اعتبارسنجی Domain Model
public class Customer { public string Email { get; private set; } public string Name { get; private set; } private Customer(email, name) { Email = email; Name = name; } public static Result<Customer> New(string email, string name, INewCustomerPolicy policy) { var isUnique = policy.IsUnique(email); if (!isUnique) { return Result.Fail<Customer>("Customer with this email already exists."); } var customer = new Customer(email, name); //customer.AddDomainEvent(new CustomerRegistered(customer)); return Result.Ok(customer); } }
Vue.js 3.0 منتشر شد
Today we are proud to announce the official release of Vue.js 3.0 "One Piece". This new major version of the framework provides improved performance, smaller bundle sizes, better TypeScript integration, new APIs for tackling large scale use cases, and a solid foundation for long-term future iterations of the framework.
سؤال: آیا در فایل PDF ما تصاویر تکراری وجود دارند؟
نحوه یافتن تصاویر تکراری موجود در یک فایل PDF را به کمک iTextSharp در کدهای ذیل ملاحظه میکنید:
public static int FindDuplicateImagesCount(string pdfFileName) { int count = 0; var pdf = new PdfReader(pdfFileName); var md5 = new MD5CryptoServiceProvider(); var enc = new UTF8Encoding(); var imagesHashList = new List<string>(); int intPageNum = pdf.NumberOfPages; for (int i = 1; i <= intPageNum; i++) { var page = pdf.GetPageN(i); var resources = PdfReader.GetPdfObject(page.Get(PdfName.RESOURCES)) as PdfDictionary; if (resources == null) continue; var xObject = PdfReader.GetPdfObject(resources.Get(PdfName.XOBJECT)) as PdfDictionary; if (xObject == null) continue; foreach (var name in xObject.Keys) { var pdfObject = xObject.Get(name); if (!pdfObject.IsIndirect()) continue; var imgObject = PdfReader.GetPdfObject(pdfObject) as PdfDictionary; if (imgObject == null) continue; var subType = PdfReader.GetPdfObject(imgObject.Get(PdfName.SUBTYPE)) as PdfName; if (subType == null) continue; if (!PdfName.IMAGE.Equals(subType)) continue; byte[] imageBytes = PdfReader.GetStreamBytesRaw((PRStream)imgObject); var md5Hash = enc.GetString(md5.ComputeHash(imageBytes)); if (!imagesHashList.Contains(md5Hash)) { imagesHashList.Add(md5Hash); } else { Console.WriteLine("Found duplicate image @page: {0}.", i); count++; } } } pdf.Close(); return count; }
سؤال: چگونه اشیاء تکراری یک فایل PDF را حذف کنیم؟
کلاسی در iTextSharp به نام PdfSmartCopy وجود دارد که شبیه به عملیات فوق را انجام داده و یک کپی سبک از هر صفحه را تهیه میکند. سپس میتوان این کپیها را کنار هم قرار داد و فایل اصلی را مجددا بازسازی کرد:
public class PdfSmartCopy2 : PdfSmartCopy { public PdfSmartCopy2(Document document, Stream os) : base(document, os) { } /// <summary> /// This is a forgotten feature in iTextSharp 5.3.4. /// Actually its PdfSmartCopy is useless without this! /// </summary> protected override PdfIndirectReference CopyIndirect(PRIndirectReference inp, bool keepStructure, bool directRootKids) { return base.CopyIndirect(inp); } } public static void RemoveDuplicateObjects(string inFile, string outFile) { var document = new Document(); var copy = new PdfSmartCopy2(document, new FileStream(outFile, FileMode.Create)); document.Open(); var reader = new PdfReader(inFile); var n = reader.NumberOfPages; for (int page = 0; page < n; ) { copy.AddPage(copy.GetImportedPage(reader, ++page)); } copy.FreeReader(reader); document.Close(); }
استفاده از آن هم ساده است. در متد RemoveDuplicateObjects، ابتدا هر صفحه موجود توسط متد GetImportedPage دریافت شده و به وهلهای از PdfSmartCopy اضافه میشود. در پایان کار، فایل نهایی تولیدی، حاوی عناصر تکراری نخواهد بود. احتمالا برنامههای PDF compressor تجاری را در گوشه و کنار اینترنت دیدهاید. متد RemoveDuplicateObjects دقیقا همان کار را انجام میدهد.
اگر علاقمند هستید که متد فوق را آزمایش کنید یک فایل جدید PDF را به صورت زیر ایجاد نمائید:
private static void CreateTestFile() { using (var pdfDoc = new Document(PageSize.A4)) { var pdfWriter = PdfWriter.GetInstance(pdfDoc, new FileStream("Test.pdf", FileMode.Create)); pdfDoc.Open(); var table = new PdfPTable(new float[] { 1, 2 }); table.AddCell(Image.GetInstance("01.png")); table.AddCell(Image.GetInstance("01.png")); pdfDoc.Add(table); } }
سپس متد RemoveDuplicateObjects را روی test.pdf تولید شده فراخوانی کنید. حجم فایل حاصل تقریبا نصف خواهد شد. از این جهت که PdfSmartCopy توانسته است بر اساس هش MD5 موجود در فایل PDF نهایی، موارد تکراری را یافته و ارجاعات را تصحیح کند.
در شکل زیر ساختار فایل test.pdf اصلی را ملاحظه میکنید. در اینجا img1 و img0 به دو stream متفاوت اشاره میکنند:
در شکل زیر همان test.pdf را پس از بکارگیری PDFSmartCopy ملاحظه میکنید:
اینبار دو تصویر داریم که هر دو به یک stream اشاره میکنند. تصاویر فوق به کمک برنامه iText RUPS تهیه شدهاند.
Python 3.9.0 منتشر شد
Cancellation Token in C# - Part 7
در آخرین قسمت از این سری ویدیوها در مورد کنسلیشن توکن صحبت کردیم و چرایی وجودش و اینکه این توکن رو چه کسی درست میکنه کی درست میکنه چطور مدیریت میکنه.
05:10 Scenario without cancellation token
13:40 What is the cancellation token source
14:53 Demo
18:00 Cancellation Exception
19:10 Review Code of Task Class
21:09 Demo on Asp dotnet core
مدت ویدیو : 27 دقیقه
سورس نگارش کامل دات نت
The referencesource repository contains sources from Microsoft .NET Reference Source that represent a subset of the .NET Framework. This subset contains similar functionality to the class libraries that are being developed in .NET Core. We intend to consult the referencesource repository as we develop .NET Core. It is also for the community to leverage to enable more scenarios for .NET developers.
پیاده سازی پروژه نقاشی (Paint) به صورت شی گرا 1#
پیاده سازی پروژه نقاشی (Paint) به صورت شی گرا 2#
قبل از شروع توضیحات متدهای کلاس Shape در ادامه پستهای قبل در ^ و ^ ابتدا به تشریح یک تصویر میپردازیم.
- در این حالت StartPoint.X < EndPoint.X و StartPoint.Y < EndPoint.Y خواهد بود. (StartPoint نقطه ای است که ابتدا ماوس شروع به ترسیم میکند، و EndPoint زمانی است که ماوس رها شده و پایان ترسیم را مشخص میکند.)
- در این حالت StartPoint.X > EndPoint.X و StartPoint.Y > EndPoint.Y خواهد بود.
- در این حالت StartPoint.X > EndPoint.X و StartPoint.Y > EndPoint.Y خواهد بود.
- در این حالت StartPoint.X < EndPoint.X و StartPoint.Y > EndPoint.Y خواهد بود.
ابتدا یک کلاس کمکی به صورت استاتیک تعریف میکنیم که متدی جهت پیش نمایش رسم شی در حالت جابجایی ، رسم، و تغییر اندازه دارد.
using System; using System.Drawing; namespace PWS.ObjectOrientedPaint.Models { /// <summary> /// Helpers /// </summary> public static class Helpers { /// <summary> /// Draws the preview. /// </summary> /// <param name="g">The g.</param> /// <param name="startPoint">The start point.</param> /// <param name="endPoint">The end point.</param> /// <param name="foreColor">Color of the fore.</param> /// <param name="thickness">The thickness.</param> /// <param name="isFill">if set to <c>true</c> [is fill].</param> /// <param name="backgroundBrush">The background brush.</param> /// <param name="shapeType">Type of the shape.</param> public static void DrawPreview(Graphics g, PointF startPoint, PointF endPoint, Color foreColor, byte thickness, bool isFill, Brush backgroundBrush, ShapeType shapeType) { float x = 0, y = 0; float width = Math.Abs(endPoint.X - startPoint.X); float height = Math.Abs(endPoint.Y - startPoint.Y); if (startPoint.X <= endPoint.X && startPoint.Y <= endPoint.Y) { x = startPoint.X; y = startPoint.Y; } else if (startPoint.X >= endPoint.X && startPoint.Y >= endPoint.Y) { x = endPoint.X; y = endPoint.Y; } else if (startPoint.X >= endPoint.X && startPoint.Y <= endPoint.Y) { x = endPoint.X; y = startPoint.Y; } else if (startPoint.X <= endPoint.X && startPoint.Y >= endPoint.Y) { x = startPoint.X; y = endPoint.Y; } switch (shapeType) { case ShapeType.Ellipse: if (isFill) g.FillEllipse(backgroundBrush, x, y, width, height); //else g.DrawEllipse(new Pen(foreColor, thickness), x, y, width, height); break; case ShapeType.Rectangle: if (isFill) g.FillRectangle(backgroundBrush, x, y, width, height); //else g.DrawRectangle(new Pen(foreColor, thickness), x, y, width, height); break; case ShapeType.Circle: float raduis = Math.Max(width, height); if (isFill) g.FillEllipse(backgroundBrush, x, y, raduis, raduis); //else g.DrawEllipse(new Pen(foreColor, thickness), x, y, raduis, raduis); break; case ShapeType.Square: float side = Math.Max(width, height); if (isFill) g.FillRectangle(backgroundBrush, x, y, side, side); //else g.DrawRectangle(new Pen(foreColor, thickness), x, y, side, side); break; case ShapeType.Line: g.DrawLine(new Pen(foreColor, thickness), startPoint, endPoint); break; case ShapeType.Diamond: var points = new PointF[4]; points[0] = new PointF(x + width / 2, y); points[1] = new PointF(x + width, y + height / 2); points[2] = new PointF(x + width / 2, y + height); points[3] = new PointF(x, y + height / 2); if (isFill) g.FillPolygon(backgroundBrush, points); //else g.DrawPolygon(new Pen(foreColor, thickness), points); break; case ShapeType.Triangle: var tPoints = new PointF[3]; tPoints[0] = new PointF(x + width / 2, y); tPoints[1] = new PointF(x + width, y + height); tPoints[2] = new PointF(x, y + height); if (isFill) g.FillPolygon(backgroundBrush, tPoints); //else g.DrawPolygon(new Pen(foreColor, thickness), tPoints); break; } if (shapeType != ShapeType.Line) { g.DrawString(String.Format("({0},{1})", x, y), new Font(new FontFamily("Tahoma"), 10), new SolidBrush(foreColor), x - 20, y - 25); g.DrawString(String.Format("({0},{1})", x + width, y + height), new Font(new FontFamily("Tahoma"), 10), new SolidBrush(foreColor), x + width - 20, y + height + 5); } else { g.DrawString(String.Format("({0},{1})", startPoint.X, startPoint.Y), new Font(new FontFamily("Tahoma"), 10), new SolidBrush(foreColor), startPoint.X - 20, startPoint.Y - 25); g.DrawString(String.Format("({0},{1})", endPoint.X, endPoint.Y), new Font(new FontFamily("Tahoma"), 10), new SolidBrush(foreColor), endPoint.X - 20, endPoint.Y + 5); } } } }
- DrawPreview : این متد پیش نمایشی برای شی در زمان ترسیم، جابجایی و تغییر اندازه آماده میکند، پارامترهای آن
عبارتند از : بوم گرافیکی، نقطه شروع، نقطه پایان و رنگ قلم ترسیم پیش نمایش شی، ضخامت خط، آیا شی توپر باشد؟، الگوی پر کردن پس زمینه شی ، و نوع شی ترسیمی میباشد.
using System; using System.Drawing; using System.Drawing.Drawing2D; using System.Net; namespace PWS.ObjectOrientedPaint.Models { /// <summary> /// Shape (Base Class) /// </summary> public abstract partial class Shape { #region Constructors (2) /// <summary> /// Initializes a new instance of the <see cref="Shape" /> class. /// </summary> /// <param name="startPoint">The start point.</param> /// <param name="endPoint">The end point.</param> /// <param name="zIndex">Index of the z.</param> /// <param name="foreColor">Color of the fore.</param> /// <param name="thickness">The thickness.</param> /// <param name="isFill">if set to <c>true</c> [is fill].</param> /// <param name="backgroundColor">Color of the background.</param> protected Shape(PointF startPoint, PointF endPoint, int zIndex, Color foreColor, byte thickness, bool isFill, Color backgroundColor) { CalulateLocationAndSize(startPoint, endPoint); Zindex = zIndex; ForeColor = foreColor; Thickness = thickness; IsFill = isFill; BackgroundColor = backgroundColor; } /// <summary> /// Initializes a new instance of the <see cref="Shape" /> class. /// </summary> protected Shape() { } #endregion Constructors #region Methods (10) // Public Methods (9) /// <summary> /// Draws the specified g. /// </summary> /// <param name="g">The g.</param> public virtual void Draw(Graphics g) { if (!IsSelected) return; float diff = Thickness + 4; Color myColor = Color.DarkSeaGreen; g.DrawString(String.Format("({0},{1})", StartPoint.X, StartPoint.Y), new Font(new FontFamily("Tahoma"), 10), new SolidBrush(myColor), StartPoint.X - 20, StartPoint.Y - 25); g.DrawString(String.Format("({0},{1})", EndPoint.X, EndPoint.Y), new Font(new FontFamily("Tahoma"), 10), new SolidBrush(myColor), EndPoint.X - 20, EndPoint.Y + 5); if (ShapeType != ShapeType.Line) { g.DrawRectangle(new Pen(myColor), X, Y, Width, Height); // 1 2 3 // 8 4 // 7 6 5 var point1 = new PointF(StartPoint.X - diff / 2, StartPoint.Y - diff / 2); var point2 = new PointF((StartPoint.X - diff / 2 + EndPoint.X) / 2, StartPoint.Y - diff / 2); var point3 = new PointF(EndPoint.X - diff / 2, StartPoint.Y - diff / 2); var point4 = new PointF(EndPoint.X - diff / 2, (EndPoint.Y + StartPoint.Y) / 2 - diff / 2); var point5 = new PointF(EndPoint.X - diff / 2, EndPoint.Y - diff / 2); var point6 = new PointF((StartPoint.X - diff / 2 + EndPoint.X) / 2, EndPoint.Y - diff / 2); var point7 = new PointF(StartPoint.X - diff / 2, EndPoint.Y - diff / 2); var point8 = new PointF(StartPoint.X - diff / 2, (EndPoint.Y + StartPoint.Y) / 2 - diff / 2); g.FillRectangle(new SolidBrush(myColor), point1.X, point1.Y, diff, diff); g.FillRectangle(new SolidBrush(myColor), point2.X, point2.Y, diff, diff); g.FillRectangle(new SolidBrush(myColor), point3.X, point3.Y, diff, diff); g.FillRectangle(new SolidBrush(myColor), point4.X, point4.Y, diff, diff); g.FillRectangle(new SolidBrush(myColor), point5.X, point5.Y, diff, diff); g.FillRectangle(new SolidBrush(myColor), point6.X, point6.Y, diff, diff); g.FillRectangle(new SolidBrush(myColor), point7.X, point7.Y, diff, diff); g.FillRectangle(new SolidBrush(myColor), point8.X, point8.Y, diff, diff); } else { var point1 = new PointF(StartPoint.X - diff / 2, StartPoint.Y - diff / 2); var point2 = new PointF(EndPoint.X - diff / 2, EndPoint.Y - diff / 2); g.FillRectangle(new SolidBrush(myColor), point1.X, point1.Y, diff, diff); g.FillRectangle(new SolidBrush(myColor), point2.X, point2.Y, diff, diff); } } /// <summary> /// Points the in sahpe. /// </summary> /// <param name="point">The point.</param> /// <param name="tolerance">The tolerance.</param> /// <returns> /// <c>true</c> if [has point in sahpe] [the specified point]; otherwise, <c>false</c>. /// </returns> public virtual bool HasPointInSahpe(PointF point, byte tolerance = 5) { return point.X > (StartPoint.X - tolerance) && point.X < (EndPoint.X + tolerance) && point.Y > (StartPoint.Y - tolerance) && point.Y < (EndPoint.Y + tolerance); } /// <summary> /// Moves the specified location. /// </summary> /// <param name="location">The location.</param> /// <returns></returns> public virtual PointF Move(Point location) { StartPoint = new PointF(location.X, location.Y); EndPoint = new PointF(location.X + Width, location.Y + Height); return StartPoint; } /// <summary> /// Moves the specified dx. /// </summary> /// <param name="dx">The dx.</param> /// <param name="dy">The dy.</param> /// <returns></returns> public virtual PointF Move(int dx, int dy) { StartPoint = new PointF(StartPoint.X + dx, StartPoint.Y + dy); EndPoint = new PointF(EndPoint.X + dx, EndPoint.Y + dy); return StartPoint; } /// <summary> /// Resizes the specified dx. /// </summary> /// <param name="dx">The dx.</param> /// <param name="dy">The dy.</param> /// <returns></returns> public virtual SizeF Resize(int dx, int dy) { EndPoint = new PointF(EndPoint.X + dx, EndPoint.Y + dy); return new SizeF(Width, Height); } /// <summary> /// Resizes the specified start point. /// </summary> /// <param name="startPoint">The start point.</param> /// <param name="currentPoint">The current point.</param> public virtual void Resize(PointF startPoint, PointF currentPoint) { var dx = (int)(currentPoint.X - startPoint.X); var dy = (int)(currentPoint.Y - startPoint.Y); if (startPoint.X >= X - 5 && startPoint.X <= X + 5) { StartPoint = new PointF(currentPoint.X, StartPoint.Y); if (ShapeType == ShapeType.Circle || ShapeType == ShapeType.Square) { Height = Width; } } else if (startPoint.X >= EndPoint.X - 5 && startPoint.X <= EndPoint.X + 5) { Width += dx; if (ShapeType == ShapeType.Circle || ShapeType == ShapeType.Square) { Height = Width; } } else if (startPoint.Y >= Y - 5 && startPoint.Y <= Y + 5) { Y = currentPoint.Y; if (ShapeType == ShapeType.Circle || ShapeType == ShapeType.Square) { Width = Height; } } else if (startPoint.Y >= EndPoint.Y - 5 && startPoint.Y <= EndPoint.Y + 5) { Height += dy; if (ShapeType == ShapeType.Circle || ShapeType == ShapeType.Square) { Width = Height; } } } /// <summary> /// Sets the background brush as hatch. /// </summary> /// <param name="hatchStyle">The hatch style.</param> public virtual void SetBackgroundBrushAsHatch(HatchStyle hatchStyle) { var brush = new HatchBrush(hatchStyle, BackgroundColor); BackgroundBrush = brush; } /// <summary> /// Sets the background brush as linear gradient. /// </summary> public virtual void SetBackgroundBrushAsLinearGradient() { var brush = new LinearGradientBrush(StartPoint, EndPoint, ForeColor, BackgroundColor); BackgroundBrush = brush; } /// <summary> /// Sets the background brush as solid. /// </summary> public virtual void SetBackgroundBrushAsSolid() { var brush = new SolidBrush(BackgroundColor); BackgroundBrush = brush; } // Private Methods (1) /// <summary> /// Calulates the size of the location and. /// </summary> /// <param name="startPoint">The start point.</param> /// <param name="endPoint">The end point.</param> private void CalulateLocationAndSize(PointF startPoint, PointF endPoint) { float x = 0, y = 0; float width = Math.Abs(endPoint.X - startPoint.X); float height = Math.Abs(endPoint.Y - startPoint.Y); if (startPoint.X <= endPoint.X && startPoint.Y <= endPoint.Y) { x = startPoint.X; y = startPoint.Y; } else if (startPoint.X >= endPoint.X && startPoint.Y >= endPoint.Y) { x = endPoint.X; y = endPoint.Y; } else if (startPoint.X >= endPoint.X && startPoint.Y <= endPoint.Y) { x = endPoint.X; y = startPoint.Y; } else if (startPoint.X <= endPoint.X && startPoint.Y >= endPoint.Y) { x = startPoint.X; y = endPoint.Y; } StartPoint = new PointF(x, y); EndPoint = new PointF(X + width, Y + height); } #endregion Methods } }
حال به تشریح سازنده کلاس میپردازیم:
- Shape: پارامترهای این سازنده به ترتیب عبارتند از نقطه شروع، نقطه پایان، عمق شی، رنگ قلم، ضخامت خط، آیا شی توپر باشد؟، و رنگ پر کردن شی، در این سازنده ابتدا توسط متدی به نام CalulateLocationAndSize(startPoint, endPoint); b نقاط ابتدا و انتهای شی مورد نظر تنظیم میشود، در متد مذکور بررسی میشود در صورتی که نقاط شروع و پایان یکی از حالتهای 1 ، 2، 3، 4 از تصویر ابتدا پست باشد همگی تبدیل به حالت 1 خواهد شد.
سپس به تشریح متدهای کلاس Shape میپردازیم:
- Draw: این متد دارای یک پارامتر ورودی است که بوم گرافیکی مورد نظر میباشد، در واقع شی مورد نظر خود را بروی این بوم گرافیکی ترسیم میکند. در کلاس پایه کار این متد زیاد پیچیده نیست، در صورتی که شی در حالت انتخاب باشد (IsSelected = true) بروی شی مورد نظر 8 مربع کوچک ترسیم میشود و اگر شی مورد نظر خط باشد دو مربع کوچک در طرفین خط رسم میشود که نشان دهنده انتخاب شدن شی مورد نظر است. این متد به صورت virtual تعریف شده است یعنی کلاس هایی که از Shape ارث میبرند میتوانند این متد را برای خود از نو بازنویسی کرده (override کنند) و تغییر رفتار دهند.
- HasPointInSahpe : این متد نیز به صورت virtual تعریف شده است دارای خروجی بولین میباشد. پارامترهای این متد عبارتند از یک نقطه و یک عدد که نشان دهنده تلرانش نقطه بر حسب پیکسل میباشد. کار این متد این است که یک نقطه را گرفته و بررسی میکند که آیا نقطه مورد نظر با تلرانس وارد شده آیا در داخل شی واقع شده است یا خیر (مثلا وجود نقطه در مستطیل یا وجود نقطه در دایره فرمولهای متفاوتی دارند که در اینجا پیش فرض برای تمامی اشیا حالت مستطیل در نظر گرفته شده که میتوانید آنها را بازنویسی (override) کنید).
- Move: این متد به عنوان پارامتر یک نقطه را گرفته و شی مورد نظر را به آن نقطه منتقل میکند در واقع نقطه شروع و پایان ترسیم شی را تغییر میدهد.
- Move: این متد نیز برای جابجایی شی به کار میرود، این متد دارای پارامترهای جابجابی در راستای محور Xها , جابجایی در راستای محور Yها؛ و شی مورد نظر را به آن نقطه منتقل میکند در واقع نقطه شروع و پایان ترسیم شی را با توجه به پارامترهای ورودی تغییر میدهد.
- Resize: این متد نیز برای تغییر اندازه شی به کار میرود، این متد دارای پارامترهای تغییر اندازه در راستای محور Xها , تغییر اندازه در راستای محور Yها میباشد و نقطه پایان شی مورد نظر را تغییر میدهد اما نقطه شروع تغییری نمیکند.
- Resize: این متد نیز برای تغییر اندازه شی به کار میرود، در زمان تغییر اندازه شی با ماوس ابتدا یک نقطه شروع وجود دارد که ماوس در آن نقطه کلیک شده و شروع به درگ کردن شی جهت تغییر اندازه میکند (پارامتر اول این متد نقطه شروع درگ کردن جهت تغییر اندازه را مشخص میکند startPoint)، سپس در یک نقطه ای درگ کردن تمام میشود در این نقطه باید شی تغییر اندازه پیدا کرده و ترسیم شود ( پارامتر دوم این متد نقطه مذکور میباشد currentLocation). سپس با توجه با این دو نقطه بررسی میشود که تغییر اندازه در کدام جهت صورت گرفته است و اعداد جهت تغییرات نقاط شروع و پایان شی مورد نظر محاسبه میشوند. (مثلا تغییر اندازه در مستطیل از ضلع بالا به طرفین، یا از ضلع سمت راست به طرفین و ....). البته برای مربع و دایره باید کاری کنیم که طول و عرض تغییر اندازه یکسان باشد.
- CalulateLocationAndSize: این متد که در سازنده کلاس استفاده شده در واقع دو نقطه شروع و پایان را گرفته و با توجه به تصویر ابتدای پست حالتهای 1 و 2 و3 و 4 را به حالت 1 تبدیل کرده و StartPoint و EndPoint را اصلاح میکند.
- SetBackgroundBrushAsHatch: این متد یک الگوی Brush گرفته و با توجه به رنگ پس زمینه شی خصوصیت BackgroundBrush را مقداردهی میکند.
- SetBackgroundBrushAsLinearGradient: این متد با توجه به خصوصیت ForeColor و BackgroundColor یک Gradiant Brush ساخته و آن را به خصوصیت
BackgroundBrush نسبت میکند. - SetBackgroundBrushAsSolid: یک الگوی پر کردن توپر برای شی مورد نظر با توجه به خصوصیت BackgroundColor شی ایجاد کرده و آن را به خصوصیت BackgroundBrush شی نسبت میدهد.
تذکر: متدهای Move، Resize و HasPointInShape به صورت virtual تعریف شده تا کلاسهای مشتق شده در صورت نیاز خود کد رفتار مورد نظر خود را override کرده یا از همین رفتار استفاده نمایند.
خوشحال میشم در صورتی که در Refactoring کد نوشته شده با من همکاری کنید.
در پستهای آینده به بررسی و پیاده سازی دیگر کلاسها خواهیم پرداخت.