- IIS Media Services 4.1 | www.microsoft.com
- بهبود کارآیی ConcurrentDictionary در دات نت 4.5 | blogs.msdn.com
- لیست منسوخ شدهها در jQuery 1.7 | blog.jquery.com
- مصاحبه با BCL 4.5 team | channel9.msdn.com
- منابع آموزشی HTML5 | www.mis-laboratory.com
نام پروژهی من AMD و فایل index.html بدان اضافه شده است. فرض کنید یک پوشهی جدید را به نام modules به آن اضافه میکنیم و در آن دو فایل typescript ی را به نامهای module1.ts و module2.ts، اضافه میکنیم.
محتویات module1 را اینگونه مینویسیم:
export module module1 { export abstract class firstCls { static f1(str: string) { console.log(str); } } }
و همچنین module2 به شکل زیر خواهد بود:
import * as Amd from 'module1'; module module2 { export class secondCls { f2(str: string) { Amd.module1.firstCls.f1(str); } } } new module2.secondCls().f2(`amd work's`);
(دقت کنید بعد از کامپایل شدن لفظ import تبدیل به define میشود)
از طریق add - new item فایل tsconfig.json را به مسیر اصلی پروژه اضافه کنید. در صورتی که آن را پیدا نکردید، به صورت دستی فایل آن را ساخته و محتویات زیر را در آن کپی نمایید:
{ "compilerOptions": { "noImplicitAny": false, "noEmitOnError": true, "removeComments": false, "sourceMap": false, "target": "es6", "module": "amd" }, "exclude": [ "node_modules" ] }
در ادامه به root پروژه رفته و دستور npm init را ارسال کرده تا فایل package.json تولید شود. همچنین برای requirejs نیز دستور زیر را ارسال مینماییم:
npm install requirejs --save-dev
حال requirejs به پروژهی شما اضافه شده است.
برای مدیریت کردن فراخوانی initial module در پوشهی modules که قبلا ساخته بودیم فایل main.js راساخته و کدهای زیر را بدان اضافه مینماییم.
(لازم به ذکر است این فایل را میتوانیم با استفاده از typescript نوشته و requirejs definitely typed را به پروژه اضافه کرده و از مزایای intellisense بودن بهره ببریم)
کدهای زیر را درون main.js مینویسیم:
require(['modules/module2.js'], modules_module2()); function modules_module2() { //additionals config goes here }
از آنجاییکه ممکن است تعداد وابستگی فایلها زیاد باشد و ترتیب load شدن آنها نیز اهمیت داشته باشد، در این قسمت میتوان configهای بیشتری را همچون sequence در load کردن فایلها، تعریف کرد که میتوانید در وبسایت رسمی requirejs آن را مطالعه بفرمایید.
حال فایل index.html را باز کرده و config برای فراخوانی requirejs, main.js را مینویسیم؛ به صورت زیر:
<h1>Hello requirejs and amd modules</h1> <!--src means require js address--> <!--data-main means initial require config--> <script src="node_modules/requirejs/require.js" data-main="modules/main.js"></script> <script></script>
پر واضح است که src آدرس فایل require.js و همچنین data-main آدرس initial require config پروژه را مشخص میکند.
اکنون پروژه را run کرده و میبینید که فایلهای مورد نیاز به صورت async برای ما load میشوند. اگر از مرورگر کروم استفاده مینمایید، بدین صورت میتوانید network و همچنین console را مشاهد نمایید:
مشاهد میکنید که فایلهای مورد نیاز load شدهاند و همچنین amd work's در console نمایش داده شده است.
requirejs بدین صورت عمل میکند: بعد از یافتن هر فایل، با استفاده از regex کل فایل را بررسی کرده و به دنبال وابستگیهای آن فایل میگردد (منظور همان importها میباشد و آن فایل به صورت async لود میشود) و در فایلهای بعدی نیز همین روال ادامه خواهد یافت. هر چند راهکارهایی برای بهبود کارآیی در آن اندیشیده شده است؛ بدین صورت که اساس کارش با استفاده از singleton میباشد و بعد از require کردن فایلی، هر دفعه که فراخوانی میشود، نیاز به پردازش مجدد ندارد. با این وجود ممکن است در بعضی مواقع و مخصوصا با اشتباهات سهوی برنامه نویسان از کارآیی نرم افزار مطبوع شما بکاهد.
کدهای این برنامه را میتوانید از اینجا دریافت نمایید (ضمن اینکه وابستگیهای اضافهتری مانند پوشهی node_modules حذف شدهاند؛ بنابراین npm install فراموش نشود)
دانلود AMD.zip
در قسمت بعد به امکانات توکار کامپایلر typescript برای معماری ماژولها میپردازیم
نرم افزار Visual Patch یک ابزار توسعه یافتهی نرم افزاری برای ساخت پچ و آپدیت برنامهها میباشد. این سازنده پچ باینری، استفاده از فشرده سازی داده DeltaMAX برای سریعتر کردن توسعهی نرم افزار، یکپارچگی با نصب نرم افزار و ابزارهای مدیریت پچ از فروشندگانی نظیر Installshield, Lumension, Patchlink, Shavlik, Indigo Rose و ...، را به طور برجسته نمایان ساخته است.و ...
با استفاده از این ابزار پچ کردن برنامهها که برای توسعه دهندگان نرم افزار و برنامه نویسان طراحی شده است، توزیع نرم افزار و سیستم گسترش پچ بهبود مییابد. Visual Patch الگوریتمهای فشرده سازی و state-of- the-art binary differencing را نمایان میسازد و این کمک میکند که شما به کوچکتر شدن و بهتر شدن پچهای نرم افزار اطمینان داشته باشید.
<Application x:Class="WpfApplication1.App"
xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
StartupUri="MainWindow.xaml">
<Application.Resources>
</Application.Resources>
<JumpList.JumpList>
<JumpList ShowRecentCategory="True" />
</JumpList.JumpList>
</Application>
using System;
using System.Runtime.InteropServices;
using Microsoft.Win32;
namespace Common.Files
{
//from : http://www.devx.com/vb2themax/Tip/19554?type=kbArticle&trk=MSCP
public class FileAssociation
{
const int ShcneAssocchanged = 0x8000000;
const int ShcnfIdlist = 0;
public static void CreateFileAssociation(
string extension,
string className,
string description,
string exeProgram)
{
// ensure that there is a leading dot
if (extension.Substring(0, 1) != ".")
extension = string.Format(".{0}", extension);
try
{
if (IsAssociated(extension)) return;
// create a value for this key that contains the classname
using (var key1 = Registry.ClassesRoot.CreateSubKey(extension))
{
if (key1 != null)
{
key1.SetValue("", className);
// create a new key for the Class name
using (var key2 = Registry.ClassesRoot.CreateSubKey(className))
{
if (key2 != null)
{
key2.SetValue("", description);
// associate the program to open the files with this extension
using (var key3 = Registry.ClassesRoot.CreateSubKey(string.Format(@"{0}\Shell\Open\Command", className)))
{
if (key3 != null) key3.SetValue("", string.Format(@"{0} ""%1""", exeProgram));
}
}
}
}
}
// notify Windows that file associations have changed
SHChangeNotify(ShcneAssocchanged, ShcnfIdlist, 0, 0);
}
catch (Exception ex)
{
//todo: log ...
}
}
// Return true if extension already associated in registry
public static bool IsAssociated(string extension)
{
return (Registry.ClassesRoot.OpenSubKey(extension, false) != null);
}
[DllImport("shell32.dll")]
public static extern void SHChangeNotify(int wEventId, int uFlags, int dwItem1, int dwItem2);
}
}
private static void createFileAssociation()
{
var appPath = Assembly.GetExecutingAssembly().Location;
FileAssociation.CreateFileAssociation(".xyz", "xyz", "xyz File",
appPath
);
}
public partial class App
{
public App()
{
this.Startup += appStartup;
}
void appStartup(object sender, StartupEventArgs e)
{
if (e.Args.Any())
{
this.Properties["StartupFileName"] = e.Args[0];
}
}
//...
var startupFileName = Application.Current.Properties["StartupFileName"];
var jumpList = JumpList.GetJumpList(App.Current);
var jumpPath = new JumpPath();
jumpPath.Path = "some path goes here....";
// If the CustomCategory property is null
// or Empty, the item is added to the Tasks category
jumpPath.CustomCategory = "Files";
JumpList.AddToRecentCategory(jumpPath);
jumpList.Apply();
<Application x:Class="Win7Wpf4.App"
xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
StartupUri="MainWindow.xaml">
<Application.Resources>
</Application.Resources>
<JumpList.JumpList>
<JumpList ShowRecentCategory="True">
<JumpPath
CustomCategory="Files"
Path="Some path goes here..."
/>
</JumpList>
</JumpList.JumpList>
</Application>
import svelte from 'rollup-plugin-svelte'; import resolve from 'rollup-plugin-node-resolve'; import commonjs from 'rollup-plugin-commonjs'; import livereload from 'rollup-plugin-livereload'; import { terser } from 'rollup-plugin-terser'; const production = !process.env.ROLLUP_WATCH; export default { input: 'src/main.js', output: { sourcemap: true, format: 'iife', name: 'app', file: 'public/bundle.js' }, plugins: [ svelte({ // enable run-time checks when not in production dev: !production, // we'll extract any component CSS out into // a separate file — better for performance css: css => { css.write('public/bundle.css'); } }), // If you have external dependencies installed from // npm, you'll most likely need these plugins. In // some cases you'll need additional configuration — // consult the documentation for details: // https://github.com/rollup/rollup-plugin-commonjs resolve(), commonjs(), // Watch the `public` directory and refresh the // browser on changes when not in production !production && livereload('public'), // If we're building for production (npm run build // instead of npm run dev), minify production && terser() ], watch: { clearScreen: false } };
{ "name": "svelte-app", "version": "1.0.0", "devDependencies": { "npm-run-all": "^4.1.5", "rollup": "^1.10.1", "rollup-plugin-commonjs": "^9.3.4", "rollup-plugin-livereload": "^1.0.0", "rollup-plugin-node-resolve": "^4.2.3", "rollup-plugin-svelte": "^5.0.3", "rollup-plugin-terser": "^4.0.4", "sirv-cli": "^0.4.0", "svelte": "^3.0.0" }, "scripts": { "build": "rollup -c", "autobuild": "rollup -c -w", "dev": "run-p start:dev autobuild", "start": "sirv public", "start:dev": "sirv public --dev" } }
build | برای ساخت و ایجاد خروجیهای برنامه توسط rollup مورد قرار استفاده میگیرد. |
autobuild | مانند build برای ساخت خروجیهای نهایی برنامه استفاده میشود. ولی تفاوتی که دارد پس از هر تغییر در سورس کد برنامه به صورت خودکار build جدیدی پس از اجرای آن گرفته میشود. |
dev | برنامه را درحالت Developer Mode اجرا میکند که برای مشاهده تغییرات به صورت خودکار در browser، بدون نیاز به رفرش صفحه و همینطور عیب یابی برنامه مناسب است. |
start | از طریق sirv که یک وب سرور سبک برای هاست کردن سایتهای استاتیک است، برنامه را هاست میکند. |
start:dev | مانند start است با این تفاوت که برنامه را در حالت Developer Mode هاست میکند که میتواند برای عیب یابی برنامه از آن استفاده کرد؛ چرا که سورس برنامه از طریق source Map قابل دسترس خواهد بود. |
<script> export let name; </script> <style> h1 { color: purple; } </style> <h1>Hello {name}!</h1>
import App from './App.svelte'; const app = new App({ target: document.body, props: { name: 'world' } }); export default app;
System.InvalidOperationException: Collection was modified; enumeration operation may not execute. . . . at Program.<>c__DisplayClass8_0.<Method>b__0()
_logger.LogError(ex.Demystify(), "Invalid operation.");