This video shows how to create a microservice from scratch using .NET 5. You will learn:
• How to create a .NET 5 microservice from scratch
• Build and debug a .NET 5 project in VS Code
• Interact with your microservice endpoints via Open API and Postman
• Keep configuration and secrets separate from your service code
• Simplify http requests to external endpoints
• Deal with transient errors on external services
• Report the health of the service and its dependencies
• Produce logs suited for a microservice environment
Build Real App in Angular 10 and ASP.Net Web API
These are 2 of the hottest frameworks right now for the ‘back-end’ (Microsoft’s ASP.NET Core) and the ‘front-end’ (Google’s Angular) and are well worth spending the time to learn.
This course starts from scratch, you neither need to know Angular 1 nor Angular 2
We will start from nothing and incrementally build this property dealing application front-end using Angular 10.
And then we will connect our front-end with the Web-API until we have a fully functional Web Application that we will publish to Firebase and then on IIS.
4 پیش بینی در مورد آیندهی دنیای دات نت
ارائهی Rust for Windows v0.9
آمار بصری GitHub در سال 2013
C# Application From Start to Finish: Tournament Tracker Course - YouTube
28 videos, 192,192 views, Last updated on Jan 13, 2019
Follow along in this free course as I show you how to create an application in C# from idea through the finished product. Everything is shown on screen and in great detail. Learn how to use SQL databases, CSV text files, custom events, Linq, Lambda expressions, emailing, and more. Everything you learn will be in context of a real application.
ایجاد متغیرها در Rust
در Rust، متغیرها را میتوان با استفاده از کلمه کلیدی let و به دنبال آن، نام متغیر و مقدار اختصاص داده شدهی به آن ایجاد کرد. مثلا:
let x = 10;
let x: i32 = 10;
متغیرهای تغییرپذیر (Mutable) و تغییرناپذیر (Immutable) در Rust
در Rust، متغیرها به طور پیش فرض تغییر ناپذیر هستند؛ به این معنا که پس از تخصیص، مقدار آنها قابل تغییر نیست؛ مثلا:
let x = 10; x = 20; //compile-time error
let mut x = 10; x = 20;
Scope متغیرها در Rust
متغیرها در Rust دارای دامنه خاصی هستند که توسط curly braces که بیانیه آنها را احاطه کردهاند، تعریف میشود. مثلا
{ let x = 10; } // این متغیر خارج از این محدوده در دسترس نخواهد بود
به این دلایل، به طور کلی توصیه میشود که از متغیرهای global به مقدار کم در Rust استفاده کنید. در عوض، اغلب بهتر است از متغیرهایی استفاده شود که در تابع یا بلوکی که در آن مورد استفاده قرار میگیرند، تعریف و scope شدهاند. این مورد میتواند درک رفتار برنامه را آسانتر کند و از عوارض جانبی ناخواسته ناشی از متغیرهای سراسری جلوگیری کند.
Shadowing Variables in Rust
Shadowing یک مفهوم برنامه نویسی است که به شما امکان میدهد یک متغیر را در یک scope، دوبار اعلام کنید و به طور موثر متغیر اصلی را با متغیر جدیدی به همین نام shadow کنید. وقتی متغیری را shadow میکنید، متغیر جدید، متغیر قبلی را در scope داخلی، "shadow" میکند و هر ارجاعی به این متغیر در آن محدوده، به متغیر جدید اشاره میکند.
fn main() { let x = 5; println!("The value of x is: {}", x); // خروجی برابر 5 است let x = "hello"; println!("The value of x is: {}", x); // خروجی برابر hello }
سایه زدن زمانی میتواند مفید باشد که بخواهید مقدار، یا نوع یک متغیر را در یک scope، بدون اینکه نام آن را تغییر دهید. همچنین میتواند کد را با استفادهی مجدد از یک نام متغیر، برای اهداف مختلف خواناتر کند. با این حال، همچنین میتواند کد را پیچیدهتر و درک آن را سختتر کند؛ بنابراین باید با دقت و با دلیل موجه از آن استفاده کنید .
سری Learn Roslyn Now
Learn Roslyn Now - E08 - The AdHocWorkspace
Learn Roslyn Now - E07 - VisualStudioWorkspace
Learn Roslyn Now - E06 - MSBuildWorkspace
Learn Roslyn Now - E05 - Semantic Model and Symbols
Learn Roslyn Now - E04 - The CSharpSyntaxRewriter
Learn Roslyn Now - E03 - The CSharpSyntaxWalker
Learn Roslyn Now - E02 - The Syntax Tree API
Learn Roslyn Now - E01 - Introduction to Roslyn Tooling