• #
    ‫۲ سال و ۹ ماه قبل، چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۳۳
    آیا کماکان انتخاب شما vs code هست با وجود visual studio 2022 و بهبود سرعت و امکاناتش ؟
  • #
    ‫۲ سال و ۹ ماه قبل، چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۱۹
    داخل متن اشاره شده که Visual Studio 22 برای مقایسه انتخاب شده اما اون ویژگی هایی که نوشته فکر نکنم ارتباطی با نسخه جدید داشته باشه. نویسنده سابقه 25 سال کار با دات نت داره ولی مقایسه منصفانه نبود مخصوصا اینکه همه ویژگی‌ها رو گفته آخر متن اشاره می‌کنه Rider پولیه. البته تاکید داره Visual Studio خیلی گرون تره اما نمیگه کدوم نسخش. بهتر بودن Debug رو برای Rider  گفته اما نگفته Debug برای External Libraries تو اکثر مواقع هیچ توجیهی نداره و فقط کار رو سخت‌تر می‌کنه. واقعا تعصب روی یک IDE خاص رو درک نمی‌کنم!
  • #
    ‫۲ سال و ۹ ماه قبل، دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۲۲:۵۸
    مدتی است یه جای VS Code با رایدر کار می‌کنم و تا به الان به نسبت بقیه ویراستارها راضی‌تر بودم.یکی از ویژگی‌های بسیار خوب رایدر داشتن قابلیت‌های ریشارپر هست که به شدت در سرعت و بهبود کدنویسی کمک میکند ولی در ویژوال استودیو با همه اینها سازگاری و تناسبی که با رایدر دارد را نمیتوان در ویژوال استودیو به آن رسید. یکی از موارد بسیار جالب برای افرادی که با android studio کار میکنند یکسان بودن آنان است که کار را روان میکند. به نظر میرسد یافتن تنظیمات در رایدر به مراتب راحت‌تر باشد. سبکتر هم هست. کار کردن با سیستم کنترل نسخه در رایدر به مراتب راحت‌تر از ویژوال استودیو است.
    • #
      ‫۲ سال و ۹ ماه قبل، سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۸:۵۷
      من هم مدت‌ها با VS کار کردم و اخیرا دارم با rider کار میکنم. بنظرم مواردی که گفتین کاملا محسوس و درسته. من با نسخه پیش نمایش vs2022 هم کار کرده بودم اما برای کسایی که ممکنه یه جاهایی حس کنن چرا مایکروسافت فلان امکان رو برای راحتی یا سرعت توسعه برنامه نویس نذاشته به شدت rider رو پیشنهاد میکنم. اگر بخوام جور دیگه بگم میشه گفت کسایی که تا حالا تو vs از ریشارپر استفاده میکردن اگر میخوان لذت بیشتری از این محصول ببرن بهتره rider رو هم یه تستی بکنن 

      مزایا vs نسبت به rider:
      + بروز بودن با آخرین نسخه و تکنولوژی‌های Microsoft
      + امکان استفاده از IntelliCode completions که با هوش مصنوعی پیشنهاد‌های جالبی رو میده!

      مزایای rider نسبت به vs:
      + امکانات مختلف جهت تنظیم IDE و کد نویسی سریع تر
      + IDE روان‌تر و سریع‌تر به کمک ایندکس گذاری‌های رایدر

  • #
    ‫۲ سال و ۹ ماه قبل، چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۱:۳۸
    منم حدود 2 سالی هست که با رایدر کار میکنم
    مهمترین ویژگیش برای من Quick Watch خیلی قوی‌تر از ویژوال استادیو هست که براحتی میشه کدهای چند خطی نوشت و تست کرد و حتی کوئری‌های مختلف زد و نتایجش رو دید
    مزایای دیگش :
    -  کاستومایز راحت و بسیار انعطاف پذیر
    - امکانات کنترل ورژن یوزرفرندلی و راحت‌تر از ویژوال استادیو
    و دیگه الان بعد این مدت حاظر نیستم به vs برگردم

  • #
    ‫۲ سال و ۹ ماه قبل، پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۱:۳۴
    ریشارپر در لپ‌تاپ من خیلی کند کار میکنه، گاهی به اندازه‌ای که مجبور میشدم غیرفعالش کنم، از این جهت از استفاده از ریشارپر صرفنظر کردم. ممکنه همین مشکل رو با رایدر داشته باشم. از طرفی ترجیح میدم (و پیشنهاد میکنم!) که تا اونجایی که امکانش هست از برنامه‌هایی که مجانی نیستن و کرک شدن استفاده نکنم. گاهی پایدار نیستند و در کل کار صحیحی نمیدونم. 
  • #
    ‫۲ سال و ۸ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۱:۰۶
    بنده حدود دو سال می‌باشد که با محیط visual studio  و visual studio code  خدا حافظی کردم، و با rider و webstorm  برنامه‌های خود را توسعه می‌دهم و تا الان از عمکلردشان راضی هستم مخصوصا rider.


  • #
    ‫۲ سال و ۸ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۱:۴۰
    اخیرا visual studio 2022  نصب کردم  بعد از اجرای سولوشنی که شامل  10 پروژه هست مصرف سی پی یو تا 100 درصد بالا میرود حتی اگر هیچ کاری هم نکنم و اگر برم 30 دقیقه دیگه برگردم همچنان سی پی یو روی 100 درصد است ولی همین پروژه با vs code و Rider به خوبی کار میکند و شاید موقع Run شدن سی پی یو بالا برود . 
    • #
      ‫۲ سال و ۸ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۳
      در ویدئو معرفی وی اس ۲۲، هنسلمن و دوستان! یکی از قابلیت‌هایی که تبلیغش رو میکردن اجرای سولوژنهای سنگین با پروژه‌های زیاده بدون مشکل و سریع بود! شاید مشکل چیزی به جز خود vs باشه.
      • #
        ‫۲ سال و ۸ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۸:۳۳
        درست میگن اکثر وقتا CPU تا صد درصد بالا میره که مطمئنا ایراد هستش و برطرف میشه
        اون ویژگی که معرفی کردن برای پروژه‌های سنگین، امکان  Do Not Load Projects هستش که فقط Solution رو باز میکنه و همه پروژه‌ها در حالت Unload هستن و وقتی پروژه‌ها رو لود میکنی مجددا CPU بالا میره
  • #
    ‫۲ سال و ۸ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۲۳:۰۹
    یک موضوعی در مورد IDE‌های jetbrain خیلی وقته وجود داره و اونم عدم امکان داخلی یا حتی افزونه برای minify کردن فایلهای اسکریپت و استایل هستش. شاید این موضوع خیلی خنده دار به نظر بیاد ولی موقعی که روی پروژه Spring داخل jetbrain Intellij کار می‌کردم یا با Rider کار می‌کردم خیلی دنبال این مورد گشتم ولی همه راه حل هایی که گفته بودن در حد Task runner‌ها و پکیج‌های npm بود که واقعا خیلی غیرعادیه. در صورتیکه حتی داخل vs code چند تا افزونه برای اینکار وجود داره که خیلی ساده minify رو انجام میدن. یا مشکل format کد javascript داخل فایل‌های razor مثل cshtml که از نسخه اولیه Rider تا الان وجود داشته و حل نشده باقی مونده. همه این موضوعات ریز و درشت رو در نظر بگیریم واقعا نمیشه در مورد اینکه کدوم IDE بهتره نظر دقیقی ارائه کرد.