A 9-Hour Go Course for Beginners
⭐️ Contents ⭐️
(0:00:00) Intro
(0:03:17) Ch 1. Why write Go?
(0:27:39) Ch 2. Variables
(0:51:11) Ch 3. Functions
(1:16:58) Ch 4. Structs
(1:34:36) Ch 5. Interfaces
(2:00:26) Ch 6. Errors
(2:22:01) Ch 7. Loops
(2:48:21) Ch 8. Slices
(3:39:54) Ch 9. Maps
(4:06:19) Ch 10. Advanced functions
(4:31:03) Ch 11. Pointers
(4:48:02) Ch 12. Local development
(5:31:43) Ch 13. Channels & concurrency
(6:07:38) Ch 14. Mutexes
(6:30:56) Ch 15. Generics
(6:38:38) Ch 16. Quiz
(6:43:13) P1. RSS aggregator project
(6:53:43) P2. Chi router
(7:11:37) P3. Postgres database
(7:39:10) P4. Authentication w/ API keys
(8:18:28) P5. Many to many relationships
(8:39:13) P6. Aggregation worker
(9:05:28) P7. Viewing blog posts
Rider 2021.1 منتشر شد
نگارش نهایی Angular 7 منتشر شد
Tools -> Code Snippets Manager (Ctrl+K,Ctrl+B)
در ویژوال استودیو 2010 دو نوع snippet وجود دارد :
1- Expansion snippets : که در محل کرسر (Cursor) اضافه میشوند . مثل cw و enum که به ترتیب دستور writeLine و ساختار یک enum را ایجاد میکنند .
2- SurroundsWith snippets : که میتوانند یک تکه کد انتخاب شده را در بر بگیرند مثل for و یا do که کد انتخاب شده را در یک حلقه for و do-while محصور میکنند .
نکته ای که باید توجه داشت این است که یک snippet میتواند از هر دو نوع باشد . برای مثال for و do و یا if ، در صورتی که کدی انتخاب شده باشد آن را محصور میکنند و گرنه ساختار خالی مرتبط را در محل cursor اضافه میکنند .
همانطور که در ابتدا هم ذکر شد ، علاوه بر snippetهای آمادهی موجود ، توسعه دهنده میتواند قطعه کدهایی را خود ایجاد کرده و مورد استفاده قرار دهد .
در اینجا یک expansion snippet خواهیم ساخت تا کار اضافه کردن بلاک try-catch-finally را برای ما انجام دهد .
- ابتدا یک فایل xml به پروژه اضافه میکنیم و آنرا TryCatchFinally.snippet مینامیم . توجه کنید که نام فایل باید به .snippet ختم شود .
- فایل را باز و درون آن راست کلیک کرده و گزینه Insert snippet > Snippet را انتخاب میکنیم . با اینکار یک قالب پایه snippet ( که یک ساختار xml ) است به فایل اضافه میشود . هر فایل snippet از دو بخش اصلی header و snippet تشکیل شده که بخش header اطلاعاتی کلی درباره قطعه کد را نگهداری میکند و بخش snippet مربوط به تعریف محتوای قطعه کد است .
<codesnippet format="1.0.0" xmlns="http://schemas.microsoft.com/VisualStudio/2005/CodeSnippet"> <header> <title>title</title> <author>author</author> <shortcut>shortcut</shortcut> <description>description</description> <snippettypes> <snippettype>SurroundsWith</snippettype> <snippettype>Expansion</snippettype> </snippettypes> </header> <snippet> <declarations> <literal> <id>name</id> <default>value</default> </literal> </declarations> <code language="XML"> <!--[CDATA[<test--> <name>$name$</name> $selected$ $end$]]> </code> </snippet> </codesnippet>
- قالب پیش فرض شامل هر دو نوع snippet است .
<codesnippet format="1.0.0" xmlns="http://schemas.microsoft.com/VisualStudio/2005/CodeSnippet"> <header> ... <snippettypes> <snippettype>SurroundsWith</snippettype> <snippettype>Expansion</snippettype> </snippettypes> </header> ... </codesnippet>
از آنجا که قصد داریم یک Expansion snippet بسازیم پس تگ SurroundsWith را حذف میکنیم .
<snippettypes> <snippettype>Expansion</snippettype> </snippettypes>
- در بخش header مقدار تگ Title را به “Try Catch Finally”و مقدار تگ Shortcut را به “trycf” و Description را به “Adds a try-catch-finally block ” تغییر میدهیم . Title عنوان snippet است و وجود آن ضروری است . اضافه کردن shortcut اختیاری است و به عنوان یک متن میانبر برای اضافه کردن snippet استفاده میشود .
<Header> <Title>Try Catch Finally</Title> <Author>mohsen.d</Author> <Shortcut>trycf</Shortcut> <Description>Adds a try-catch-finally block</Description>
- تگ Literal برای تعریف جایگزین برای بخشی از کد درون snippet که احتمال دارد پس از اضافه شدن ، توسط برنامه نویس و یا در صورت استفاده از function توسط خود ویژوال استودیو تغییر کند استفاده میشود . در قطعه کد try-catch-finally ، ما میخواهیم به کاربر اجازه بدهیم که نوع استثنائی را که catch میشود تغییر دهد .
تگ id نامی برای بخش قابل ویرایش تعریف میکند ( که از آن در ادامه در تعریف خود قطعه کد استفاده میکنیم ) . آنرا به “ExceptionName” تغییر میدهیم . تگ default هم مقدار پیش فرضی را برای آن بخش مشخص میکند . ما میخواهیم تمام استثناها را Catch کنیم پس مقدار پیش فرض را برابر "Exception" قرار میدهیم .
..... <declarations> <literal> <id>ExceptionName</id> <default>Exception</default> </literal> </declarations> ...
- و در تگ Code ، خود قطعه کدی که ویژوال استودیو باید آن را اضافه کند ، تعریف میشود . مقدار مشخصه Language آن را به CSharp تغییر میدهیم و محتویات داخل آنرا به شکل زیر اضافه میکنیم .
<code language="CSharp"> <!--[CDATA[ try { $end$ } catch($ExceptionName$) { } finally { } ]]--> </code>
به نحوه استفاده از ExceptionName که در قسمت Literal تعریف کردیم توجه کنید . عبارت $end$ هم یک کلمه رزرو شده است که محل قرار گرفتن cursor را بعد از اضافه شدن قطعه کد مشخص میکند .
- در نهایت snippet ما به شکل زیر خواهد بود :
<codesnippet format="1.0.0" xmlns="http://schemas.microsoft.com/VisualStudio/2005/CodeSnippet"> <header> <title>Try Catch Finally</title> <author>mohsen.d</author> <shortcut>trycf</shortcut> <description>Adds a try-catch-finally block</description> <snippettypes> <snippettype>Expansion</snippettype> </snippettypes> </header> <snippet> <declarations> <literal> <id>ExceptionName</id> <default>Exception</default> </literal> </declarations> <code language="CSharp"> <!--[CDATA[ try { $end$ } catch($ExceptionName$) { } finally { } ]]--> </code> </snippet> </codesnippet>
اضافه کردن snippet ساخته شده به visual studio
دو راه برای اضافه کردن snippet تعریف شده به ویژوال استودیو وجود دارد :
روش اول قرار دادن فایل .snippet در پوشه code snippets ویژوال استودیو است که مسیر پیش فرض آن
C:\Users\<UserName>\Documents\Visual Studio 2010\Code Snippets\
گزینه دوم import کردن فایل .snippet به داخل ویژوال استودیو است . در ویژوال استودیو به مسیر
Tools -> Code Snippets Manager (Ctrl+K,Ctrl+B)
استفاده از snippet ساخته شده
برای استفاده از snippet میتوانیم متن میانبر تعریف شده را تایپ کنیم و با دو بار فشردن کلید tab قطعه کد تعریف شده به محل کرسر اضافه میشودهمینطور با فشردن کلیدهای Ctrl+K و Ctrl+X به صورت پشت سر هم منوی “Insert Snippet” ظاهر میشود که از طریق آن میتوانیم Snippet موردنظر را یافته ( بدنبال Title تعریف شده برای snippet در پوشه ای که آنرا ذخیره کرده اید بگردید ) و با انتخاب آن کد تعریف شده اضافه خواهد شد .
برای آشنایی با روشهای مختلف دسترسی به snippetها اینجا را بررسی کنید .
ابزارها
در این پروژه هم مجموعه snippetهای موجود ویژوال استودیو 2010 برای زبان سی شارپ ، جهت سازگاری با stylecop ویرایش و refactor شده اند ( در کنار تعریف snippetهای دیگر ).
Warp is a modern, Rust-based terminal with AI built in so you and your team can build great software, faster.
Warp is the terminal reimagined with AI and collaborative tools for better productivity.
انتشار Visual Studio 2022 Preview 2
Live Charts برای WPF
<script src="cordova.js"></script>
مثال برای اندروید
(function () { "use strict"; document.addEventListener( 'deviceready', onDeviceReady.bind( this ), false ); function onDeviceReady() { // Handle the Cordova pause and resume events document.addEventListener( 'pause', onPause.bind( this ), false ); document.addEventListener('resume', onResume.bind(this), false); document.addEventListener('menubutton', onMenuButton.bind(this), false); document.addEventListener('backbutton', onBackButton.bind(this), false); //document.addEventListener('searchbutton', onResume.bind(this), false); //document.addEventListener('endcallbutton', onResume.bind(this), false); //document.addEventListener('offline', onResume.bind(this), false); //document.addEventListener('online', onResume.bind(this), false); //document.addEventListener('startcallbutton', onResume.bind(this), false); //document.addEventListener('volumedownbutton', onResume.bind(this), false); //document.addEventListener('volumeupbutton', onResume.bind(this), false); // TODO: Cordova has been loaded. Perform any initialization that requires Cordova here. }; function onPause() { // TODO: This application has been suspended. Save application state here. alert("paused"); }; function onResume() { alert("resume"); }; function onMenuButton() { alert("menu"); }; function onBackButton() { alert("back button"); }; } )();
.در مقالات آینده از افزونههای موجود، برای مدیریت رخدادهای باتری سیستم استفاده خواهیم کرد
jQuery Mobile
Phones/Tablets
Android 1.6+
BlackBerry 5+
iOS 3+
Windows Phone 7
WebOS 1.4+
Symbian (Nokia S60)
Firefox Mobile Opera Mobile 11+
Opera Mini 5+
Desktop browsers
Chrome 11+
Firefox 3.6+
Internet Explorer 7+
Safari
برای نصب jQuery Mobile کافی است دستورات زیر را در package manager console ویژوال استودیو استفاده کنید:
PM>install-package jquery
PM>install-package jquery.mobile.rtl
بعد از دانلود فایلهای مورد نظر خود، فولدری بنام jquery.mobile.rtl در ریشه پروژه ایجاد خواهد شد. به ترتیب فایل های rtl.jquery.mobile-1.4.0.css و rtl.jquery.mobile-1.4.0.js موجود در زیر شاخههای فلدر مذکور را به head و آخر body فایل index.html اضافه کنید.
<!DOCTYPE html> <html> <head> <meta charset="utf-8" /> <title>CordovaApp01</title> <!-- CordovaApp01 references --> <link href="css/index.css" rel="stylesheet" /> <link href="jquery.mobile.rtl/css/themes/default/rtl.jquery.mobile-1.4.0.css" rel="stylesheet" /> </head> <body> <div data-role="page" id="page1"> <div data-role="header"> <h1>اولین برنامه</h1> </div> <div data-role="content"> <p>سلام من محتوای اولین برنامه هستم</p> </div> <div data-role="footer"> <h1>من فوتر هستم</h1> </div> </div> <!-- Cordova reference, this is added to your app when it's built. --> <script src="scripts/jquery-2.1.3.min.js"></script> <script src="cordova.js"></script> <script src="scripts/platformOverrides.js"></script> <script src="scripts/index.js"></script> <script src="jquery.mobile.rtl/js/rtl.jquery.mobile-1.4.0.js"></script> </body> </html>
نتیجهی نهایی به شکل زیر خواهد بود:
در مقالهی بعد به استفاده از pluginها خواهیم پرداخت.
ادامه دارد...