عدم نمایش آیکن‌های نگارش جدید TortoiseSVN
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: دو دقیقه

TortoiseSVN یا همان کلاینت بصری SVN، در نگارش‌های جدید آن، تغییرات زیادی کرده‌است و اگر آن‌را بر روی سیستمی که پیشتر با نگارش‌های قدیمی آن کار کرده است نصب کنید، احتمالا به این نتیجه خواهید رسید که ... کار نمی‌کند. نه آیکن‌های معروف آن که در کنار آیکن فایل‌ها، با رنگ‌های سبز و قرمز ظاهر می‌شدند تا وضعیت همگام بودن آن‌ها را با مخزن کد نمایش دهند، کار می‌کنند و نه هیچکدام از گزینه‌های کلیک راست آن دیگر ظاهر می‌شوند. در ادامه مواردی را که سبب بروز این مشکل خواهند شد، مرور می‌کنیم.


تطابق نگارش ویندوز و نگارش TortoiseSVN

اگر سیستم شما 64 بیتی است، حتما باید نگارش 64 بیتی TortoiseSVN را نصب کنید. در غیر اینصورت افزونه‌های Explorer آن بارگذاری نشده و نمایش آیکن‌های آن‌را از دست خواهید داد.


برنامه‌های دیگری که از Icon overlays استفاده می‌کنند

در سیستم‌های 64 بیتی، سقف تعداد مدیریت کننده‌های overlay icons (همین آیکن‌های کوچک سبز و قرمز رنگ برنامه TortoiseSVN برای مثال)، فقط 15 عدد است. برای یافتن آن‌ها برنامه‌ی معروف AutoRuns را نصب کنید:


در اینجا Shell overlay icon identifiers را یافته و موارد اضافی و غیر مهم را به حالت انتخاب نشده در آورید.


مشکل SVN_ASP_DOT_NET_HACK

نگارش‌های اولیه VS.NET، با پوشه‌هایی که ابتدای نام آن‌ها با دات شروع می‌شدند، مشکل داشتند. به همین جهت برنامه‌ی TortoiseSVN در تنظیمات خود، امکان تعریف این پوشه‌ها را به نام SVN_ بجای SVN. میسر کرده بود.
این تنظیم در نگارش‌های جدید TortoiseSVN حذف شده‌است. بنابراین اگر TortoiseSVN جدیدی را بر روی سیستمی که با روش قدیمی پوشه‌های تغییر نام یافته SVN_ کار می‌کرده‌است نصب کنید، به نظر خواهد رسید که همه چیز از کار افتاده است. تنها کاری که باید انجام شود، حذف _ و تبدیل آن به دات است.
اگر پوشه‌های زیادی را دارید که باید به این نحو تغییر کنند، یک bat فایل درست کرده و از دستور زیر استفاده کنید:
 FOR /R %%f IN (_svn) DO IF EXIST "%%f" (
ATTRIB -h "%%f"
RENAME "%%f" .svn
ATTRIB +h "%%f"
)
این دستورات بازگشتی بوده و تمام پوشه‌ها و زیر پوشه‌ها را برای یافتن پوشه SVN_ گشته و آن‌ها را تبدیل به SVN. می‌کنند. برای مثال این فایل bat را در ریشه drive کپی کرده و اجرا کنید.


نیاز به به‌روز رسانی ساختار SVN

در نگارش‌های اولیه SVN، پوشه‌های مخفی آن در هر زیر پوشه‌ای حضور داشتند. در نگارش‌های جدید این برنامه، تمام این زیر پوشه‌های مخفی تبدیل به یک پوشه‌، در ریشه‌ی پروژه شده‌اند. در این حالت اگر در ریشه‌ی پروژه کلیک راست کنید، TortoiseSVN گزینه‌ی upgrade را نمایش خواهد داد. پس از آن همه چیز به حالت معمول بر می‌گردد.
  • #
    ‫۱۰ سال و ۵ ماه قبل، چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ساعت ۱۹:۱۳

    سلام 

    من می‌خواهم از mflab.googlecode.com/svn/trunk یک سری کد رو دانلود کنم اما این اس وی ان اصلا نمی‌تونه وصل بشه به سایت و خود سایت هم که می‌زنم می‌نویسه روی کشور شما بسته هست. لطفا منو راهنمایی کنید.