سپس از قسمت regional settings کنترل پنل، صفحه کلید اضافه شده باید انتخاب شود.
سپس از قسمت regional settings کنترل پنل، صفحه کلید اضافه شده باید انتخاب شود.
npm install npm-check-updates -g ncu
ncu -a npm update
import { HttpModule } from '@angular/http';
import { HttpClientModule } from '@angular/common/http';
@NgModule({ imports: [ // ... HttpClientModule, // ... ], declarations: [ ... ], providers: [ ... ], exports: [ ... ] }) export class AppModule { }
constructor(private http: Http) { }
import { HttpClient } from '@angular/common/http'; // ... constructor(private http: HttpClient) { }
public get(): Observable<MyType> => { return this.http.get(url) .map((response: Response) => <MyType>response.json()); }
get<T>(url: string): Observable<T> { return this.http.get<T>(url); }
post<T>(url: string, body: string): Observable<T> { return this.http.post<T>(url, body); }
getData() { this.http.get(this.url, { responseType: 'text' }).subscribe(res => { this.data = res; }); }
{ "results": [ "Item 1", "Item 2", ] }
this.http.get('/api/items').subscribe(data => { this.results = data['results']; });
import { HttpHeaders } from "@angular/common/http"; const headers = new HttpHeaders({ "Content-Type": "application/json" });
const headers = new HttpHeaders().set("Accept", "application/json").set('Content-Type', 'application/json');
updateAppProduct(id: number, item: AppProduct): Observable<AppProduct> { const header = new HttpHeaders({ "Content-Type": "application/json" }); return this.http .put<AppProduct>( `${this.baseUrl}/UpdateProduct/${id}`, JSON.stringify(item), { headers: header } ) .map(response => response || {}); }
(method) HttpClient.post(url: string, body: any, options?: { headers?: HttpHeaders; observe?: "body"; params?: HttpParams; reportProgress?: boolean; responseType?: "json"; withCredentials?: boolean; }): Observable<Object>
const headers = new HttpHeaders(); headers = headers.set('Content-Type', 'application/json'); headers = headers.set('Accept', 'application/json');
const headers = new HttpHeaders() .set('Content-Type', 'application/json') .set('Accept', 'application/json') ;
http .post('/api/items/add', body, { params: new HttpParams().set('id', '3'), }) .subscribe();
/api/items/add?id=3
const params = new HttpParams(); params.set('orderBy', '"$key"') params.set('limitToFirst', "1");
const params = new HttpParams() .set('orderBy', '"$key"') .set('limitToFirst', "1");
const params = new HttpParams({fromString: 'orderBy="$key"&limitToFirst=1'});
import { HttpClient, HttpHeaders, HttpErrorResponse } from "@angular/common/http"; postData() { this.http.post(this.url, this.payload).subscribe( res => { console.log(res); }, (err: HttpErrorResponse) => { console.log(err.error); console.log(err.name); console.log(err.message); console.log(err.status); if (err.error instanceof Error) { console.log("Client-side error occured."); } else { console.log("Server-side error occured."); } } ); }
import 'rxjs/add/operator/retry';
http .get<ItemsResponse>('/api/items') .retry(3) .subscribe(...);
(method) HttpClient.post(url: string, body: any, options?: { headers?: HttpHeaders; observe?: "body"; params?: HttpParams; reportProgress?: boolean; responseType?: "json"; withCredentials?: boolean; }): Observable<Object>
http .get<MyJsonData>('/data.json', {observe: 'response'}) .subscribe(resp => { console.log(resp.headers.get('X-Custom-Header')); console.log(resp.body.someField); });
برای راه اندازی Server باید فایل Start را اجرا کنید، چند ثانیه بعد محیط مدیریتی آن را در مرورگر خود مشاهده میکنید. در بالای صفحه روی لینک Databases کلیک کنید و در صفحه باز شده گزینه New Database را انتخاب کنید. با دادن یک نام دلخواه حالا شما یک پایگاه داده ایجاد کرده اید. تا همین جا دست نگه دارید و اجازه دهید با این محیط دوست داشتنی و قابلیتهای آن بعدا آشنا شویم.
در گام دوم به Visual Studio میرویم و نحوه ارتباط با پایگاه داده و استفاده از دستورات آن را فرا میگیریم.
گام دوم:
با یک پروژه Test شروع میکنیم که در هر گام تکمیل میشود و میتوانید پروژه کامل را در پایان این پست دانلود کنید.
برای استفاده از کتابخانههای مورد نیاز دو راه وجود دارد:
PM> Install-Package RavenDB -Version 1.0.919
کتابخانه هایی را که NuGet به پروژه من اضافه کرد، در تصویر زیر مشاهده میکنید :
با Newtonsoft.Json در اولین بخش بحث آشنا شدید. NLog هم یک کتابخانه قوی و مستقل برای مدیریت Log است که این پایگاه داده از آن بهره برده است.
" دلیل اینکه از پروژه تست استفاده کردم ؛ تمرکز روی کدها و مشاهده تاثیر آنها ، مستقل از UI و لایههای دیگر نرم افزار است. بدیهی است که استفاده از آنها در هر پروژه امکان پذیر است. "
برای شروع نیاز به آدرس Server و نام پایگاه داده داریم که میتوانید در App.config به عنوان تنظیمات نرم افزار شما ذخیره شود و هنگام اجرای نرم افزار مقدار آنها را خوانده و در متغییرهای readonly ذخیره شوند.
<appSettings> <add key="ServerName" value="http://SorousH-HP:8080/"/> <add key="DatabaseName" value="TestDatabase" /> </appSettings>
هنگامی که صفحه Management Studio در مرورگر باز است، میتوانید از نوار آدرس مرورگر خود آدرس سرور را به دست آورید.
[TestClass] public class BeginnerTest { private readonly string serverName; private readonly string databaseName; public BeginnerTest() { serverName = ConfigurationManager.AppSettings["ServerName"]; databaseName = ConfigurationManager.AppSettings["DatabaseName"]; } }
برای برقراری ارتباط با پایگاه داده نیاز به یک شئ از جنس DocumentStore و جهت انجام عملیات مختلف ( ذخیره، حذف و ... ) نیاز به یک شئ از جنس IDocumentSession است. کد زیر، نحوه کار با آنها را به شما نشان میدهد :
[TestClass] public class BeginnerTest { private readonly string serverName; private readonly string databaseName; private DocumentStore documentStore; private IDocumentSession session; public BeginnerTest() { serverName = ConfigurationManager.AppSettings["ServerName"]; databaseName = ConfigurationManager.AppSettings["DatabaseName"]; } [TestInitialize] public void TestStart() { documentStore = new DocumentStore { Url = serverName }; documentStore.Initialize(); session = documentStore.OpenSession(databaseName); } [TestCleanup] public void TestEnd() { session.SaveChanges(); documentStore.Dispose(); session.Dispose(); } }
در طراحی این پایگاه داده از اگوی Unit Of Work استفاده شده است. به این معنی که تمام تغییرات در حافظه ذخیره میشوند و به محض اجرای دستور ;()session.SaveChanges ارتباط برقرار شده و تمام تغییرات ذخیره خواهند شد.
هنگام شروع ( تابع : TestStart ) متغییر session مقدار دهی میشود و در پایان کار ( تابع : TestEnd ) تغییرات ذخیره شده و منابعی که توسط این دو شئ در حافظه استفاده شده است، رها میشود.
البته بر مبنای طراحی شما، دستور ;()session.SaveChanges میتواند پس از انجام هر عملیات اجرا شود.
class User { public int Id { get; set; } public string Name { get; set; } public string Address { get; set; } public int Zip { get; set; }اهی }
[TestMethod] public void Insert() { var user = new User { Id = 1, Name = "John Doe", Address = "no-address", Zip = 65826 }; session.Store(user); }
[TestMethod] public void Select() { var user = session.Load<User>(1); }
یک لامپ و سوئیچ برق را درنظر بگیرید. زمانیکه لامپ مشاهده میکند سوئیچ برق در حالت روشن قرار گرفتهاست، روشن خواهد شد و برعکس. در اینجا به سوئیچ، subject و به لامپ، observer گفته میشود. هر زمان که حالت سوئیچ تغییر میکند، از طریق یک callback، وضعیت خود را به observer اعلام خواهد کرد. علت استفاده از callbackها، ارائه راهحلهای عمومی است تا بتواند با انواع و اقسام اشیاء کار کند. به این ترتیب هر بار که شیء observer از نوع متفاوتی تعریف میشود (مثلا بجای لامپ یک خودرو قرار گیرد)، نیازی نخواهد بود تا subject را تغییر داد.
public abstract class Observer { protected Observable Observable; public abstract void Update(); }
public class Observable { private readonly List<Observer> _observers = new List<Observer>(); public void Attach(Observer observer) { _observers.Add(observer); } public void Dettach(Observer observer) { _observers.Remove(observer); } public void NotifyAllObservers() { foreach (var observer in _observers) { observer.Update(); } } }
public class Switch:Observable { private bool _state; public bool ChangeState { set { _state = value; NotifyAllObservers(); } get { return _state; } } }
public class RedLED:Observer { private bool _on = false; public override void Update() { _on = !_on; Console.WriteLine($"Red LED is {((_on) ? "On" : "Off")}"); } }
public class GreenLED:Observer { private bool _on = false; public override void Update() { _on = !_on; Console.WriteLine($"Green LED is {((_on) ? "On" : "Off")}"); } }
public class BlueLED:Observer { private bool _on = false; public override void Update() { _on = !_on; Console.WriteLine($"Blue LED is {((_on) ? "On" : "Off")}"); } }
var greenLed=new GreenLED(); var redLed=new RedLED(); var blueLed=new BlueLED(); var switchKey=new Switch(); switchKey.Attach(greenLed); switchKey.Attach(redLed); switchKey.Attach(blueLed); switchKey.ChangeState = true; switchKey.ChangeState = false;
Green LED is On Red LED is On Blue LED is On Green LED is Off Red LED is Off Blue LED is Off
پی نوشت: نه تنها در یک تیم بلکه بهتر هست در یک کار انفرادی هم از این سیستمها استفاده کرد تا حداقل بازبینی روی پروژههای شخصی خود هم داشته باشیم.
پی نوشت: میتوانید از سیستمهای متن باز رایگان هم که قابل نصب بر روی هاست ها هم هستند استفاده کنید که در این حالت تنها هزینه هاست یا سرور برای شما میماند.