بررسی دقیق‌تر صفحات آبی ویندوز
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: پنج دقیقه


حدود یک سال قبل کامپیوتری را که داشتم (اینتل پنتیوم 4) به یک AMD دوهسته‌ای ارتقاء دادم و هفته‌ی اول پس از ارتقاء، روزگار من سیاه شد! روزهای اول 2 بار کرش ویندوز و مشاهده صفحه آبی و روزهای بعد تا 7 بار این اتفاق تکرار می‌شد. حتی تا تعویض مادربرد جدید هم پیش رفتم ولی تاثیری نداشت. تست رم و غیره هم انجام شد، مشکلی نبود. خلاصه اینجا بود که از سر ناچاری به این فکر افتادم که آیا این پیغام‌های صفحه‌ی آبی ویندوز را می‌شود تفسیر کرد؟ مشکل دقیقا از کجاست؟ چون در این موارد به هر کسی که مراجعه کنید بر اساس تجربه قبلی یک نسخه برای شما خواهد پیچید. رمت خرابه! بایوست رو ارتقاء بده! (این مورد تاثیر داشت! ولی تعداد کرش‌ها صفر نشد) مادربردت مشکل داره و ...

تمام این‌ها بر اساس تجربیات قبلی این افراد است و ارزشمند. ولی آیا این جواب‌ها قانع کننده هستند؟ چرا باید رم را عوض کرد؟ از کجا فهمیدید مادربرد مشکل داره؟



شرکت‌هایی مثل apple برای اینکه با این نوع مشکلات مواجه نشوند، به صورت انحصاری با تولید کنندگان سخت افزار قرار داد می‌بندند و در نتیجه سیستم‌ عاملی هم که تولید می‌کنند بسیار پایدار خواهد بود چون بر اساس سخت افزاری کاملا مشخص، طراحی و تست شده است. اما در مورد ویندوز این‌طور نیست.
ضمنا هیچ الزامی هم ندارد که این صفحه آبی ویندوز بدلیل مشکلات سخت افزاری حاصل شود (وجود سخت افزار معیوب). ضعف برنامه نویسی و خصوصا درایورهای مشکل دار هم می‌توانند سبب ایجاد این نوع صفحات آبی شوند که مشکل من هم دقیقا همین مورد بود که در ادامه نحوه بررسی آن‌را توضیح خواهم داد. (البته سطح این مطلب را مقدماتی در نظر بگیرید)

در ویندوز این امکان وجود دارد که پس از هر بار کرش سیستم عامل و مشاهده صفحه آبی یک دامپ کرنل نیز به صورت خودکار حاصل شود. این فایل دامپ را می‌توان پس از راه اندازی مجدد سیستم با یک سری ابزار آنالیز کرد و علت دقیق کرش ویندوز را بدست آورد.
برای اینکه این فایل‌های دامپ تولید شوند باید مراحل زیر مطابق تصویر طی شوند:



اکنون بعد از هر کرش و صفحه آبی ویندوز یک فایل دامپ در دایرکتوری C:\WINDOWS\Minidump تشکیل می‌شود. برای آنالیز این فایلها به صورت زیر می‌شود عمل کرد:
ابتدا برنامه زیر را دانلود کنید:
Debugging Tools for Windows

پس از نصب، Debugging Tools for Windows را خواهید داشت که جهت دیباگ کردن سیستم و آنالیز فایلهای دامپ و غیره کاربرد دارد.

سپس مطالعه مقاله زیر در مورد نحوه استفاده از این ابزار بسیار مفید است:
http://support.microsoft.com/kb/315263

به صورت خلاصه :
یک فایل bat درست کنید با محتویات زیر و دقیقا به همین شکل:
c:\windbg\kd -y srv*c:\symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols -i c:\windows\i386 -z %1


در این دستور سه مورد قابل ملاحظه است:
الف) مسیر فایل kd.exe که توسط پکیج Debugging Tools for Windows نصب می‌شود. (مطابق سیستم خودتان آنرا اصلاح کنید)
ب) مسیر c:\windows\i386 بدین معنا است که دایرکتوری i386 سی دی ویندوز را در این مسیر کپی کرده‌اید یا خواهید کرد (نیاز به یک ویندوز تر و تازه و نصب نشده خواهد بود).
ج) مسیر c:\symbols خودبخود ایجاد خواهد شد و فایلهای مربوطه از سایت مایکروسافت توسط برنامه kd.exe دانلود می‌شود (بنابراین باید دسترسی به اینترنت نیز داشت).

فرض کنید نام این فایل را test.bat گذاشته‌اید.
برای آنالیز فایل Mini102607-07.dmp در دایرکتوری مینی دامپ ویندوز (07 در اینجا یعنی هفتمین کرش روز مربوطه!) دستور زیر را در خط فرمان صادر کنید:
test.bat C:\WINDOWS\Minidump\Mini102607-07.dmp
پس از مدتی این برنامه کار آنالیز را تمام خواهد کرد و گزارشی را ارائه می‌دهد (یک فایل log متنی تشکیل خواهد شد).
نتیجه یک نمونه از این آنالیزهای سیستم من به صورت زیر بود:
BAD_POOL_CALLER (c2)
The current thread is making a bad pool request. Typically this is at a bad IRQL level or double freeing the same allocation, etc.
Arguments:
Arg1: 00000007, Attempt to free pool which was already freed
Arg2: 00000cd4, (reserved)
Arg3: 02060008, Memory contents of the pool block
Arg4: 88b4a118, Address of the block of pool being deallocated

Debugging Details:
------------------

POOL_ADDRESS: 88b4a118

FREED_POOL_TAG: TCPc

BUGCHECK_STR: 0xc2_7_TCPc

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 4

DEFAULT_BUCKET_ID: COMMON_SYSTEM_FAULT

PROCESS_NAME: System

LAST_CONTROL_TRANSFER: from 8054a583 to 804f9deb

STACK_TEXT:
ba4f3874 8054a583 000000c2 00000007 00000cd4 nt!KeBugCheckEx+0x1b
ba4f38c4 b043d3ff 88b4a118 00000000 ba4f390c nt!ExFreePoolWithTag+0x2a3
ba4f38d4 b043cca3 883ae760 883ae7f4 883ae7f4 tcpip!TCPClose+0x16
ba4f390c b02f3161 8a74fe20 883ae760 b02f2a6d tcpip!TCPDispatch+0x101
WARNING: Stack unwind information not available. Following frames may be wrong.
ba4f3984 b03e2046 00000001 00000000 ba4f39d8 vsdatant+0x45161
ba4f39d8 b03e921c 00000008 ba4f3aac 00000000 ipnat!NatpRedirectQueryHandler+0x250
ba4f3a70 00000000 8837d8e8 0000000d 000005ee ipnat!NatpDirectPacket+0xd2

STACK_COMMAND: kb

FOLLOWUP_IP:
vsdatant+45161
b02f3161 ?? ???

SYMBOL_STACK_INDEX: 4

SYMBOL_NAME: vsdatant+45161

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

MODULE_NAME: vsdatant

IMAGE_NAME: vsdatant.sys

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 46e0766a

FAILURE_BUCKET_ID: 0xc2_7_TCPc_vsdatant+45161

BUCKET_ID: 0xc2_7_TCPc_vsdatant+45161

Followup: MachineOwner

به لاگ حاصل از دو دیدگاه می‌توان پرداخت: الف) اگر من برنامه نویس مربوطه باشم، با trace موجود در لاگ فایل، مشخص می‌شود که کجای کار مشکل داشته است ، ب) یا اینکه خیر. بنده توسعه دهنده درایور نیستم. حداقل اسم دقیق درایور یا پروسه مشکل‌زا را می‌توان از این لاگ بدست آورد.

خوب! تا اینجا مشخص شد که دلیل کرش، درایور vsdatant.sys است. با جستجو در اینترنت مشخص شد که این درایور مربوط به فایروال زون آلارم است! (همین عبارت بالا یا نام درایور ذکر شده را مستقیما در گوگل جستجو کنید)
پس از آن زون آلارم را با outpost firewall جایگزین کردم و تا الان کرشی حاصل نشده است (حتی یکبار از سال قبل تا به امروز). جدا زندگی من مختل شده بود. تصور کنید سیستم شما روزی 7 بار کرش کند!! و چه تصورات نامربوطی را نسبت به فروشنده سخت افزار در ذهن خود مرور کرده باشید!

خلاصه‌ی کلام:
صفحات آبی ویندوز قابل تفسیر هستند. پدید آمدن آنها الزاما بدلیل وجود سخت افزار معیوب نیست و به صرف اینکه شخصی به شما گفته "رمت خرابه!" اکتفا نکنید.

پ.ن.
لاگ فوق مربوط به یک سال قبل است و احتمالا شاید زون آلارم‌های جدید این مشکل را نداشته باشند.

  • #
    ‫۱۵ سال و ۱۰ ماه قبل، جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷، ساعت ۰۵:۳۹
    بسیار مفید. به این کار دقیقا احتیاج داشتم.
    دست شما درد نکنه وحید خان
  • #
    ‫۱۵ سال و ۱۰ ماه قبل، جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷، ساعت ۰۶:۰۲
    برای من اینجوری نشون داد. فکر کنم جایی از کارم مشکل داره.
    البته کرش هم نداشتم. این فایل رو همون اول خودش در پوشه مربوطه قرار داده بود.از اون استفاده کردم
    تصویر:
    http://i35.tinypic.com/o6i5p5.jpg
  • #
    ‫۱۵ سال و ۱۰ ماه قبل، جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷، ساعت ۱۳:۵۱
    سلام
    چون درایوری که در حال دیباگ هست مربوط به مایکروسافت نیست، فایل‌های pdb آن از مایکروسافت دانلود نشده و این اخطار را گرفته‌اید.

    مشکل شما احتمالا از درایور کارت شبکه nForce chipset شما است. به دنبال آخرین نگارش این درایور باشید تا مشکل را حل کند. (مهم!)

    اگر هم دوست داشتید فایل دامپ خودتون را یک جایی آپلود کنید تا من آن‌را بررسی کنم.
  • #
    ‫۱۵ سال و ۱۰ ماه قبل، جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷، ساعت ۱۷:۲۳
    بسیار آموزنده بود. ولی خوب همه موارد را نمیشه باز بدست آورد.
  • #
    ‫۱۵ سال و ۱۰ ماه قبل، شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷، ساعت ۰۳:۰۰
    سلام آقای نصیری... اولا خیلی خوشحالم که شما هم بلاگری هستید :دی
    مطلب خیلی جالبی انتخاب کردید... از اونجایی که توی کتاب هم نوشته اگه با BSD رو به رو شدید زنگ بزنیدsupport معمولا توی ایران کسی دنبال این قضیه نمی ره. چند ماه پیش یکی از سرور های شرکت دوستم که حالا اتفاقا شرکت معروفی هم هست مرتبا با این مشکل رو به رو می شد و تمامی دانشمندان نمی توانستند این مشکل رو حل کنن! آخرش من از فروم Technet جواب شو پیدا کردم هر چند که دیگه اون سرور رو جایگزین کرده بودن اما خود بالاخره اون سرور هم به سر کارش برگشت دوباره.
    اما تفسیر این گزارشات گاهی خیلی پیچیده می شه و واقعا مثل log monitoring و یا performance monitoring مرد می خواهد و حوصله که بتوانه این ها رو تفسیر کنه!
  • #
    ‫۱۵ سال و ۱۰ ماه قبل، شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷، ساعت ۱۷:۳۷
    با سلام


    دوست عزیز ممنونم از این مطلب خوبتون من هم یه مدتی کامپیوترم دچار کرش میشه شاید نزدیک 20 بار ویندوز عوض کردم نشد گارانتی هم بردم باز درست نشد به قول خودتون روزگارم سیاه شده

    من این ترم افزار رو دانلود کردم ولی به هیچ عنوان نتونستم باهاش کار کنم از کجا باید فایل دامپ رو واردش کنم و غیره....
    ایا امکان داره فایل دامپ رو براتون یه جایی اپلود کنم و نظرتون رو در مورد کرش بگید

    ممنون میشم
  • #
    ‫۱۵ سال و ۱۰ ماه قبل، شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷، ساعت ۱۷:۵۱
    سلام،
    بله. لطفا آن‌را آپلود کنید.
  • #
    ‫۱۵ سال و ۱۰ ماه قبل، شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷، ساعت ۱۹:۴۳
    سلام ممنونم دوست عزیز

    طبق آموزش خودتون فایل توی مینی دامپ رو براتون توی رپید شیر اپلود کردم

    http://rapidshare.com/files/179338429/Mini010309-01.dmp.html
  • #
    ‫۱۵ سال و ۱۰ ماه قبل، شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷، ساعت ۲۱:۰۳
    سلام،
    آنالیز سیستم شما خیلی عمومی است
    KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M (1000008e)
    CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1
    DEFAULT_BUCKET_ID: DRIVER_FAULT
    BUGCHECK_STR: 0x8E
    PROCESS_NAME: svchost.exe
    LAST_CONTROL_TRANSFER: from 805bc221 to e2738826

    اگر فایل‌های دامپ دیگری هم هست لطفا آپلود کنید. گاهی از اوقات با سه فایل می‌شود جواب بهتری گرفت.

    کلا به ادامه آنالیز که نگاه کردم به نظر نگارش دایرکت ایکس و همچنین درایور کارت صوتی شما به روز نیست (خیلی قدیمی هستند!) و بیشتر این موارد و درایورهای آن‌ها در دامپ دیده می‌شد.
    فایل‌های دایرکت ایکس شما مربوط به سال 2001 است و درایور شما مربوط به 2007. این‌ها همخوانی ندارند.

    ولی اگر فایل‌های دیگری هم هست لطفا آن‌ها را آپلود کنید تا با دقت بیشتری بتوان جواب داد.
  • #
    ‫۱۵ سال و ۱۰ ماه قبل، شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷، ساعت ۲۲:۰۸
    سلام

    بعد از نصب ویندوز اولین کرشی بود که دیده شد
    اگر دوباره پیداش شد براتون می زارم
    و اگر درست منظورتون رو فهمیده باشم فعلا باید درایور صدام رو اپدیت کنم

    واگر منظورتون directx این باشه برای این باید چیکار کنم یه نرم افزار جانبیه یا درایوره؟ورژن جدید باید نصب کنم؟

    ممنوم بخاطر تمام لطفی که دارین
  • #
    ‫۱۵ سال و ۱۰ ماه قبل، شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷، ساعت ۲۲:۱۵
    - بله(هر چند به تعداد دامپ بیشتری نیاز است)
    - دایرکت ایکس را هم از این آدرس می‌توانید به روز کنید :
    http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=740ac79a-5b72-447d-84f9-ee6407ed1a91&displaylang=en
  • #
    ‫۱۵ سال و ۶ ماه قبل، شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸، ساعت ۱۹:۰۵
    سلام
    من از روشی که شما توضیح دادید نتوستم نتیجه بگیرم
    بنابراین فایل dmp رو با نرم افزار ebugging Tools for Windows (x86)باز کردم (طبق عکس زیر )
    http://www.imageurlhost.com/images/16di6stb4zg90vwj1sff.gif

    نتیچه رو در یک فایل txt براتون آپلود کردم
    http://googles.persiangig.com/report.txt

    فایل dmp رو هم براتون آپلود کردم تا اگه نیاز بود یه نگاه بهش بکنید
    http://googles.persiangig.com/Mini041109-01.dmp

    ممنون میشم نظرتون رو بگید
    با سپاس
    منتظرم
  • #
    ‫۱۵ سال و ۶ ماه قبل، شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸، ساعت ۲۰:۰۰
    Probably caused by : nv4_disp.dll

    خطای معروفی است که با درایورهای قدیمیNVidia graphics card رخ میده.

    کاری که باید انجام بدید:
    1- درایور جدید کارت گرافیکی خودتون رو دریافت کنید: (مهم)
    http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html
    2- درایور کارت گرافیک موجود رو uninstall کنید (از طریق کنترل پنل، قسمت device manager ، روی قسمت مربوط به کارت گرافیکی کلیک راست کنید و گزینه uninstall را انتخاب کنید. همچنین اگر برنامه‌ای هم نصب کرده آن‌را عزل کنید).
    3- سپس کامپیوتر رو بوت کنید و وارد safe mode بشید و درایور جدید رو نصب کنید (آنتی ویروس و فایروال و همه را قبل از اینکار حتما خاموش کنید)
    4- بعد از این دایرکت ایکس به روز را هم یکبار مجددا نصب کنید.
  • #
    ‫۱۵ سال و ۶ ماه قبل، پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۸، ساعت ۲۳:۵۳
    پاسخ به وحید جان D:

    ممنون از این که وقت می گذارید و راهنمایی میکنید

    درایوری که با هاش مشکل داشتم جدیدترین درایوری بود که سایت سازنده کارت گرافیک داده بود
    یه سری هم به سایت سازنده مادربورد زدم دیدم درایورش از 2004 تا حالا آپدیت نشده (چیپ مادر بورد هم Nvidia هستش)
    با این که backup از ویندوز داشتم ، ولی این بار یه ویندوز جدید sp3 نصب کردم و اصلا از درایور کارت گرافیک استفاده نکردم با همون درایوری که در سی دی مادربود بود کارم راه افتاد تا الان هم صفحه آبی نداشتم
    http://www.imageurlhost.com/images/1vazl454gsigvumth4sq.jpg
  • #
    ‫۱۵ سال و ۵ ماه قبل، چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸، ساعت ۰۳:۲۸
    سلام
    من بک نرم افزار تخصصی که بر روی لپتاپم نصب کردم و بلافاصله بعد از نصب انتی ویر مشکل کرش پیش امده. لپتا ویستا و مدل آن هم بسیار جدیداست و از انگلیس هم خریدم. اما فکر می کنم به هر برنامه رایگان خیلی حساسیت نشان میدهد. قبل از نصب این دو برنامه کافی نصب بود. اما من بعد از خرید ان افیس رایگان که نصب کردم دائم تمام پنجره ها را ریستارت می کرد و حالا هم که کرش عوض ٧ تا شاید ٥٠ تا
    والا راه حلی هم بنظرم نمی رسد حالا روش شماروامتحان می کنم بعد دوباره نظرم را میگم بلکه راهنمایی کنید.

    مرسی
  • #
    ‫۱۵ سال و ۵ ماه قبل، چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸، ساعت ۱۸:۵۲
    سلام،
    لطفا فایل‌های دامپ حاصل شده(اگر به روشی که گفتم عمل کرده باشید، یک سری فایل باید در فولدر c:\WINDOWS\Minidump تولید شده باشد) را در mediafire.com آپلود کنید تا آن‌ها را بررسی کنم.
  • #
    ‫۱۵ سال و ۵ ماه قبل، پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۸، ساعت ۰۵:۳۲
    salam
    hich file dump moteasefan etolid nemishavad man khastam ba raveshe shoma anjam daham hich chizi tolid nemishe
  • #
    ‫۱۵ سال و ۲ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸، ساعت ۲۰:۰۶
    سلام
    من فایل دامپ رو با نرم افزار Debugging tools for windows باز کردم نتیجه رو در لینک زیر قرار دادم لطفا بررسی بفرمایید ببینید مشکل چیه که صفحه آبی دارم
    منتظر جواب شما هستم
    http://tinypaste.com/6aff65b
  • #
    ‫۱۵ سال و ۲ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸، ساعت ۲۲:۲۳
    سلام
    Probably caused by : bdfndisf.sys
    مربوط است به نرم افزار BitDefender که با سیستم شما سازگاری ندارد.
  • #
    ‫۱۴ سال و ۴ ماه قبل، چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹، ساعت ۱۶:۵۹
    من که نتونستم دلیل این کرش هامو با روش شما پیدا کنم فایل دامپ رو آپلود کردم لطفاً شما هم یک نگاهی بنداز بسیار از شما ممنون میشم که جواب بدین این ارور منو بیچاره کرده
    http://www.mediafire.com/?jnjy0lzqozn
  • #
    ‫۱۴ سال و ۴ ماه قبل، چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹، ساعت ۱۸:۳۷
    مشکل از درایور ks.sys است و مربوط به برنامه‌های Multimedia مانند وب کم، اسکنر، دوربین دیجیتال و امثال آن می‌شود. بگردید درایور جدید این موارد را پیدا کنید.
  • #
    ‫۱۴ سال و ۲ ماه قبل، دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۹، ساعت ۰۷:۳۲
    سلام من هم نفهمیدم مشکل از کجاست ،لینک فایلها رو براتون می گذارم اگر بتونید کمک کنید خیلی ممنون می شم. http://www.mediafire.com/?6uojzvu1ruan728
  • #
    ‫۱۴ سال و ۲ ماه قبل، دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۹، ساعت ۱۳:۰۳
    کلا مشکل شما مربوط به ارتباطات شبکه و اینترنت است.
    -مشکل شما مربوط هست به درایوری به نام HSF_CNXT.sys ، که مربوط به مودم است.
    -همچنین مرتبط است به درایور NDIS.sys و مربوط است به lan card که احتمالا از درایور پیش فرض یا قدیمی ویندوز استفاده کردید. (یا می‌تونه مربوط به فایروال >>بیت دیفندر<< هم باشه اگر نصب است روی سیستم شما. چون آن هم یک چنین درایور مشکل داری دارد)
    پیشنهاد:
    -اگر بیت دیفندر نصب است کلا حذفش کنید (فایروال مشکل دار).
    -آخرین سرویس پک ویندوز را نصب کنید (یک سری خطا مربوط به psched.sys بود که با فایل‌های قدیمی ویندوز حاصل می‌شود و آن هم باز مرتبط است با امکانات شبکه).
    -درایورهای مودم و همچنین شبکه را به روز کنید.
  • #
    ‫۱۳ سال و ۱۲ ماه قبل، شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹، ساعت ۲۱:۱۰
    سلام امیدوارم بتونی کار من رو راه بندازی چون روزی چند بار با صفحه آبی روبرو میشم ( این دفعه چندم که میخوام این رو بنویسم و ویندوز ریست شده)
    من مشکلم رو توی این انجمن هم مطرح کردم ولی جوابی نگرفتم
    http://forum.p30world.com/showthread.php?t=445570
    آدرس های minidump رو هم برات می ذارم
    http://goo.gl/lD5h
    یا
    http://goo.gl/7xTF
  • #
    ‫۱۳ سال و ۱۲ ماه قبل، شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹، ساعت ۲۳:۰۳
    مشکل شما به احتمال زیاد سخت افزاری است و نرم افزاری نیست مثل مثال‌های قبل.
    دو مورد را باید بررسی کنید:
    -رم معیوب
    -مشکل هارد یا اتصالات مشکل دار آن (کابل قطعی دار). تعدادی پیغام در مورد fltmgr.sys و Ntfs.sys و fileinfo.sys در این دامپ‌ها بود که مربوط است به مشکلات هارد یا مشکلات اتصالات مرتبط.

    برای تست رم از برنامه زیر استفاده کنید. یک سی دی bootable برای شما درست می‌کند که در حین راه اندازی اولیه به دور از هر چیزی دیگری شروع به تست RAM خواهد کرد و به این صورت دقیقا مشخص می‌شود که رم معیوب است یا خیر:
    http://www.memtest86.com/download.html

    - ضمنا یکی دو مورد هم nvlddmkm.sys و dxgkrnl.sys در این دامپ‌ها بود. این عموما ناشی از نصب داریور قدیمی کارت گرافیک روی سیستم عامل جدید است (که رسما سیستم عامل را معیوب می‌کند). بنابراین قبل از اینکه دست به ترکیب سخت افزاری بزنید، یک سیستم عامل جدید به علاوه آخرین درایورهای همین امسال را نصب کنید.
    البته تست RAM و تست هارد و کابل‌ها اول باید انجام شود.
    - همچنین در یکی از دامپ‌ها مشکلات avipbb.sys هم موجود بود که مربوط است به آنتی ویروس avira. اگر این نصب است پاکش کنید.
  • #
    ‫۱۳ سال و ۱۲ ماه قبل، یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹، ساعت ۰۲:۱۵
    وحیدجان من با memtest تست کردم مشکلی نبود
    بکامپیوترم گارانتیه بردم پیش همون که خریده بودم اون هم قطعات رو تست کرده بود گفت هیچ مشکلی نیست
    avira رو هم پاک کردم بازم ارور داد
    http://goo.gl/fOKp
    یه سوال
    این روش رو تو سون هم میشه اجرا کرد
  • #
    ‫۱۳ سال و ۱۲ ماه قبل، یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹، ساعت ۰۴:۵۵
    مشکل RAM هست: (یکی از RAM های شما معیوب است)
    KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED win32k.sys
    توضیحات بیشتر: (+)
    یکبار دیگر با این برنامه تست کنید:
    memtest

    و بله. در ویندوز هفت پیش فرض آن مسیر SystemRoot\MEMORY.DMP است.
  • #
    ‫۱۳ سال و ۱۲ ماه قبل، یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹، ساعت ۲۲:۳۹
    من از زمانی که avira رو پاک کردم تا الان ویندوزم ریست نشده
    امیدوارم مشکلم همین بوده باشه
    درضمن من با Memtest تست گرفتم من یه رم 2 گیگ دارم که سالم سالمه

    یه سوال اگه بخوام روش debug گیری رو تو ویندوز سون انجام بدم باید چیکار کنم
    با تشکر
  • #
    ‫۱۳ سال و ۱۲ ماه قبل، یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹، ساعت ۲۳:۴۲
    عرض کردم. در ویندوز 7 مسیر پیش فرض ...
    + برای تغییر آن جهت ذخیره در پوشه windir\Minidump باید رجیستری ویندوز را ویرایش کنید: (+)
    یعنی در اینجا:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\CrashControl
    باید مقادیر به صورت زیر تنظیم شوند:
    AutoReboot REG_DWORD 0x1
    CrashDumpEnabled REG_DWORD 0x1
    به علاوه یکی دو مورد دیگر که در مقاله MSDN فوق هست.
  • #
    ‫۱۳ سال و ۱۲ ماه قبل، دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹، ساعت ۲۲:۴۳
    برای سهولت کار در ویندوز 7 و فعال سازی ذخیره کردن فایل‌های دامپ، از این فایل reg هم می‌تونید استفاده کنید. پس از دریافت، کلیک راست و انتخاب گزینه‌ی merge جهت افزودن اطلاعات آن به registry ویندوز :
    Win7-WinVista-Win2008