تجربه‌ای ناخوشایند از اثر به روز رسانی‌ها بر روی TFS
بعد از راه اندازی TFS 2010 روی یکی از سرورها قرار شد کدهای منم رو اون قرار بگیره و برای همین توی TFS Explorer ویژوال استودیو سعی برای اتصال به سرور کردم که به لطف یکی از آپدیت هایی که انجام شده بود و عدم ناسازگاری آپدیت Visual Studio 2010 SP1 Team Foundation Server 2012 Compatibility GDR با TFS 2010 با این خطا روبرو شدم:
Boolran Microsoft.TeamFoundation.VersionCpntrol.Client.Workspace.OwnerNameMatches(System.String)
متوجه شدم که با اضافه شدن یک متد توسط این آپدیت به ویژوال استودیو همه این اتفاقات افتاده: لینک (مربوط به TFS Explorer ویژوال استودیو)

خلاصه برای حل مشکل راهی جز آنیستال پچ که باز مشکل حل نشد و آخر مجبور شدم اول سرویس پک و بعد خود ویژوال استودیو رو اونطور که توصیه شده بود آنیستال و اینستال کنم. من بشخصه از SVN برای نگهداری کدها استفاده میکنم.

  • #
    ‫۱۱ سال و ۱۲ ماه قبل، چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱، ساعت ۲۳:۲۹
    از تجربه‌ی کاری مفیدی که با ما به اشتراک گذاشتید تشکر می‌کنم.
    SharePoint هم وضع بهتری نداره. نصب یک سرویس پک روی آن و جان سالم به در بردن، نیاز به دعا و نذر و نیاز دارد!
    علت این مساله هم می‌تونه موردی باشه که عضو سابق تیم ASP.NET MVC عنوان کرده:
    Some of it, though, has to be attributed to the fact that Microsoft isn't a big company... it's a dozen big companies. And it's not a dozen big companies, but thousands of small companies. As an individual contributor in particular it's easy to pretend that the company is your project, or your group, and ignore the other 90 thousand people.
    Leaving Microsoft 


  • #
    ‫۱۱ سال و ۱۲ ماه قبل، پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱، ساعت ۰۰:۳۴
    با این مساله که مطرح کردید کاملا موافقم اما پیشنهاد می‌کنم اگرسیستم خوبی دارید و حافظه کافی در اختیار دارید این‌گونه امور را در ماشین مجازی انجام دهید و بعد از هرگونه تغییر جدی در برنامه‌های نصب شده، سیستم عامل را خاموش کرده و یک Snapshot از حالت اخیر سیستم عامل تهیه کنید تا در مواقعی که دچار مشکل شدید، از آن Snapshot استفاده کنید و احیاناً اگر خواستید این ماشین را به کس دیگری بدهید به راحتی می‌توانید یک Full Clone  از ماشین مد نظر در Snapshot دلخواه، تهیه کرده و از آن استفاده کنید. ضمنا به دو نکته توجه کنید که اولاً همیشه پروژه‌ها و اطلاعات مهم خود را در دیسک مجازی‌ای نگه‌داری کنید که با بازگرداندن Snapshot تحت تأثیر قرار نگیرد. ثانیاً خاموش کردن سیستم عامل مجازی به هنگام تهیه Snapshot به دلیل آن است که در هنگام تهیه Snapshot در مصرف فضای دیسک صرفه جویی شود.
  • #
    ‫۱۱ سال و ۱۱ ماه قبل، یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱، ساعت ۱۴:۳۸
    من با چنین مشکلی مواجه نشدم تا حالا ، البته من از 2012 استفاده میکنم و خیلی هم ازش راضی هستم ولی این مساله اپدیت‌ها و همخوانی اونها چیزیه که تیم توسعه تی اف اس مثل برایان هری هم بهش اشاره داشتن و خواستن که در چنین مواقعی دقت لازم به عمل بیاد تا عدم تداخل در ورژن‌ها رخ نده