• #
    ‫۱۱ سال و ۹ ماه قبل، شنبه ۲ دی ۱۳۹۱، ساعت ۲۰:۳۶

    اکثر اوقات از این آمارها برای اثبات برتری فریم ورک‌ها نسبت به هم استفاده می‌کنند ولی این آمارها به خودی خود ثابت کننده مطلب مهمی (مخصوصا برتری فریم ورک خاصی) نیست به چند دلیل:

    - مشخص نیست این سایت‌ها که از فناوری خاصی استفاده می‌کنند، مهم هستند یا نه. هرکسی از راه رسیده یک سایت وارز درست کرده با وردپرس. مهمه؟ در آمارها باید به حساب بیاد؟

    - مشخص نیست توزیع سیستم عاملی آن‌ها به چه صورتی است. ممکن است یک مورد توزیع سیستم عاملی آنچنانی نداشته باشد اما بر روی مثلا ویندوز حرف اول را بزند.

    - مشخص نیست قدمت فریم ورک مورد استفاده تا چه اندازه تاثیر گذار بوده. اگر فریم ورکی 18 سال است که وجود دارد، تا این حد که هنوز پشتیبانی کاملی از یونیکد ندارد (مثل php) آیا بهتر است از فریم ورک دیگری که قدمت کمتری دارد اما بسیار کاملتر است و کمی به زمان نیاز دارد تا ارزشش مشخص شود؟

    • #
      ‫۱۱ سال و ۹ ماه قبل، شنبه ۲ دی ۱۳۹۱، ساعت ۲۰:۵۸
      تا حدودی با نظرات شما موافقم. اما در این سایت ذکر شده:
      Distribution is calculated from the top million websites on the internet
       و در این قسمت توضیح داده که این سایتها از کجا انتخاب شده. 
      • #
        ‫۱۱ سال و ۹ ماه قبل، شنبه ۲ دی ۱۳۹۱، ساعت ۲۱:۰۷
        یک مثال: فیس بوک. عموما تصور می‌شود که فیس‌بوک با php نوشته شده. درسته اما مجبور شدن run time اون رو از صفر بازنویسی کنند. یعنی php که در اختیار عموم است متفاوت است با نگارشی که فیس بوک استفاده می‌کند. باز هم گلی به جمال مایکروسافت که دات نت 4 و نیم رو که برای bing خودش بهینه سازی کرده در اختیار عموم قرار داده. خیلی از شرکت‌های دیگر به ظاهر در سطحی خیلی بالا از فناوری‌های مرسوم استفاده می‌کنند اما پشت صحنه آن‌ها محصولی است کاملا تغییر یافته.