استفاده از Inoreader برای ساده سازی به اشتراک گذاری در dotnettips.info
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه

اگر بعنوان فردی که روزانه بیش از 300 عنوان خبری مربوط به آی‌تی را مانند دیگر توسعه‌دهندگان، قسمتی از فعالیت روزانه‌ی خود کرده‌اید، مطمئنا بدنبال راه‌های ساده‌ی اشتراک گذاری و یا به قول آقای هنسلمن TIf this thenhat یا باختصار IFTT هستید. من برای مرور و دسته بندی فیدها از فیدخوان Inoreader.com (دارای یک API برای توسعه ) استفاده می‌کنم و برای اشتراک مطالب در این سایت از امکان موجود در هر دو سایت، استفاده می‌کنم.
در سایت جاری و در قسمت ارسال لینک‌های خبری، امکانی فراهم شده‌است تا کسانیکه از فایرفاکس استفاده می‌کنند بتوانند به راحتی صفحه‌ی در حال تماشا را برای اشتراک ارسال کنند. تصویر زیر قسمتی از صفحه‌ی ارسال لینک‌های خبری است که دکمه‌ی اشتراک فایرفاکس در آن وجود دارد:

که لینک آن دارای یک دستور جاوااسکریپتی است که کار ارسال لینک و عنوان encode شد‌ه‌ی مطلب را انجام می‌دهد:
javascript:location.href='https://www.dntips.ir/dailylinks?url='+encodeURIComponent(location.href)+'&title='+encodeURIComponent(document.title)
در Inoreader نیز میتوان برای اشتراک آیتم‌ها، لینکی سفارشی را ایجاد و استفاده کرد تا کار اشتراک گذاری به راحتی در تمام مرورگرهای متداول و نه فقط فایرفاکس، انجام پذیرد. به این صورت که در گوشه‌ی سمت راست و پایین آیتم باز شده، تعداد زیادی از شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک وجود دارند و نیز قسمتی هم برای معرفی یک Custom Site:


که برای تعریف یک مقصد اشتراک، پارامترهای زیر را در اختیار می‌گذارد:
[TITLE]: عنوان آیتم با انکدینگ
[TITLE_NOENC]: عنوان آیتم بدون انکدینگ
[URL]: آدرس آیتم
[CONTENT]: محتوای آیتم
[SOURCE]: منبع، که در اینجا کلمه‌ی Inoreader جایگزین میشود.

حالا با استفاده از الگوی معرفی شده‌ی لینک اشتراک سایت DNT و جایگزینی با آیتمهای بالا میتوان یک Custom Site را به Inoreader اضافه کرد:
https://www.dntips.ir/dailylinks?url=[URL]&title=[TITLE]
که البته همانطور که مشخص است سایت جاری فقط دو پارامتر از پنج پارامتر را قبول می‌کند (پارامترهای دارای encoding):


حالا این مورد نیز به لیست اشتراک گذاری در Inoreader اضافه شده و می‌توانید نتیجه‌ی تست آن را در زیر ببینید: