Partial Views and Child Actions are one the most used features of ASP.NET MVC. Partial Views provides us a way to create a reusable component that can be used in multiple Views. There are Actions which can be marked as Child Actions and these cannot be invoked via URL but inside views or partial views. Child Actions are no more available with ASP.NET Core. View Components are new way to implement this feature in ASP.NET Core.
توابع تعمیم یافته در #C
به نظر من هم متدهای الحاقی ترجمه صحیح Extension Method است. اول اینکه متد با تابع فرق دارد دوم اینکه تعمیم به معنای گسترش چیزی است و توابع تعمیم یافته یعنی اینکه توابع موجود را گسترش میدید در صورتی که در Extension Methodها چیزی که تعمیم مییابد در اصل کلاسها هستند نه متدها که این تعمیم کلاسها با الحاق متدهای جدید انجام میشود
The Open XML SDK provides tools for working with Office Word, Excel, and PowerPoint documents. It supports scenarios such as:
- High-performance generation of word-processing documents, spreadsheets, and presentations.
- Document modification, such as adding, updating, and removing content and metadata.
- Search and replace content using regular expressions.
- Splitting up (shredding) a file into multiple files, and combining multiple files into a single file.
- Updating cached data and embedded spreadsheets for charts in Word/PowerPoint.
Visual Studio 2017 15.7 منتشر شد
- We added support to change installation locations.
- You can Save All your pending changes before you start your update.
- The update dialog provides you even more details about your update during installation.
- C# 7.3 is included in Visual Studio version 15.7.
- We improved solution load time for C# and VB projects.
- We made numerous updates to F# and its tools, with a focus on performance.
- We reduced the time to enable IntelliSense for large .NET Core projects by 25%.
- We made Quick Info improvements and new .NET refactorings like convert
for
-to-foreach
and make private fieldsreadonly
. - We added the ability to publish ASP.NET Core applications to App Service Linux without containers.
- Live Unit Testing works with embedded pdbs and supports projects that use reference assemblies.
- The Test Explorer has more responsive icons during test runs.
- C++ developers can use CodeLens for unit testing.
- We added new rules enforcing items from the C++ Core Guidelines.
- Debugging large solutions with /Debug:fastlink PDBs is more robust.
- CMake integration supports CMake 3.11 and static analysis.
- Python projects support type hints in IntelliSense, and a Run MyPy command has been added to look for typing errors in your code.
- Conda environments are supported in Python projects.
- We added a next version of our Python debugger based on the popular open source pydevd debugger.
- TypeScript 2.8 is included in Visual Studio version 15.7.
- We improved Kestrel HTTPs support during debugging.
- We added support for JavaScript debugging with Microsoft Edge.
- The Debugger supports VSTS and GitHub Authentication for Source Link.
- IntelliTrace’s step-back debugging feature is supported for debugging .NET Core projects.
- We added IntelliTrace support for taking snapshots on exceptions.
- We removed the blocking modal dialog from branch checkouts in Git when a solution or project reload is not required.
- There is an option to choose between OpenSSL and SChannel in Git.
- You can create and associate Azure Key Vaults from within the Visual Studio IDE.
- Visual Studio Tools for Xamarin can automatically install missing Android API levels required by Xamarin.Android projects.
- The Xamarin.Forms XAML editor provides IntelliSense and quick fixes for conditional XAML.
- We added support for Azure, UWP, and additional project types in Visual Studio Build Tools.
- You can create build servers without installing all of Visual Studio.
- The Windows 10 April 2018 Update SDK - Build 17134 is the default required SDK for the Universal Windows Platform development workload.
- We added support for Visual State Management for all UWP apps and more.
- We enabled automatic updates for sideloaded APPX packages.
- You have new tools for migrating to NuGet PackageReference.
- We added support for NuGet package signatures.
- We added Service Fabric Tooling for the 6.2 Service Fabric release.
- We updated Entity Framework Tools to work with the EF 6.2 runtime and to improve reverse engineering of existing databases.
بررسی Microsoft Band
الگوی طراحی Factory Method به همراه مثال
عناوین :
· تعریف Factory Method
· دیاگرام UML
· شرکت کنندگان در UML
· مثالی از Factory Pattern در #C
تعریف الگوی Factory Method :
این الگو پیچیدگی ایجاد اشیاء برای استفاده کننده را پنهان میکند. ما با این الگو میتوانیم بدون اینکه کلاس دقیق یک شیئ را مشخص کنیم آن را ایجاد و از آن استفاده کنیم. کلاینت ( استفاده کننده ) معمولا شیئ واقعی را ایجاد نمیکند بلکه با یک واسط و یا کلاس انتزاعی (Abstract) در ارتباط است و کل مسئولیت ایجاد کلاس واقعی را به Factory Method میسپارد. کلاس Factory Method میتواند استاتیک باشد . کلاینت معمولا اطلاعاتی را به متدی استاتیک از این کلاس میفرستد و این متد بر اساس آن اطلاعات تصمیم میگیرید که کدام یک از پیاده سازیها را برای کلاینت برگرداند.
از مزایای این الگو این است که اگر در نحوه ایجاد اشیاء تغییری رخ دهد هیچ نیازی به تغییر در کد کلاینتها نخواهد بود. در این الگو اصل DIP از اصول پنجگانه SOLID به خوبی رعایت میشود چون که مسئولیت ایجاد زیرکلاسها از دوش کلاینت برداشته میشود.
دیاگرام UML :
در شکل زیر دیاگرام UML الگوی Factory Method را مشاهده میکنید.
شرکت کنندگان در این الگو به شرح زیل هستند :
- Iproduct یک واسط است که هر کلاینت از آن استفاده میکند. در اینجا کلاینت استفاده کننده نهایی است مثلا میتواند متد main یا هر متدی در کلاسی خارج از این الگو باشد. ما میتوانیم پیاده سازیهای مختلفی بر حسب نیاز از واسط Iproduct ایجاد کنیم.
- ConcreteProduct یک پیاده سازی از واسط Iproduct است ، برای این کار بایستی کلاس پیاده سازی (ConcreteProduct) از این واسط (IProduct) مشتق شود.
- Icreator واسطیست که Factory Method را تعریف میکند. پیاده ساز این واسط بر اساس اطلاعاتی دریافتی کلاس صحیح را ایجاد میکند. این اطلاعات از طریق پارامتر برایش ارسال میشوند.همانطور که گفتیم این عملیات بر عهده پیاده ساز این واسط است و ما در این نمودار این وظیفه را فقط بر عهده ConcreteCreator گذاشته ایم که از واسط Icreator مشتق شده است.
پیاده سازی UMLفوق به صورت زیر است:
در ابتدا کلاس واسط IProduct تعریف شده است.
interface IProduct { // در اینجا برحسب نیاز فیلدها و یا امضای متدها قرار میگیرند }
در این مرحله ما پند پیاده سازی از IProduct انجام میدهیم.
class ConcreteProductA : IProduct { // A پیاده سازی } class ConcreteProductB : IProduct { // B پیاده سازی }
abstract class Creator { // این متد بر اساس نوع ورودی انتخاب مناسب را انجام و باز میگرداند public abstract IProduct FactoryMethod(string type); }
class ConcreteCreator : Creator { public override IProduct FactoryMethod(string type) { switch (type) { case "A": return new ConcreteProductA(); case "B": return new ConcreteProductB(); default: throw new ArgumentException("Invalid type", "type"); } } }
برای روشنتر شدن موضوع ، یک مثال کاملتر ارائه داده میشود. در شکل زیر طراحی این برنامه نشان داده شده است.
کد برنامه به شرح زیل است :
خروجی اجرای برنامه فوق به شکل زیر است :using System; namespace FactoryMethodPatternRealWordConsolApp { internal class Program { private static void Main(string[] args) { VehicleFactory factory = new ConcreteVehicleFactory(); IFactory scooter = factory.GetVehicle("Scooter"); scooter.Drive(10); IFactory bike = factory.GetVehicle("Bike"); bike.Drive(20); Console.ReadKey(); } } public interface IFactory { void Drive(int miles); } public class Scooter : IFactory { public void Drive(int miles) { Console.WriteLine("Drive the Scooter : " + miles.ToString() + "km"); } } public class Bike : IFactory { public void Drive(int miles) { Console.WriteLine("Drive the Bike : " + miles.ToString() + "km"); } } public abstract class VehicleFactory { public abstract IFactory GetVehicle(string Vehicle); } public class ConcreteVehicleFactory : VehicleFactory { public override IFactory GetVehicle(string Vehicle) { switch (Vehicle) { case "Scooter": return new Scooter(); case "Bike": return new Bike(); default: throw new ApplicationException(string.Format("Vehicle '{0}' cannot be created", Vehicle)); } } } }
فایل این برنامه ضمیمه شده است، از لینک مقابل دانلود کنید FactoryMethodPatternRealWordConsolApp.zip
در مقالات بعدی مثالهای کاربردیتر و جامعتری از این الگو و الگوهای مرتبط ارائه خواهم کرد...
public abstract class BaseEntity { #region Properties /// <summary> /// gets or sets Identifier of this Entity /// </summary> public virtual long Id { get; set; } /// <summary> /// gets or sets date that this entity was created /// </summary> public virtual DateTime CreatedOn { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Date that this entity was updated /// </summary> public virtual DateTime ModifiedOn { get; set; } /// <summary> /// indicate this entity is Locked for Modify /// </summary> public virtual bool ModifyLocked { get; set; } /// <summary> /// gets or sets date that this entity repoted last time /// </summary> public virtual DateTime? ReportedOn { get; set; } /// <summary> /// gets or sets counter for Content's report /// </summary> public virtual int ReportsCount { get; set; } /// <summary> /// gets or sets TimeStamp for prevent concurrency Problems /// </summary> public virtual byte[] RowVersion { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// gets ro sets User that Modify this entity /// </summary> public virtual User ModifiedBy { get; set; } /// <summary> /// gets ro sets Id of User that modify this entity /// </summary> public virtual long? ModifiedById { get; set; } /// <summary> /// gets ro sets User that Create this entity /// </summary> public virtual User CreatedBy { get; set; } /// <summary> /// gets ro sets User that Create this entity /// </summary> public virtual long CreatedById { get; set; } #endregion }
- ReportedOn : نگهداری آخرین تاریخ اخطار
- ModifyLocked : به منظور ممانعت از ویرایش
- CreatedBy,CreatedById : به منظور ایجاد ارتباط یک به چند بین کاربر و سایر موجودیتها (به عنوان ایجاد کننده)
- ModifiedBy , ModifiedById : به منظور ایجاد ارتباط یک به چند بین کاربر و سایر موجودیتها (به عنوان آخرین تغییر دهنده)
مدل کلکسیون (کالکشن ،Collection)
/// <summary> /// Represents the Collection for group posts by topic /// </summary> public class Collection : GuidBaseEntity { #region Properties /// <summary> /// gets or sets name of collection /// </summary> public virtual string Name { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Alternative SlugUrl /// </summary> public virtual string SlugUrl { get; set; } /// <summary> /// gets or sets some description of group /// </summary> public virtual string Description { get; set; } /// <summary> /// gets or sets description that indicate how to pay /// </summary> public virtual string HowToPay { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Visibility Type /// </summary> public virtual CollectionVisibility Visibility { get; set; } /// <summary> /// gets or sets color of Collection's Cover /// </summary> public virtual string Color { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Name of Image that used as Cover /// </summary> public virtual string Photo { get; set; } /// <summary> /// gets or sets name of tags seperated by comma that assosiated with this content fo increase performance /// </summary> public virtual string TagNames { get; set; } /// <summary> /// indicate this collection is active or not /// </summary> public virtual bool IsActive { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// get or set collection of attachments that attached in this group /// </summary> public virtual ICollection<CollectionAttachment> Attachments { get; set; } /// <summary> /// get or set tags of collection /// </summary> public virtual ICollection<Tag> Tags { get; set; } /// <summary> /// get or set List Of Posts that Associated with this Collection /// </summary> public virtual ICollection<CollectionPost> Posts { get; set; } /// <summary> /// get or set Users that they are Member of this collection if visibility is Custom /// </summary> public virtual ICollection<User> Memebers { get; set; } #endregion } public enum CollectionVisibility { Friends, OnlyMe, Public, NotFree, Custom }
- Visibility : برای اعمال محدودیت دسترسی به یک کلکسیون در نظر گرفته شده است. از نوع، نوع دادهی شمارشی CollectionVisibility پیاده سازی شدهی دربالا، میباشد. حالت Custom برای زمانی است که نیاز است صرفا یک سری از کاربران بدون هزینه، دسترسی برای مطالعهی این کلکسیون داشته باشند. حالت NotFree هم برای زمانی است که کاربرانی که هزینهی مورد نظر را پرداخت کرده باشند، به عنوان عضو به این کلکسیون میتوانند دسترسی داشته باشند.
- Members : به منظور اعمال ارتباط چند به چند بین مدل کاربر و مدل کلکسیون، در نظر گرفته شده است و زمانی این لیست اعضا خالی نیست که حالت Visibility با NotFree یا Custom مقدار دهی شده باشد.
- Tags : برای یافتن راحتتر کلکسیونهای مورد نظر کاربران، یک ارتباط چند به چند بین کلکسیونها و مخزن برچسب مطرح شدهی در مقاله اول، در نظر گرفته شده است.
- TagNames : برای افزایش کارآیی سیستم در نظر گرفته شده است و نام برچسبهای در ارتباط با کلکسیون را در خود به صورت جدا شده با (,) نگهداری میکند.
- Posts : لیست پستهایی است که توسط مدیر کلکسیون در آن ارسال میشود. لذا یک ارتباط یک به چند بین کلکسیونها و CollectionPost در نظر گرفته شده است.
- Attachments : لیست فایلهایی است که در کلکسیون بارگذاری شدهاند (در ادامه پیاده سازی خواهد شد).
- Owner , OwnerId : هر کلکسیون نیز یک صاحب خواهد داشت. بدین منظور یک ارتباط یک به چند بین کاربر و کلکسیون برقرار شده است.
- HowToPay : توضیحاتی در مورد نحوهی پرداخت هزینه (در صورتی که Visibility این کلکسیون NotFree باشد).
مدل پستهای کلکسیون ها
public class CollectionPost : GuidBaseEntity { #region Properties /// <summary> /// indicate this post should be pin /// </summary> public virtual bool IsPin { get; set; } /// <summary> /// gets or sets the blog pot body /// </summary> public virtual string Body { get; set; } /// <summary> /// gets or sets the content title /// </summary> public virtual string Title { get; set; } /// <summary> /// gets or sets value indicating Custom Slug /// </summary> public virtual string SlugAltUrl { get; set; } /// <summary> /// gets or sets a value indicating whether the content comments are allowed /// </summary> public virtual bool AllowComments { get; set; } /// <summary> /// indicate comments should be approved before display /// </summary> public virtual bool ModerateComments { get; set; } /// <summary> /// gets or sets viewed count /// </summary> public virtual long ViewCount { get; set; } /// <summary> /// Gets or sets the total number of approved comments /// <remarks>The same as if we run Item.Comments.Count() /// We use this property for performance optimization (no SQL command executed) /// </remarks> /// </summary> public virtual int ApprovedCommentsCount { get; set; } /// <summary> /// Gets or sets the total number of unapproved comments /// <remarks>The same as if we run Item.Comments.Count() /// We use this property for performance optimization (no SQL command executed) /// </remarks> /// </summary> public virtual int UnApprovedCommentsCount { get; set; } /// <summary> /// gets or sets rating complex instance /// </summary> public virtual Rating Rating { get; set; } /// <summary> /// gets or sets information of User-Agent /// </summary> public virtual string Agent { get; set; } /// <summary> /// indicate users can share this post /// </summary> public virtual bool IsEnableForShare { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// get or set comments of this post /// </summary> public virtual ICollection<CollectionComment> Comments { get; set; } /// <summary> /// gets or sets collection that associated with this post /// </summary> public virtual Collection Collection { get; set; } /// <summary> /// gets or sets id of collection that associated with this post /// </summary> public virtual Guid CollectionId { get; set; } #endregion }
- IsEnableForShare : اگر با مقدار True مقدار دهی شده باشد ، امکان به اشتراک گذاری آن درشبکههای اجتماعی وجود خواهد داشت.
- Comments : اگر مقدار AllowComments مربوط به پست ارسالی true باشد، در آن صورت امکان نظر دهی به پست هم امکان پذیر خواهد بود. برای برقراری ارتباط یک به چند بین مدل پست کلکسیون و نظرات کلکسیون، این لیست در مدل بالا گنجانده شده است.
- ModerateComments : اگر برای پست خاصی، با مقدار true مقدار دهی شده باشد، نظرات آن پست قبل از نمایش باید توسط مدیر آن کلکسیون تأیید شوند.
- Author , AuthorId : در واقع ارسال کنندهی تمام پستها، همان صاحب کلکسیون میباشد. ولی برای راحتی واکشی لیست پستهای ارسالی کاربر مورد نظر یک ارتباط یک به چند بین کاربر و پستهای ارسالی را در کلکسیون اعمال کردهایم.
- Collection , CollectionId : کلید خارجی ما در دیتابیس ایجاد شده خواهد بود که نشان دهندهی ارتباط یک به چند بین کلکسیون و پستها میباشد.
- IsPin : اگر لازم است پستی به عنوان اولین پست در کلکسیون نمایش داده شود، این خصوصیت برای آن true خواهد بود.
- ApprovedCommentsCount , UnApprovedCommentsCount: برای افزایش کارآیی سیستم در نظر گرفته شده است و هنگام درج نظر جدید یا حذف نظر، ویرایش خواهند شد.
مدل نظرات ارسالی در کلکسیون ها
public class CollectionComment { #region Ctor public CollectionComment() { Id = SequentialGuidGenerator.NewSequentialGuid(); CreatedOn = DateTime.Now; } #endregion #region Properties /// <summary> /// get or set identifier of record /// </summary> public virtual Guid Id { get; set; } /// <summary> /// gets or sets date of creation /// </summary> public virtual DateTime CreatedOn { get; set; } /// <summary> /// gets or sets body of blog post's comment /// </summary> public virtual string Body { get; set; } /// <summary> /// gets or sets body of blog post's comment /// </summary> public virtual Rating Rating { get; set; } /// <summary> /// gets or sets informations of agent /// </summary> public virtual string UserAgent { get; set; } /// <summary> /// indicate this comment is Approved /// </summary> public virtual bool IsApproved { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Ip Address of Creator /// </summary> public virtual string CreatorIp { get; set; } /// <summary> /// gets or sets datetime that is modified /// </summary> public virtual DateTime? ModifiedOn { get; set; } /// <summary> /// gets or sets counter for report this comment /// </summary> public virtual int ReportsCount { get; set; } /// <summary> /// indicate this entity is Locked for Modify /// </summary> public virtual bool ModifyLocked { get; set; } /// <summary> /// gets or sets date that this entity repoted last time /// </summary> public virtual DateTime? ReportedOn { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// gets or sets post that this comment added it /// </summary> public virtual CollectionPost Post { get; set; } /// <summary> /// gets or sets id of post that this comment added it /// </summary> public virtual Guid PostId { get; set; } /// <summary> /// get or set user that create this record /// </summary> public virtual User Creator { get; set; } /// <summary> /// get or set Id of user that create this record /// </summary> public virtual long CreatorId { get; set; } /// <summary> /// gets or sets CollectionComment's identifier for Replying and impelemention self referencing /// </summary> public virtual Guid? ReplyId { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Collection's comment for Replying and impelemention self referencing /// </summary> public virtual CollectionComment Reply { get; set; } /// <summary> /// get or set collection of Collection's comment for Replying and impelemention self referencing /// </summary> public virtual ICollection<CollectionComment> Children { get; set; } #endregion }
مدل بالا نشان دهندهی نظرات ارسالی برای پستهای کلکسیونها میباشد. صرفا کاربران عضو سیستم این اجازه را در صورتی خواهند داشت که برای پست مورد نظر خصوصیت AllowComments با مقدار true مقدار دهی شده باشد
حالت درختی آن مشخص است. برای اعمال ارتباط یک به چند بین پستها و نظرات، از CollectionPost و CollectionPostId استفاده خواهد شد.
- IsApproved : برای زمانی استفاده خواهد شد که خصوصیت ModerateComments پست مورد نظر با مقدار true مقدار دهی شده باشد.
- ReportsCount : به مانند بخشهای قبل، تعداد اخطارهای داده شدهی برای یک نظر را نشان خواهد داد.
- Creator,CreatorId : ارسال کنندهی نظر میباشد و برای ایجاد ارتباط یک به چند بین کاربر و نظرات کلکسیونها در نظر گرفته شدهاند.
- ReportedOn : نگه داری آخرین تاریخ اخطار
- ModifyLocked : به منظور ممانعت از ویرایش
مدل فایلهای ضمیمه کلکسیون ها
public class CollectionAttachment : BaseAttachment { #region NavigationProperties /// <summary> /// gets or sets Collection that this file attached /// </summary> public virtual Collection Collection { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Id of Collection that this file attached /// </summary> public virtual Guid? CollectionId { get; set; } #endregion }
مدل آگهی ها
/// <summary> /// Represents Announcement For Announcement Section /// </summary> public class Announcement : BaseContent { #region Properties /// <summary> /// gets or sets Date that this Announcement will Expire /// </summary> public virtual DateTime? ExpireOn { get; set; } /// <summary> /// indicate this accouncement is approved by admin if announcementSetting.Moderate==true /// </summary> public virtual bool IsApproved { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// get or set Collection of Comments for this Announcement /// </summary> public virtual ICollection<AnnouncementComment> Comments { get; set; } #endregion }
- ExpireOn : زمان انقضای آگهی
- IsApproved : به منظور اعمال مدیریتی در نظر گرفته شده است
- Comments : اگر امکان ارسال نظرات برای آگهی از بخش تنظیمات فعال باشد، این لیست نظرات ما را نگه داری خواهد کرد. لذا یک رابطهی یک به چند بین نظرات و آگهیها خواهد بود.
مدل نظرات آگهی ها
/// <summary> /// Repersents Comment For Announcement /// </summary> public class AnnouncementComment : BaseComment { #region NavigationProperties /// <summary> /// gets or sets body of announcement's comment /// </summary> public virtual long? ReplyId { get; set; } /// <summary> /// gets or sets body of announcement's comment /// </summary> public virtual AnnouncementComment Reply { get; set; } /// <summary> /// gets or sets body of announcement's comment /// </summary> public virtual ICollection<AnnouncementComment> Children { get; set; } /// <summary> /// gets or sets announcement that this comment sent to it /// </summary> public virtual Announcement Announcement { get; set; } /// <summary> /// gets or sets announcement'Id that this comment sent to it /// </summary> public virtual long AnnouncementId { get; set; } #endregion }
مدل سیستم لاگ عملیات کاربران
/// <summary> /// Represent The Operation's log /// </summary> public class AuditLog { #region Ctor /// <summary> /// /// </summary> public AuditLog() { Id = SequentialGuidGenerator.NewSequentialGuid(); OperatedOn = DateTime.Now; } #endregion #region Properties /// <summary> /// sets or gets identifier of AuditLog /// </summary> public virtual Guid Id { get; set; } /// <summary> /// sets or gets description of Log /// </summary> public virtual string Description { get; set; } /// <summary> /// sets or gets when log is operated /// </summary> public virtual DateTime OperatedOn { get; set; } /// <summary> /// sets or gets log's section /// </summary> public virtual AuditSection Section { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// sets or gets log's creator /// </summary> public virtual User OperatedBy { get; set; } /// <summary> /// sets or gets identifier of log's creator /// </summary> public virtual long OperatedById { get; set; } #endregion } public enum AuditSection { Blog, News, Forum, ... }
مدل دامینهای ممنوع
/// <summary> /// Represents Domain that is banned /// </summary> public class BannedDomain { #region Propertie /// <summary> /// gets or sets identifier of Domain /// </summary> public virtual Guid Id { get; set; } /// <summary> /// gets or sets DomainName /// </summary> public virtual string Name { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Date that this record added /// </summary> public virtual DateTime BannedOn { get; set; } #endregion }
مدل کلمات ممنوع
/// <summary> /// Represents the banned words /// </summary> public class BannedWord { #region Ctor /// <summary> /// Create one instance of <see cref="BannedWord"/> /// </summary> public BannedWord() { Id = SequentialGuidGenerator.NewSequentialGuid(); } #endregion #region Properties /// <summary> /// gets or sets identifier of BannedWord /// </summary> public Guid Id { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Bad word /// </summary> public string BadWord { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Good replaceword /// </summary> public string GoodWord { get; set; } /// <summary> /// indicating that this Word is spam /// </summary> public bool IsStopWord { get; set; } #endregion }
- BadWord : کلمه مورد نظر که قرار است Ban شود.
- IsStopWord : اگر لازم نیست جایگزینی برای کلمه استفاده شود و فقط لازم است حذف گردد، مقدار این خصوصیت true خواهد بود.
- GoodWord : کلمه جایگزین
مدل تنظیمات سیستم
/// <summary> /// Represent The CMS setting /// </summary> public class Setting { #region Properties /// <summary> /// sets or gets name of setting /// </summary> public virtual string Name { get; set; } /// <summary> /// sets or gets value of setting /// </summary> public virtual string Value { get; set; } /// <summary> /// sets or gets Type of setting /// </summary> public virtual string Type { get; set; } #endregion }
نتیجهی این قسمت