ک گره جدول ، موجودی موجود در یک طرح گراف را نشان میدهد. هر بار که یک گره جدول ایجاد میشود ، همراه با ستونهای تعریف شده توسط کاربر ، یک ستون ضمنی $node_id ایجاد میشود ، که به طور یونیک به یک مپ میشود. مقادیر $node_id به طور خودکار تولید میشوند و ترکیبی از object_id آن گره جدول و مقدار bigint تولید شده در داخل هستند. با این حال ، وقتی ستون $node_id انتخاب میشود ،...
الگوهای طراحی از نظر پیچیدگی ، سطح جزئیات و مقیاس کاربرد برای کل سیستم در حال طراحی متفاوت هستند. تشبیه به راه سازی را دوست دارم: شما میتوانید با نصب برخی از چراغهای راهنمایی و یا ایجاد یک تپل چند سطحی با معابر زیرزمینی برای عابرین پیاده ، یک تقاطع را ایمنتر کنید.
به ابتداییترین و سطح پایینترین الگوها اغلب اصطلاحا منفرد گفته میشود. آنها معمولاً فقط در یک زبان برنامه نویسی کاربرد دارند.
کلیترین و سطح بالاترین الگوها، الگوهای معماری است. توسعه دهندگان میتوانند این الگوها را تقریباً به هر زبانی پیاده سازی کنند. برخلاف الگوهای دیگر ، میتوان از آنها برای طراحی معماری کل برنامه استفاده کرد.
علاوه بر این ، همه الگوها را میتوان با توجه به هدف آنها طبقه بندی کرد. این مطلب شامل سه گروه اصلی از الگوها است:
- الگوهای خلاقیت مکانیسمهای ساخت شی را ایجاد میکنند که انعطاف پذیری و استفاده مجدد از کد موجود را افزایش میدهد.
- الگوهای ساختاری نحوه جمع آوری اشیا و کلاسها را به ساختارهای بزرگتر توضیح میدهد ، در حالی که سازهها را انعطاف پذیر و کارآمد نگه میدارد.
- الگوهای رفتاری از برقراری ارتباط موثر و تعیین مسئولیت بین اشیا مراقبت میکنند.