اضافه کردن کامنت جهت فضاهای نام
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه


در مورد «درست کردن فایل راهنمای CHM از توضیحات XML یک پروژه» پیشتر مطلبی در این سایت منتشر شده است. تمام این‌ها هم خوب! اما فایل راهنمای نهایی تولیدی یک ایراد مهم دارد. Sandcastle Help File Builder نیاز دارد که به ازای هر فضای نامی که در پروژه‌ی شما وجود دارد، یک summary و توضیح هم ارائه شود؛ در غیر اینصورت خطای قرمز رنگ زیر را در ابتدای صفحه معرفی کلاس‌های یک فضای نام، نمایش خواهند داد:


[Missing <summary> documentation for "N:Some.Test"]

از آنطرف کامپایلرهای مورد استفاده چنین توضیحاتی را قبول ندارند و نمی‌توان برای فضاهای نام، توضیحاتی را همانند کلاس‌ها یا متدها، ارائه داد. برای حل این مشکل، یک راه حل ساده وجود دارد: به ازای هر فضای نامی که در پروژه وجود دارد، یک کلاس خالی را به نام "NamespaceDoc" به پروژه اضافه کنید. مثلا:

namespace Some.Test
{
    /// <summary>
    /// The <see cref="Some.Test"/> namespace contains classes for ....
    /// </summary>

    [System.Runtime.CompilerServices.CompilerGenerated]
    class NamespaceDoc
    {
    }
}

به این ترتیب توضیحاتی که ملاحظه می‌کنید توسط Sandcastle Help File Builder مورد استفاده قرار خواهد گرفت و آن اخطارهای قرمز رنگ عدم وجود توضیحات مرتبط با فضاهای نام، از فایل تولیدی نهایی حذف خواهند شد.

روش دوم:
در خود برنامه Sandcastle Help File Builder، در قسمت Project Properties > Comments > NameSpaceSummaries، امکان وارد کردن توضیحات فضاهای نام نیز وجود دارد. (که آنچنان جالب نیست؛ بهتر است همه چیز یکپارچه باشد.)