اشتراک‌ها
ساخت یک Microservice با NET 5.

This video shows how to create a microservice from scratch using .NET 5. You will learn:
• How to create a .NET 5 microservice from scratch
• Build and debug a .NET 5 project in VS Code
• Interact with your microservice endpoints via Open API and Postman
• Keep configuration and secrets separate from your service code
• Simplify http requests to external endpoints
• Deal with transient errors on external services
• Report the health of the service and its dependencies
• Produce logs suited for a microservice environment 

ساخت یک Microservice با NET 5.
اشتراک‌ها
سری 47 قسمتی ساخت یک برنامه‌ی واقعی با Angular 10 و ASP.Net Core Web API

Build Real App in Angular 10 and ASP.Net Web API

These are 2 of the hottest frameworks right now for the ‘back-end’ (Microsoft’s ASP.NET Core) and the ‘front-end’ (Google’s Angular) and are well worth spending the time to learn.
This course starts from scratch, you neither need to know Angular 1 nor Angular 2
We will start from nothing and incrementally build this property dealing application front-end using Angular 10.
And then we will connect our front-end with the Web-API until we have a fully functional Web Application that we will publish to Firebase and then on IIS.

سری 47 قسمتی ساخت یک برنامه‌ی واقعی با  Angular 10 و ASP.Net Core Web API
اشتراک‌ها
سری ساخت یک برنامه‌ی #C از آغاز تا پایان

C# Application From Start to Finish: Tournament Tracker Course - YouTube
28 videos, 192,192 views, Last updated on Jan 13, 2019
Follow along in this free course as I show you how to create an application in C# from idea through the finished product. Everything is shown on screen and in great detail. Learn how to use SQL databases, CSV text files, custom events, Linq, Lambda expressions, emailing, and more. Everything you learn will be in context of a real application.

سری ساخت یک برنامه‌ی #C از آغاز تا پایان
مطالب
آموزش زبان Rust - قسمت 3 - متغیرها در زبان برنامه نویسی Rust
متغیرها، بخش اساسی برنامه نویسی هستند و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهند، داده‌ها را در برنامه‌های خود ذخیره و دستکاری کنند. Rust که یک زبان برنامه نویسی سیستم‌های مدرن است، دارای مجموعه‌ای غنی از ویژگی‌ها برای کار با متغیرها می‌باشد. در این آموزش به بررسی ایجاد، تغییرپذیری و Scope متغیرها در Rust و همچنین مفهوم Shadow می‌پردازیم.


ایجاد متغیرها در Rust

در Rust، متغیرها را می‌توان با استفاده از کلمه کلیدی let و به دنبال آن، نام متغیر و مقدار اختصاص داده شده‌ی به آن ایجاد کرد. مثلا:
let x = 10;
این یک متغیر به نام x را با مقدار 10 ایجاد می‌کند. Rust یک زبان استاتیکی است؛ به این معنا که متغیرها باید با نوع خود در زمان ایجاد، اعلان کنند. مثلا:
let x: i32 = 10;
این یک متغیر به نام x را با نوع i32 (یک عدد صحیح امضاء شده‌ی 32 بیتی) و مقدار 10 ایجاد می‌کند.


متغیرهای تغییرپذیر (Mutable) و تغییرناپذیر (Immutable) در Rust

در Rust، متغیرها به طور پیش فرض تغییر ناپذیر هستند؛ به این معنا که پس از تخصیص، مقدار آنها قابل تغییر نیست؛ مثلا:
let x = 10;
x = 20; //compile-time error
برای ایجاد یک متغیر قابل تغییر در Rust، از کلمه کلیدی mut استفاده می‌شود:
let mut x = 10;
x = 20;
متغیرهای تغییرناپذیر در Rust مفید هستند زیرا می‌توانند به جلوگیری از خطاهای ناشی از تغییرات ناخواسته‌ی در داده‌ها کمک کنند. متغیرهای قابل تغییر، برای زمانیکه داده‌ها نیاز به اصلاح دارند، مانند یک حلقه، مفید هستند.


Scope متغیرها در Rust

متغیرها در Rust دارای دامنه خاصی هستند که توسط curly braces که بیانیه آنها را احاطه کرده‌اند، تعریف می‌شود. مثلا
{
   let x = 10;
} // این متغیر خارج از این محدوده در دسترس نخواهد بود
در Rust، متغیرهایی که خارج از یک تابع یا بلوک، با استفاده از کلمه‌ی کلیدی static اعلام می‌شوند، global scope هستند و از هر نقطه‌ای در برنامه قابل دسترسی هستند. با این حال، متغیرهای global در Rust با ملاحظاتی همراه هستند. از آنجائیکه می‌توان به آنها از هر جایی در برنامه دسترسی داشت، ردیابی مکان و زمان تغییر متغیر ممکن است دشوار باشد که می‌تواند رفتار برنامه را چالش برانگیز کند. این امر به ویژه در برنامه‌های بزرگتر که ممکن است متغیرهای زیادی در آن در حال استفاده باشند، صادق است. علاوه بر این، استفاده از متغیرهای global می‌تواند آزمایش و اشکال‌زدایی کد را سخت‌تر کند؛ زیرا وضعیت آنها می‌تواند توسط هر بخشی از برنامه تغییر کند.

به این دلایل، به طور کلی توصیه می‌شود که از متغیرهای global به مقدار کم در Rust استفاده کنید. در عوض، اغلب بهتر است از متغیرهایی استفاده شود که در تابع یا بلوکی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، تعریف و scope شده‌اند. این مورد می‌تواند درک رفتار برنامه را آسان‌تر کند و از عوارض جانبی ناخواسته ناشی از متغیرهای سراسری جلوگیری کند.


Shadowing Variables in Rust

Shadowing یک مفهوم برنامه نویسی است که به شما امکان می‌دهد یک متغیر را در یک scope، دوبار اعلام کنید و به طور موثر متغیر اصلی را با متغیر جدیدی به همین نام shadow کنید. وقتی متغیری را shadow میکنید، متغیر جدید، متغیر قبلی را در scope داخلی، "shadow" می‌کند و هر ارجاعی به این متغیر در آن محدوده، به متغیر جدید اشاره می‌کند.
fn main() {
    let x = 5;
    println!("The value of x is: {}", x); // خروجی برابر 5 است

    let x = "hello";
    println!("The value of x is: {}", x); // خروجی برابر hello
}
در این کد، متغیر x دوبار با مقادیر مختلف اعلان می‌شود؛ اما اعلان دوم، دوباره از کلمه‌ی کلیدی let استفاده می‌کند و عملاً متغیر اول را shadow می‌اندازد. این یعنی println دوم، مقدار متغیر دوم را که یک رشته است، به جای متغیر اول که یک عدد صحیح است، خروجی می‌دهد.
سایه زدن زمانی می‌تواند مفید باشد که بخواهید مقدار، یا نوع یک متغیر را در یک scope، بدون اینکه نام آن را تغییر دهید. همچنین می‌تواند کد را با استفاده‌ی مجدد از یک نام متغیر، برای اهداف مختلف خواناتر کند. با این حال، همچنین می‌تواند کد را پیچیده‌تر و درک آن را سخت‌تر کند؛ بنابراین باید با دقت و با دلیل موجه از آن استفاده کنید . 
اشتراک‌ها
سری Learn Roslyn Now

Learn Roslyn Now - E08 - The AdHocWorkspace
Learn Roslyn Now - E07 - VisualStudioWorkspace
Learn Roslyn Now - E06 - MSBuildWorkspace
Learn Roslyn Now - E05 - Semantic Model and Symbols
Learn Roslyn Now - E04 - The CSharpSyntaxRewriter
Learn Roslyn Now - E03 - The CSharpSyntaxWalker
Learn Roslyn Now - E02 - The Syntax Tree API
Learn Roslyn Now - E01 - Introduction to Roslyn Tooling

سری Learn Roslyn Now
اشتراک‌ها
افزایش کارایی سرویسها با gRPC در NET 7.0.

With an 800% performance improvement, .NET7 will change the game.
 NET 7 gRPC performance now exceeds popular frameworks like Rust, Go and C++.
 .NET 7 reduces uploading a 100MB file from 26.9 seconds to 4.3 seconds in comparison with .NET 6.
 JSONTranscoding turns gRPC into REST APIs
 Use Server Streaming/Multiplexing to deliver 5M records in less than a minute. 

افزایش کارایی سرویسها با gRPC در NET 7.0.