اشتراک‌ها
دوره WPF پیشرفته

01 - The Basics
02 - TreeViews and Value Converters
03 - View Model MVVM Basics
04 - Custom Window Chrome and Styles
05 - Creating Login Form Sign Up Screen
06 - Attached Properties
07 - Storyboard Animations
08 - Advanced View Models Real World
09 - User Controls Side Menu Content
10 - ItemsControl Chat List & Design Time Data
11 - Dependency Injection & Multiple Projects
12 - MVVM View Model Binding to Animations
13 - Complete Page Animation
14 - Create Chat Message Bubbles
15 - Adaptive Control Design with View Model Binding
16 - Chat Message Title Bar Menu
17 - Chat Message Input Box Control
18 - Styling Scrollbars Custom
19 - Creating Popup Menus
20 - Creating Vertical Popup Menu
21 - Custom Dialog System Message Box Popup
22 - Slide Up Settings Menu
23 - Settings Page UI
24 - Advanced Edit Text Control
25 - Advanced Cross-Control Syncing

دوره WPF پیشرفته
مطالب
اضافه کردن آیتم ورود با حساب کاربری دیگر در شیرپوینت 2016 و شیرپوینت 2013 ( اضافه کردن آیتم منو Sign in as different user )
در شیرپوینت 2016 و شیرپوینت 2013  به صورت پیش فرض گزینه Sign in as different user وجود ندارد. در این مقاله قصد دارم نحوه اضافه کردن آیتم ورود با کاربر دیگر را توضیح دهم. به این منظور مراحل زیر را دنبال نمایید.  

اگر از شیرپوینت 2016 استفاده می‌کنید به آدرس زیر بروید: 

C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\Web ServerExtensions\16\TEMPLATE\CONTROLTEMPLATES  

واگر از شیرپوینت 2013 استفاده می‌کنید به آدرس زیر بروید: 

C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\Web ServerExtensions\15\TEMPLATE\CONTROLTEMPLATES 

و از آدرس مذکور به دنبال فایلی به نام welcome.ascx بگردید.  

به منظور اضافه کردن آیتم " ورود با حساب کاربری دیگر " باید همین فایل را ویرایش کنیم. جهت ویرایش فایل می‌توانید از یک ویرایشگر متن ساده ( Text Editor ) همانند Notepad++ یا ویژوال استودیو استفاده نمایید.

تنها کاری که باید انجام دهید اینست که کدهای زیر را به فایل مذکور اضافه نمایید: 

<SharePoint:MenuItemTemplate runat="server" ID="ID_LoginAsDifferentUser"
  Text="<%$Resources:wss,personalactions_loginasdifferentuser%>"
  Description="<%$Resources:wss,personalactions_loginasdifferentuserdescription%>"
  MenuGroupId="100"
  Sequence="100"
  UseShortId="true"
/>

در فایل welcome.ascx باید به دنبال تگ "ID_RequestAcess" بگردید و کد بالا را قبل از آن اضافه نمایید. اما توجه بفرمایید که مکان دقیق اضافه کردن این قطعه کد، دقیقا با ترتیب آیتم منویی که تصمیم دارید در آن جایگاه قرار گیرد، رابطه مستقیم دارد؛  بدین معنا که اگر تمایل دارید ترتیب نمایش جایگاه این آیتم منو را عوض نمایید، براحتی می‌توانید در جایگاه مناسب کد بالا را کپی نمایید:  

بلافاصله پس از ذخیره کردن فایل welcome.ascx، با فشردن کلیدهای Ctrl+F5 می‌توانید نتیجه تغییرات‌تان را مشاهده نمایید. در صورت لزوم می‌توانید کش مرورگر را خالی نمایید.

مطالب
C# 7 - Binary literals and digit separators
binary literals و digit separators دو ویژگی جدید در سی‌شارپ 7 هستند که باعث افزایش خوانایی کدها خواهند شد. 

Binary Literals 
از همان نسخه‌های اولیه سی‌شارپ قابلیت تعریف مقادیر عددی در مبنای 10 و 16 موجود بوده و تا قبل از سی‌شارپ 7 روش رایج برای تعریف مقادیر هگزادسیمال استفاده از enum بوده است:
[Flags]
public enum Option
{
None = 0x00,
Option1 = 0x01,
Option2 = 0x02,
Option3 = 0x04,
Option4 = 0x08,
Option5 = 0x10,
Option6 = 0x20,
Option7 = 0x40,
Option8 = 0x80,
All = 0xFF
}

در سی‌شارپ 7 می‌توانیم مقادیر فوق را به صورت باینری بنویسیم:
[Flags]
public enum Option
{
None = 0b00000000,
Option1 = 0b00000001,
Option2 = 0b00000010,
Option3 = 0b00000100,
Option4 = 0b00001000,
Option5 = 0b00010000,
Option6 = 0b00100000,
Option7 = 0b01000000,
Option8 = 0b10000000,
All = 0b11111111
}

Digit Separators 
این ویژگی نیز همانطور که از نامش پیداست به عنوان یک جدا کننده در نظر گرفته خواهند شد؛ به عنوان مثال کد قبل را می‌توانیم به صورت زیر بنوسیم:
[Flags]
public enum Option
{
None = 0b0000_0000,
Option1 = 0b0000_0001,
Option2 = 0b0000_0010,
Option3 = 0b0000_0100,
Option4 = 0b0000_1000,
Option5 = 0b0001_0000,
Option6 = 0b0010_0000,
Option7 = 0b0100_0000,
Option8 = 0b1000_0000,
All = 0b1111_1111
}

همانطور که مشاهده می‌کنید با قرار دادن این جدا کننده، خوانایی کد بیشتر شده است. لازم به ذکر است که در زمان کامپایل، این کاراکتر حذف خواهد شد. در واقع از آن تنها جهت افزایش خونایی در حین کدنویسی استفاده می‌شود:

مطالب
زیرنویس فارسی ویدئوهای مقدمات AngularJS - قسمت ششم (قسمت آخر)
زیرنویس‌های فارسی قسمت ششم را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.
لیست سرفصل‌های این قسمت به شرح زیر است:
01. Introduction
02. Installing Karma
03. Karma with Webstorm
04. Testing Controllers
05. Testing Simple Services
06. Testing Services with Dependencies
07. Testing AJAX Services
08. Testing Filters
09. Testing Directives - Overview
10. Setting up Karma for Testing Directives
11. Testing Directives
12. End to End Testing - Overview
13. Setting up Karma for End to End Testing
14. End to End Testing - Part 1
15. End to End Testing - Part 2
16. Troubleshooting End to End Tests
17. Summary
در این قسمت به نحوه نوشتن تست برای کدهای انگولار پرداخته می‌شود. در برنامه‌های انگولار از  Karma برای نوشتن تست‌ها استفاده می‌کنیم اگرچه می‌توان با ابزارهای دیگری نیز اینکار را انجام داد، اما برای تست کردن برنامه‌های انگولار Karma بهترین گزینه است. در این بخش همچنین با نحوه‌ی تست کردن کنترلرها، سرویس‌ها، فیلترها و دایرکتیوها آشنا خواهید شد. در نهایت آزمون‌های  End-to-End  نیز با بررسی مثال‌های متنوع بررسی خواهد شد.
مطالب
روش صحیح مقایسه دو عدد اعشاری با هم
استفاده از عملگر == برای مقایسه اعداد اعشاری عموما جواب نخواهد داد و کار صحیحی نیست. از این جهت که اعداد، اساسا به صورت یک سری صفر و یک ذخیره شده و امکان ذخیره سازی کامل و دقیق قسمت اعشاری وجود ندارد.
برای مثال نوع‌های double و float امکان ذخیره سازی دقیق عدد یک دهم را ندارند. عدد 1/10 به صورت ...0.000110011001100 ذخیره می‌شود (در حالت باینری) و مقایسه دقیق مقادیر ثابت 0.00011 یا 0.00011001100 با آن میسر نیست؛ چون دقت نهایی این اعداد متفاوت است.
در زبان #C، نوع double، مطابق استاندارد IEEE-754 تهیه شده‌است و تنها 15 رقم اعشار دقت دارد و ذخیره سازی اعداد اعشاری در آن، به یک گرد سازی نهایی ختم خواهد شد. بنابراین به دلیل وجود این rounding error طبیعی، امکان استفاده از عملگری مانند == جهت مقایسه‌ی اعداد اعشاری همیشه پاسخ صحیحی را به همراه نخواهد داشت.
برای نمونه مثال زیر را بررسی کنید:
double d1 = 12.14;
double d2 = 12.13;
double d3 = d1 - d2; // Should be 0.01
bool check = (d3 == 0.01); // should be true
که یک چنین خروجی را به همراه دارد (حاصل آن برخلاف تصور مساوی 0.01 نیست):


روشی که برای حل این مساله پیشنهاد شده‌است، تفریق دو عدد از هم و مقایسه‌ی نتیجه‌ی آن با epsilon است؛ بجای مقایسه با صفر:
        public static bool ApproxEquals(double d1, double d2)
        {
            const double epsilon = 2.2204460492503131E-16;

            if (d1 == d2)
                return true;

            double tolerance = ((Math.Abs(d1) + Math.Abs(d2)) + 10.0) * epsilon;
            double difference = d1 - d2;

            return (-tolerance < difference && tolerance > difference);
        }
متد فوق را در فایل MathUtils کتابخانه‌ی JSON.NET می‌تواند مشاهده کنید.
با این خروجی:


در این حالت می‌توان نتیجه گرفت که d3 و 0.01 بسیار بسیار نزدیک به هم هستند؛ یا تقریبا مساوی.
مطالب
زیرنویس فارسی ویدئوهای مقدمات AngularJS - قسمت دوم
زیرنویس‌های  فارسی قسمت دوم را اینجا می توانید دریافت کنید.
لیست سرفصل‌های قسمت دوم به شرح زیر است :
01-Introduction
02-Controllers and Scope
03-Demo. Controllers
04-Demo. Displaying Repeating Information
05-Demo Handling Events
06-Built-in Directives
07-Event Directives
08-Other Directives - Part 1
09-Other Directives - Part 2
10-IE Restrictions
11-Expressions
12-Filters
13-Built-in Filters
14-Writing Custom Filters
15-Two Way Binding
16-Demo. Two Way Binding
17-Validation
این قسمت به نحوه ایجاد کنترلرها و بررسی شیء scope و چگونگی تعامل کنترلر با شیء scope و همچنین نحوه ارتباط کنترلر با صفحه و اینکه چگونه داده‌ها توسط مکانیزم Binding در خروجی نمایش داده میشوند می‌پردازد، همچنین نحوه مدیریت رخدادها و چگونگی مدیریت این رخدادها در انگولار و کار با عبارات (سینتکس) در انگولار مورد بررسی قرار خواهد گرفت، سپس بعد از بررسی چندین مثال در این رابطه به بررسی فیلترها و چگونگی ساخت فیلترهای سفارشی می‌پردازد، در نهایت در رابطه با سیستم اعتبارسنجی توکار انگولار صحبت خواهد شد.
همچنین مثال‌های جالبی در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد، به طور مثال در بخش مربوط به مدیریت رخدادها یک سیستم امتیازدهی ساده مورد بررسی قرار میگیرد.
مطالب
مدیریت ساده چهار عمل اصلی تکراری داده در صفحات
در بیشتر مواردی که در قسمت ادمین سایت می‌گذرد، مثل ریاضیات که شامل چهار عمل اصلی است، افزودن، ویرایش، حذف، و انتخاب نیز، همین وظیفه را در عملیات‌های کار با داده، انجام می‌دهند. البته در این بین اعتبارسنجی را نباید فراموش کرد:
0. Validation
1. Insert
2. Edit
3. Delete
4. Select
برای مثال میتوان از یک کلاس مشترک برای این کار که از Page ارث‌بری کرده است، استفاده و بصورت یک کلاس abstract وظیفه پیاده سازی را به صفحه مورد نظر محول کرد. برای  نمونه کلاس ساده زیر را در نظر بگیرید:
public abstract class PageStateMachine : Page
    {
      ...
        protected abstract ... Save();
        protected abstract ... Select();
        protected abstract ... Delete();
        protected abstract ... Validation();
      ...
و برای روال گردانی هم مطمئنا این متد‌ها باید به ترتیب یکسان در همه صفحات مورد استفاده قرار گیرد، پس لازم است حالت‌های صفحه به این کلاس پاس شود تا بر اساس حالت صفحه، متد‌ها بترتیب صدا زده شوند:
    public enum PageState
    {
        Save = 0,
        Select = 2,
        Delete = 8,
        Cancel = 16
    }
 که در همین کلاس می‌توان متدی برای این کار در نظر گرفت:
public void Go(PageState pageState)
        {
            switch (pageState)
            {
                case PageState.Save:
                    {
                        var error = Validation();
                        Message = error.HasError ? error.Message : Save().Message;
                        if (!error.HasError)
                        {
                            ClearControls();
                            RefreshList();
                        }

                        break;
                    }
                case PageState.Select:
                    {
                        Message = Select().Message;
                        break;
                    }
                    break;
                case PageState.Delete:
                    {
                        Message = Delete().Message;
                        ClearControls();
                        RefreshList();
                        break;
                    }
                case PageState.Cancel:
                    {
                        Message = string.Empty;
                        ClearControls();
                        break;
                    }
            }
        }
ادامه دارد
مطالب
زیر نویس فارسی ویدیوهای ساخت برنامه‌های مترو توسط سی شارپ و XAML - قسمت دوم

زیرنویس‌های فارسی قسمت دوم «Building Windows 8 Metro Apps in C# and XAML» را از اینجا و یا اینجا می‌تونید دریافت کنید.

لیست سرفصل‌های قسمت دوم به شرح زیر است:

Layout 00:46:16 
C# Metro applications have access to numerous XAML layout features.
This module describes those services, and shows how to use them to support Windows 8 features such as display orientation, and snap.

Introduction
Layout System
Size Properties
Alignment
Margin
Demo: Margin and Alignment
Padding
Panels
Demo: Canvas
Demo: Grid and Snap
Data-Oriented Panels
ScrollViewer
Metro Layout Conventions
Layout Change Events
Summary

در کل این قسمت هم آنچنان کاری به برنامه نویسی ندارد و به بررسی و معرفی امکانات طرحبندی XAML می‌پردازد؛ به علاوه یک سری قراردادهای خاص مترو و همچنین نحوه‌ی کنار آمدن با حالت snapping ویژه ویندوز 8.


قسمت سوم مروری دارد بر کنترل‌های XAML که حدودا یک هفته دیگر زیرنویس‌های آن تمام خواهد شد.
لطفا اگر پس از مشاهده این سری آماده شده، اصلاحی را انجام دادید، اون رو برای اعمال در اینجا ارسال کنید. از این برنامه هم جهت ویرایش فایل‌ها می‌توان استفاده کرد.

مطالب
پیاده سازی اسکرام با شیرپوینت

کتاب‌های زیادی در مورد شیرپوینت نوشته شده، اما این یکی متفاوت است. در طی فصول مختلف این کتاب، نحوه‌ی ایجاد یک سایت مدیریت پروژه به همراه کلیه فرم‌ها، گردش‌های کاری و گزارشات مرتبط به صورت قدم به قدم، با تصاویر و توضیحات لازم بیان شده است.


لیست فصول مختلف این کتاب به شرح زیر است :
Chapter 1: Introduction
Chapter 2: Collecting Requirements
Chapter 3: Processing Incoming E-mail
Chapter 4: Managing Requirements
Chapter 5: Supporting Discussions
Chapter 6: User Stories
Chapter 7: Project Backlog
Chapter 8: Iteration Backlog
Chapter 9: Burndown Charts

Chapter 10: Getting Organized
Chapter 11: Creating Test Cases
Chapter 12: Reporting Defects
Chapter 13: Testing Metrics
Chapter 14: Workflow Tasks
Chapter 15: State Machine Workflows
Chapter 16: Creating Custom Forms

برای نمونه هدف از فصل user stories آن رسیدن به فرمی شبیه به فرم زیر و به گردش انداختن آن بدون حتی یک سطر برنامه نویسی است:




در حاشیه!
کلا یکی از اهداف مهم شیرپوینت بیکار کردن برنامه نویس‌های ASP.NET و سپردن کار آن‌ها به business analyst ها است و مایکروسافت در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است! (البته این را هم داخل پرانتز عرض کنم که برای راه اندازی و نگهداری شیرپوینت حتما نیاز به یک PHD از مایکروسافت خواهید داشت. اگر باور ندارید فقط یکبار چندماهی آزمایش کنید! به همین دلیل است که هنوز برنامه نویس‌های ASP.NET منقرض نشده‌اند!)


مطالب
نصب و راه اندازی SharePoint 2007

اگر علاقمند باشید که شیرپوینت مایکروسافت را نصب و راه اندازی کنید، مجموعه زیر به صورت قدم به قدم به همراه توضیحات و تصاویر کافی نحوه انجام این‌کار را بر روی یک virtual pc توضیح داده است:
البته اگر برنامه نویس ASP.Net باشید بسیاری از موارد آن برای شما تکراری خواهد بود.