در این مقاله سعی داریم مراحل نوشتن و اجرای یک برنامهی ساده را تحت NET Core. و با بهره گیری از دیتابیس SQLite و EF7، دنبال کنیم. همچنین از آنجاییکه NET Core. به صورت چندسکویی طراحی شدهاست و تحت لینوکس و مکینتاش هم قابل اجراست، در نتیجه مناسب دیدم که ابزار نوشتن این پروژهی ساده نیز قابلیت چندسکویی داشته و تحت لینوکس و مکینتاش نیز قابل اجرا باشد. در نتیجه به جای Visual Studio در این مقاله از Visual Studio Code استفاده شده است.
...
جاوا اسکریپت به صورت single-thread عمل میکند. به این معنا که دو اسکریپت نمیتوانند به صورت همزمان اجرا شوند و باید یکی پس از دیگری اجرا شوند. سادهترین شکل برنامهنویسی غیرهمزمان در جاوا اسکریپت استفاده از callback میباشد. به عنوان مثال در سناریوی زیر Caller یکسری عملیات غیرهمزمان را مانند یک فراخوانی XHR و یا یک تایمر، انجام میدهد. زمانیکه Caller عملیات غیرهمزمانی را آغاز کرد، یک callback را به آن ارسال خواهد کرد و بعد از مطمئن شدن از ...
در مقالهی قبل توانستیم یک سری
از مدلهای مربوط به وبلاگ را آماده کنیم. در ادامه به تکمیل آن و همچین
آغاز تهیهی مدلهای مربوط به اخبار و پیغام خصوصی میپردازیم.
همکاران این قسمت: سلمان معروفی مدل گزارش دهی /// <summary>
/// Repersents a Report template for every cms section
/// </summary>
public class Report
{
#region ...
توابع Arrow در خیلی از زبانهای سطح بالا مثل #C و Java8 وجود دارد. حال این امکان به جاوااسکریپت نیز اضافه شدهاست که syntax ایی مشابه lambda expression در سی شارپ دارد. در این مقاله سعی بر معرفی تابع arrow در جاوا اسکریپت داریم و خواهیم گفت که به منظور خلاصه کردن سینتکس و اشتراک گذاری this نحوی با قلمروی والد خود بکار میروند. اجازه دهید تا به هر کدام از آنها به صورت جزییتر بپردازیم. یک سینتکس جدید برای توابع Arrow Functions راه ...
ماژولها در ES 6
هدف از سیستم ماژولها در ES 6 ، مدیریت بهتر تعدادی قطعه کد جاوا اسکریپتی، به صورت یک واحد مشخص است. همچنین ماژولها امکان مخفی کردن قسمتهایی از کد را که نباید به صورت عمومی در دسترس قرارگیرند، نیز میسر میکنند. این مسایل سالها آرزوی برنامه نویسان جاوا اسکریپت بودهاند و برای برآورده کردن آنها به روشهای غیراستاندارد و کتابخانههای ثالثی روی آورده بودند. به همین جهت برای آشنایی بهتر با ماژولها در ES ...
قصد داریم طی یک سری مقالات به توسعه یک سیستم مدیریت محتوا بپردازیم. مسلما فاصلهی زمانی بین انتشار مقالات این سری، کمی زیاد خواهد بود. ولی سعی خواهیم کرد تا قدم به قدم و با تحلیل و توضیح کافی هر بخش به این هدف برسیم. همکاران این قسمت: سلمان معروفی پیشنیازها: مطالعه مسیر آموزشی " Entity Framework Code-First " مطالعه مسیر آموزشی " Asp.NET MVC " مطالعه مقالات مربوط به " Asp.net Identity " مطالعه مسیر آموزشی " اصول ...
در ES 5 تنها آرایه (Array) و آبجکت (Object) را به عنوان ساختار دادهایی، به صورت توکار در اختیار داریم. Array یک کالکشن مبتنی بر ایندکس است. همچنین میتوان هر نوع مقداری را در آن ذخیره کرد: var collection = ['a', 1, /3/, {}];
یعنی هر کدام از اعضای آرایه میتوانند جنس متفاوتی داشته باشند. همانطور که در کد فوق مشاهده میکنید اعضای آرایه به ترتیب از کاراکتر، عدد، عبارت با قاعده و در نهایت یک شیء خال ...
Generators در حقیقت نوعی Iterator هستند. آنها نوع خاصی از توابع هستند که قابلیت تعلیق و از سرگیری مجدد را دارند. برای رسیدن به این هدف، اینبار تعریف function به صورت * function خواهد بود و در آن برای بازگشت مقادیر، از واژهی کلیدی yield استفاده میشود.
یک نمونه مثال ابتدایی از Generators را در کدهای زیر مشاهده میکنید: function* generator () {
yield 1;
// pause
yield 2;
// pause
yield 3;
// p ...
رسمیترین زبانهای شیء گرا از کلاسها و وراثت مربوط به آنها پشتیبانی میکنند؛ ولی از زمانی که JavaScript ساخته شد، به دلیل نداشتن کلاسها باعث سردرگمی بیشتر توسعه دهندهها شد. برای آشنایی با مباحث شیء گرایی در جاوااسکریپت ^ و ^ را مطالعه کنید. در واقع کلاسها در ES 6 هم واقعا مانند کلاسها در سایر زبانها نبوده و صرفا یک syntax آسان بر فراز روشهای پیاده سازی انواع دادههای شخصی در ورژنها قبلی میباشند. این syntax به معنای تول ...