اشتراکها
Rust، یک زبان برنامه نویسی است که به دلیل ایمنی و عملکرد مشهور است و مفهوم مالکیت را برای مدیریت مؤثر حافظه معرفی میکند. با رعایت مجموعهای از قوانین زمان کامپایل، توسعه دهندگان Rust میتوانند مشکلات مربوط به حافظه را کاهش داده و کد خود را بهینه کنند. این مقاله، قوانین مالکیت، مشکلاتی را که حل میکند و مثالهای مختلفی را برای نشان دادن کاربرد آن، بررسی میکند.
قوانین مالکیت
مالکیت در Rust به جلوگیری از چندین مشکل مدیریت حافظه کمک میکند، از جمله:
هر مقدار در Rust دارای یک متغیر مرتبط به نام مالک آن است
به مثال زیر توجه کنید:
در این مورد، s1 یک اشارهگر است که در stack قرار دارد؛ در حالیکه مقدار "Rust" در heap قرار میگیرد.
طبق قوانین مالکیت:
تلاش برای ارجاع به s1 پس از خارج شدن آن از scope، منجر به خطا میشود؛ زیرا مقدار آن از heap حذف شده و دیگر وجود ندارد.
مالکیت منحصر بهفرد (در هر لحظه فقط یک مالک میتواند وجود داشته باشد)
اگر برای انتقال s1 به s2 از کد زیر استفاده کنید:
Rust بهطور خودکار مقدار s1 را به s2 منتقل میکند و اطمینان حاصل میکند که تنها یک مالک در یک زمان حضور دارد.
Cloning Values
اگر بخواهیم بجای جابجایی مقدار، آن را تولید/نمونهسازی مجدد (cloning) کنیم، میتوانیم با فراخوانی متد ()clone اینکار را انجام دهیم:
اکنون s2 کپی خود را از مقدار s1 دارد.
Primitive Data و Cloning
در Rust، دادههای اولیه بهطور کامل در stack ذخیره میشوند و بهطور پیش فرض clone میشوند. نمونه سازی مجدد این انواع، ارزان است و تفاوتی بین clone و moving وجود ندارد.
پاس دادن Variables به Functions
ارسال یک متغیر به یک تابع، همان تأثیری را دارد که یک متغیر را به متغیر دیگری اختصاص میدهیم. به عنوان مثال، اگر s1 را به یک تابع ارسال کنیم، مالک جدید رشته p1 است ( p1 نام آرگومان تابع است). برای رفع هرگونه خطایی که ممکن است به این دلیل ایجاد شود، میتوانیم s1 را clone کرده و به تابع ارسال کنیم.
سیستم مالکیت Rust، یک راه قدرتمند را برای مدیریت حافظهی در زمان کامپایل فراهم میکند و از مشکلات رایج مرتبط با حافظه جلوگیری میکند. با درک و پیروی از قوانین مالکیت، میتوانید کد ایمنتر و کارآمدتری را در Rust بنویسید.
قوانین مالکیت
- هر مقدار در Rust دارای یک متغیر مرتبط به نام مالک آن است.
- در هر لحظه فقط یک مالک میتواند وجود داشته باشد.
- وقتی مالک از scope خارج میشود، مقدار مرتبط حذف میشود.
مالکیت در Rust به جلوگیری از چندین مشکل مدیریت حافظه کمک میکند، از جمله:
- Memory/resource leaks
- Double free
- Use after free
هر مقدار در Rust دارای یک متغیر مرتبط به نام مالک آن است
به مثال زیر توجه کنید:
let s1 = String::from("Rust");
طبق قوانین مالکیت:
- s1 مالک دادههای ذخیره شدهی در heap است.
- هنگامیکه s1 از scope خارج شود، دادههای آن نیز پاک میشوند.
تلاش برای ارجاع به s1 پس از خارج شدن آن از scope، منجر به خطا میشود؛ زیرا مقدار آن از heap حذف شده و دیگر وجود ندارد.
اگر برای انتقال s1 به s2 از کد زیر استفاده کنید:
let s2 = s1;
Cloning Values
اگر بخواهیم بجای جابجایی مقدار، آن را تولید/نمونهسازی مجدد (cloning) کنیم، میتوانیم با فراخوانی متد ()clone اینکار را انجام دهیم:
let s2 = s1.clone();
Primitive Data و Cloning
در Rust، دادههای اولیه بهطور کامل در stack ذخیره میشوند و بهطور پیش فرض clone میشوند. نمونه سازی مجدد این انواع، ارزان است و تفاوتی بین clone و moving وجود ندارد.
پاس دادن Variables به Functions
ارسال یک متغیر به یک تابع، همان تأثیری را دارد که یک متغیر را به متغیر دیگری اختصاص میدهیم. به عنوان مثال، اگر s1 را به یک تابع ارسال کنیم، مالک جدید رشته p1 است ( p1 نام آرگومان تابع است). برای رفع هرگونه خطایی که ممکن است به این دلیل ایجاد شود، میتوانیم s1 را clone کرده و به تابع ارسال کنیم.
سیستم مالکیت Rust، یک راه قدرتمند را برای مدیریت حافظهی در زمان کامپایل فراهم میکند و از مشکلات رایج مرتبط با حافظه جلوگیری میکند. با درک و پیروی از قوانین مالکیت، میتوانید کد ایمنتر و کارآمدتری را در Rust بنویسید.
The missing scope - Tenant-Singleton
If a singleton is created once per application, you can probably guess that a tenant-singleton is created once per tenant.
So when might you need this scope? Think of any object that is expensive to create or needs to maintain state yet should be isolated for each tenant. Good examples would be NHibernate's Session Factory, RavenDB's Document Store or ASP.NET's Memory Cache.
اشتراکها
پلاگین angular-confirm
Features
Compatible with both TypeScript and ES6 (I strongly recommend to use TypeScript)
Dependency Injection, built-in Inversion of Control container
Exceptions handler layer (helps to focus on logic)
Own modularity system (split your system into reusable modules)
WebSockets module (based on socket.io)
Reactive microservices support with messages patterns (transport via TCP / Redis)
Testing utilities
سلام
من Visual Studio Tools for Apache Cordova CTP3.1 رو کامل نصب کردم
اون پیغام Getting started with Visual Studio رو هم نشون داد ولی موقع اجرا با Ripple یا build پروژه با پیغام زیر مواجه میشم و برنامه اجرا نمیشه و هیچ اروری هم تو Error List نیست
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
------ Build started: Project: BlankCordovaApp4, Configuration: Debug Android ------ 1> GeneratedJavascript=scripts\index.js;scripts\index.js.map;scripts\platformOverrides.js;scripts\platformOverrides.js.map 1> D:\Project Dot Net\BlankCordovaApp4\BlankCordovaApp4>call "C:\Program Files (x86)\nodejs\"\nodevars.bat 1> Your environment has been set up for using Node.js 0.12.7 (ia32) and npm. 1> ------ Ensuring correct global installation of package from source package directory: C:\PROGRAM FILES (X86)\MICROSOFT VISUAL STUDIO 12.0\COMMON7\IDE\EXTENSIONS\MH2WEJOO.42Y\packages\vs-mda 1> ------ Name from source package.json: vs-mda 1> ------ Version from source package.json: 0.1.75 1> ------ Current globally installed version: 0.1.75 1> ------ Package already installed globally at correct version. ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ========== ========== Deploy: 0 succeeded, 0 failed, 0 skipped ==========
- C++ Linux project - Remote header sync is broken in Visual Studio 16.3
- Visual Studio 16.3 opens some files with notepad
- Fixed an issue with the Show Output window either closing too quickly.
- Fixed an issue where Visual Studio 2019 stops responding in several scenarios, including opening a solution, changing solution configuration, and closing a solution.
اشتراکها
کتابخانه imhere-angular-wizard
Imhere-Angular-wizard is a component that will make it easy for you to create wizards in your app. You can check a running example of the wizard Demo