پس بهتر است تا با نکات زیر به شکل دقیق آشنا باشید.
Round(Decimal) Rounds a decimal value to the nearest integral value.
نکته 1: خروجی تابع از نوع دسیمال است نه عدد کامل.
نکته 2: این تابع بر طبق استاندارد IEEE Standard 754, section 4 پیاده سازی شده است که در اصطلاح rounding to nearest یا banker's roundingنیز گفته میشود. نتیجه برای به حداقل رساندن خطا است. نتیجه این حالت از متد با نتیجه Round(Decimal, MidpointRounding.ToEven) برابر است.
Round(Double) Rounds a double-precision floating-point value to the nearest integral value.
نکته 1: خروجی تابع از نوع double است نه عدد کامل.
نکته 2: این تابع بر طبق استاندارد IEEE Standard 754, section 4 پیاده سازی شده است که در اصطلاح rounding to nearest یا banker's roundingنیز گفته میشود. نتیجه برای به حداقل رساندن خطا است. نتیجه این حالت از متد با نتیجه Round(Double, MidpointRounding.ToEven) برابر است.
نکته 3: گاهی اوقات به دلیل از دست دادن دقت، ناشی از استفاده از مقادیر دسیمال به جای ممیز شناور و یا انجام محاسبات ریاضی بر روی بخش ممیزی خواهد بود. مثلا: زمانی که 11.5 ماحصل جمع 1. و 11.4 باشد به جای 12 که عدد زوج است به 11 گرد میشود!
Round(Decimal, Int32) Rounds a decimal value to a specified number of fractional digits.
1: تعداد ارقام اعشاری بعد از ممیز به اندازه پارامتر دوم این نوع ورودی متد Round باشد (بین صفر تا 28).
2: استفاده از این متد همانند فراخوانی آن با ورودیهای Round(Decimal, Int32, MidpointRounding.ToEven) است. یعنی اینکه اگر رقم آخر بعد از ممیز دقیقا وسط مقدار قبل و بعد باشد (3.75) در صورتی که رقم ماقبل آخر فرد باشد رو به بالا گرد خواهد شد (مثال: 3.75 به 3.8 گرد خواهد شد) و اگر رقم ما قبل آخر زوج باشد تغییر نخواهد کرد (مثال: 3.45 به 3.4 گرد خواهد شد)
نکته 1: این تابع بر طبق استاندارد IEEE Standard 754, section 4 پیاده سازی شده است که در اصطلاح rounding to nearest یا banker's roundingنیز گفته میشود.
Math.Round(3.44, 1); //Returns 3.4. Math.Round(3.45, 1); //Returns 3.4. Math.Round(3.46, 1); //Returns 3.5. Math.Round(4.34, 1); // Returns 4.3 Math.Round(4.35, 1); // Returns 4.4 Math.Round(4.36, 1); // Returns 4.4
Round(Decimal, MidpointRounding) Rounds a decimal value to the nearest integer. A parameter specifies how to round the value if it is midway between two other numbers.
حالتهای MidpointRounding:
MidpointRounding.ToEven: در صورتیکه مقدار اعشاری عددی میانی (5و 50و 500و 5000و ....) باشد، و رقم ماقبل آخر اعشار فرد باشد، رو به بالا گرد خواهد شد و در صورتیکه رقم ماقبل آخر اعشار زوج باشد، بدون تغییر باقی خواهد ماند (3.75 به 3.8 و 3.65 به 3.6 گرد میشود.)
نکته 1: این تابع بر طبق استاندارد IEEE Standard 754, section 4 پیاده سازی شده است که در اصطلاح rounding to nearest یا banker's roundingنیز گفته میشود.
MidpointRounding.AwayFromZero: در صورتیکه مقدار اعشاری عددی میانی (5و 50و 500و 5000و ....) باشد، در این حالت همواره عمل گرد کردن رو به رقم بعدی خواهد بود. این رایجترین حالت گرد کردن است که به symmetric arithmetic rounding شناخته میشود.
Round(Double, Int32) Rounds a double-precision floating-point value to a specified number of fractional digits.
نکته 1: این تابع بر طبق استاندارد IEEE Standard 754, section 4 پیاده سازی شده است که در اصطلاح rounding to nearest یا banker's roundingنیز گفته میشود.
Round(Double, MidpointRounding) Rounds a double-precision floating-point value to the nearest integer. A parameter specifies how to round the value if it is midway between two other numbers.
حالتهای MidpointRounding:
MidpointRounding.ToEven: در صورتیکه مقدار اعشاری عددی میانی (5و 50و 500و 5000و ....) باشد، و رقم ماقبل آخر اعشار فرد باشد، رو به بالا گرد خواهد شد و در صورتیکه رقم ماقبل آخر اعشار زوج باشد، بدون تغییر باقی خواهد ماند (3.75 به 3.8 و 3.65 به 3.6 گرد میشود.)
نکته 1: این تابع بر طبق استاندارد IEEE Standard 754, section 4 پیاده سازی شده است که در اصطلاح rounding to nearest یا banker's roundingنیز گفته میشود.
MidpointRounding.AwayFromZero: در صورتیکه مقدار اعشاری عددی میانی (5و 50و 500و 5000و ....) باشد، در این حالت همواره عمل گرد کردن رو به رقم بعدی خواهد بود. این رایجترین حالت گرد کردن است که به symmetric arithmetic rounding شناخته میشود.
Round(Decimal, Int32, MidpointRounding) Rounds a decimal value to a specified number of fractional digits. A parameter specifies how to round the value if it is midway between two other numbers.
1: تعداد ارقام اعشاری بعد از ممیز به اندازه پارامتر دوم این نوع ورودی متد Round باشد (بین صفر تا 28).
حالتهای MidpointRounding:
MidpointRounding.ToEven: در صورتیکه مقدار اعشاری عددی میانی (5و 50و 500و 5000و ....) باشد، و رقم ماقبل آخر اعشار فرد باشد، رو به بالا گرد خواهد شد و در صورتیکه رقم ماقبل آخر اعشار زوج باشد، بدون تغییر باقی خواهد ماند (3.75 به 3.8 و 3.65 به 3.6 گرد میشود.)
نکته 1: این تابع بر طبق استاندارد IEEE Standard 754, section 4 پیاده سازی شده است که در اصطلاح rounding to nearest یا banker's roundingنیز گفته میشود.
MidpointRounding.AwayFromZero: در صورتیکه مقدار اعشاری عددی میانی (5و 50و 500و 5000و ....) باشد، در این حالت همواره عمل گرد کردن به سمت رقم بعدی خواهد بود. این رایجترین حالت گرد کردن است که به symmetric arithmetic rounding شناخته میشود.
3.4 = Math.Round( 3.45, 1, MidpointRounding.ToEven) 3.5 = Math.Round( 3.45, 1, MidpointRounding.AwayFromZero) -3.4 = Math.Round(-3.45, 1, MidpointRounding.ToEven) -3.5 = Math.Round(-3.45, 1, MidpointRounding.AwayFromZero)
Round(Double, Int32, MidpointRounding) Rounds a double-precision floating-point value to the specified number of fractional digits. A parameter specifies how to round the value if it is midway between two other numbers.
حالتهای MidpointRounding:
MidpointRounding.ToEven: در صورتیکه مقدار اعشاری عددی میانی (5و 50و 500و 5000و ....) باشد، و رقم ماقبل آخر اعشار فرد باشد، رو به بالا گرد خواهد شد و در صورتیکه رقم ماقبل آخر اعشار زوج باشد، بدون تغییر باقی خواهد ماند (3.75 به 3.8 و 3.65 به 3.6 گرد میشود.)
نکته 1: این تابع بر طبق استاندارد IEEE Standard 754, section 4 پیاده سازی شده است که در اصطلاح rounding to nearest یا banker's roundingنیز گفته میشود.
MidpointRounding.AwayFromZero: در صورتیکه مقدار اعشاری عددی میانی (5و 50و 500و 5000و ....) باشد، در این حالت همواره عمل گرد کردن به سمت رقم بعدی خواهد بود. این رایجترین حالت گرد کردن است که به symmetric arithmetic rounding شناخته میشود.
// The example displays the following output: // 2.125 --> 2.13 // 2.135 --> 2.13 // 2.145 --> 2.15 // 3.125 --> 3.13 // 3.135 --> 3.14 // 3.145 --> 3.15 This code example produces the following results: 3.4 = Math.Round( 3.45, 1) -3.4 = Math.Round(-3.45, 1) 3.4 = Math.Round( 3.45, 1, MidpointRounding.ToEven) 3.5 = Math.Round( 3.45, 1, MidpointRounding.AwayFromZero) -3.4 = Math.Round(-3.45, 1, MidpointRounding.ToEven) -3.5 = Math.Round(-3.45, 1, MidpointRounding.AwayFromZero)