203 00:16:38,731 --> 00:16:41,325 <i>Happy Christmas, your arse I pray God it's our last</i>
- عدم حذف تگها ، گاها برنامه نویسها از تگ هایی چون Bold,italic,underline,color استفاده میکنند که معدود برنامههایی آن را پشتیبانی کرده و تلویزیون و پلیرها هم که اصلا پشتیبانی نمیکنند و باعث میشود که متن روی تلویزیون مثل کد html ظاهر شود
- بعضی جملات دوبار روی صفحه ظاهر میشوند.
- تنها یک فایل را در هر زمان تبدیل میکند. مثلا اگر یک سریال چند قسمته داشته باشید، برای هر قسمت باید زیرنویس را انتخاب کرده و تبدیل کنید، در صورتی که میتوان دستور داد تمام زیرنویسهای داخل دایرکتوری را تبدیل کرد یا چند زیرنویس را برای این منظور انتخاب کرد.
نحوهی خواندن زیرنویس با کدنویسی
203 00:16:38,731 --> 00:16:41,325 <i>Happy Christmas, your arse I pray God it's our last</i>
private readonly static Regex regex_srt = new Regex(@"(?<sequence>\d+)\r\n(?<start>\d{2}\:\d{2}\:\d{2},\d{3}) --\> " + @"(?<end>\d{2}\:\d{2}\:\d{2},\d{3})\r\n(?<text>[\s\S]*?)\r\n\r\n", RegexOptions.Compiled); public string ToUnicode(string lines) { string subtitle= regex_srt.Replace(lines,delegate(Match m) { string text = m.Groups["text"].Value; //1.remove tags text = CleanScriptTags(text); //2.replace letters PersianReshape reshaper = new PersianReshape(); text = reshaper.reshape(text); string[] splitedlines = text.Split(new string[] { Environment.NewLine }, StringSplitOptions.None); text = ""; foreach (string line in splitedlines) { //3.reverse tags text += ReverseText(reshaper.reshape(line))+Environment.NewLine ; } return string.Format("{0}\r\n{1} --> {2}\r\n", m.Groups["sequence"], m.Groups["start"].Value, m.Groups["end"]) + text + Environment.NewLine+Environment.NewLine ; } ); return subtitle; }
m.Groups["text"].Value
private static readonly Regex regex_tags = new Regex("<.*?>", RegexOptions.Compiled); private string CleanScriptTags(string html) { return regex_tags.Replace(html, string.Empty); }
PersianReshape reshaper = new PersianReshape(); text = reshaper.reshape(text); string[] splitedlines = text.Split(new string[] { Environment.NewLine }, StringSplitOptions.None); text = ""; foreach (string line in splitedlines) { //3.reverse tags text += ReverseText(reshaper.reshape(line))+Environment.NewLine ; }
Dictionary<int ,int> letters=new Dictionary<int, int>(); //0=0x0 ,1=1x0 ,2=0x1 ,3=1x1 private void FillPrimaryTable() { //آ letters.Add(1570, 65153); //ا letters.Add(1575, 65166); //أ letters.Add(1571, 65155); //ب letters.Add(1576, 65167); //ت letters.Add(1578, 65173); //ث letters.Add(1579, 65177); //ج letters.Add(1580, 65181); ..... } Dictionary<int,byte> specialchars=new Dictionary<int, byte>(); private void SetSpecialChars() { //آ specialchars.Add(1570, 0); //ا specialchars.Add(1575, 0); //د2 specialchars.Add(1583, 1); //ذ2 specialchars.Add(1584, 1); //ر2 specialchars.Add(1585, 1); //ز2 specialchars.Add(1586, 1); //ژ specialchars.Add(1688, 1); //و2 specialchars.Add(1608, 1); //أ specialchars.Add(1571, 1); }
در آن متد هر بار یک حرف را انتخاب میکرد و حرف قبلی و بعدی آن را ارسال میکرد تا تابع CalculateIncrease آن را محاسبه کرده و کاراکتر نهایی را باز گرداند و به متغیر finalText اضافه میکرد. ولی در حین نوشتن، زمانی را به یاد آوردم که اندروید به تازگی آمده بود و هنوز در آن زمان از زبان فارسی پشتیبانی نمیکرد و حروف برنامههایی که مینوشتیم به صورت جدا از هم بود و همین مشکل را داشت که ما این مشکل را با استفاده از یک کلاس جاوا که دوست عزیزی آن را در اینجا به اشتراک گذاشته بود، حل میکردیم. پس به این صورت بود که از ادامهی نوشتن کلاس انصراف دادم و از یک کلاس دقیقتر و آماده استفاده کردم.
PersianReshape reshaper = new PersianReshape(); text = reshaper.reshape(text);
//3.reverse tags text = ReverseText(text);
string[] splitedlines = text.Split(new string[] { Environment.NewLine }, StringSplitOptions.None); text = ""; foreach (string line in splitedlines) { //3.reverse tags text += ReverseText(reshaper.reshape(line))+Environment.NewLine ; }
private string Reverse(string text) { return Reverse(text,0,text.Length); } private string Reverse(string text,int start,int end) { if (end < start) return text; string reverseText = ""; for (int i = end-1; i >=start; i--) { reverseText += text[i]; } return reverseText; }
private string ReverseText(string text) { char[] chararray = text.ToCharArray(); string reverseText = ""; bool prefixcomp = false; bool postfixcomp = false; string prefix = ""; string postfix = ""; #region get prefix symbols for (int i = 0; i < chararray.Length; i++) { if (!prefixcomp) { char ch =(char) chararray.GetValue(i) ; if (ch< 130) { prefix += chararray.GetValue(i); } else { prefixcomp = true; break; } } } #endregion }
#region get postfix symbols for (int i = chararray.Length - 1; i >-1 ; i--) { if (!postfixcomp && prefix.Length!=text.Length) { char ch = (char)chararray.GetValue(i); if (ch < 130) { postfix += chararray.GetValue(i); } else { postfixcomp = true; break; } } } #endregion
#region reverse text reverseText = Reverse(text, prefix.Length, text.Length-postfix.Length); reverseText = unTagetdLettersRegex.Replace(reverseText, delegate(Match m) { return Reverse(m.Value); }); #endregion
private static readonly Regex unTagetdLettersRegex = new Regex(@"[A-Za-z0-9]+", RegexOptions.Compiled);
return prefix+ reverseText+postfix;
private static readonly Regex unTagetdLettersRegex = new Regex(@"[A-Za-z0-9]+", RegexOptions.Compiled); private string ReverseText(string text) { char[] chararray = text.ToCharArray(); string reverseText = ""; bool prefixcomp = false; bool postfixcomp = false; string prefix = ""; string postfix = ""; #region get prefix symbols for (int i = 0; i < chararray.Length; i++) { if (!prefixcomp) { char ch =(char) chararray.GetValue(i) ; if (ch< 130) { prefix += chararray.GetValue(i); } else { prefixcomp = true; break; } } } #endregion #region get postfix symbols for (int i = chararray.Length - 1; i >-1 ; i--) { if (!postfixcomp && prefix.Length!=text.Length) { char ch = (char)chararray.GetValue(i); if (ch < 130) { postfix += chararray.GetValue(i); } else { postfixcomp = true; break; } } } #endregion #region reverse text reverseText = Reverse(text, prefix.Length, text.Length-postfix.Length); reverseText = unTagetdLettersRegex.Replace(reverseText, delegate(Match m) { return Reverse(m.Value); }); #endregion return prefix+ reverseText+postfix; }
return string.Format("{0}\r\n{1} --> {2}\r\n", m.Groups["sequence"], m.Groups["start"].Value, m.Groups["end"]) + text + Environment.NewLine+Environment.NewLine ;
نمایی از برنامهی نهایی
روی پلیر یا تلویزیون
نکتهی نهایی: هنگام تست زیرنویس روی فیلم متوجه شدم پلیر خطوط بلند را که در صفحهی نمایش جا نمیشود، میشکند و به دو خط تقسیم میکند. ولی نکتهی خنده دار اینجا بود که خط اول را پایین میاندازد و خط دوم را بالا. برای همین این تکه کد را نوشتم و به طور جداگانه در گیت هاب هم قرار دادهام.
این تکه کد را هم بعد از
//1.remove tags text = CleanScriptTags(text);
text =StringUtils.ConvertToMultiLine(text);
کد متد ConvertToMultiline:
namespace Utils { public static class StringUtils { public static string ConvertToMultiLine(String text, int min = 30, int max = 40) { if (text.Trim() == "") return text; string[] words = text.Split(new string[] { " " }, StringSplitOptions.None); string text1 = ""; string text2 = ""; foreach (string w in words) { if (text1.Length < min) { if (text1.Length == 0) { text1 = w; continue; } if (w.Length + text1.Length <= max) text1 += " " + w; } else text2 += w + " "; } text1 = text1.Trim(); text2 = text2.Trim(); if (text2.Length > 0) { text1 += Environment.NewLine + ConvertToMultiLine(text2, min, max); } return text1; } } }
برنامه مورد نظر را به طور کامل میتوانید از اینجا یا اینجا به صورت فایل نهایی و هم سورس دریافت کنید.
مراحل تکامل یک برنامه نویس
در فضای برنامه نویسی مراد از VC.NET زبان برنامه نویسی CPP تحت CLI است یعنی با سینتکس CPP و کامپایلر .NET یعنی همان کامپایلری که C#.NET و VB.NET استفاده میکنند. یا به عبارتی Managed CPP. در منوی New Project در Visual Studio گزینه CLR باید انتخاب شود.
آموزش هایی که شما ارائه کرده اید مربوط به Native CPP است. برنامه نویسی MFC یا VCL یا Win32 یا.. متفاوت با VC++.NET است.در منوی New Project در Visual Studio گزینههای غیر از CLR همگی native هستند.
بهتر است مشابه msdn از واژه ++Visual C استفاده کنید:
++Visual C
++NET Programming in Visual C.
با تشکر
اندرباب اهمیت به اشتراک گذاری اطلاعات
لطفا اگه <> لیستی از سایت ها خارجی در زمینه It ، +(برنامه نویسی و تکنولوژی های مربوط به دات نت)+ ،پیگیری اخبار مربوط به تازه های برنامه نویسی و بخصوص سایت هایی که خودتون به عنوان منبع بعضی از نوشته هاتون استفاده می کنید و اینجوری به روز هستید را معرفی کنید البته شاید هم قبلاً در سایتتون قرار دادید ولی با اینکه زیاد گشتم ولی پیدا نکردم لطفا اگه قبلاً مطلبی در این باره نوشتید یا لیستی فراهم کردید لطفا لینکشا اینجا قرار بدید. ممنون.( بی نهایت سپاسگزارم به خاطر محتوای سایتتون چون اشتیاق آدم را به برنامه نویسی و دانستن مطالب جدید بالا می بره) .
100 بلاگ برتر برنامه نویسی در دنیا
دریافت
بلاگهای فعال در زمینه WPF
دریافت
و لیستی از وبلاگهای ایرانی فعال در زمینه برنامه نویسی، IT ، اخبار IT، معرفی برنامهها، eBook و امثال آن. (بیشتر از 150 رکورد)
دریافت
پیاده سازی اسکرام با شیرپوینت
بعنوان یک برنامه نویس از چه مرورگری استفاده میکنید؟
بنده در عنوان سوال ذکر کردم بعنوان یک برنامه نویس و منظورم این بود که در هنگام توسعه یا دیباگ بیشتر از چه مرورگری استفاده میکنید ؟
مطمئنا یک برنامه نویس ، باید پروژه خودش را حداقل در مرورگرهای معروف تست و آزمایش کند.
در کل مزایا و معایب مرورگرها نسبت به همدیگر هدف اصلی است.
همانطور که قول داده بودم، به اصول GRASP میپردازیم.
اصول GRASP-General Responsibility Assignment
Software Principles
این اصول به بررسی نحوه تقسیم وظایف بین کلاسها و مشارکت اشیاء برای به انجام رساندن یک مسئولیت میپردازند. اینکه هر کلاس در ساختار نرم افزار چه وظیفهای دارد و چگونه با کلاسهای دیگر مشارکت میکند تا یک عملکرد به سیستم اضافه گردد. این اصول به چند بخش تقسیم میشوند:
- کنترلر ( Controller )
- ایجاد کننده ( Creator )
- انسجام قوی ( High Cohesion )
- واسطه گری ( Indirection )
- دانای اطلاعات ( Information Expert )
- اتصال ضعیف ( Low Coupling )
- چند ریختی ( Polymorphism )
- حفاظت از تاثیر تغییرات ( Protected Variations )
- مصنوع خالص ( Pure Fabrication )
Controller
این الگو بیان میکند که مسئولیت پاسخ به رویدادهای (Events ) یک سناریوی محدود مانند یک مورد کاربردی ( Use Case ) باید به عهده یک کلاس غیر UI باشد. کنترلر باید کارهایی را که نیاز است در پاسخ رویداد انجام شود، به دیگران بسپرد و نتایج را طبق درخواست رویداد بازگرداند. در اصل، کنترلر دریافت کننده رویداد، راهنمای مسیر پردازش برای پاسخ به رویداد و در نهایت برگرداننده پاسخ به سمت مبداء رویداد است. در زیر مثالی را میبینیم که رویداد اتفاق افتاده توسط واسط گرافیکی به سمت یک handler (که متدی است با ورودیِ فرستنده و آرگمانهای مورد نیاز) در کنترلر فرستاده میشود. این روش event handling، در نمونههای وب فرم و ویندوز فرم دیده میشود. به صورتی خود کلاسهای .Net وظیفه Event Raising از سمت UI با کلیک روی دکمه را انجام میدهد:
public class UserController { protected void OnClickCreate(object sender, EventArgs e) { // call validation services // call create user services } }
در مثال بعد عملیات مربوط به User در یک WebApiController پاسخ داده میشود. در اینجا به جای استفاده از Event Raising برای کنترل کردن رویداد، از فراخوانی یک متد در کنترلر توسط درخواست HttpPost انجام میگیرد. در اینجا نیاز است که در سمت کلاینت درخواستی را ارسال کنیم:
public class UserWebApiController { [HttpPost] public HttpResponseMessage Create(UserViewModel user) { // call validation services // call create user services } }
Creator :
این اصل میگوید شیء ای میتواند یک شیء دیگر را بسازد ( instantiate ) که: (اگر کلاس B بخواهد کلاس A را instantiate کند)
- کلاس B شیء از کلاس A را در خود داشته باشد؛
- یا اطلاعات کافی برای instantiate کردن از A را داشته باشد؛
- یا به صورت نزدیک با A در ارتباط باشد؛
- یا بخواهد شیء A را ذخیره کند.
از آنجایی که این اصل بدیهی به نظر میرسد، با مثال نقض، درک بهتری را نسبت به آن میتوان پیدا کرد:
// سازنده public class B { public static A CreateA(string name, string lastName, string job) { return new A() { Name =name, LastName = lastName, Job = job }; } } // ایجاد شونده public class A { public string Name { get; set; } public string LastName { get; set; } public string Job { get; set; } } public class Context { public void Main() { var name = "Rasoul"; var lastName = "Abbasi"; var job = "Developer"; var obj = B.CreateA(name, lastName, job); } }
و اما چرا این مثال، اصل Creator را نقض میکند. در مثال میبینید که کلاس B، یک شیء از نوع A را در متد Main کلاس Context ایجاد میکند. کلاس B فقط یک متد برای تولید A دارد و در عملیات تولید A هیچ منطق خاصی را پیاده سازی نمیکند.کلاس B شیء ای را از کلاس A ، در خود ندارد، با آن ارتباط نزدیک ندارد و آنرا ذخیره نمیکند. با اینکه کلاس B اطلاعات کافی را برای تولید A از ورودی میگیرد، ولی این کلاس Context است که اطلاعات کافی را ارسال مینماید. اگر در کلاس B منطقی اضافه بر instance گیریِ ساده وجود داشت (مانند بررسی صحت و اعتبار سنجی)، میتوانستیم بگوییم کلاس B از یک مجموعه عملیات instance گیری با خبر است که کلاس Context نباید از آن خبر داشته باشد. لذا اکنون هیچ دلیلی وجود ندارد که وظیفه تولید A را در Context انجام ندهیم و این مسئولیت را به کلاس B منتقل کنیم. این مورد ممکن است در ذهن شما با الگوی Factory تناقض داشته باشد. ولی نکته اصلی در الگو Factory انجام عملیات instance گیری با توجه به منطق برنامه است؛ یعنی وظیفهای که کلاس Context نباید از آن خبر داشته باشد را به کلاس Factory منتقل میکنیم. در غیر اینصورت ایجاد کلاس Factory بی معنا خواهد بود (مگر به عنوان افزایش انعطاف پذیری معماری که بتوان به راحتی نوع پیاده سازی یک واسط را تغییر داد).
High Cohesion :
این اصل اشاره به یکی از اصول اساسی طراحی نرم افزار دارد. انسجام واحدهای نرم افزاری باعث افزایش خوانایی، سهولت اشکال زدایی، قابلیت نگهداری و کاهش تاثیر زنجیرهای تغییرات میشود. طبق این اصل، مسئولیتهای هر واحد باید مرتبط باشد. لذا اجزایی کوچک با مسئولیتهای منسجم و متمرکز بهتر از اجزایی بزرگ با مسئولیتهای پراکنده است. اگر واحدهای سازنده نرم افزار انسجام ضعیفی داشته باشند، درک همکاریها، استفاده مجدد آنها، نگه داری نرم افزار و پاسخ به تغییرات سختتر خواهد شد.
در مثال زیر نقض این اصل را مشاهده میکنیم:
class Controller { public void CreateProduct(string name, int categoryId) { } public void EditProduct(int id, string name) { } public void DeleteProduct(int id) { } public void CreateCategory(string name) { } public void EditCategory(int id, string name) { } public void DeleteCategory(int id) { } }
همانطور که میبینید، کلاس
کنترلر ما، مسئولیت مدیریت Product و Category را بر عهده دارد. بزرگ شدن این کلاس، باعث سختتر شدن
خواندن کد و رفع اشکال میگردد. با جداسازی کنترلر مربوط به Product از Category میتوان انسجام را بالا برد.
Indirection :
این اصل بیان میکند که با تعریف یک واسط بین دو مولفه نرم افزاری میتوان میزان اتصال نرم افزار را کاهش داد. بدین ترتیب وظیفه هماهنگی ارتباط دو مؤلفه، به عهده این واسط خواهد بود و نیازی نیست دادههای ورودی و خروجی دو مؤلفه، هماهنگ باشند. در اینجا واسط، از وابستگی بین دو مؤلفه با پنهان کردن ضوابط هر مؤلفه از دیگری و ایجاد وابستگی ضعیف خود با دو مؤلفه، باعث کاهش اتصال کلی طراحی میگردد.
الگوهای Adapter و Delegate و همچنین نقش کنترلر در الگوی معماری MVC از این اصل پیروی میکنند.
class SenderA { public Mediator mediator { get; } public SenderA() { mediator = new Mediator(); } public void Send(string message, string reciever) { mediator.Send(message, reciever); } } class SenderB { public Mediator mediator { get; } public SenderB() { mediator = new Mediator(); } public void Send(string message) { } } public class RecieverA { public void DoAction(string message) { // انجام عملیات بر اساس پیغام دریافت شده switch (message) { case "create": break; case "delete": break; default: break; } } } public class RecieverB { public void DoAction(string message) { // انجام عملیات بر اساس پیغام دریافت شده switch (message) { case "edit": break; case "rollback": break; default: break; } } } class Mediator { internal void Send(string message, string reciever) { switch (reciever) { case "A": var recieverObjA = new RecieverA(); recieverObjA.DoAction(message); break; case "B": var recieverObjB = new RecieverB(); recieverObjB.DoAction(message); break; default: break; } } } class IndirectionContext { public void Main() { var senderA = new SenderA(); senderA.Send("rollback", "B"); var senderB = new SenderA(); senderB.Send("create", "A"); } }
در این مثال کلاس Mediator به عنوان واسط ارتباطی بین کلاسهای Sender و Receiver قرار گرفته و نقش تحویل پیغام را دارد.
در مقاله بعدی، به بررسی سایر اصول GRASP خواهم پرداخت.
در این قسمت بیشتر یک سری از ماژولها را به شما در قالب جداول گروه بندی شده معرفی خواهیم کرد :
همانطور که در قسمتهای قبلی گفتیم سرور IIS آماده خصوصی سازی و کار بر اساس علائق شماست؛ ولی توجه داشته باشید حذف تمامی ماژولها ممکن است اثرات جانبی هم داشته باشد. در اینجا ما ماژول هایی را به شما معرفی میکنیم که بدانید کار هر ماژول چیست تا مثلا با حذف ماژولی، امنیت وب سایت خود را به خطر نیندازید :
ماژولهای سودمند یا utility
نام ماژول: | UriCacheModule |
توضیح: | این ماژول نوعی کش برای URLها به شمار میرود. موقعی که url درخواست میشود، اطلاعات در اولین درخواست خوانده شده و کش میشود و اگر دوباره همان url درخواست شود، بدون خواندن تنظیمات و بر اساس تنظیمات قبلی، کار url مربوطه را انجام میدهد تا اطلاعات پیکربندی تغییر کند و بر اساس اطلاعات جدید، خود را به روز کند. |
تگ قابل پیکربندی: | لازم ندارد |
وابستگی: | ندارد |
اثرات حذف آن: | کارایی سیستم کاهش مییابد و سیستم مجبور است برای هر درخواست فایل پیکربندی را بخواند. |
نام ماژول : | FileCacheModule |
توضیح : | فایل هندلِ فایلهایی که قبلا در سرور باز شدهاند را کش میکند تا در صورت نیاز در دفعات بعدی سریعتر عمل کند. |
تگ قابل پیکربندی : | لازم ندارد . |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | کارایی سیستم کاهش مییابد. سیستم در هر اجرای دستور مربوط به فایلها باید فایل هندل را به دست آورد. |
نام ماژول : | TokenCacheModule |
توضیح : | توکنهای امنیتی ویندوز که پسوردهایی بر اساس authentication schemes هستند را کش میکند (anonymous authentication, basic authentication, IIS client certificate authentication ) |
تگ قابل پیکربندی : | لازم ندارد |
وابستگی : | ندارد |
اثرات حذف آن : | کارایی سیستم به شدت پایین میآید. کاربر باید با هر درخواستی لاگین کند. یکی از اصلیترین ضربهها با حذف این ماژول این است که اگر مثلا یک پسورد از یک فایل html محافظت میکند و این صفحه به 50 تصویر ارجاع دارد، 51 بار باید درخواست لاگین اجرا گردد یا شاید هم بدتر |
MANAGED ENGINE: ASP.NET INTEGRATION
نام ماژول : | ManagedEngine |
توضیح : | مدیریت ماژولهای native و مدیریت شده |
تگ قابل پیکربندی : | |
وابستگی : | ندارد |
اثرات حذف آن : | مشخصا غیرفعال شدن asp.net integrated و غیر فعال شدن تمامی ماژولها و هندلرهای تگ وب کانفیگ یا داخل فایل کانفیگ IIS که در مقالات قبلی به تفصیل بیان کردهایم. |
IIS 7 NATIVE MODULES
نام ماژول : | HttpCacheModule |
توضیح : | مدیریت کش خروجی در htttp.sys بر اساس پیکربندی مثل تعریف سایز کش و ... |
تگ قابل پیکربندی : | System.webServer/caching |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | محتوا دیگر به صورت کرنل مد، کش نمیشود و کش پروفایل هم ندید گرفته میشود و احتمالا بر کارآیی و استفاده از منابع هم اثر میگذارد. |
نام ماژول : | DynamicCompressionModule |
توضیح : | پیاده سازی in-memory compression در محتوای پویا |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/httpCompression and system.webServer/urlCompression. |
وابستگی : | وابستگی ندارد چرا که به طور پیش فرض غیرفعال است. |
نام ماژول : | StaticCompressionModule |
توضیح : | پیادسازی فشرده سازی در محتوای ایستا و برای فایلهای سیستمی از نوع in memory |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/httpCompression and system.webServer/urlCompression |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | در صورت عدم فشرده سازی بر مصرف ترافیک تاثیر گذار است. |
نام ماژول : | DefaultDocumentModule |
توضیح : | پیاده سازی یک لیست سند پیش فرض. درخواستها مدام پشت سر هم میآیند و این درخواستهای پشت سرهم، به سند پیش فرض هدایت میشوند. همان پنجره ای که شما به ترتیب فایلهای index.htm,index.asp,default.aspx و... را تعیین میکنید. |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/defaultDocument |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | درخواست را به ریشه هدایت میکند. مثلا برای localhost صفحه 404 باز میگرداند و اگر directoryBrowsing فعال باشد لیستی از دایرکتوری ریشه را باز میگرداند. |
نام ماژول : | DirectoryListingModule |
توضیح : | پیادی سازی لیستی از محتویات یک دایرکتوری |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/directoryBrowse |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | اگر این ماژول و ماژول قبلی غیرفعال باشند response نهایی خالی است. |
نام ماژول : | ProtocolSupportModule |
توضیح : | پیاده سازی اختصاصی از response header پیاده سازی تنظیمات trace و HTTP verbs. پیاده سازی تنظیمات مربوطه به keep-alive بر اساس پیکربندی |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/httpProtocol |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | بازگرداندن پیام خطای "405 Method not allowed". |
نام ماژول : | HttpRedirectionModule |
توضیح : | پیاده سازی عملیات انتقال یا redirect |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/httpRedirect |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | خطر امنیتی: اگر منابعی با redirect کردن محافظت میشوند، از این پس در دسترسند. |
نام ماژول : | ServerSideIncludeModule |
توضیح : | حمایت از فایل shtm یا shtml و ... |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/serverSideInclude |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | این فایلها به صورت متنی نمایش داده میشوند |
نام ماژول : | StaticFileModule |
توضیح : | فایلهای ایستا را به همراه پسوند ارسال میکند. مثل jpg,html و نوع محتوا را بر اساس staticContent/mimeMap پیکربندی میکند. |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/staticContent |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | فایلهای ایستا دیگر ارائه نشده و به جای آن خطای 404 بازگشت داده میشود. |
نام ماژول : | AnonymousAuthenticationModule |
توضیح : | پیاده سازی سیستم شناسایی افراد ناشناس. همانطور که میدانید در یک وب سایت حداقل محتوایی برای افرادی بدون داشتن اکانت هم وجود دارد. برای اینکار یک شیء httpuser ایجاد میکند. |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/security/authentication/anonymousAuthentication |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | حداقل باید یک سیستم امنیتی برای شناسایی یا authenticate وجود داشته باشد. httpuser یک ساختار داده ای در IIS میباشد و در صورت نبودن هیچ سیستم شناسایی وجود نداشته و در نبود شیء httpuser سیستم خطای 401.2 را تولید میکند. |
نام ماژول : | CertificateMappingAuthenticationModule |
توضیح : | مجوز SSL را به Active Directory نگاشت میکند. |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/security/authentication/clientCertificateMappingAuthentication |
وابستگی : | برای اینکه این ماژول وظیفه خود را انجام دهد باید تنظیمات SSL انجام شود و همچنین سیستم IIS جزئی از دامنه Active directory باشد |
اثرات حذف آن : | درخواستها، نرمال رسیدگی میشوند انگار SSL وجود ندارد. |
نام ماژول : | BasicAuthenticationModule |
توضیح : | پیاده سازی پایهای و روتین شناسایی کاربران بر اساس آن چیزی که در استانداد زیر آمده است |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/security/authentication/basicAuthentication |
وابستگی : | None. |
اثرات حذف آن : | حداقل باید یک سیستم امنیتی برای شناساسایی یا authenticate وجود داشته باشد. httpuser یک ساختار دادهای در IIS میباشد و در صورت نبود، هیچ سیستم شناسایی یافت نشده و نبود شیء httpuser در سیستم، خطای 401.2 را تولید میکند. |
نام ماژول : | WindowsAuthenticationModule |
توضیح : | ((windows Authentication (NTLM or Negotiate (Kerberos |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/security/authentication/windowsAuthentication |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | حداقل باید یک سیستم امنیتی برای شناسایی یا authenticate وجود داشته باشد. httpuser یک ساختار داده ای در IIS میباشد و در صورت نبود، هیچ سیستم شناسایی یافت نشده و نبود شیء httpuser در سیستم، خطای 401.2 را تولید میکند. |
نام ماژول : | DigestAuthenticationModule |
توضیح : | پیاده سازی سیستم شناسایی دیاجست بر اساس RFC 2617 . |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/security/authentication/digestAuthentication |
وابستگی : | IIS باید بخشی از دامنه Active Directory باشد. |
اثرات حذف آن : | حداقل باید یک سیستم امنیتی برای شناسایی یا authenticate وجود داشته باشد.
httpuser یک ساختار داده ای در IIS میباشد و در صورت نبود، هیچ سیستم
شناسایی یافت نشده و نبود شیء httpuser در سیستم، خطای 401.2 را تولید
میکند. |
نام ماژول : | IISCertificateMappingAuthenticationModule |
توضیح : | پیاده سازی نگاشت مجوزهای IIS، نگهداری و ذخیره اطلاعات همه نگاشتها و مجوزهای کاربری چون SSL client certificates |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/iisClientCertificateMappingAuthentication |
وابستگی : | اطلاعات SSL به همراه دریافت client certificates جهت پیکربندی این ماژول |
اثرات حذف آن : | حداقل باید یک سیستم امنیتی برای شناسایی یا authenticate وجود داشته باشد.
httpuser یک ساختار داده ای در IIS میباشد و در صورت نبود، هیچ سیستم
شناسایی یافت نشده و نبود شیء httpuser در سیستم، خطای 401.2 را تولید
میکند. |
نام ماژول : | UrlAuthorizationModule |
توضیح : | پیاده سازی authorization بر اساس قوانین پیکربندی شده |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/security/authorization |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | محتواهای محافظت شده توسط authorization دیگر محافظت نمیشوند. |
نام ماژول : | IsapiModule |
توضیح : | پیاده سازی ISAPI Extension |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/isapiCgiRestriction |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | هندلرهای معرفی شده در بخش IsapiModule و تگ handlers دیگر اجرا نمیشوند |
نام ماژول : | IsapiFilterModule |
توضیح : | پیاده سازی ISAPI filter |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/isapiFilters |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | اگر برنامه ای از ISAPI filter استفاده میکند، در اجرا دچار مشکل خواهد شد. |
نام ماژول : | IpRestrictionModule |
توضیح : | یک سیستم تشخیص دسترسی بر اساس آی پیهای ورژن4 |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/security/ipSecurity |
وابستگی : | IPv4 stack باید نصب شود. |
اثرات حذف آن : | کلاینت هایی که IP هایشان در IPsecurity لیست شدهاند ندید گرفته میشوند |
نام ماژول : | RequestFilteringModule |
توضیح : | پیاده سازی یک مجموعه قدرتمند از قوانین امنیتی که درخواستهای مشکوک را پس میزند. |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/security/requestFiltering |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | دیگر قوانین امنیتی اجرا نخواهند شد و سبب وجود مشکلات امنیتی میشود. |
نام ماژول : | CustomLoggingModule |
توضیح : | پیاده سازی اینترفیس ILogPlugin در سمت IIS، به مشتریان اجازه میدهد تا لاگهای خود را توسعه دهند. هر چند این روش توصیه نمیشود و توصیه کارشناس مایکروسافت استفاده از یک ماژول دست نویس از نوع RQ_LOG_REQUEST می باشد. Implements the ILogPlugin interface on top of IIS. ILogPlugin is a previous COM implementation that allowed customers to extend IIS logging. We do not not recommend extending IIS using this interface. Instead, customers should write a module and subscribe to the RQ_LOG_REQUEST notification. |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/httpLogging and system.applicationhost/sites/site/logFile/customLogPluginClsid |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | مسلما پلاگینهایهای این اینترفیس از کار میافتند که سیستم ODBC Logging هم جز آن است. |
نام ماژول : | CustomErrorModule |
توضیح : | پیاده سازی مدیریت خطاهای ویژه |
تگ قابل پیکبرندی : | system.webServer/httpErrors |
وابستگی : | None. |
اثرات حذف آن : | در صورتی که خطایی از هسته باشد، نتیجه یک صفحه، با توضیح مختصری از خطا خواهد بود. در غیر این صورت اگر خطا از برنامه یا کامپوننتی باشد جزئیات خطا فاش خواهد شد |
نام ماژول : | HttpLoggingModule |
توضیح : | پیاده سازی سیستم logging استاندارد http.sys |
تگ قابل پیکربندی : | system.applicationHost/log and system.webServer/httpLogging |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | از کار افتادن سیستم لاگ |
نام ماژول : | FailedRequestsTracingModule |
توضیح : | پیاده سازی سیستم ردیابی درخواستهای ناموفق و اجرای قوانین، طبق پیکربندی |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/tracing and system.webServer/httpTracing |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | Tracing http requests will no longer work. |
نام ماژول : | RequestMonitorModule |
توضیح : | پیاده سازی IIS Run-time State and Control Interface یا به اختصار RSCA . به کاربران اجازه میدهد از اطلاعات، حین اجرا، کوئری بگیرند. مثل درخواست درحال اجرای جاری، آغاز به کار یا توقف وب سایت و دامنههای اپلیکیشن در حال اجرای جاری |
تگ قابل پیکربندی : | ندارد. |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | ابزارهای مرتبط با این موضوع از کار میافتند |
نام ماژول : | CgiModule |
توضیح : | پیاده سازی CGI در سمت IIS |
تگ قابل پیکبرندی : | system.webServer/cgi and system.webServer/isapiCgiRestriction |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | برنامههای CGI متوقف میشوند |
نام ماژول : | TracingModule |
توضیح : | پیاده سازی سیستم ردیابی ETW |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/httpTracing |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | باعث از کار افتادن سیستم مربوطه میشود |
نام ماژول : | ConfigurationValidationModule |
توضیح : | اعتبارسنجی تنظیمات برنامه ASP.Net که به حالت integrate انتقال یافته است |
تگ قابل پیکربندی : | system.webServer/Validation |
وابستگی : | ندارد. |
اثرات حذف آن : | عدم اعتبارسنجی و در نتیجه عدم نمایش خطاها |
MANAGED MODULES:
نام ماژول : | OutputCache |
توضیح : | پیاده سازی output caching |
تگ قابل پیکربندی : | system.web/caching/outputCache |
وابستگی : | نیاز به ManagedEngine . |
اثرات حذف آن : | عدم اجرای output cache |
نام ماژول : | Session |
توضیح : | مدیریت سشن ها |
تگ قابل پیکربندی : | system.web/sessionState |
وابستگی : | نیاز به ManagedEngine . |
اثرات حذف آن : | سشنها از دسترس خارج میشوند. |
نام ماژول : | WindowsAuthentication |
توضیح : | |
تگ قابل پیکربندی : | system.web/authentication |
وابستگی : | نیاز به ManagedEngine . |
اثرات حذف آن : | این حالت قابل اجرا نخواهد بود |
نام ماژول : | FormsAuthentication |
توضیح : | |
تگ قابل پیکربندی : | system.web/authentication |
وابستگی : | نیاز به ManagedEngine . |
اثرات حذف آن : | این حالت قابل اجرا نیست و کاربران مجوز دار هم نمیتوانند به منابع محافظت شده دسترسی داشته باشند. |
نام ماژول : | DefaultAuthentication |
توضیح : | اطمینان از وجود شی Authentication در context مربوطه |
تگ قابل پیکربندی : | system.web/authentication |
وابستگی : | نیاز به ManagedEngine . |
اثرات حذف آن : | اگر مد Forms authentication انتخاب شده باشد بر روی بعضی از کاربران ناشناس کار نخواهد کرد و رویداد DefaultAuthentication.OnAuthenticate اجرا نخواهد شد. |
نام ماژول : | RoleManager |
توضیح : | |
تگ قابل پیکربندی : | |
وابستگی : | نیاز به ManagedEngine . |
اثرات حذف آن : | این قابلیت در دسترس نمیباشد |
نام ماژول : | UrlAuthorization |
توضیح : | |
تگ قابل پیکربندی : | system.web/authorization. |
وابستگی : | نیاز به ManagedEngine . |
اثرات حذف آن : | باعث از کار افتادن asp.net authorization و فاش شدن بعضی اطلاعات و همچنین دیگر تهدیدات امنیتی |
نام ماژول : | AnonymousIdentification |
توضیح : | |
تگ قابل پیکربندی : | |
وابستگی : | نیاز به ManagedEngine . |
اثرات حذف آن : | The anonymous identification feature used by the ASP.NET Profile will not work. |
نام ماژول : | Profile |
توضیح : | |
تگ قابل پیکربندی : | |
وابستگی : | ManagedEngine module must be installed. |
اثرات حذف آن : | ASP.Net Profile از کار خواهد افتاد |
نام ماژول : | UrlMappingsModule |
توضیح : | تبدیل یک Url واقعی به یک Url کاربرپسند |
تگ قابل پیکبرندی : | |
وابستگی : | نیاز به ManagedEngine . |
اثرات حذف آن : | نگاشت Urlها صورت نمیگیرد |