اشتراک‌ها
دوره مقدماتی #C

C# Full Course for free 🎮
C# tutorial beginners full course (C# for Unity)

⭐️Time Stamps⭐️
#1 (00:00:00) C# tutorial for beginners
#2 (00:06:30) output 💬
#3 (00:10:48) variables ✖️
#4 (00:19:32) constants π
#5 (00:20:35) type casting 💱
#6 (00:27:49) user input ⌨️
#7 (00:31:24) arithmetic operators 🧮
#8 (00:35:54) Math class 📏
#9 (00:40:55) random numbers 🎲
#10 (00:44:27) hypotenuse calculator program 📐
#11 (00:46:35) string methods 🔤
#12 (00:53:26) if statements 🤔
#13 (00:59:43) switches 🔀
#14 (01:02:50) logical operators && || 🔣
#15 (01:06:36) while loops ♾️
#16 (01:09:45) for loops 🔁
#17 (01:13:24) nested loops ➿
#18 (01:18:28) number guessing game 🔢
#19 (01:27:08) rock-paper-scissors game 🗿
#20 (01:38:52) calculator program 🖩
#21 (01:46:53) arrays 🚗
#22 (01:52:50) foreach loop ➰
#23 (01:54:42) methods 📞
#24 (02:00:37) return keyword ↩️
#25 (02:04:12) method overloading 🤯
#26 (02:05:44) params keyword ⚙️
#27 (02:08:52) exception handling ⚠️
#28 (02:13:53) conditional operator ❓
#29 (02:16:53) string interpolation 💲
#30 (02:20:18) multidimensional arrays ⬜
#31 (02:25:23) classes 📦
#32 (02:30:07) objects 🧍‍♂️
#33 (02:34:58) constructors 👷
#34 (02:40:41) static 🚫
#35 (02:45:43) overloaded constructors 🍕
#36 (02:50:04) inheritance 👪
#37 (02:54:32) abstract classes 👻
#38 (02:57:08) array of objects 🏬
#39 (03:00:57) objects as arguments 🧳
#40 (03:05:15) method overriding 🙅
#41 (03:09:07) ToString method 💭
#42 (03:12:34) polymorphism 🎭
#43 (03:17:44) interfaces 🐟
#44 (03:23:22) Lists 📃
#45 (03:30:07) List of objects 🦸‍♂️
#46 (03:33:35) getters & setters 🔒
#47 (03:37:41) auto implemented properties 🔐
#48 (03:40:26) enums 🪐
#49 (03:47:33) generics ⁉️
#50 (03:52:56) multithreading 🧶 

دوره مقدماتی #C
نظرات اشتراک‌ها
معرفی DNTPersianComponents.Blazor
سلام
 DNTPersianUtils با Net 6. هنگام پابلیش چنین خطایی صادر میکند 
C:\Program Files\dotnet\packs\Microsoft.NET.Runtime.WebAssembly.Sdk\6.0.0\Sdk\WasmApp.Native.targets(506,5): Error : Precompiling failed for C:\Users\A-Pc\source\repos\Wasm\Client\obj\Release\net6.0\linked\DNTPersianUtils.Core.dll

اشتراک‌ها
معرفی C# Dev Kit for Visual Studio Code

We are thrilled to announce the preview release of C# Dev Kit, a new Visual Studio Code extension that brings an improved editor-first C# development experience to Linux, macOS, and Windows. 

معرفی C# Dev Kit for Visual Studio Code
اشتراک‌ها
نقشه ذهنی #C

This blog post contains a mind map of language features starting from C# 1 up til now - including some of the new C# 12 features that will be released in November 2023.

نقشه ذهنی #C
اشتراک‌ها
C یک زبان سطح پایین نیست

Your computer is not a fast PDP-11 … implementations of C have had to become increasingly complex to maintain the illusion that C maps easily to the underlying hardware and gives fast code. 

C یک زبان سطح پایین نیست
مطالب
آشنایی با جنریک‌ها #1
طبق این معرفی ، جنریک‌ها باعث می‌شوند که نوع داده‌ای (data type) المان‌های برنامه در زمان استفاده از آن‌ها در برنامه مشخص شوند. به عبارت دیگر، جنریک به ما اجازه می‌دهد کلاس‌ها یا متدهایی بنویسیم که می‌توانند با هر نوع داده‌ای کار کنند.

نکاتی از جنریک‌ها:
  • برای به حداکثر رسانی استفاده مجدد از کد، type safety و کارایی است.
  • بیشترین استفاده مشترک از جنریک‌ها جهت ساختن کالکشن کلاس‌ها (collection classes) است.
  • تا حد ممکن از جنریک کالکشن کلاسها (generic collection classes) جدید فضای نام System.Collections.Generic بجای کلاس‌هایی مانند ArrayList در فضای نام System.Collections استفاده شود.
  • شما می‌توانید اینترفیس جنریک ، کلاس جنریک ، متد جنریک و عامل جنریک سفارشی خودتان تهیه کنید.
  • جنریک کلاس‌ها، ممکن است در دسترسی به متدهایی با نوع داده‌ای خاص محدود شود.
  • بوسیله reflection، می‌توانید اطلاعاتی که در یک جنریک در زمان اجرا (run-time) قرار دارد بدست آورید.
انواع جنریک ها:
  1. کلاس‌های جنریک
  2. اینترفیس‌های جنریک
  3. متدهای جنریک
  4. عامل‌های جنریک
در قسمت اول به معرفی کلاس جنریک می‌پردازیم.

کلاس‌های جنریک
کلاس جنریک یعنی کلاسی که می‌تواند با چندین نوع داده کار کند برای آشنایی با این نوع کلاس به کد زیر دقت کنید:
using System;
using System.Collections.Generic;

namespace GenericApplication
{
    public class MyGenericArray<T>
    {
        // تعریف یک آرایه از نوع جنریک
        private T[] array;

        public MyGenericArray(int size)
        {
            array = new T[size + 1];
        }

        // بدست آوردن یک آیتم جنریک از آرایه جنریک
        public T getItem(int index)
        {
            return array[index];
        }

        // افزودن یک آیتم جنریک به آرایه جنریک
        public void setItem(int index, T value)
        {
            array[index] = value;
        }
    }
}
در کد بالا کلاسی تعریف شده است که می‌تواند بر روی آرایه‌هایی از نوع داده‌ای مختلف عملیات درج و حذف را انجام دهد. برای تعریف کلاس جنریک کافی است عبارت <T> بعد از نام کلاس خود اضافه کنید، سپس همانند سایر کلاس‌ها از این نوع داده ای در کلاس استفاده کنید. در مثال بالا یک آرایه از نوع T تعریف شده است که این نوع، در زمان استفاده مشخص خواهد شد. (یعنی در زمان استفاده از کلاس مشخص خواهد شد که چه نوع آرایه ای ایجاد می‌شود)
در کد زیر نحوه استفاده از کلاس جنریک نشان داده شده است، همانطور که مشاهده می‌کنید نوع کلاس int و char در نظر گرفته شده است (نوع کلاس، زمان استفاده از کلاس مشخص می‌شود) و سپس آرایه هایی از نوع int و char ایجاد شده است و 5 آیتم از نوع int و char به آرایه‌های هم نوع افزوده شده است. 
class Tester
{
        static void Main(string[] args)
        {
            // تعریف یک آرایه از نوع عدد صحیح
            MyGenericArray<int> intArray = new MyGenericArray<int>(5);

            // افزودن اعداد صحیح به آرایه ای از نوع عدد صحیح
            for (int c = 0; c < 5; c++)
            {
                intArray.setItem(c, c*5);
            }

            // بدست آوردن آیتم‌های آرایه ای از نوع عدد صحیح
            for (int c = 0; c < 5; c++)
            {
                Console.Write(intArray.getItem(c) + " ");
            }
            Console.WriteLine();

            // تعریف یک آرایه از نوع کاراکتر
            MyGenericArray<char> charArray = new MyGenericArray<char>(5);

            // افزودن کاراکترها به آرایه ای از نوع کاراکتر
            for (int c = 0; c < 5; c++)
            {
                charArray.setItem(c, (char)(c+97));
            }

            // بدست آوردن آیتم‌های آرایه ای از نوع کاراکتر
            for (int c = 0; c< 5; c++)
            {
                Console.Write(charArray.getItem(c) + " ");
            }
            Console.WriteLine();
            Console.ReadKey();
        }
}
زمانی که کد بالا اجرا می‌شود خروجی زیر بدست می‌آید:
0 5 10 15 20
a b c d e
اشتراک‌ها
Visual Studio 2019 version 16.1.2 منتشر شد
Visual Studio 2019 version 16.1.2 منتشر شد
بازخوردهای پروژه‌ها
توضیحاتی در مورد سیستم Identity پروژه
سلام.
ببینید پروژه شما طوری طراحی شده که میشه به هر Role چندین مجوز داده بشه.

فرض کنید مجوز‌های ما به این صورت هستند : مجوز A و B و C و D و E و ...

مثلا Role "مدیرارشد" دارای مجوز های  A و B و C و D و E    هستش
و Role "مدیر" دارای مجوز‌های
C و D و E

زمانی که مثلا میخوام یک کاربر ثبت نام کنم میتونم دو نقش مدیر و مدیر ارشد رو بهش بدم در صورتی که مجوز‌های مشترکی بینشون هست . میخواستم بدونم دقیقا اصول این طراحی بر چه اساسه. آیا نیاز است این اجازه رو به کاربرا بدیم که به کاربرتعریف شده توسط خودشان چند Role اختصاص بدن ؟
ممنون میشم اگر یک خورده در این مورد توضیح بدید