در متد GetScan در پایان کار، نیاز است منابع COM مورد استفاده رها شوند تا نشتی حافظه رخ ندهد:
finally { if(image!=null) Marshal.ReleaseComObject(image); if(dialog!=null) Marshal.ReleaseComObject(dialog); }
finally { if(image!=null) Marshal.ReleaseComObject(image); if(dialog!=null) Marshal.ReleaseComObject(dialog); }
public string SafeFarsiStr(string input)
{
return input.Replace("ی", "ی").Replace("ک", "ک");
}
--اسکریپتی برای یک دست سازی ی و ک در تمامی رکوردهای تمامی جداول دیتابیس جاری
-- اسکریپت زیر ی و ک فارسی را به عربی تبدیل میکند
-- در صورت نیاز به حالت عکس ، جای مقادیر عددی یونیکد را تعویض نمائید
USE TestDb;
DECLARE @Table NVARCHAR(MAX),
@Col NVARCHAR(MAX)
DECLARE Table_Cursor CURSOR
FOR
--پیدا کردن تمام فیلدهای متنی تمام جداول دیتابیس جاری
SELECT a.name, --table
b.name --col
FROM sysobjects a,
syscolumns b
WHERE a.id = b.id
AND a.xtype = 'u' --User table
AND (
b.xtype = 99 --ntext
OR b.xtype = 35 -- text
OR b.xtype = 231 --nvarchar
OR b.xtype = 167 --varchar
OR b.xtype = 175 --char
OR b.xtype = 239 --nchar
)
OPEN Table_Cursor FETCH NEXT FROM Table_Cursor INTO @Table,@Col
WHILE (@@FETCH_STATUS = 0)
BEGIN
EXEC (
'update [' + @Table + '] set [' + @Col +
']= REPLACE(REPLACE(CAST([' + @Col +
'] as nvarchar(max)) , NCHAR(1740), NCHAR(1610)),NCHAR(1705),NCHAR(1603)) '
)
FETCH NEXT FROM Table_Cursor INTO @Table,@Col
END CLOSE Table_Cursor DEALLOCATE Table_Cursor
public void ProcessRequest (HttpContext context) { FtpWebRequest request = (FtpWebRequest)WebRequest.Create("serverpath" + "filename"); request.UsePassive = false; request.Credentials = new NetworkCredential("user", "pass"); // byte[] fileBytes = null; using (FtpWebResponse response = (FtpWebResponse)request.GetResponse()) { using (Stream responseStream = response.GetResponseStream()) { context.Response.Cache.SetCacheability(HttpCacheability.NoCache); context.Response.ContentType = MediaTypeNames.Application.Pdf; context.Response.AddHeader("content-disposition", "attachment; filename=test.pdf"); context.Response.BufferOutput = false; // to prevent buffering //context.Response.Buffer = true; context.Response.Clear(); byte[] buffer = new byte[262144]; int bytesRead = 0; while ((bytesRead = responseStream.Read(buffer, 0, buffer.Length)) > 0) { context.Response.OutputStream.Write(buffer, 0, bytesRead); } context.Response.OutputStream.Flush(); context.Response.OutputStream.Close(); context.Response.End(); } } request.Abort(); context.ApplicationInstance.CompleteRequest(); }
PM> Install-Package NBench PM> Install-Package NBench.Runner
[PerfBenchmark(RunMode = RunMode.Iterations, TestMode = TestMode.Measurement)] [MemoryMeasurement(MemoryMetric.TotalBytesAllocated)] public void AddMemoryMeasurement() { const int numberOfAdds = 1000000; var dictionary = new Dictionary<int, int>(); for (var i = 0; i < numberOfAdds; i++) { dictionary.Add(i, i); } } [PerfBenchmark(RunMode = RunMode.Iterations, TestMode = TestMode.Measurement)] [GcMeasurement(GcMetric.TotalCollections, GcGeneration.AllGc)] public void MeasureGarbageCollections() { var dataCache = new List<int[]>(); for (var i = 0; i < 500; i++) { for (var j = 0; j < 10000; j++) { var data = new int[100]; dataCache.Add(data.ToArray()); } dataCache.Clear(); } }
D:\Prog\NBenchSample\packages\NBench.Runner.0.3.4\lib\net45\NBench.Runner.exe "D:\Prog\NBenchSample\NBenchSample\bin\Release\NBenchSample.exe"
--------------- RESULTS: NBenchSample.Program+AddMemoryMeasurement --------------- TotalBytesAllocated: Max: 47,842,944.00 bytes, Average: 42,002,757.60 bytes, Min: 41,353,848.00 bytes, StdDev: 2,052,032.33 bytes TotalBytesAllocated: Max / s: 359,074,078.19 bytes, Average / s: 311,474,786.96 bytes, Min / s: 300,926,928.79 bytes, StdDev / s: 16,869,581.62 bytes --------------- RESULTS: NBenchSample.Program+MeasureGarbageCollections --------------- TotalCollections [Gen0]: Max: 708.00 collections, Average: 702.80 collections, Min: 697.00 collections, StdDev: 3.65 collections TotalCollections [Gen0]: Max / s: 111.55 collections, Average / s: 109.87 collections, Min / s: 107.88 collections, StdDev / s: 1.28 collections TotalCollections [Gen1]: Max: 338.00 collections, Average: 334.60 collections, Min: 330.00 collections, StdDev: 2.41 collections TotalCollections [Gen1]: Max / s: 53.61 collections, Average / s: 52.31 collections, Min / s: 51.10 collections, StdDev / s: 0.70 collections TotalCollections [Gen2]: Max: 32.00 collections, Average: 24.80 collections, Min: 18.00 collections, StdDev: 4.73 collections TotalCollections [Gen2]: Max / s: 4.91 collections, Average / s: 3.87 collections, Min / s: 2.86 collections, StdDev / s: 0.72 collections
[PerfBenchmark(RunMode = RunMode.Iterations, TestMode = TestMode.Measurement)] [MemoryMeasurement(MemoryMetric.TotalBytesAllocated)] public void AddMemoryMeasurement_With_initial_Size() { const int numberOfAdds = 1000000; var dictionary = new Dictionary<int, int>(numberOfAdds); for (var i = 0; i < numberOfAdds; i++) { dictionary.Add(i, i); } }
--------------- RESULTS: NBenchSample.Program+AddMemoryMeasurement_With_initial_Size --------------- TotalBytesAllocated: Max: 23,245,912.00 bytes, Average: 23,245,912.00 bytes, Min: 23,245,912.00 bytes, StdDev: 0.00 bytes TotalBytesAllocated: Max / s: 394,032,435.34 bytes, Average / s: 389,108,363.43 bytes, Min / s: 378,502,981.34 bytes, StdDev / s: 5,575,519.09 bytes
public class DictionaryThroughputTests { private readonly Dictionary<int, int> _dictionary = new Dictionary<int, int>(); private const string AddCounterName = "AddCounter"; private Counter _addCounter; private int _key; private const int AverageOperationsPerSecond = 20000000; [PerfSetup] public void Setup(BenchmarkContext context) { _addCounter = context.GetCounter(AddCounterName); _key = 0; } [PerfBenchmark(RunMode = RunMode.Throughput, TestMode = TestMode.Test)] [CounterThroughputAssertion(AddCounterName, MustBe.GreaterThan, AverageOperationsPerSecond)] public void AddThroughput_ThroughputMode(BenchmarkContext context) { _dictionary.Add(_key++, _key); _addCounter.Increment(); } [PerfBenchmark(RunMode = RunMode.Iterations, TestMode = TestMode.Test)] [CounterThroughputAssertion(AddCounterName, MustBe.GreaterThan, AverageOperationsPerSecond)] public void AddThroughput_IterationsMode(BenchmarkContext context) { for (var i = 0; i < AverageOperationsPerSecond; i++) { _dictionary.Add(i, i); _addCounter.Increment(); } } [PerfCleanup] public void Cleanup(BenchmarkContext context) { _dictionary.Clear(); } }
--------------- RESULTS: NBenchSample.DictionaryThroughputTests+AddThroughput_ThroughputMode --------------- [Counter] AddCounter: Max: 575,654.00 operations, Average: 575,654.00 operations, Min: 575,654.00 operations, StdDev: 0.00 operations [Counter] AddCounter: Max / s: 7,205,997.59 operations, Average / s: 7,163,894.30 operations, Min / s: 7,075,316.79 operations, StdDev / s: 42,518.20 operations --------------- RESULTS: NBenchSample.DictionaryThroughputTests+AddThroughput_IterationsMode --------------- [Counter] AddCounter: Max: 20,000,000.00 operations, Average: 20,000,000.00 operations, Min: 20,000,000.00 operations, StdDev: 0.00 operations [Counter] AddCounter: Max / s: 7,409,380.61 operations, Average / s: 7,250,991.24 operations, Min / s: 6,880,938.73 operations, StdDev / s: 148,085.19 operations
با TypeScript چه چیزهایی به دست خواهیم آورد؟
یک نکته مهم این است که این زبان به خوبی در Visual Studio پشتیبانی میشود و قابلیت Intellisense نوشتن برنامه به این زبان را دلپذیرتر خواهد کرد و از طرفی دیگر به نظر من یکی از مهمترین مزیت هایی که TypeScript در اختیار ما قرار میدهد این است که میتوانیم به صورت Syntax آشنای شی گرایی کد نویسی کنیم و خیلی راحتتر کدهای خود را سازمان دهی کرده و از نوشتن کدهای تکراری اجتناب کنیم.
یکی دیگر از مزیتهای مهم این زبان این است که این زبان از Static Typing به خوبی پشتیبانی میکند. این بدین معنی است که شما ابتدا باید متغیرها را تعریف کرده و نوع آنها را مشخص نمایید و هم چنین در هنگام پاس دادن مقادیر به پارامترهای توابع باید حتما به نوع داده ای آنها دقت داشته باشید چون کامپایلر بین انواع داده ای در TypeScript تمایز قایل است و در صورت رعایت نکردن این مورد شما با خطا مواجه خواهید شد. این تمایز قایل شدن باعث میشود که برنامه هایی خواناتر داشته باشیم از طرفی باعث میشود که خطا یابی و نوشتن تست برای برنامه راحتتر و تمیزتر باشد. بر خلاف JavaScript، در TypeScript(به دلیل پشتیبانی از شی گرایی) میتوانیم علاوه بر داشتن کلاس، اینترفیس نیز داشته باشیم و در حال حاضر مزایای استفاده از اینترفیس بر کسی پوشیده نیست.
به دلیل اینکه کدهای TypeScript ابتدا کامپایل شده و بعد تبدیل به کدهای JavaScript میشوند در نتیجه قبل از رسیدن به مرحله اجرای پروژه، ما از خطاهای موجود در کد خود مطلع خواهیم شد.
البته این نکته را نیز فراموش نخواهیم کرد که این زبان تازه متولد شده است(سال 2012 توسط Anders Hejlsberg) و همچنان در حال توسعه است و این در حال حاضر مهمترین عیب این زبان میتواند باشد چون هنوز به پختگی سایر زبانهای اسکریپتی در نیامده است.
در ذیل یک مثال کوچک به زبان TypeScript و JavaScript را برای مقایسه در خوانایی و راحتی کد نویسی قرار دادم:
TypeScript:
class Greeter { greeting: string; constructor (message: string) { this.greeting = message; } greet() { return "Hello, " + this.greeting; } }
var Greeter = (function () { function Greeter(message) { this.greeting = message; } Greeter.prototype.greet = function () { return "Hello, " + this.greeting; }; return Greeter; })();
Program : یک برنامه TypeScript مجموعه ای از یک یا چند Source File است. این Source Fileها شامل کدهای پیاده سازی برنامه هستند ولی در خیلی موارد برای خوانایی بیشتر برنامه میتوان فقط تعاریف را در این فایلهای سورس قرار داد.
Module: ماژول در TypeScript شبیه به مفاهیم فضای نام یا namespace در دات نت است و میتواند شامل چندین کلاس یا اینترفیس باشد.
Class : مشابه به مفاهیم کلاس در دات نت است و دقیقا همان مفهوم را دارد. یک کلاس میتواند شامل چندین تابع و متغیر با سطوح دسترسی متفاوت باشد. در TypeScript مجاز به استفاده از کلمات کلیدی public و private نیز میباشید. یک کلاس در Typescript میتواند یک کلاس دیگر را توسعه دهد(ارث بری در دات نت) و چندین اینترفیس را پیاده سازی نماید.
Interface: یک اینترفیس فقط شامل تعاریف است و پیاده سازی در آن انجام نخواهد گرفت. یک اینترفیس میتواند چندین اینترفیس دیگر را توسعه دهد.
Function: معادل متد در دات نت است. میتواند پارامتر ورودی داشته باشد و در صورت نیاز یک مقدار را برگشت دهد.
Scope: دقیقا تمام مفاهیم مربوط به محدوده فضای نام و کلاس و متد در دات نت در این جا نیز صادق است.
آماده سازی Visual Studio برای شروع به کار
در ابتدا باید Template مربوطه به TypeScript را نصب کنید تا از طریف VS.Net بتوانیم به راحتی به این زبان کد نویسی کنیم. میتوانید فایل نصب را از اینجا دانلود کنید. بعد از نصب از قسمت Templateهای موجود گزینه Html Application With TypeScript را انتخاب کنید
یا از قسمت Add در پروژههای وب خود نظیر MVC گزینه TypeScript File را انتخاب نمایید.
در پست بعدی کد نویسی با این زبان را آغاز خواهیم کرد.
ویژگیها
1- داکیومنت مناسب + ایجکسی بودن
2- قابلیت نگهداری صفحه(اگر در صفحهی 6 مرورگر را ببندید. در بازدید بعدی باز هم همان صفحهی 6 نمایش داده میشود).
3- خروجی اکسل و ورد و...(pdf برای زبان فارسی مناسب نیست.)(با جاوااسکریپت کار میکنه)
4- نمایش متفاوت در گوشیها( هر ستون به یک سطر تبدیل میشه)
5- فیلتر کردن و جستجوی کلی(بدون زحمت)(نگهداری فیلتر و جستجو در بازدید بعدی)
6- افزودن دکمه در هر سلول با توجه به نیاز
7- کم زیاد کردن ستونها توسط کاربر و نگهداری تغییرات برای بازدید بعدی
8- فریز کردن عنوان جدول در زمان ارتفای زیاد
9- نمایش جدول در داخل جدول
10-تغییر اندازه ستون ها- مرتب سازی هر ستون- امکان استفاده از چند فیلتر با هم
Property Path
این قسمت در بالاترین بخش پنل قرار دارد و وظیفهی آن نمایش مسیر شئ از خود شئ تا window است.
همچنین با راست کلیک کردن بروی این قسمت دو گزینه نمایش داده میشود. Refresh برای بروزسازی آدرس نمایش داده شده و Use in Command Line هم برای استفاده از شئ در خط فرمان است. پس از راست کلیک کردن بروی یک شئ و انتخاب گزینهی Use in Command Line فایرباگ تمرکز برنامه را به خط فرمان منتقل میکند و شئ را تحت متغییری به نام $p در خط فرمان کپی میکند.
رنگ ها
برای مشخص کردن نوع متغییرهای این پنل، فایرباگ برای هر نوع متغییر از یک رنگ استفاده میکند.
اشیاء ، اشیاء DOM ، توابع Getter ، توابع تعریفی کاربر ، توابع DOM ، توابع Constructor ، پراپرتیهای Read-only
Auto-Completion
مشابه پنلهای Console, CSS, HTML در این پنل هم امکان اعمال تغییرات همراه با قابلیت تکمیل خودکار وجود دارد.
localStorage
در HTML5 سیستمی برای ذخیره مقادیر در سمت کاربر، به نام localStorage معرفی شد. در این پنل میتوانید محتویات آن را بررسی/ویرایش کنید. برای کار با توابع آن هم میتوانید از پنل Console استفاده کنید. ( همچنین میتوانید از پنل Console بصورت Popup در این پنل و پنلهای دیگر هم استفاده کنید. به تصویر زیر توجه فرمایید. )
توجه کنید که برای مشاهدهی این شئ، باید گزینهی Show DOM Properties فعال باشد و همیچنین در Property Path، شئ window فعال باشد.
Breakpoint Column
شما میتوانید با کلیک بروی ستون سمت چپ پراپرتی ها، آن پراپرتی را تحت نظر گرفته و در صورت تغییر یافتن مقدار آن پراپرتی، کنترل روند اجرای برنامه از همان نقطه را بدست بگیرید. به این صورت که زمانی که کدی پراپرتی موردنظر را تغییر دهد، پنل Script روند اجرای کد را در همان قسمت متوقف میکند.
( ممکن است فایرباگ بصورت خودکار به پنل Script سوئیچ نکند و بعد از متوقف شدن برنامه هم اگر به پنل Script سوئیچ کنید نتیجه را نبینید. پس بهتر است قبل از تغییر یافتن پراپرتی مورد نظر و بعد از قرار دادن Breakpoint به پنل Script بروید. )
Context Menu
با راست کلیک کردن در قسمتهای مختلف پنل، منوهای متفاوتی را خواهید دید. همچنین با راست کلیک کردن بروی مقادیر پراپرتی ها، منوی متناسب با آن مقدار را خواهید دید. مثلا اگر بروی یک تگ HTML در این پنل راست کلیک کنید، منویی که خواهید دید همان منویی است که در پنل HTML مشاهده میکردید.
گزینه | Context | توضیحات |
Copy Name | Property List | نام پراپرتی را در حافظه کپی میکند. |
Copy Path | Property List | آدرس پراپرتی را در حافظه کپی میکند. |
Copy Value | String and Number values | محتوای پراپرتی را در حافظه کپی میکند. |
Edit Property... | Property List ( پراپرتی و توابع کاربر ) | پراپرتی را به حالت ویرایش میآورد. |
Delete Property | Property List ( پراپرتی و توابع کاربر ) | پراپرتی را حذف میکند. |
Break On Property Change | Property List ( پراپرتی و توابع کاربر ) | مشابه پاراگرف قبلی. |
Refresh | Property List, Property Path | محتویات پنل را بروزرسانی میکند. |
برای توابع هم دو منوی اضافی وجود دارد: