This webcast is a code-focused introduction to developing workflow-enabled Microsoft Windows platform applications. We cover the basics of developing, designing, and debugging workflow solutions. Gain the knowledge and insight you need to be confident choosing workflow for everyday applications.
Intro to Windows Workflow Foundation (Part 2 of 7): Simple Human Workflow Using E-mail (Level 200)
Have you thought about how you might apply the workflow concept to e-mail? In this webcast New Zealand based regional director, Chris Auld, leads attendees through a simple worked example of the use of SMTP e-mail as part of a workflow solution. Chris demonstrates how to create custom activities to query Active Directory to retrieve user data, send e-mail, and wait for e-mail responses to continue the workflow process. This code-intensive session gives users taking their first steps with workflow a good grounding in some of the key extensibility concepts.
Intro to Windows Workflow Foundation (Part 3 of 7): Hosting and Communications Options in Workflow Scenarios (Level 300)
The session looks at options for hosting workflow applications. We cover managing events, instance tracking, and persistence, and provide a close look at the simple communications mechanisms that are available for you to use in your workflow applications.
Intro to Windows Workflow Foundation (Part 4 of 7): Workflow, Messaging, and Services: Developing Distributed Applications with Workflows (Level 300)
Web service technologies have typically taken a "do-it-yourself" approach to maintaining the interoperation state of services. Using workflow, developers now have tools that allow them to describe the long-running state of their services and delegate much of the state management to the underlying platform. Managing this state correctly becomes even more challenging in applications that coordinate work across multiple services either within an organization or at an Internet scale. This session looks at how developers who use either Microsoft ASMX or Microsoft's framework for building service-oriented applications, code-named "Indigo", can create workflow-oriented applications that are both faster to write and more manageable and flexible once deployed.
Intro to Windows Workflow Foundation (Part 5 of 7): Developing Event Driven State Machine Workflows (Level 300)
State machines used to be something that you had to first draw on paper and then implement in code. This session shows how to use technologies to create event-driven workflows and how to apply this to a typical programming problem. We introduce the concept of a flexible process and show how this can help with modeling real-world processes using state and sequential workflow. Plenty of coding is included to illustrate how you can seamlessly merge state machine design and your code.
Intro to Windows Workflow Foundation (Part 6 of 7): Extending Workflow Capabilities with Custom Activities (Level 300)
It is helpful to think of activities as controls within a workflow, similar to controls used with Microsoft ASP.NET Pages or Microsoft Windows Forms. You can use activities to encapsulate execution logic, communicate with the host and decompose a workflow into reusable components. This session examines the simple process of creating custom activities. If you want to expose activities to other developers designing workflows, you are likely to find this session valuable.
Intro to Windows Workflow Foundation (Part 7 of 7): Developing Rules Driven Workflows (Level 300)
Rules can be a powerful business tool when combined with workflow. In this session, learn how to develop more advanced activities that support the modeling of rich business behavior such as human workflow. Understand when to use rules for business logic, and see how rule policies allow for the description of sophisticated behavior in an integrated and flexible way. This session gives you an interesting insight into the power of using workflow at the core of a line of business application.
چندی پیش در سایت جاری چند مقاله خوب توسط یکی از دوستان درباره Qunit منتشر شد. Qunit یک ابزار قدرتمند و مناسب برای تست کدهای جاوااسکریپت است و در اثبات صحت این گفته همین کافیست که بدانیم برای تست کدهای نوشته شده در پروژههای متن بازی هم چون Backbone.Js و JQuery از این فریم ورک استفاده شده است. اما به احتمال قوی در ذهن شما این سوال مطرح شده است که خب! در صورت آشنایی با Qunit چه نیاز به یادگیری Jasmine یا خدای نکرده Mocha و FuncUnit است؟ هدف صرفا معرفی یک ابزار غیر برای تست کد است نه مقایسه و نتیجه گیری برای تعیین میزان برتری این ابزارها. اصولا مهمترین دلیل برای انتخاب، علاوه بر امکانات و انعطاف پذیری، فاکتور راحتی و آسان بودن در هنگام استفاده است که به صورت مستقیم به شما و تیم توسعه نرم افزار بستگی دارد.
اما به عنوان توسعه دهنده نرم افزار که قرار است از این ابزار استفاده کنیم بهتر است با تفاوتها و شباهتهای مهم این دو فریم ورک آشنا باشیم:
»Jasmine یک فریم ورک تست کدهای جاوا اسکریپ بر مبنای Behavior-Driven Development است در حالی که Qunit بر مبنای Test-Driven Development است و همین مسئله مهمترین تفاوت بین این دو فریم ورک میباشد.
»اگر قصد دارید که از Qunit نیز به روش BDD استفاده نمایید باید از ترکیب Pavlov به همراه Qunit استفاده کنید.
»Jasmine از مباحث مربوط به Spies و Mocking به خوبی پشتیبانی میکند ولی این امکان به صورت توکار در Qunit فراهم نیست. برای اینکه بتوانیم این مفاهیم را در Qunit پیاده سازی کنیم باید از فریم ورکهای دیگر نظیر SinonJS به همراه Qunit استفاده کنیم.
»هر دو فریم ورک بالا به سادگی و راحتی کار معروف هستند
»تمام موارد مربوط به الگوهای Matching در هر دو فریم ورک به خوبی تعبیه شده است
» هر دو فریم ورک بالا از مباحث مربوط به Asynchronous Testing برای تست کدهای Ajax ای به خوبی پشتیبانی میکنند.
بررسی چند مفهوم
قبل از شروع، بهتر است که با چند مفهوم کلی و در عین حال مهم این فریم ورک آشنا شویم
describe('JavaScript addition operator', function () { it('adds two numbers together', function () { expect(1 + 2).toEqual(3); }); });
در تابع it کد بالا شما میتوانید کدهای مربوط بدنه توابع تست خود را بنویسید. برای پیاده سازی Assert در توابع تست مفهوم expectationها وجود دارد. در واقع expect برای بررسی مقادیر حقیقی با مقادیر مورد انتظار مورد استفاده قرار میگیرد و شامل مقادیر true یا false خواهد بود.
برای Setup و Teardown توابع تست خود باید از توابع beforeEach و afterEach که بدین منظور تعبیه شده اند استفاده کنید.
describe("A spec (with setup and tear-down)", function() { var foo; beforeEach(function() { foo = 0; foo += 1; }); afterEach(function() { foo = 0; }); it("is just a function, so it can contain any code", function() { expect(foo).toEqual(1); }); it("can have more than one expectation", function() { expect(foo).toEqual(1); expect(true).toEqual(true); }); });
اگر در کد تست خود قصد دارید که یک تابع describe یا it را غیر فعال کنید کافیست یک x به ابتدای آنها اضافه کنید و دیگر نیاز به هیچ کار اضافه دیگری برای comment کردن کد نیست.
xdescribe("A spec", function() { var foo; beforeEach(function() { foo = 0; foo += 1; }); xit("is just a function, so it can contain any code", function() { expect(foo).toEqual(1); }); });
درادامه قصد پیاده سازی یک مثال را با استفاده از Jasmine و RequireJs در پروژه Asp.Net MVC دارم.
- فولدر lib شامل فایلها کدهای Jasmine برای setup و tear down و spice و تست کدهای شما میباشد.
- فایل specRunner.html به واقع یک فایل برای نمایش فایلهای تست و همچنین نمایش نتیجه تست است.
- فولدر spec نیز شامل کدهای Jasmine برای کمک به نوشتن تست میباشد.
در این مثال قصد داریم فایلهای player.js و song.js که به عنوان نمونه به همراه این فریم ورک قرار دارد را در قالب یک پروژه MVC به همراه RequireJs، تست نماییم. در نتیجه این فایلها را از فولدر src انتخاب نمایید و آنها را در قسمت Scripts پروژه اصلی خود کپی کنید(ابتدا بک پوشه به نام App بسازید و فایلها را در آن قرار دهید)
برای استفاده از requireJs باید دستور define را در ابتدا این فایلها اضافه نماییم. در نتیجه فایلهای Player.js و Song.js را باز کنید و تغییرات زیر را در ابتدای این فایلها اعمال نمایید.
Song.js
define(function () { function Song() { } Song.prototype.persistFavoriteStatus = function (value) { // something complicated throw new Error("not yet implemented"); }; });
define(function () { function Player() { } Player.prototype.play = function (song) { this.currentlyPlayingSong = song; this.isPlaying = true; }; Player.prototype.pause = function () { this.isPlaying = false; }; Player.prototype.resume = function () { if (this.isPlaying) { throw new Error("song is already playing"); } this.isPlaying = true; }; Player.prototype.makeFavorite = function () { this.currentlyPlayingSong.persistFavoriteStatus(true); }; });
baseUrl در پیکر بندی requireJs به مسیر فایلهای پروژه که در پروژه اصلی MVC قرار دارد اشاره میکند. paths برای تعیین مسیر فایلهای تست که در پوشه spec در پروژه تست قرار دارد اشاره میکند. اگر دقت کرده باشید به دلیل اینگه تگهای script مربوط به لود فایلهای SpecHelper.js و PlayerSpec.js به صورت comment در آمده اند در نتیجه این فایلها لود نخواهند شد و خروجی مورد نظر مشاهده نمیشود. در این جا باید از مکانیزم AMD موجود در RequireJs استفاده نماییم و فایلهای مربوطه را لود کنیم. برای این کار نیاز به اضافه کردن دستور require در ابتدای تگ script به صورت زیر در این فایل است. در نتیجه فایلهای PlayerSpec و SpecHelper نیز توسط RequireJs لود خواهند شد.
نیاز به یک تغییر کوچک دیگر نیز وجود دارد. فایل PlayerSpec را باز نمایید و وابستگی فایلهای آن را تعیین نمایید. از آن جا که این فایل برای تست فایلهای Player , Song ایجاد شده است در نتیجه باید از define برای تعیین این وابستگیها استفاده نماییم.
یادآوری:
»دستور describe در فایل بالا برای تعریف تابع تست است. همان طور که میبینید بک نام به آن داده میشود به همراه بدنه تابع تست.
»دستور beforeEach برای آماده سازی مواردی است که قصد داریم در تست مورد استفاده قرار گیرند. همانند متدهای Setup در UnitTest.
» دستور expect نیز معادل Assert در UnitTest است و برای بررسی صحت عملکرد تست نوشته میشود.
اگر
فایل SpecRunner.html را دوباره در مرورگر خود باز نمایید تصویر زیر را
مشاهده خواهید کرد که به عنوان موفقیت آمیز بودن پیکر بندی پروژه و تستهای آن میباشد.
مشخصات بستههای خوب NPM در سال 2021
datetime-picker شمسی مخصوص Angular
مدل Actor با استفاده از Akka.net
In the same time when first object-oriented languages were emerging, another concept inspired by general relativity and quantum mechanics was taking shape – actor model. In general terms, the Actor model was defined 1973. and was developed on a platform of multiple independent processors in a network. Similar to the object-oriented approach, this essentially mathematical model, revolved around the concept of actors. An actor is the smallest structural unit of Actor model, and just like objects, they encapsulate data and behavior. In difference to objects, however, actors communicate with each other exclusively trough messages. Messages in actors are processed in a serial manner. According to the full definition of actors, they can do three things:
- send a finite number of messages to other actors
- create a finite number of new actors
- designate the behavior to be used for the next message it receives
یک CMS تجاری بزرگ با قابلیتهای زیر
حین نصب بستههای npm، پوشهی node_modules آن حاوی هزاران فایل خواهد شد. به همین جهت این پوشه بر روی کارآیی هر نوع ادیتوری تاثیر منفی میگذارد. روش ندید گرفتن آن در VSCode به صورت زیر است:
به منوی File -> Preferences -> Settings مراجعه کرده و تنظیمات ذیل را به آن اضافه کنید:
"files.exclude": { "**/.git": true, // this is a default value "**/.svn": true, // this is a default value "**/.hg": true, // this is a default value "**/CVS": true, // this is a default value "**/.DS_Store": true, // this is a default value "**/node_modules": true, "**/bower_components": true }