ایجاد یک راهنما برای کنترل تعداد کاراکترهای نوشته شده در یک خط
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه

در زمان توسعه‌ی یک برنامه، شاید به تعداد کاراکترهایی که در یک خط نوشته‌ایم زیاد توجه نکنیم و در زمان مرور کدها با سایر اعضای تیم و مرج کردن باید به صورت مرتب صفحه را به صورت افقی اسکرول کنیم تا تمامی کدهای نوشته شده را بخوانیم. اما اگر از یک راهنما برای مشخص کردن حداکثر کاراکترهای نوشته شده استفاده کنیم، میتواند در زمان مرور و مرج کردن کمک زیادی به ما کند.
در ویژوال استودیو به صورت پیشفرض این امکان وجود ندارد که برای کدهای خود، حداکثر تعداد کاراکتر در یک خط را مشخص کنید؛ اما با استفاده از افزونه‌ی  Editor Guidelines میتوانید برای خود حداکثر کاراکترهای نوشته شده را مشخص کنید و در زمان توسعه برای شما مشخص می‌کند که باید در کدام قسمت، به خط بعدی بروید و مشکل اسکرول کردن به صورت افقی را در زمان مرور و مرج کردن برنچ‌ها نداشته باشید. برای اینکار ابتدا باید افزونه را از قسمت Extensions نصب نمایید. 

در ادامه باید بر روی Solution یک فایل جدید را به نام editorconfig. ایجاد کنید و تنظیمات مربوط به حداکثر کاراکترهای یک خط را وارد نمایید.

[*.{cs}]
guidelines = 80

در تنظیمات بالا مشخص شده‌است که در فایل‌هایی با پسوند cs. که همان فایلهای سی‌شارپ هستند، در کاراکتر 80، یک راهنما ایجاد شود تا زمانیکه توسعه دهنده به کاراکتر 80 رسید، متوجه شود باید در خط بعد ادامه کدهای خود را بنویسد. به صورت پیشفرض رنگ راهنمای ایجاد شده قرمز می‌باشد و برای تغییر رنگ آن باید در مسیر زیر

Tools > Options > Environment > Font and Colors > Guideline

 مقدار رنگ قرمز را به رنگ مورد نظر خود تغییر دهید. سپس اگر یک فایل با پسوند cs را باز کنید، در کاراکتر 80، نقطه چین ایجاد شده به صورت عمودی را مشاهده می‌کنید که برای راهنمایی شما ایجاد شده است تا کدهای شما بیشتر از 80 کاراکتر در یک خط نشود.

منابع مرتبط:

  • #
    ‫۲ سال و ۲ ماه قبل، یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۹
    اگر از Rider استفاده کنید، حتی قابلیت انتقال خودکار قسمت‌های طولانی شده‌ی کد را به سطر بعدی، دارا است. به علاوه می‌شود این قابلیت را به ازای هربار ذخیره سازی تغییرات هم فعال کرد.
  • #
    ‫۲ سال و ۲ ماه قبل، سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۸
    من دقیقا متوجه نشدم این افزونه و این قابلیت به چه دردی میخوره؟
    من word wrap رو فعال میکنم و اسکرول افقی رو برای همیشه حذف میکنم
    میشه توضیح بدید به چه کاری میاد اینکه من مشخص کنم توی کاراکتر 80 مثلا باید برم خط بعد؟
    • #
      ‫۲ سال و ۲ ماه قبل، سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۴۴
      بیشتر برای مرور راحت‌تر کدهاست. همه اعضای تیم مانیتورهای بزرگ ندارن و گاها پیش میاد که روی سیستم یه نفر دیگه داریم کدها رو مرور میکنیم که یه مانیتور داره (مانیتور خود لپ تاپ مثلا) و عملا باید هی صفحه رو اسکرول کنه تا متوجه بشیم چی نوشته (چون مانیتور نفر قبلی بزرگ بوده). و یا موقع مرج کردن دو تا برنچ خیلی این مورد میتونه کمک کنه. 
      قابلیت word wrap که روی همه سیستم هاهم فعال باشه، اگه روی گیتلب کدهارو ریویو کنیم بازم باید اسکرول کنیم چون از طریق مرورگر داریم کدها رو مرور میکنم نه در Visual Studio.
      در کل من خودم از این افزونه برای این مورد استفاده میکنم که اگه کدهام قراره تو هرجایی مرور بشه کمترین اسکرول رو داشته باشم.