مدیریت ساده‌تر امور Async (غیر همزمان) در نسخه‌ی بعدی زبان‌های دات نتی
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه


چندی قبل مطلبی را در این سایت در مورد معرفی الگویی که توسط آن می‌توان اعمال غیر همزمان را به صورت پی در پی انجام داد، مطالعه کردید:

و بحث اصلی مطالب فوق هم این است:
"در برنامه نویسی متداول همیشه عادت داریم که اعمال به صورت A –> B –> C انجام شوند. اما در Async programming ممکن است ابتدا C انجام شود، سپس A و بعد B یا هر حالت دیگری صرفنظر از تقدم و تاخر آن‌ها در حین معرفی متدهای مرتبط در یک قطعه کد. همچنین میزان خوانایی این نوع کدنویسی نیز مطلوب نیست...."

خبر خوش آن است که پشتیبانی از این نوع مدل پی در پی برنامه نویسی در نگارش‌های بعدی سی شارپ و VB.NET اضافه شده است.



لیستی از مقالات منتشر شده در این مورد را در ادامه ملاحظه خواهید کرد:

علاوه بر آن یک سری ویدیوی مرتبط با این بحث نیز منتشر شده است:

  • #
    ‫۱۳ سال و ۱۱ ماه قبل، چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹، ساعت ۱۵:۲۰
    راستش اگه بخوام نظر شخصیم رو بگم باید بگم از سیاست جدید ماکروسافت مبنی بر تمرکز بر روی زبان برنامه نویسی به جای API ها زیاد خوشم نمیاد.
    درسته که نتیجش سرعت بیشتر در برنامه نویسی اما یک مشکل بزرگ داره.تا قبل از این اگه شما یک زبان برنامه نویسی رو یاد میگرفتید می تونستید خیلی آسون و سریع اون رو در زبان های دیگه هم یاد بگیرید و ازش استفاده کنید چون بیشتر API ها با زبان های C/C++ نوشته شدن بنابرین زبان ها معمولا یک API رو فراخوانی می کردن فقط نحوه فراخوانی اون ها در زبان ها فرق می کرد .
    به عنوان مثال برنامه نویسی سوکت در Java,CSharp,CPlusPlus ... کاملا شبیه هم هستش.MultiThreading هم به همین صورت.اگه شما با یکی از این زبان ها این Concept
    ها رو یاد بگیرید می تونید همون Concept رو در بقیه زبان ها هم سریع یاد بگیرید.
    اما با این سیاست جدید اگه شما مثلا برنامه نویسی ASync رو در CSharp یاد بگیرید نمی تونید معلومات خودتون رو در این زمینه به زبان های دیگه ببرید و فقط میتونید ازش در دات نت استفاده کنید.
    خوشحال می شم نظر بقیه اساتید رو در این زمینه بدونم .
  • #
    ‫۱۳ سال و ۱۱ ماه قبل، چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹، ساعت ۱۵:۳۲
    - اتفاقا اخیرا مایکروسافت تمرکز کمتری روی زبان‌ها داشته و تمرکز بیشتر اون بر روی کتابخانه‌ها و افزونه‌های مرتبط با دات نت فریم ورک بوده مثل افزونه‌های برنامه نویسی موازی و بهبودهای زیادی که در زمینه برنامه نویسی چند ریسمانی به دات نت 4 اضافه شده. این مبحث ساده سازی async هم در جهت تکمیل این بحث است.
    - هنوز هم با تمام این اضافات، حجم مستندات زبان سی شارپ در حد یک دانشنامه‌ی قطور مثل مستندات زبان CPP در نیامده است.
    - اینکه مثلا زبان جاوا در چند سال اخیر درجا زده و مثلا در مورد LINQ یا قابلیت‌های پویای زبان یا همین مبحث ساده سازی Async کاری نکرده آیا به نظر شما دلیل مناسبی است برای کم کاری دیگران؟