روش معمول انجام اینکار، به روز رسانی دستی تمام فایلهای AssemblyInfo.cs یک Solution است و همچنین اطمینان حاصل کردن از همگام بودن آنها. در ادامه قصد داریم با استفاده از فایلهای T4، یک فایل SharedAssemblyInfo.tt را جهت تولید اطلاعات مشترک Build بین اسمبلیهای مختلف یک پروژه، تولید کنیم.
ایجاد پروژهی SharedMetaData
برای نگهداری فایل مشترک SharedAssemblyInfo.cs نهایی و همچنین اطمینان از تولید مجدد آن به ازای هر Build، یک پروژهی class library جدید را به نام SharedMetaData به Solution جاری اضافه کنید.
سپس نیاز است یک فایل text template جدید را به نام SharedAssemblyInfo.tt، به این پروژه اضافه کنید.
به خواص فایل SharedAssemblyInfo.tt مراجعه کرده و Transform on build آنرا true کنید. به این ترتیب مطمئن خواهیم شد این فایل به ازای هر build جدید، مجددا تولید میگردد.
اکنون محتوای این فایل را به نحو ذیل تغییر دهید:
<#@ template debug="false" hostspecific="false" language="C#" #> // // This code was generated by a tool. Any changes made manually will be lost // the next time this code is regenerated. // using System.Reflection; using System.Resources; using System.Runtime.CompilerServices; using System.Runtime.InteropServices; [assembly: AssemblyCompany("some name")] [assembly: AssemblyCulture("")] [assembly: NeutralResourcesLanguageAttribute("en")] [assembly: AssemblyProduct("product name")] [assembly: AssemblyCopyright("Copyright VahidN 2014")] [assembly: AssemblyTrademark("some name")] #if DEBUG [assembly: AssemblyConfiguration("Debug")] #else [assembly: AssemblyConfiguration("Release")] #endif // Assembly Versions are incremented manually when branching the code for a release. [assembly: AssemblyVersion("<#= this.MajorVersion #>.<#= this.MinorVersion #>.<#= this.BuildNumber #>.<#= this.RevisionNumber #>")] // Assembly File Version should be incremented automatically as part of the build process. [assembly: AssemblyFileVersion("<#= this.MajorVersion #>.<#= this.MinorVersion #>.<#= this.BuildNumber #>.<#= this.RevisionNumber #>")] <#+ // Manually incremented for major releases, such as adding many new features to the solution or introducing breaking changes. int MajorVersion = 1; // Manually incremented for minor releases, such as introducing small changes to existing features or adding new features. int MinorVersion = 0; // Typically incremented automatically as part of every build performed on the Build Server. int BuildNumber = (int)(DateTime.UtcNow - new DateTime(2013,1,1)).TotalDays; // Incremented for QFEs (a.k.a. “hotfixes” or patches) to builds released into the Production environment. // This is set to zero for the initial release of any major/minor version of the solution. int RevisionNumber = 0; #>
MajorVersion با افزودن تعداد زیادی قابلیت به برنامه، به صورت دستی تغییر میکند. همچنین اگر یک breaking change در برنامه یا کتابخانه وجود داشته باشد نیز این شماره باید تغییر نماید.
MinorVersion با افزودن ویژگیهای کوچکی به نگارش فعلی برنامه تغییر میکند.
BuildNumber به صورت خودکار بر اساس هر Build انجام شده باید تغییر یابد. در اینجا این عدد به صورت خودکار به ازای هر روز، یک واحد افزایش پیدا میکند. ابتدای مبداء آن در این مثال، 2013 قرار گرفتهاست.
RevisionNumber با ارائه یک وصله جدید برای نگارش فعلی برنامه، به صورت دستی باید تغییر کند. اگر اعداد شماره نگارش major یا minor تغییر کنند، این عدد باید به صفر تنظیم شود.
اکنون اگر این محتوای جدید را ذخیره کنید، فایل SharedAssemblyInfo.cs به صورت خودکار تولید خواهد شد.
افزودن فایل SharedAssemblyInfo.cs به صورت لینک به تمام پروژهها
نحوهی افزودن فایل جدید SharedAssemblyInfo.cs به پروژههای موجود، اندکی متفاوت است با روش معمول افزودن فایلهای cs هر پروژه. ابتدا از منوی پروژه گزینهی add existing item را انتخاب کنید. سپس فایل SharedAssemblyInfo.cs را یافته و به صورت add as link، به تمام پروژههای موجود اضافه کنید.
اینکار باید در مورد تمام پروژهها صورت گیرد. به این ترتیب چون فایل SharedAssemblyInfo.cs به این پروژهها صرفا لینک شدهاست، اگر محتوای آن در پروژهی metadata تغییر کند، به صورت خودکار و یک دست، در تمام پروژههای دیگر نیز منعکس خواهد شد.
در ادامه اگر بخواهید Solution را Build کنید، پیام تکراری بودن یک سری از ویژگیها را یافت خواهید کرد. این مورد از این جهت رخ میدهد که هنوز فایلهای AssemblyInfo.cs اصلی، در پروژههای برنامه موجود هستند.
این فایلها را یافته و صرفا چند سطر همیشه ثابت ذیل را در آنها باقی بگذارید:
using System.Reflection; using System.Runtime.InteropServices; [assembly: AssemblyTitle("title")] [assembly: AssemblyDescription("")] [assembly: ComVisible(false)] [assembly: Guid("9cde6054-dd73-42d5-a859-7d4b6dc9b596")]
اضافه کردن build dependency به پروژه MetaData
در پایان کار نیاز است اطمینان حاصل کنیم، فایل SharedAssemblyInfo.cs به صورت خودکار پیش از Build هر پروژه، تولید میشود. برای این منظور، از منوی Project، گزینهی Project dependencies را انتخاب کنید. سپس در برگهی dependencies آن، به ازای تمام پروژههای موجود، گزینهی SharedMetadata را انتخاب نمائید.
این مساله سبب اجرای خودکار فایل SharedAssemblyInfo.tt پیش از هر Build میشود و به این ترتیب میتوان از تازه بودن اطلاعات SharedAssemblyInfo.cs اطمینان حاصل کرد.
اکنون اگر پروژه را Build کنید، تمام اجزای آن شماره نگارش یکسانی را خواهند داشت:
و در دفعات آتی، تنها نیاز است تک فایل SharedAssemblyInfo.tt را برای تغییر شماره نگارشهای اصلی، ویرایش کرد.
خواندنیهای 12 تیر
اس کیوال سرور
امنیت
توسعه وب
دات نت فریم ورک
دبلیو سی اف
دبلیو پی اف و سیلور لایت
سایتهای ایرانی
شیرپوینت
لینوکس
متفرقه
محیطهای مجتمع توسعه
مرورگرها
مسایل انسانی، اجتماعی و مدیریتی برنامه نویسی
پی اچ پی
بررسی مشخصات یک monitor خوب
Today, we are launching .NET Live TV, your one stop shop for all .NET and Visual Studio live streams across Twitch and YouTube. We are always looking for new ways to bring great content to the developer community and innovate in ways to interact with you in real-time. Live streaming gives us the opportunity to deliver more content where everyone can ask questions and interact with the product teams.
انتشار ویژوال استدیو ۲۰۲۲ نگارش 17.5
For .NET and cloud developers, we’ve focused on improving the inner-loop dev experience. New .http/.rest files make it easier to test and iterate on your APIs directly in Visual Studio, while improved Dev Tunnels help streamline the configuration and management of your webhooks. We’ve also made it easier than ever to deploy your ASP.NET apps to containers.
Game developers can now view properties from base classes modified in an Unreal Blueprint asset without leaving the IDE. Visual Studio has improved the cross-platform development experience with a new remote file explorer, Linux Console output to the Integrated Terminal window, dev container improvements, and more.
Beyond individuals, Visual Studio also has new features to better support dev teams at scale, with exportable configuration files and a persistent update toggle helping ensure everyone on your team is working from the latest version of the tool.
This blog covers several of the top new features in Visual Studio 17.5—to see some in action, watch the Visual Studio 17.5 release video. As always lot of these features come straight from your feedback and suggestions. Your feedback is critical to help us make Visual Studio the best tool it can be!