماژولهای معروف در جاوااسکریپت است، استفاده میکنیم. برای نصب آن ...
از آنجا که الکترون از مفاهیم وب در دسکتاپ به خوبی پشتیبانی میکند، پس به راحتی میتوان از کتابخانههای تحت وب و جاوااسکرپیتی چون جی کوئری و آنگولار و ... استفاده کرد. پروژهای داریم که در آن، حین باز شدن صفحه، به کاربر پیام خوش آمد گویی نشان داده میشود: <!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<script src="./jquery.min.js"></script>
<meta charset="utf-8">
<title></title>
...
در نسخههای AngularJS 1.x عموماً با کمک کنترلرها و دایرکتیوها، میتوانیم ویژگیهای جدیدی را به اپلیکیشنهایمان اضافه کنیم؛ از دایرکتیوها برای ایجاد عناصر سفارشی HTML میتوانستیم (میتوانیم) استفاده کنیم. مشکل دایرکتیوها این است که برای ایجاد یک عنصر سفارشی ساده باید تنظیمات زیادی را انجام دهیم. در نسخهی AngularJS 1.5 یک API جدید با نام کامپوننت معرفی شده است و این قابلیت، مدل سادهی برنامهنویسی در کنترلرها و همچنین قدرت دایرکتیوها را در ...
همانطور که در مقاله « آغاز کار با الکترون » گفتیم، فرآیند اصلی، تنها فرآیندی است که توانایی استفاده از گرافیک بومی
سیستم عامل را دارد. ولی بسیاری از اوقات نیاز است در سمت renderProcess
توانایی انجام این کارها را داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم که همان
دیالوگهای open و save را از طریق Render Process اجرا نماییم.
الکترون برای اینکار از یک ماژول به نام remote استفاده میکند که وظیفه آن
برقراری ارتباط ...
در قسمت قبلی ، انبوهی از کدهای جاوااسکرپیتی را دیدیم که در کنار یکدیگر نوشته شده بودند و این حجم کد، در یک برنامهی واقعیتر افزایش پیدا میکند و بهتر است الگویهای کدنویسی آن را بهتر بشناسیم، تا کمتر به مشکل برخورد کنیم.
برای شناسایی ایرادات در کد و بهبود کیفیت کدها میتوانید از ابزارهای دستهی lint استفاده کنید که تعدادی از معروفترین این ابزارها ( jslint , cpplint , eslint , nodelint و ...) هستند.
...
در این مقاله قصد داریم قابلیت ایجاد قالب را در پروژههای ASP.NET MVC، فراهم کنیم تا ظاهر سایت یا به اصطلاح قالب سایت از طریق فایل کانفیگ تغییر کند. همانطور که میدانید معماری ASP.NET MVC براساس قراردادهای پیش فرض، قابل تعویض و تغییر طراحی شده است. یکی از این قراردادها، نحوهی پیدا کردن یک view برای کنترلر و اکشنهای آن است که به صورت زیر در ViewEngine تعریف شدهاست: ViewEngine.ViewLocationFormats= "~/Views/{controller}/{action} ...
در مقاله « آشنایی با الکترون » با نحوه نصب و راه اندازی آن آشنا شدیم. در این مقاله با تعدادی اصطلاح،
آشنا شده و یک برنامه ساده را برای نوشتن و خواندن فایلها، مینویسیم.
فرآیندها (Processes) در الکترون به دو بخش تقسیم میشوند: یک. فرآیند اصلی (Main Process ) که همان فایل جاوااسکریپتی
است و توسط main، در فایل package.json مشخص شدهاست .فرآیند اصلی تنها
فرآیندی است که قابلیت دسترسی به ا ...
فریمورک الکترون، ساخته شده توسط Github، مدتی است سر و صدای زیادی به پا کرده است و شرکتهای بزرگی در حال استفادهی از این فریمورک در برنامههای دسکتاپ خود هستند که Microsoft Visual Studio Code یکی از آنهاست. الکترون از چند لحاظ مورد لطف جامعهی برنامه نویسان قرار گرفته است که تعدادی از علل آن را بررسی میکنیم: ساخت برنامههای دسکتاپ به صورت چندسکویی (ویندوز، لینوکس، مک) استفاده از HTML,CSS,JavaScript که طراحان وب در این زمی ...
یکی از راحتترین راههای افزودن پکیجهای برنامه نویسی به پروژههای دات نت، از طریق Nuget
میباشد. این ابزار به قدری راحت است که من تصمیم گرفتم پکیجهای تیممان را
از طریق این سیستم دریافت کنیم. مزیت آن هم این است که بچههای تیم همیشه
به پکیجها دسترسی راحتتری دارند و هم اینکه در آینده به روز رسانی
سادهتری خواهند داشت. با توجه به اینکه سایت اصلی تنها پکیجهای عمومی را
پشتیبانی میکند و چیزی تحت عنوان پکیجهای شخصی ندارد، ...
یکی از مهمترین خصوصیات CLR این است که نوعها، ایمن هستند و همواره میداند که هر شیء از چه نوعی است. برای اثبات این ادعا میتوانید متد GetType را صدا بزنید تا به شما بگوید این شیء از چه نوعی است. متد GetType قابلیت رونویسی ندارد و به همین علت میتوانید مطمئن باشید که خروجی برگشتی دستکاری نشده است.
یکی از نیازهای طراحان این است که مرتبا نیاز به تبدیل نوعها را به یکدیگر دارند. CLR به شما اجازه میده ...