بررسی تفاوت های Trunk Base Development و Feature Base Development
303, SeeOther
https://youtu.be/53tfWBJqPao icon
در این ویدیو سعی کردیم که تفاوت‌های 2 اپرچ بالا رو کامل توضیح بدیم که چه فرق هایی دارند و اینکه از هر کدوم کجا میشه استفاده کرد.
 Problem 
 Trunk Base Development 
 Feature branch on trunk base 
 Pull Request 
 Feature Base Development
بررسی تفاوت های Trunk Base Development و  Feature Base Development
تفاوت توسعه‌دهندگان کم تجربه با توسعه‌دهندگان حرفه ای
307, RedirectKeepVerb
https://itnext.io/the-difference-between-junior-developers-and-senior-developers-c1d5841b7289 icon

برای افراد غیر فنی معمول است که فرض کنند همه توسعه دهندگان شبیه هم هستند و انگار توسعه دهندگان کالا هستند و می‌توانند به عنوان منابع فنی دیده شوند. 

این یک اشتباه بزرگ است زیرا کیفیت توسعه دهندگان معمولی و توسعه دهندگان ارشد بسیار زیاد است. 

تفاوت توسعه‌دهندگان کم تجربه با توسعه‌دهندگان حرفه ای
جدید ترین .NET 6.0های API
200, OK
http://recompile.ir/learning/top-10-new-net-6-0-api/ icon

NET 6 API‌های جدید را برای توسعه ساده‌تر و سریعتر معرفی کرده که به توضیح آنها میپردازیم:

1- تا به حال دو کلاس DateTime , TimeSpan برای هندل کردن عملیات تاریخ وجود داشت اما د ر.NET 6 دو تابع DateOnly , TimeOnly برای کار راحت‌تر با تاریخ و زمان اضافه شده است ...

جدید ترین .NET 6.0های  API
محدودیتها و مثال از گراف دیتابیس (بخش سوم)
200, OK
http://recompile.ir/learning/database/%d9%85%d8%ad%d8%af%d9%88%d8%af%db%8c%d8%aa%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d8%ab%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%d8%a8%db%8c%d8%b3-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%b3%d9%88/ icon

در این بخش به معرفی محدودیتهای گراف دیتابیس sql و همچنین یک مثال عملی می‌پردازیم

  1. جداول موقت (temporal table)‌ها نمی‌توانند از نوع نود و یال باشند
    1. Table types و  table variables‌ها نمی‌توانند از نوع نود و یال باشند
    1. قابلیت temporal table برای جداول ...
محدودیتها و مثال از گراف دیتابیس (بخش سوم)
معماری SQL Server Graph Database (بخش دوم)
200, OK
http://recompile.ir/learning/database/%d9%85%d8%b9%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-sql-server-graph-database-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%af%d9%88%d9%85/ icon

ک گره جدول ، موجودی موجود در یک طرح گراف را نشان می‌دهد. هر بار که یک گره جدول ایجاد می‌شود ، همراه با ستون‌های تعریف شده توسط کاربر ، یک ستون ضمنی  $node_id ایجاد می‌شود ، که به طور یونیک به یک مپ می‌شود. مقادیر $node_id به طور خودکار تولید می‌شوند و ترکیبی از object_id آن گره جدول و مقدار bigint تولید شده در داخل هستند. با این حال ، وقتی ستون  $node_id انتخاب می‌شود ،...

معماری SQL Server Graph Database (بخش دوم)
الگوهای طراحی خلاقانه – Creational Design Patterns
200, OK
http://recompile.ir/learning/%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87-creational-design-patterns/ icon

Factory Method

یک رابط برای ایجاد اشیا در یک ابر کلاس فراهم می‌کند ، اما به کلاسهای فرعی اجازه می‌دهد نوع اشیا ایجاد شده را تغییر دهند.

Abstract Factory

به شما اجازه می‌دهد اشیا  هم خانواده ...

الگوهای طراحی خلاقانه – Creational Design Patterns
الگوهای طراحی ساختاری – Structural design patterns
200, OK
http://recompile.ir/learning/%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-structural-patterns/ icon

الگوهای ساختاری چگونگی جمع آوری اشیا و کلاسها را به ساختارهای بزرگتر توضیح می‌دهد در حالی که این ساختارها را انعطاف پذیر و کارآمد نگه می‌دارد.

Adapter

به اشیا دارای رابط کاربری (interface)ناسازگار امکان همکاری می‌دهد.

Bridge

الگوهای طراحی ساختاری – Structural design patterns
دسته بندی الگوهای طراحی
200, OK
http://recompile.ir/learning/%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c/ icon

الگوهای طراحی از نظر پیچیدگی ، سطح جزئیات و مقیاس کاربرد برای کل سیستم در حال طراحی متفاوت هستند. تشبیه به راه سازی را دوست دارم: شما می‌توانید با نصب برخی از چراغ‌های راهنمایی و یا ایجاد یک تپل چند سطحی با معابر زیرزمینی برای عابرین پیاده ، یک تقاطع را ایمن‌تر کنید.

به ابتدایی‌ترین و سطح پایین‌ترین الگوها اغلب اصطلاحا منفرد گفته می‌شود. آنها معمولاً فقط در یک زبان برنامه نویسی کاربرد دارند.

کلی‌ترین و سطح بالاترین الگوها، الگوهای معماری است. توسعه دهندگان می‌توانند این الگوها را تقریباً به هر زبانی پیاده سازی کنند. برخلاف الگوهای دیگر ، می‌توان از آنها برای طراحی معماری کل برنامه استفاده کرد.

علاوه بر این ، همه الگوها را می‌توان با توجه به هدف آنها طبقه بندی کرد. این مطلب شامل سه گروه اصلی از الگوها است:

  • الگوهای خلاقیت مکانیسم‌های ساخت شی را ایجاد می‌کنند که انعطاف پذیری و استفاده مجدد از کد موجود را افزایش می‌دهد.
  • الگوهای ساختاری نحوه جمع آوری اشیا و کلاسها را به ساختارهای بزرگتر توضیح می‌دهد ، در حالی که سازه‌ها را انعطاف پذیر و کارآمد نگه می‌دارد.
  • الگوهای رفتاری از برقراری ارتباط موثر و تعیین مسئولیت بین اشیا مراقبت می‌کنند.


دسته بندی الگوهای طراحی