تعرفه مصوب سال 1390

گاهی از اوقات که ... چه عرض کنم، «عموما» آمار و اطلاعات ما از دره سیلیکون بیشتر است از آمار و اطلاعات داخلی؛ از آمار عطسه کردن مدیر اجرایی گوگل تا جیغ کشیدن رئیس مایکروسافت تا نوسانات فشار خون استیو جابز در یک ماه اخیر و تا ... عوض شدن لوگوی فلان موبایل!
به همین جهت برای «تنوع» شاید بد نباشد «تعرفه نرخ پایه خدمات فنی - تخصصی انفورماتیک برای سال 1390» منتشره توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور را هم مطالعه کنیم:




  • #
    ‫۱۳ سال و ۲ ماه قبل، چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰، ساعت ۲۲:۲۶
    من نمی دونم اگه این تعرفه هست ، چرا ما هیچی نمی بینیم ، این تعرفه ها تقسیم بر 3 میشه حقوق ماها تقریبا اونهم اگه جای خوبی باشیم

    اگه این تعرفه ها اجرا بشه فکر نکنم دیگه کسی از صنف نرم افزار حداقل فرار کنه

    ولی به نظر من اقدام خوبیه شاید در 10 سال آینده به جاهای خوبی برسه
  • #
    ‫۱۳ سال و ۲ ماه قبل، پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۰، ساعت ۱۷:۲۴
    ظاهرا نرخ‌های این سند بر پایه نرخ‌های همان دره مذکور مصوب شده!
  • #
    ‫۱۳ سال و ۲ ماه قبل، جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۹۰، ساعت ۰۰:۵۵
    این تعرفه صرفا برای تعیین نرخ نسبی حوزه ی IT در کشور است که برای مقابله با عده ای سودجو که بازار این بخش را به ... کشیده اند و حرمتی که از آن باقی مانده قابل بیان نیست و افرادی که در این حوزه فعال است گاه سود های بسیار کلانی از راه های بسیار ساده کسب می کنند؛ارائه شده است.مشکلات یک فعال در حوزه ی نرم افزار پایه ای تر از این صحبت هاست... .کمی آن سو تر - حقوق سالانه  ی یک مهندس نرم افزار براساس گزارش سایت یاهو چیزی در حدود صد هزار دلار در سال برآورد شده است(10 شغل برتر دنیا - آمار سال 2010).خوب در هیچ صنفی اختلاف تا این حد فاحش نیست و این خود معضل این بخش در کشور را بیانگر است!کاری که (طبق گفته ی  مقاله)"حقیقتا جز کارهای بسیار سخت" است و این سطح درآمد برایش معرفی می شود(واقعا دید مردم از نرم افزار و IT و ... در کشور چیست؟-مشکلات پایه ای ترند!)
  • #
    ‫۱۳ سال و ۲ ماه قبل، یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰، ساعت ۲۳:۲۳
    good
  • #
    ‫۱۳ سال و ۲ ماه قبل، چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰، ساعت ۰۶:۱۵
    من هم به عنوان یک پیمانکار تولید کننده‌ی مستقل مشغول به کارم و از این اوضاع دل خوشی ندارم. اما آیا کیفیت کاری که توسط افراد حرفه‌ای، در آن سو که فرمودید ارائه می‌شود، با این سو یکی است؟ با کمال احترام، کدام توسعه‌دهنده نرم‌افزار را می‌شناسید که از احمق بودن کاربران یا کارفرمایش ناله نکند! به جای اینکه از فکر و ابزارش برای راحتی کاربر یا کارفرما استفاده کند!؟ حرکتی نیست که بخواهد برکتی باشد!
  • #
    ‫۱۳ سال و ۲ ماه قبل، چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰، ساعت ۱۶:۳۲
    بحث برنامه نویس یا توسعه دهنده مثل بحث یک خیاط است. شما به خیاط می‌گید «من یک دست کت و شلوار خوب می‌خوام». این خوب بودن رو اون هست که باید تفسیر کنه. من نمی‌دونم. من خیاط نیستم؛ هرچند از دیدگاه خیاط شاید من به قول شما یک نفر بی اطلاع محض باشم! این وضع، همه جای دنیا هم به همین صورت است.
    در کل این نوع حرکات، جهت انتشار حداقل حقوق برنامه نویس یا مصرف کننده بسیار مفید است. خیلی‌ از برنامه نویس‌ها حداقل حقوق خودشون رو نمی‌دونند و بی‌جهت بازار رو خراب می‌کنند. عده‌ای سودجو هم هستند که برای مثال پروژه‌های سورس باز رو با یک لایه فارسی به قیمت‌های گزافی می‌فروشند. روشن شدن یک سری از حداقل‌ها در کل به نفع جامعه است.
  • #
    ‫۱۳ سال و ۲ ماه قبل، پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰، ساعت ۰۳:۰۶
    توضیحات آقای مهندس نصیری تقریبا تمام منظور بنده بود،بله،کارفرما ها عمدتا دارای اطلاعات چندانی نمی باشند(که اگر داشتند این همه مشکلات در این حرفه تو این مملکت نداشتیم!)ولی این دلیل بر این نیست که از کیفیت کار هم کم شود چون کارفرما متوجه نیست پشت قضیه چه خبر است!
    همونطور که همه دیده ایم،عده ای تنها با ثبت یک شرکت و دفتر و منشی و... سودهای کلانی در این بخش کرده اند بدون آنکه حتی 10% آن به مجری ها برسد!(این درد است)
    مطمئن باشید اگر حداقل دیدی در این زمینه وجود داشت،کپی رایتی وجود داشت،حمایتی می بود دوستان برنامه نویسمان هیچگاه این مهارت را با شغل های آفلاینی مانند پشتیبان سیستم و ... عوض نمی کردند و تغییر شغل نمی دادند.
    از طرفی هم نمی توان در کشوری که عوام به نرم افزار مانند یک دیسک فشرده که قابل کپی برداری و تکثیر با 1000 تومان است از برنامه نویسان انتظار داشت همانند یک مهندس گوگل،خلاق،پویا،بروز و ... باشد چراکه بزودی باید اجاره ی خانه اش را به صاحب خانه پرداخت کند!:)
    حرکت نیاز پشتیبانی،احترام و آرامش است چیزی که هرم مازلو بیان می کند!
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Maslow%27s_hierarchy_of_needs.svg